- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Mobil flották
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz forceberg #54899 üzenetére
Nyilván ne ezektől a márkáktól várd a highend minőséget, azért bizonyos méretekben jobban a zsebedbe kell nyúlni...
Keress rá mondjuk a 215/55R17 méretben, ott egy szemmel eléggé jól látható difi van egy ilyen taurus/sebring/kormorán és egy continental/Michelin között... (kb x2)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
forceberg
veterán
válasz 2ozzmexy #54901 üzenetére
Sikerült a lényeget megragadnod...
Amire kitértem, hogy szerintem egy szándékos "butítás" van ezeken az abroncsokon.
Lehet a cégnek gazdaságosabb a mintát direkt elrontani, mint magát a gumikeveréket cserélgetni a jó és a xar között.Ha visszaolvasol, láthatod, hogy a Nexen alá nem mennék, sőt, ha most azonnal vennék, akkor Q3 lenne.
Egyébként az itt sem mindig tükrözi a minőséget. Lásd akár top márkák repedezése...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
kenguru99
aktív tag
válasz forceberg #54902 üzenetére
Nem hinném, hogy szándékosan el lenne rontva. Ha megfigyeled, a low budget gumik rendre elvéreznek a vizes úton. Nem azért mert szándékosan el vannak rontva. Hanem azért mert a premium gyártók által kifejleszett know-how-t nem kapják meg. Ami szerintem döntően a nem a mintázatban, hanem a gumikeverékben van.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz forceberg #54902 üzenetére
Igen, mivel úgy érzem egy tévhit terel el, miszerint ezek az abroncsok egy korábbi top abroncs "butított" változata, de ez csak urban legend.
Ezek külön fejlesztések, nyilvánvalóan "szándékosan" van elrontva, hogy tutira legyen mivel magyarázni a dupla árcimkét...
Amúgy ezek létező márkák voltak 40 éve is (elég fosok voltak akkor is), a misi felvásárolta, fejleszt nekik egy abroncsot és különböző területeken különböző márka alatt hozza forgalomba, a logika szerint itthon jobban eladható egy taurus vagy egy kormorán mint a rikken vagy sebring. A stratégia nem rossz, mivel Szerbiában készülnek, cserébe olyanok is. Nekem Sebring Snow téligumim van, annyira nem rossz mint elsőre hangzik. Persze jobban örültem volna egy TS860 szettnek, csak ez szerelve volt 180k, a contiból a 4 db abroncs 220k volt akkor felni és TPMS nélkül...Lehet hogy el van rontva szándékosan, de többnyire a wet braking és a wet handling szokott nagyon gyenge lenni, ez az összes harmadik vonalbelire igaz.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
forceberg
veterán
A lényeg, hogy xarabbra van csinálva, szándékosan. Az okokat innen úgysem fogjuk megtudni.
Megnéztem pár mintát, de csak ezeknél látom azt, hogy a vállblokknál le van zárva az út a víz elől.
Nem tudom, ezen mit nem értetek meg, hogy a felvetés annak szólt, hogy van egy mintázat, ami ellen megy az összes többi piacon lévőnek.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
szumoo
senior tag
Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget.
Adott egy Hyundai IX20 - 205/55 r16.
Dilemma, hogy maradjak a H vagy elég T jelzésű gumi használata?
- a kézikönyv a H jelzésű (210km/h) abroncsot javasolja - most a nyári ilyen
- 1,4-es motorja van 16xkm/h végsebességgel - 1x mentem 150km/h-val, többet se fogok.Lehet bármi gond, ha a T jelzésű tappancsokat kapja meg?
A másik kérdés, hogy:
Hankook Winter I*Cept RS3 W462 vagy a Kléber Krisalp HP3?Előre is köszi a segítséget!
Sz.
[ Szerkesztve ]
A nyúlon túl?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szumoo #54908 üzenetére
Telibol vagy 4 evszakosbol lehet ra egyel alacsonyabb sebesseg indexut tenni, nyaribol nem szabalyos es buntethet erte a rendor illetve muszakin is belekothetnek.
En is H-sat vettem a V helyett a sajatomra.
Hankook inkabb bar a Kleber is jo.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #54911 üzenetére
Pontosabban az a 4S aminek teli minositese van (M+S nem eleg, kell a 3PMSF mimosites is).
Nekem V-set ir (240 km/h) de mehet ra emiatt a H-s (210 km/h) is. Felesleges a V, de meg a H is mert 190 km/h-nal leszabalyoz. Amugy meg auto fuggo, nyilvan egy RS6-ra nem vennek alacsonyabb indexeset.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #54913 üzenetére
1000 eves a vontkozo szabalyozas, akkor meg szinte nem is hasznalt senki 4evszakos gumikat. Bar ez sem teljesen igaz, mert a regi Skodak/Ladak idejeben a kverekek a mai 4S keverekekhez allt kozel. Aztan ahogy terjedt a teli/nyari kulon gumi ugy tavolodtak el ettol a gyartok.
#nincsbennetarcsi
-
forceberg
veterán
válasz kenguru99 #54914 üzenetére
Ezek hogy kerülnek most ide? Ezek teljesen más tervezés és felhasználási cél eredményei.
Egy V jellegű, de "véségét" lezárt vállblokkal módosító és középen hosszanti árok nélküli 4 évszakos gumira felhozol két tipikus nyári mintázatot, amelyek vaskos hosszanti árkokkal rendelkeznek.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
-
Firstaye
tag
válasz forceberg #54918 üzenetére
Valszeg gyártástechnológiai oka lehet ennek a szemre elsőnek logikátlan mintának, mert biztosan van költséghatékonyabb módja elrontani egy gumi nedves tapadását és vízelvezető képességét. Jellemzően ez a budget kategória nagyobb kezdeti mintamélységgel jön, elég lenne abból faragni, és máris romlik a vízenfutás képessége + kevesebb gumi is kell, de mégsem ez van.
