- iOS alkalmazások
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- iPhone topik
- Drágább lett a Pixel 8a
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- DIGI Mobil
- Az IQOO-nak sikerült fokozni a Neo9 Pro-t
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
Hirdetés
-
Újabb országba vihet akkumulátorgyárat Elon Musk
it Miközben Kínában adatközpontot építhet Elon Musk és a Tesla, addig Indonézia kapcsán akkumulátorgyár felépítését fontolgatják.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Sztori trailert kapott az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A DLC a tervek szerint jövő hónap végén debütál PC-n és konzolokon.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz rendon #36891 üzenetére
Az összefoglalót kinyitod a topic tetején, ott találsz egy csomó tesztet. Végig lehet bogarászni őket. Sajnos tudni kell, hogy olykor az eltérő méretekben másképpen viselkednek a gumik, így nem biztos, hogy az adott teszt eredményét egy másik méretű gumival sikerülhet reprodukálni. Illetve az is lehet, hogy az adott méretben az adott típus nem is kapható...
A gumikra írt értékek a gyártók által megállapítottak, iránymutatásnak jók, de ne ez alapján válasz gumit.
A gumiknál nem csak az tényező, hogy mennyire tapad jól hóban, és mennyire sokat fogyaszt vele az autó, de az is, hogy mennyire hangos (ez a harmadik, amit fel kell tüntetni). De ezen kívül tényező, hogy mennyire hamar mutatja az öregedés jeleit (bekeményedés, repedezés), milyen jól viselkedik esős időben, milyen gyorsan kopik, és így tovább. Ezeket nem tudod meg a rajta lévő matricáról...
A Nokian közepes gumi, nagyon nem nyúlsz vele mellé, nekem még 2014-től 2018-ig volt a gyártótól téli gumin, jól viselkedett, sose hagyott cserben, csak zajos volt (a mostani Laufenn hallhatóan kevésbé zajos). Ha megengedhetsz magadnak drágább gumit, és amúgy sokat autózol télen, akkor mondjuk lehet nem hülyeség egy magasabb polcon álló gumit nézned (pl. Continental WinterContact TS860 vagy Pirelli Cinturato Winter), én az ADAC teszt alapján a Kléber Krisalp HP3 mellett döntöttem, de még várok arra, hogy véleményt alkothassak róla...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz rendon #36894 üzenetére
"Belefér magasabb árfekvésű gumi is, csak kérdés hogy, biztosan jobb e annyival a tapadása..stb, mint a kicsivel olcsobb gumiknak?"
Ez valahol bizalom kérdése a gyártók felé. A tesztekben nem jellemző, hogy mondjuk 25 ezer km és 4 év használat után teszteljenek gumikat. Pedig esélyesen ilyen tesztfeltételek mellett teljesen más lenne a kép. Csak hát addigra az adott típusok már ki is futottak.
Továbbra sem árultad el a feltett kérdésekre a válaszok többségét, mennyit autózol télen, mennyire nagy teher adott esetben egy drágább gumi. Én például azért választottam végül a Klébert, és nem a Continental TS860 vagy Bridgestone LM005-öt, mert egyszerűen plusz 44 ezer forint már így is tényező volt, mivel plusz felni, plusz TMPS szenzor, stb. is a matek részeként szerepelt. Ha "korlátlan" pénzügyi háttérrel bírtam volna, megvettem volna a márkásabb gumit, függetlenül attól, hogy feltehetően a Kléber is jól szolgál majd.
A döntés a tied, a rövid válasz annyi lenne: ha nem is feltétlen az új állapot kori tapadásban, de többet nyújtanak a drágább gumik. Ettől függetlenül egy jó közepes gumi is megfelelő lehet - én is a mellett tettem le a voksom.
Szerinted érdemes lemezfelnit venni, ha a régiben van tojás?
Itt is túl kevés az információ. A régi miben van tojás? Könnyűfém felni? Egy gumishoz el kell vinni, valószínűleg (ha normális hely) meg fogják mondani, hogy érdemes-e görgőztetni a könnyűfém felnit, vagy csere érett inkább.
Ha csak egy felnid van, és azon szeretnéd a gumikat cseréltetni, és mellé szeretnél második felnit, akkor megint sokváltozós az egyenlet. Ha keveset autózol, akkor nem külön a téli / nyári, hanem egy jobb négy évszakos gumi a megoldás. Ha sokat autózol, akkor megtérül a két szett gumi, de itt meg tényező, hogy felnin vannak, avagy sem. Ha minden váltáskor cseréled a felnin a gumit, az egyfelől nem tesz túl jót azért a guminak, másfelől pedig a szerelés árából két szezon alatt megtérül egy új acélfelni szett ára.
Igen a régi. 15 éves a felni, a kocsit meg használtan vettük.
Akkor szerinted érdemesebb újatt venni?
Az én golfomon is 15 éves könnyűfém felnin van a nyári, volt már görgőzve kátyúk miatt. Szerintem keress egy megbízható gumist, és kérd ki a véleményét. Ha azt mondja, hogy a felni még menthető, akkor egy görgőztetés sokat segíthet. Ha nem éri meg, akkor egy új acélfelni...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz rendon #36900 üzenetére
A méret alapján pedig gondolom nem valami többszáz lóerős izomautóról van szó.
Ezek alapján viszont másfelé terelnélek: ha évi nagyjából 10 000 km-nél kevesebbet autózól, akkor inkább érdemes lenne elgondolkozni egy jobb négy évszakos gumin. A téli és nyári párhuzamos használata nagyjából itt vízválasztó, ha felezzük a futásteljesítményt (5-5 ezer km per szett), akkor 6-8 évig kellene kitartania a téli-nyári párosnak, és nem elkopni fognak, hanem egyszerűen elöregednek. Egy négy évszakos gumi 3-4 évig kiszolgál, nem kell fel-le szerelgetni semmit.Itt a topicban és az Autós topicban többen is használnak 4 évszakost, általánosan megelégedve. Nyilván egy nagyon zimankós időben kevésbé jó, mint egy téli gumi, de összességében a célnak megfelel. A összefoglalóban található osztrák 4 évszakos gumiteszten győztes Continental AllSeasonContact cirka 18-19 ezer forint per darab a neked szükséges méretben. Márkás gumi, a fent említett előnyökkel és hátrányokkal.
Ha jól értem két szett felnid van, ha esetleg a nyárik is csereérettek lesznek jövőre, akkor ez szerintem a legjobb döntés, és a nyolc felniből csak össze tud a gumis szedni négy jót.
Amennyiben évi 10 ezer km felett autózol, illetve mindenképpen téli-nyári szetett szeretnél, akkor nézd meg például a Bridgestone Blizzak LM005-öst, az is kb. 18 ezer forint, tehát még elvben nem annyira drága, mint mondjuk a Continental TS860 (cirka 21-22 ezer). A Kléber Krisalp HP3-at most nem találom az adott méretben...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz rendon #36904 üzenetére
Wow, az elég jó ár, ha belefér, akkor hajrá!
Ugyanakkor megerősítve, amit már korábban írt molnarpeter topiclakó-társ, szerintem ha teheted, egy másik felniszetten is gondolkozz el. Pár szezon alatt megtérül, főleg, ha sikerül jó állapotú használtat találni. Az egy felniről fel-le szerelést annyira nem szeretik a gumik hosszú távon...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz rendon #50187 üzenetére
Csak az útpadkáról belevaú....
Egy (rendes) kerékcserénél nem csak lecserélik a kerekeket, de centrírozzák is. Azt meg otthon nem fogod megcsinálni. Ideális esetben persze nem kell(ene), de az ördög nem alszik...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
veterán
válasz rendon #50189 üzenetére
Akkor sajnos rátépték a csavart. Ésszel kell meghúzni, lehetőleg a megadott nyomatékra.
2 autón cserélek tavasszal és ősszel, persze jó lenne egy elektromos, de csak erre a célra még egy kacatot nem veszek. Teljesen oké egy keresztkulcs (nekem). A pénzen vegyél inkább egy krokodil emelőt, ne a leges legolcsóbbat (10-15 ezer), vagy egy nyomatékkulcsot (szintén 10-15 ezer Ft). -
Zizmand
aktív tag
válasz rendon #50185 üzenetére
Nekem akkus 20V Parkside ütvecsavarozóm van, nagyon fasza. Kompakt, erős, alig merül, volt 230V Parkside csavarozóm is, de az nem volt sokkal erősebb az akkusnál + mindig kínlódni kellett a vezetékkel, így el is adtam.
Volt is akcióban akkus csavarozó kb. 3 hete autós cuccokkal együtt a Lidlben.
-
avl
aktív tag
válasz rendon #50189 üzenetére
en kb. 20 eve mindig magam cserelem - persze volt benne nehany alkalom, amikor uj gumit vettem akkor azok is tettek fel a kereket, de siman 100 kerekcsere (evente 2+4=8) felett jarok.
az auto sajat kulcsa (most 17 eves az aktualis auto..lehet, hogy a Tiednek gyengebb a kulcsa ? ) + egy (30 eves) "crova dugokulcskeszletböl" neha hosszabbitom, hogy könnyebb legyen. Abban van kerekcsavarhoz valo fej is.ha magad csereled, akkor csak az elsö alkalommal - a gumis "megtepese" utan - van ez a nehezseg, hogy akkora nyomatek kell, utana már "értelmes" lesz, egy elsö alkalomert en nem vennek "fancy elektromosat", ha már venni, akkor nyomatékkulcsot vennék
-
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- HBO Max & OD topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Melyik tápegységet vegyem?
- Közeleg a 3DMark Time Spy mérőalkalmazás utódja
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs