- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Garmin Forerunner 55 - bemelegítő kör
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Patice
nagyúr
válasz djsensore #26937 üzenetére
Hú, itt látom gondok vannak az alapokkal, már megbocsáss.
Először is ezekhez a dobozokhoz egy sztereó erősítőt vegyél, ne foglalkozz a frekvencia adatokkal, amik a hangszóró adatlapján vannak.
A nevedből következtetve zenekeveréshez kell a monitor doboz, azaz a forrás egy keverő lenne, amiknek legalább RCA kimeneteik vannak, komolyabb készülékeknél XLR.
Szerintem nyugodtan kösd be RCA-val. Használt piacon nagyon jó minőségű RCA összekötő kábeleket találsz garmadával, ahogy a pénztárcád engedi.
A másik oldalról pedig nehezen fogsz találni XLR bemenetes erősítőt. Ez a csatlakozó a komolyabb technikákon található általában. Persze kivételek azért vannak.
Házimozi erősítőt ne keverd ebbe a képbe.
Sztereó erősítőt vegyél, hangfalat, hangfalkábelt és RCA összekötő kábelt.
[ Szerkesztve ]
Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz djsensore #27020 üzenetére
Nem tudom mennyivel jobb mint a "populárisabb márkák". Új árához viszonyítva szerintem jó ár/érték arányú cucc, én alapvetően elégedett vagyok vele, bár kacsingatok felfelé is. Abban nem vagyok biztos, hogy feltétlenül szükséged van az xlr bemenetre, ne az befolyásoljon a döntésedben.
-
rbalint88
addikt
válasz djsensore #27047 üzenetére
majd próbáld ki egy rendes sztereó erősítővel és utána alkoss véleményt róluk, plusz be is kell járódjanak kicsit. heco azért elég mélyre le szokott menni, illetve nem tudom mekkora szobában használod, de baromira felesleges egy mélynyomó 50nm alatt, egy átrendezés sokkal többet segíthet.
-
djsensore
tag
válasz djsensore #27047 üzenetére
kimaradt a történetből, hogy a subláda aktív lenne mindenképpen, és még régebben hallottam olyanról, hogy ha aktív a mélyláda, akkor a lánckötés így néz ki: Erősítő > Sun > Polcsugárzók ...
euek szerint akkor ha az erősítőbe csak a mélyládát dugom, a mélyládába (outputra persze) a a magas hangfalakat akkor a mélyláda erősítője fogja hajtani? vagy én nem értem?
-
bkercso
nagyúr
válasz djsensore #27049 üzenetére
De azért a válasz: passzív szűrő van a mélyládákban a sztereó pár részére, így az erősített sztereó kimenetet kell odakötni. Erről veszi le magának a mélyet is.
Egy rendesen behangolt és rendesen beállított mélyláda tud segíteni, csak hát ilyet hol találni? Készíteni kell.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
-
KMT
addikt
válasz djsensore #27047 üzenetére
Olyan erősítőt keress, amin legalább előfok kimenet (pre-out) van. A jungf0s nem ilyen. Aktív szubhoz jó ez a megoldás is, nem kell dedikált szub kimenet, mert le tudják vágni a magasabb frekiket maguk is.
A másik lehetőség, amit felettem írtak (hangfalcsatlakozós szub), csak annyit tennék hozzá, hogy nem érdemes átvezetni rajta a dobozok jelét, inkább az erősítőnél javasolt szétosztani (párhuzamosan rákötni a dobozokat és a ládát.)
(#27048) rbalint88
"baromira felesleges egy mélynyomó 50nm alatt"[ Szerkesztve ]
-
Patice
nagyúr
válasz djsensore #27063 üzenetére
Azért hobby DJ-kétn ezekkel az alapfogalmakkal nem ártana tisztában lenned. Innen kezdődne az egész, hogy legalább a technikai, fizikai alapok meglegyenek.
A hangfalaknak nincs teljesítményük, csak terhelhetőségük, amit szintén watt-ban adnak meg. Az erősítőknek van teljesítményük.
A 80/150 watt terhelhetőség egy hangfalon a folyamatos/zenei terhelhetőséget jelenti, azaz folyamatosan a 80 wattos terhelést viseli el károsodás nélkül.
Ehhez tulajdon képpen tök mindegy milyen teljesítményű erősítőt veszel, ha finoman bánsz a hangerővel, akkor egy 2x80 wattnál többet is leadó erősítővel sem nyírod ki a hangsugárzókat.
A diszkós erősítőkkel nincs baj, egyszerű jószágok, de nem biztos, hogy HiFi minőségűek, ott inkább csak a teljesítmény, a hangerő a lényeg.
Otthoni célra egy használt sztereó erősítőt ajánlanék, amin van pre out kimenet, amire egy megfelelő bemenetekkel ellátott szubot rá tudsz kötni. Így meglenne a monitorozó rendszer a keveréshez és egy hifi rendszer is.
Eladó: Apple iPad mini 1 (2db)
-
bkercso
nagyúr
válasz djsensore #27063 üzenetére
Addig tekerd, amyg nem torzít. Nem 2 féle adat van, hanem 100 féle. Van szinuszos, RMS, zenei, EIAJ, PMPO stb. teljesítmény. Hangfalnál is sokminden határozza meg a max. teljesítményt. Mennyi hőt tud leadni a lengőtekercs, mennyi a max. kilengés; nagyjából ez a kettő. 10W-os erősítővel is tönkretehetsz 100W-os hangfalat, ha pl. torzan hallgatod, vagy ha sok az erősítő tartaléka és hirtelen nagy kilengésre készteti hangszórót.
Diszkós erősítőnél számolj a ventillátorzajjal, ami 120dB-en kevésbé zavarő, de hifizéshez nem pont ideális.
Érzékenység: a nagy zenekari dobozok igen érzékenyek (95-105dB/W), de kis szobában nem érzik jól magukat általában, nincs elég mélyük). Meg amúgy se mennek 60Hz alá a diszkóhangfalak, ez alatt mélynyomóval oldják meg, ha megoldják - ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
KMT
addikt
válasz djsensore #27063 üzenetére
Déjézésre lehet, jobb a dedikált erősítő, de ehhez nem tudom, ki ért itt. Házimozi erősítő túlzás, sztereóval meg nem tudsz normálisan kontroll-hangfalat meghajtani.
Az ilyen teljesítménymegadás legtöbbször - névleges (folyamatos)/csúcs terhelés logikát követi. Az elsőt kell nézni. Hab a tortán, hogy ilyen kategóriában még kamuznak is sokszor.
Bulizásra én a dobozok terhelhetőségét választanám nagyobbra (de nem 2x), hogy nehezebb legyen túlhajtani őket. Ezen kívül figyelj az érzékenységre, mert ez (is) határozza meg, hogy milyen hangos lesz. 90 dB/W alatt nem ajánlanám.
-
Speeedfire
nagyúr
válasz djsensore #27081 üzenetére
Gondolom a legtöbben a hangfalaid linearitását kifogásolják, ami igen fontos.
A legtöbb studios cucc is inkább legyen valami vacakabb, de lineáris legyen a frekvenciaátmenete.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
-
blattida
nagyúr
válasz djsensore #27099 üzenetére
Autós erősítő ilyen célra nem megfelelő, mert alapvetően nem a linearitásra van tervezve, egyéb aspektusokat nem is említve.
Annyiban olyan, hogy szintén veszteségmentes viszont tömörített formátum.
Mi az, hogy ilyen kategóriánál?Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
#71562240
törölt tag
válasz djsensore #27099 üzenetére
Ahogy blattida is mondja, az autós erősítők nagyon speciális felhasználásra lettek tervezve, tehát nem az általad megcélzott használatra, de egy jó autós erősítő azért lehet jobb akár otthoni zenehallgatásra is, mint a régi "toronyhifi" Sony-d. Egy próbát feltehetőleg megér, hallgass a füledre.
A WAV-ból (vagy közvetlenül zenei CD-ről) lehet készíteni például FLAC formátumú állományt abból a célból, hogy az adatállomány kisebb méretű legyen, és ne vesszen el a fontos zenei információ a tömörítés során. A FLAC-ot veszteségmentes tömörítésnek nevezik, azaz, a közfelfogás szerint, ha a WAV-ból FLAC-ba tömörítesz, nem romlik a hangminőség. A magam részéről állítom, hogy valamennyit természetszerűleg romlik a hangminőség a tömörítés és a konverzió során. Relatíve keveset, ha jól csinálják.