A V mintában lévő pajszer szerű kisminta is elég logikátlannak tűnik első ránézésre vízelvezetés szempontból, mert mintha csak egymásba futtatná a nyeléből és a kampós részből érkező vizet, de ez az egész kb fotel filozofálgatás. -
z0d1@Ku$
senior tag
225/60 R16 méretben mi a jelenleg legajánlottabb téligummer?
kb 160-170e forintig (40-45e/db) keresünk gumit évi kb 30-35e km futásig, ami főleg autópálya, autóút. 4 évszakos most nem játszik sajnos.A sajátomon Krisalp HP3 van, nem tudom ez mennyire ajánlott még. Esetleg melyik másik típust nézzük még?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kenguru99 #54926 üzenetére
Rontja az élettartamát egyébként a sok fékpor, mivel a gumi porózus, beszívódik a pórusaiba és nem szereti... a pontos kémiai folyamatot nem ismerem, de nem tesz jót neki, az biztos.
Körömkefe + samponos víz, nagyon szépen le lehet pucolni a barnulást róla, de ha már szöszölt vele annyit az ember akkor érdemes egy gumiápolóval is átkenni. Volt már hogy háromszor kellett átdolgoznom valakiét mire nem barna hab jött le az abroncsról, kapott egy gumiápolót (kb a legolcsóbb W5 márkásat) és fiatalodott 3 évet az abroncs, "csodák pedig léteznek..."
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Kisusti90
friss újonc
Sziasztok, Téli gumi vásárlás előtt állok(185/65 r15) a keretem 25000/db. Én a Firestone winterhawk 4 és a Nokian WR D4 -et találtam érdekesnek (van köztük 3000, de a nokiannál mintha jobb lenne a fogasztási tényező amit nem tudom mennit jelenthet), de mivel nem értek hozzá szeretnék véleményt/tapasztalatot kapni tőletek, esetleg ha rosszak között vacilálok, megnézek szívesen mást is. Évi 10000 km országút és falu egy i30-asra. Előre is köszönöm.
-
F_Zolee
veterán
Közben képbe jött még a Nokian Powerproof széria nyári szettnek 225 45 r17 méretben. Jó lehet vagy a téliük jó csak?
Sok a variáció még. Hankook Vp4 is beeshet Sava mellé. -
z0d1@Ku$
senior tag
válasz F_Zolee #54931 üzenetére
Nekem powerproof nyárinak a Deltán 18-as méretben. Második szezont futotta most nyáron, szépen tette a dolgát még a nyárközepi 2500 + 1200 km-es túrákat is.
Eddig még egyszer sem csúsztam meg vele, pedig bevallom őszintén néha tempósabban megyek a kelleténél és sajnos a kátyúkat se mindig sikerül elkerülni , de még javítani se kellett őket szerencsére.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz F_Zolee #54938 üzenetére
Az autó jégvert volt, nem valami szépen javították, illetve DPF OFF. 70 pluszos doktorbácsitól vettem (valóban az volt). Nem gondolom, hogy racséba tolta. Volt külön téli szett, amiért túl sok pénzt kért, így ott hagytam neki.
(Fél évig használtam, ésszerű keretek közt gatyába ráztam, aztán nullán kiszálltam az autóból. Jó kis kocsi volt, egyedül a futóművét nem kedveltem, rázott és egyben bénán kanyarodott. 9-3 FL Aero TTID.)#54936 z0d1@Ku$ Azért nyílt szét mert hibás volt. Szerencsére vagy inkább szerencsével sikerült garanciát intéznem 2 vagy 3 darabra, a maradékot (1 vagy 2 db, nem emlékszem már) kidobtam még előtte.
-
veterán
válasz forceberg #54937 üzenetére
Van az 5 éves, eddig 4 szezont futott téli Pirellim, azon nincs egy fia repedés. Vészesen kopik, max 30 ezernél 4 mm alá fog menni.
A másik, 2017-es autómra minden jel szerint 2015-ös Toyo került, az is tök OK. (Nem tudom, mikor került rá a gumi, így vettem, gyárilag Bridgestone-nal jött ki.)
Hozzáteszem, a fenti márkákat nem kedvelem. A Pirelli Sottozero 3-mal a kopást leszámítva elégedett vagyok, a Toyo pedig olyan "falun elmegy" kategória.
Fater 2017-es gyártású japán Ignisén a szintén japán gyártású Bridgestone Ecopia még OK, de kopik. A téli 2017. végi Kleber se repedezik. Garázsos de nem túlápolt autó, ahogy az enyém is.
(Ezeket a márkákat se kedvelem. 🤗)[ Szerkesztve ]
-
istnag
addikt
Sziasztok,
Adott egy Nissan Qashqai 2007 -s 120 LE. Teljesen átlagos felhasználás.
Melyik gumit vegyem rá:
1. KUMHO WP52
2. TOYO S944 OBSERVE SUV
3. NEXEN WINGUARD SNOWG3
4. TRIANGLE TW401 WINTERG3
5. Kleber krisalp HP3Köszönöm a segítséget előre is.
[ Szerkesztve ]
-
ftc
nagyúr
A végén Kleber quadraxer 3 -at vettem.. Ez volt csak a raktáron... 3222 gyártás - szóval friss ropogós.
Első négy évszakosom, eddig tökéletes. Semmi hátrányt nem vettem eddig észre. Remélem hasonló lesz a véleményem pár év múlva is
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mini-ITX
- Elemlámpa, zseblámpa
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest