- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tasiadam
veterán
-
theooracy
aktív tag
Üdv. Kia Sportage téli gumit kellene vennem, 225/60r17-es méretben. Prémium kategóriában gondolkodom, gumin soha nem spóroltam, plusz újszerű az autó (3 éves) és nem akarnék olcsó kompromisszumot kötni. Hegyekben nem járnék vele, hazai utakon közlekednék télen. Néztem a Dunlop Winter Sport 5 SUV-ot, (mondjuk az elég régi konstrukció) a Bridgestone Blizzak LM-005-öt és a Goodyear UltraGrip Performance + SUV-ot is. A tesztek egy nagy katyvaszt mutatnak, mindenhol másik gumi(k) végeztek az élmezőnyben. Egyik helyen például a Hankook Winter i*cept evo3 W330 lett az első ebben a méretben. Ki, mit ajánlana nekem ebben a méretben? Mondjuk a Continentalokat kihagynám, azok már tényleg horror áron vannak. Köszi.
-
den89
tag
válasz szabonagyur #54656 üzenetére
Nagyon drága helyekre jártok. Én az egyik kocsira összesen 7 ezret fizettem (egy felni garnitúra van csak, tehát át kellett cserélni a gumikat). A másik kocsira, amihez külön felnigarnitúrán van a téligumi összesen 5 ezret. Egyébként mindegyik 16", és centrír is volt. Megyei jogú városról van szó. Nem egy neves, nagy cég, egy kisebb vállalkozás, de jó híre van. Én is meglepődtem milyen olcsó, adtam is mindkét esetben 1-1 ezres borravalót.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz malagutif122 #54640 üzenetére
Nexen ok, rotalle, triangle viszont "zs" kategória, 4 évszakosban főleg nem szabad megvenni.
A magyar műgyantás tesztekkel nem szabad foglalkozni, nem úgy viselkednek rajta az abroncsok, mint a jégen vagy a havon. Az csak vezetéstechnikai tréningre jó, nem gumitesztre.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz athomi #54667 üzenetére
Emlékszem, kb. a Hankookra és a Nexenre is ez a ZS kategóriázás ment.
Triangle-t viszont eddig csak a hahu teszten lehetett látni. Lehet nem véletlen? A full xar kínaiak miért vannak tesztelve, ami meg az egyetlen teszten jó eredményeket ért el, az meg miért nincs? Ezekre a tesztekre a nem elismert gyártóknak kb. be kell magukat vásárolniuk...A műgyanta... Ez azért ellentmondásos.
Ha nem úgy viselkedik rajta az autó, akkor miért jó tréningre? Ha másképp viselkedik, akkor rossz reakciókat tanulhatnak be a gyakorlók...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Firstaye
tag
válasz forceberg #54669 üzenetére
Van arról a triangle szemétről normális teszt is, nem csak az a pancser magyar. Téli, ahol 46. helyen szerepel az 56-ból, illetve egy "előkelőbb" négyévszakos eredmény, ahol 21. a 35-ből. Igazából a prémium brandek 3. vonala után kullog, szóval legit a zs kategória.
A gumigyártók nem is értem, miért járnak drága pénzen az Északi sarkkörhöz fejleszteni, mikor csak egy kis műgyanta meg hóágyú kellene, és le is van tudva. -
athomi
veterán
válasz forceberg #54669 üzenetére
Dehogy ellentmondásos. Arra jó a műgyanta, hogy csúszós utat szimuláljanak vele, hisz csúszik, de arra nem, hogy az abroncsok jégen és havon mutatott egymáshoz mért valós teljesítményét megmutassa. Lásd CC2 teszt, a magyar műgyantás teszten rondán elhasal (ahogy az előd CC+ is), a külföldi tesztekben meg rendre egy jobb téli gumi szintjét hozza és el vannak tőle ájulva. Ráadásul ezeket az autónavigátoros gumis teszteket gumis műhelyek szponzorálják. Ha jól emlékszem Katona Mártyás bűvöli ezeket az autónavis teszteket, korábban már írtam róla...
Triangle. Az egyik kínai gyártó olcsó terméke. Az ilyen kínai gyártóktól potyognak ki az olyan csodás európai márkák abroncsai is, mint az Imperial és társai. Tessék egy Triangle SeasonX TA01 teszt szárazon és nedvesen. Pont ott a helye, ahol várható, a "zs" kategóriában. Ilyet nem szabad ajánlani!
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz athomi #54672 üzenetére
+ Firstaye:
Ezt a tesztet láttam, csak ebben nem látok se havas-jeges, se kopás, se gördülési eredményeket.
Hiába jó valami vízen és szárazon, ha havon vállalhatatlan, akkor én olyan azért nem vennék meg.
Ahogy látható, mindkét táblát agyonnyerte a ref. nyári, így ezt a tesztet sem tudom semmiképp relevánsnak venni.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
athomi
veterán
válasz forceberg #54673 üzenetére
Még szerencse hogy nem, valószínűleg még siralmasabb képet mutatna, ha havon is rámértek volna. Ennyiből pont látszik, hogy nem a vállalható kategória Az egyetlen pozitívum, hogy sikerült kifigyelniük, négyévszakosban egyelőre a V minta a nyerő. Már ha az utánzást pozitívumnak lehet tekinteni.
[ Szerkesztve ]
-
hcs57
őstag
válasz athomi #54672 üzenetére
Az a műgyantás teszt egy állat.. a téli viszonyokban az igazi tükörjégen minden gumi elhasal, kivéve a szeges gumi. Ha még hó is esik rá, akkor mégrosszabb.
Tapasztalat.Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
forceberg
veterán
Hiába hasal el minden, de különbségek jégen is éppúgy vannak!
Sőt %-osan ott vannak a legnagyobb különbségek.
Azért nem elhanyagolható szempont, hogy 18, vagy 27m-en áll meg a kocsi.Az Autónavos teszten legalább arányosak a grafikonok!
Gyűlölöm, hogy eltorzulva, nem 0-ról kezdve szokták mutatni az eredményeket.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
brumi1024
veterán
válasz forceberg #54677 üzenetére
Kifejezetten nagyok is, a nordic telik meglepoen jok tudnak lenni jegen meg a szogesekhez kepest is.
-
Riegerr
tag
Sziasztok!
A segítségeteket, véleményeteket szeretném kikérmi.
Van egy garnitura Vredestein Snowtrack 5-ös szettem, ami 2019. 26-i heti. 2-3 szezont futott. Kb. 10.000 kilométer lehet a gumikban.
A gumis, ahová vittem azt mondta, hogy ezeket nem használná már, mert repedezett és vegyek újakat. Csatolok róla fotót. Csak a felni pereménél ilyen állapotú. Csak ez néz ki ennyire gyalázatosan, a többi kicsit jobb állapotú.
Szerintetek is használhatatlan, kuka a gumi? Vagy fenntartásokkal még használható?
Mélységesen csalódott vagyok, hogy ilyen állapotú lett a szett.
[kép] [kép]
Előre is köszönöm a segítséget![ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz Riegerr #54679 üzenetére
Erről szerintem nem lehet megmondani, hogy milyen állapotú valójában. Esetleg egy leerésztés után megnyomkodva meg lehetne nézni, hogy milyen mélyek is a repedések. Nem laposan volt ez használva? Ez a része a guminak azért fékezéskor és kanyarban kapja a terhelést rendesen. Elég gáz ez egy 3 éves gumitól... Nyaranta hogyan volt tárolva?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
expander
senior tag
Sziasztok,
235/50 R17 méretben keresnék télit...
Két versenyzőre szűkítettem a kört: Hankook Winter i*cept evo3 vagy Continental WinterContact TS850P.
Járok hosszabb utakra is, illetve havas úton is lesz használva külföldön többet is.
Megéri a felárat a Conti? Illetve ha ugyanolyan áron tudnám beszerezni mindkettőt, akkor melyik lenne az ajánlott? Esetleg van más versenyző is, amivel nem számoltam?Köszi!
-
Peetey91
senior tag
Sziasztok!
2015-ös Toyota Aygora szeretnék téligumit venni, 165/60 R15 méretben.
Napi kb 30 km fővárosban, párom használja munkába-boltba, stb járós autónak. Nincsenek extra igényeim, véleményem szerint egy alsó-középkategóriás gumi elég lenne, de nyilván nem a leggagyibbat szeretném. Tudtok tippet adni, hogy mi lenne a jó választás?
Köszönöm! -
Peetey91
senior tag
válasz tboldi #54692 üzenetére
Köszönöm corgi-társam.
@Qru
Köszönöm Neked is a megerősítést!
Biztos, hogy nincs elég jártasságom a témában, de vannak már olyan jók a négy évszakos gumik amivel nyáron is és télen is (akár a jegesebb dombos budai részen) biztonságosan el lehet menni? Ha igen tudnál mondani a fenti méretre példát? Aztán akkor átgondolom, megnézem milyen állapotban van a nyári a kocsin. -
rbalint88
addikt
válasz Peetey91 #54694 üzenetére
Mint helyi hulye mondom, hogy ahol elverzel a negyevszakossal, ott mar a telivel is megall a tudomany sokszor. Raadasul konnyu auto, nem jo a mechanikai tapadasa annyira, a Suzuki Splash se tud mit kezdeni a teli korulmenyekkel a fasza gumi ellenere, mert nem nyomodik elegge az utra.
Es azert az elmult ot evben mar sajnos nem volt igazi tel, max 2-3 nap…
Vredestein es Hankook ar-ertek bajnokok, 26ezer korul van darabjuk ebben a meretben es eleg jol szoktak szerepelni.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Horgász topik
- Okos Otthon / Smart Home
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Autós topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mini-ITX
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- 3D nyomtatott versenypályák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest