Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HussarF

    addikt

    válasz kolosanyi #116749 üzenetére

    Ezek csak legendák, de laboratóriumi, bemért eredményekkel senki nem tudja alátámasztani. A fogyasztáscsökkenésnek is 1000 más oka lehet:

    Pár hete váratlan hívást kaptam, olyan ex-kollégám csörgetett meg a vasárnap délutáni szieszta idején, akivel évek óta nem beszéltem. „Képzeld, Ausztria nyugati szélétől autózunk hazafelé a sztrádán, és olyan fogyasztást mutat a kijelző, amit még soha. Pedig otthon is sokat autópályázom, és pont ennyire állítom a tempomatot. Bakker, sokkal jobb az osztrák üzemanyag, írj már róla cikket!”

    Isten hozott a klubban, Andriskám! – válaszoltam, majd megosztottam vele, hogy a “németbe” járó vendégmunkásoktól kezdve a mazsola nyaralón át a hardcore autóbuziig számosan tapasztaltak hasonlót, ám a kinti és az itthoni üzemanyag laboratóriumi összevetésével készült bizonyítékkal még senki nem szolgált. Legenda a jobb osztrák és német üzemanyag, vagy szimpla valóság? Ki más adhatna rá jobb választ, mint egy osztrák olajcég.

    „Magam is hasonlót tapasztalok rendszeresen, amikor Ausztriába autózom meetingekre” – lep meg kissé Nagy Zsolt István, az OMV Hungária kommunikációs igazgatója, majd még tovább fokozva az izgalmakat hozzáteszi: „Csakhogy én kizárólag itthon tankolok, azaz magyar üzemanyaggal tapasztalok hasonlót. Odafelé is magyarral megyek, visszafelé is, mégis kevesebbet eszik Budapest irányába a céges autó.” Zsolt kikérte erről a történetesen a schwechati kompetencia-központjukat vezető Nikolai Schubert véleményét.

    Közösen nekigyürkőzve 3 feltételezést és 1 határozott állítást fogalmaztak meg. Úgy vélik, a nyugati sztrádák földrajzilag magasabban fekszenek, azaz kifelé valamivel többet kell emelkedőn autózni, míg hazafelé valamivel többet lejtőn. Ráadásul az uralkodó szélirány is nyugati, azaz gyakrabban kap hátszelet az Ausztriából Magyarország felé haladó autó, ráadásul – és ez a harmadik feltételezhető magyarázat szerintük -, kint általában jobb az aszfalt minősége, ami szintén fogyasztáscsökkentő hatású lehet. De e három valamilyen kombinációja bizton benne van a magyarázatban.

    Tutira csak egy dolgot mondtak: a német és osztrák kutaknál kapható OMV üzemanyagok pont olyanok, mint a magyar kutaknál megvehetők. Erre megesküdtek.

    Mi igaz a magyar üzemanyagok körüli legendákból?

Új hozzászólás Aktív témák