-
Toobee
veterán
válasz djsensore #27119 üzenetére
Pár napja volt szó diy állványról. Olvass vissza! Az enyém ilyen lett.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
bkercso
nagyúr
válasz djsensore #27194 üzenetére
Nincs szabály, kell hozzá egy kis technikai érzék és józan paraszti ész. Ha gyerek van/lesz vagy borulékony a hangfal, akkor érdemes min. 1 helyen rögzíteni; több nem feltétlen kell. Az állvány súlypontja alul legyen, hogy ne legyen borulékony. Én olcsó megoldásént üreges fa állványt készítenék, aljában homokkal. Veszel papagály alá való homokot, az elég tiszta ehhez, ki sem kell bontani a zacskóból. 3-5 kg/állvány elég is. Ha a keresztmetszet pl. 20x20 cm, akkor elég merev lesz a fa állvány, lehet pl 18mm MDF/pozdorja vagy rétegelt lemez.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
#71562240
törölt tag
válasz djsensore #27194 üzenetére
Fából is nagyon jó állványt lehet csinálni, MDF-ból is, fémből is.
Az mindenképpen axióma, hogy a talaj és az állvány között legyen valamilyen stabil megtámasztást biztosító, de rezgéselvezetésben hatékony elválasztóelem, ami általában fémtüske.
A hangdoboznak az állványhoz rögzítése csak bizonyos speciális konstrukcióknál indokolt, de az ilyen konstrukció nagyon ritka, ezért általában kifejezetten kerülendő a rögzítés, ehelyett speciális elválasztó eszközökön, legtöbbször fémtüskéken (máskor gyurmán, filcdarabon, rágógumin, felfújt kerékpárgumin...) való megtámasztás a hasznos a hangminőség szempontjából. Az állvány arra való, hogy szilárdan megtámassza a hangdobozt, a hangdoboz saját rezgéseit minél inkább elvezesse, ellenben a talaj rezgéseit minél kevésbé engedje a hangdobozhoz jutni. Ezért nem jó az összerögzítés általában.
Takarító feleségek vagy futkározó gyerekek ellen lehet még indokolt a rögzítés, de inkább érdemes ilyen veszélyek esetén is valami más megoldást találni (zenehallgató szoba zárva tartása, esetleg egy erős kordon, amit csak te vagy Orbán Viktor tudsz eltávolítani...)(#27187) bkercso:
Megpróbálom még kiegészíteni, hátha úgy érthetőbb, hogy min múlik a dolog. Példámban veszek egyetlen vezetékanyagot és végig ugyanazt az anyagot felhasználva, különböző vastagságú vezetékeket készítek. A példában egy kétutas hangdoboz szerepel. Az optimális vezetékvastagság megtalálásához vezető úton mindegyik hangszóró esetében egy optimumgörbe írja le a folyamatot. Úgy vettem észre, hogy bizonyos "vezetékvastagsági intervallumon belül" próbálgatva a vezeték ellenállása legfeljebb csak másodlagosan befolyásoló tényező, és elsősorban az "információáteresztő képessége" számít, ami ráadásul az átvitt frekvencia szélességében is jelentkezik. Ez a vezetékvastagságtól függő "információáteresztő képesség-változás" az ismert elektromos paraméterek közül talán elsősorban a vezeték kapacitásváltozásával áll korrelációban, de ezt csak feltételezem. Úgy gondolom, hogy csak szélsőséges, azaz nagyon-nagyon vékony és nagyon-nagyon vastag vezetéknél lép előre elsődleges befolyásolóvá az ellenállás.
Vegyük először a magashangszórót. Ha a nagyon-nagyon vékony vezetékkel kötöm a keresztváltóra, akkor vánnyadt, vékonyka lesz a hangszóró hangja, azaz a fő sávjában is kevés információ jön át, egyúttal nagyon szűk lesz az átvitt frekvenciasáv, mintha csak rákapcsoltunk volna egy alul- és egy felüláteresztő szűrőt. Ám ahogy elkezdjük növelni a vezeték átmérőjét, úgy enged át egyre több információt, és nem csak a fő sávjában, hanem egyre magasabbra és egyre mélyebbre megy, ezáltal "vastagabb" lesz a tónusa (azaz mélyül a hangszíne, miközben a magasaiból is egyre több átjön és egyre magasabbra megy fel). Ez a folyamat csak annyiban jelent "felhangosodást", amennyiben a több információ a "nagyobb hangosság" érzetét kelti. Ha túlzottan megnöveljük a vezeték vastagságát, akkor megáll ez a folyamat, és elkezd halkulni a hangszóró, de eleinte még hasonló információtartalom mellett. Feltehetően ekkor lép újra elsődleges befolyásolóvá a megnövekedett ellenállás.
Ugyanez a folyamat játszódik le a mélysugárzónál, azaz nagyon-nagyon vékony vezetéknél vánnyadt és szűk frekvenciasávú, egyúttal kevés információtartalmú, majd az optimális vezetékvastagságot elérve rengeteg információ jön, a frekvenciasáv pedig kitágul felfelé és lefelé is, miközben a tónusa "vastagabb" (mélyebb) lesz. Az optimális vezetékvastagságon túlhaladva halkulás kezdődik, egy ideig még azonos információtartalom mellett. Feltételezem, hogy ezen folyamatokban a vezeték kapacitásának és ellenállásának (illetve impedanciájának) együttes alakulása a fő meghatározó a tekintetben, hogy a vastagság függvényében a fent leírt jelenségeket tapasztaljuk.
Hangdobozátvezetékezési "kísérleteim" során tehát előbb igyekszem megtalálni külön a magas- és külön a mélysugárzóhoz is az önállóan rájuk jellemző optimális vezetékvastagságot az adott anyagú vezetékből. De, mivel amikor a két hangszóró külön-külön az "optimumon van" nem biztos, hogy egymáshoz képest optimális lesz az arányuk a hangdoboz egészét tekintve, tehát ezután megpróbálom a két optimumot összeegyeztetni, a két hangszórót egymáshoz arányítani, azaz a hangdoboz optimális tónusának megtalálásához esetleg az egyik hangszóró optimumától el kell térjek valamerre. Ez nálam azt jelenti, hogy a mélyhangszóró tónusát "vékonyítom" vagy "vastagítom" lehetőség szerint - hiszen a magassugárzót mindig fontosabb kényeztetnünk, mint a mélyet. A jelenlegi hangdobozomban, az adott hangszórók és "doboztestviszonyok" közepette kb. négyszeres a mélyvezeték ármérője a magaséhoz képest. Tapasztalataim alapján, "átlagos" kapacitás és impedancia tulajdonságokkal rendelkező vezetékekkel dolgozva, a tipikus 1"-os dóm magassugárzóhoz menő vezeték átmérőjének optimuma általában fél és egy mm között valószínű, a 6-8"-os mélyhangszóró vezetéké 2,5-5 mm-es átmérő körül, és emellett jelentkezik az összehangolásuk szükségessége. Én a magam részére mindig tömör vezetékkel dolgozom, csak kísérletezésképpen próbálkozom sodrott vezetékkel, és még hangdobozon belül is szeretem árnyékolni a veztékeket.
Remélem érthető voltam, egyúttal ez egy leegyszerűsített, ideális elméleti példa, a gyakorlatban azonban nem biztos, hogy ugyanaz a vezetékanyag/konstrukció szerepel a magas és a mélyhangszórónál, - illetve két-és félutas vagy háromutas hangdobozt természetesen nehezebb összehangolni, az már olyan lesz, mint amikor parlamenti vitanap van.
Hangsúlyozom, hogy "óriási" különbségek tapasztalhatóak a hangzásban a fent leírt hangolás (azaz a vezetékvastagság) függvényében, tehát "érdemes" odafigyelni rá.[ Szerkesztve ]
-
andorra
őstag
válasz djsensore #29566 üzenetére
Egy integrált hangkártya állítja elő a számítógépedben a digital analóg átalakítást és az erősítőhöz történő illesztést, ha jól gondolom. Ez az alaplapon egy kb. ezer forintos alkatrész.
Miért kellene csodálkozni azon, ha ez nem képvisel igazi hifi minőséget, amikor egy jobbfajta kábeldarab jóval többe kerül ennél, nemhogy egy külső DAC?
A DAC azonban csak az egyik láncszem a renszerben és mi teljes rendszerben kell gondolkodjunk. Erősítő hangfal, állványok, akusztika, kábelek stb. Tehát elsősorban tanulnod kellene, meghallgatnod más jobb rendszereket, itt-ott, majd a tapasztalatok birtokában már tudsz esetleg valamit tervezni.[ Szerkesztve ]
-
franconero
csendes tag
válasz djsensore #29564 üzenetére
Ez szerintem egy jó DAC, még a megfizethető kategóriában:
http://www.musicalfidelity.com/m1dac/A hang attól lesz szebb, hogy a számítógéped csak nullákat és egyeseket küld ki, és ezekből egy minőségi alkatrészekből megépített digitál-analóg konverterben lesz analóg hang.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz djsensore #29603 üzenetére
Nem az a "helyes" kérdés/válasz, hogy megéri-e, hanem hogy jobb-e annyival, mint a mennyivel többe kerül. Általában az a vélemény, hogy jobb annyival, - belevéve persze a közhelyet, hogy minél feljebb megyünk a minőségben, annál többet kell fizetni egyre kisebb minőségjavulásért. És mint andorra is írja, minél jobb a rendszered többi része, annál jobban meghallod a különbséget, és mint erre válaszolván te is írod, kétes, hogy a rendszeredben most az adott mennyiségű pénzt éppen DAC vásárlásába vagy valamelyik másik rendszerelem vásárlásába érdemes fektetned. Tehát magad is gondolkodsz, hogy arányosan van-e összerakva a rendszered, vagy valamelyik elem nagyon kilóg a sorból.
Én is csak gondolkodni tudnék, hogy az adott pénzbefektetéssel inkább a HECO Victa 301-esedet vagy a Technics házimozi erősítődet cserélném-e le, vagy megvenném a DAC-ot. Mindazonáltal a rendszered fejlesztését én valószínűleg azzal kezdeném, hogy vennék egy rendes, zenei hangú sztereó erősítőt a házimozis helyett. Ezzel nem az SA-DX 940-et akarom degradálni, az egy korrekt készülék a maga műfajában és árában, de valószínűleg első lépésben annak a lecserélésével nyernéd a legtöbbet. Aztán amikor legközelebb pénzed lesz, lecseréled az (egyébként jó ár/érték arányú) Victa-t egy komolyabb hangdobozra, és akkor utána már lehet egy olyan rendszered, amely jobban meghálálja a hangkártyád DAC-jának lecserélését egy "igazi" DAC-ra. Én így valószínűsítem.A "megéri-e" kérdés pedig marad ontológiai és metafizikai. Vajon megéri-e Opel Astra helyett Ferrari Testarossát venni? Vajon megéri-e az Astra kerekeibe a Testarossa fékjét tenni?
-
BBéci
titán
válasz djsensore #29603 üzenetére
Szerintem mindenki átsiklott egy rendkívül, sőt, döntően fontos részleten. Az a PC fejhallgató kimenete, amiből szinte kivétel nélkül olyan pocsék hangminőség csalogatható elő, hogy azt egy többmilliós sztereó erősítő sem tudná normálissá varázsolni. USB vagy SPDIF kimenetből kellene kiindulni, addig semmi mást nem szabad változtatni. És ezzel ismét elérkeztünk a DAC-hoz.
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
bkercso
nagyúr
-
bkercso
nagyúr
válasz djsensore #29871 üzenetére
Volt már itt vita arról, hogy a hangszerek adnak-e hangot 20Hz fölött. Szerintem ez 2 oból mindegy: egy 44.1kHz-es digit anyag (CD Audio) úgyse tartalmazza, + Te úgyse hallod.
spiritex: nem lesz összekötve attól, hogy rágzűröd. Viszónt gyárilag össze van kötve a TV-n belül.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
blattida
nagyúr
válasz djsensore #29871 üzenetére
Az alap 16 bites technika alkalmaz egy vágást 20 kHz fölött, de vannak olyan felvételek és lejátszók, melyek ekkora felbontás mellett is följebb mennek, sőt, a sacd vagy egyéb nagy felbontású anyagok és eszközök jóval 20 kHz fölé is elmennek.
Ugyan a hallásod is megáll 16-20 kHz között, viszont a zene és a hangok felharmonikus tartama miatt fontos a 20 kHz fölötti átvitel, ezért is jó, ha egy hangsugárzó tudja a 36 kHz-et.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
Dorian
félisten
válasz djsensore #29877 üzenetére
A hangfalak hátuljára marketing szempontból írják rá, pont a hozzád hasonló tájékozatlan vásárlók megtévesztése céljából. Nagyon nem mindegy, hogy a mindenféle ráirkált adat milyen mérési módszerrel, milyen torzítás, hangnyomásesés, stb. mellett áll meg. műszerrel minden bizonnyal kimutatható, de ez kicsit kevés.
Ill. amit már említettek, a frekvenciatartomány (főleg az ilyen irreális) csak egy tényező, nem feltétele a jó hangnak.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
#71562240
törölt tag
válasz djsensore #29877 üzenetére
A hangdobozod tudhatja korrektül a 36kHz-et, és ez jó dolog. A DAC azonban csak a CD (vagy az alatti) szabványból származó adatokkal tud dolgozni, és annak felső határa 20(-22)kHz, tehát eleve nem igazán értelmezhető, hogy a DAC menjen fel magasabb frekvenciákra. Persze vannak DAC-ok, amelyek a meglévő frekvenciákból interpolással előállítanak magasabbakat is, vitatható, hogy ez jó dolog-e. Tehát ne a DAC-ot hibáztasd, hanem a behatárolt CD szabványt.
-
baluka26
veterán
válasz djsensore #29923 üzenetére
5 Hz-et lehetetlen hallani. Az egy másodperc alatt öt kilengés.
Azért volt jobb a Sony, mert jobb fejhallgató.
Nézd meg a Sennheiser HD25 specifikációját. Semmi extra, mégis az egyik legjobb hordozható fejes. Egy sokkal jobb adatokkal bíró olcsó akármit fossá ver.
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
#71562240
törölt tag
válasz djsensore #29923 üzenetére
1.; Az általad megadott gyári adatok nem (vagy kevéssé) függnek össze azzal, hogy mennyire jó hangú egy fejhallgató. Másrészt ezek a gyári adatok jobbára csak kitalációk.
2.; Persze nem egyforma a hallásunk frekvenciaterjedelme, de azért lent és fent is van olyan határ, ami alatt/felett már egyetlen ember se hall.
3.; Az általad vázolt okok miatt még egyáltalán nem biztos, hogy érdemes megvágni a mastert, sőt, inkább nem érdemes megvágni. Ha "megvágódik" egy adott lejátszó berendezés által, hát megvágódik, de emiatt a masternek felesleges, sőt általában káros mesterségesen "visszavágni" a sávszéleit.[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz djsensore #29923 üzenetére
Kevered a frekvencia és az amplitúdó fogalmát. A hangerő az amplitúdótól függ, az pedig a teljesítménytől. Valószínűleg a Sony nagyobb terhelhetőségű. A hang színe függ a frekitől.
A hang tisztasága meg a torzítástól függ.
Az egész "a paramétereket nem kell nézni" dolog alapja, hogy a paraméterekkel az a célunk, hogy igen bonyolult rendszereket 1-2 számmal jellemezzünk. A számháborúban a gyártók meg aztán gátlástalanul trükköznek ezekkel a számokkal, míg más, lényeges dolgokról nemhogy nem beszélnek, de az átlag vásárló nem is tud a létezésükről.bajnokpityu: A különálló pattogást csak a hanggenerátorprogi csinálja, normális generátorról nem ilyen. Egy szinusznál hol lenne az ütés kezdete? Az ütés egy tranziens, hirtelen dolog.
kammerer: Amíg "az egész hangfal egy nagy hiba", addig én nem bajlódnék kábelekkel. Az legyen az utolsó.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
dudika10
veterán
válasz djsensore #29923 üzenetére
Ne izgulj, 40-50 éves korra a 14-15kHz feletti hangok eltűnnek a legtöbbeknél (minél nagyobb ajterhelés éri az embert, annál hamarabb, annál magasabb frekvenciák tűnnek el)
20Hz-20kHz egy egészséges fiatalra jellemző adat.
A fülünknek bizony van jópár korlátja. Ez is ilyen.
Más felépítésű érzékszervek (kutyák, denevérek ... ) más korlátokkal rendelkeznek.Az általad nézegetett számok pedig teljesen random értékek, amik a marketingesek fejéből pattantak ki.
Ráadásul meg lehet őket adni többféleképpen, hogy ne tudd összehasonlítani őket átváltások nélkül például. (Pl.: érzékenységet mW-ra vagy V-ra is meg lehet adni ráadásul különböző távolságokról is, szerencsére hangfalak esetében egységesen W és méter).Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt