Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Llew

    senior tag

    válasz Ariadne #1888 üzenetére

    Hali!

    Garancia kérdés téma #1888-as hozzászólásában írtad:
    "Nekem abból van elegem, hogy nincs egy nyomorult számtech üzlet (pontosabban egy van )"

    Ez azt jelenti, hogy abban az egyben érdemes vásárolni, mert ott legalább rendes garanciás ügyintézésre számíthatok? Ha igen akkor kik ők?

    Azért kérdem mert az iponnál akarok gépet venni, de most, hogy átfutottam a témát elbizonytalanodtam. Azért hajlok feléjük, mert sajnos a helyi üzletekkel sincs túl jó tapasztalatom, illetve az egyik itt a PH-n is szerepel, nem véletlenül. Szóval ahogy látom az esélyeim kb ugyan olyanok, csak az ipon még olcsóbb is.

    Llew

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    Hali!

    Rendeletem netről egy konfigot. Hétfőn írtak, hogy átadták a futárnak. Valamelyik cégnél keverés volt a számlázási és a szállítási címekkel, mert a futár kedden nem oda vitte ahova kellett volna. Átirányíttattam onna-ide. Ma hívtam őket, hogy hol a cucc. Tegnap állítólag itt voltak, de se egy telefon, se egy cetli nem várt, hogy nem találtak, nem tudták átadni az árut. Holnapra igérték.
    Jól gondolom, hogy a három nap az akkor indul amikor átvettem a rendelt árut?

    Llew

    [ Szerkesztve ]

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    Sziasztok!

    Tanács kéne. A korábban írt kálvária után ma végre megjött a gép. Örömöm azonban nem felhőtlen, mert a kibontás után a következő kép fogadott:
    kép 1
    kép 2
    kép 3
    kép 4
    kép 5
    kép 6
    kép 7
    kep 8
    kep 9
    kep 10

    Nem is mertem belenyúlni. Ez valószínűlega futárcég sara, de nem tudom mennyire lehetett összerakva egyáltalán, mert pl a VGA úgy áll, mintha nem is lett volna bepattintva az alaplapba, meg a házhoz nem is lett volna hozzácsavarozva hátul.

    Hívjam őket és amint lehet küldjem vissza egy cserére, vagy tegyem helyre az alkatrészeket és próbáljam ki, hogy megy e?

    A cég garanciális feltételei között szerepel a következő:
    "Ha a termék átvételekor a csomagolás sérült, akkor a futár erről jegyzőkönyvet vesz föl és az átvétel megtagadható."

    Ez alapján várható, hogy elutasítanak azzal, hogy minek vettem át?

    Pedig olyan szépnek és egyszerűnek tünt ez a netes vásárlás. :O

    [ Szerkesztve ]

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    válasz tlac #2103 üzenetére

    Igen elbasztam :W , de a doboz nem volt beszakadva meg semmi durva sérülés, ez a gyűrütt sarok nem gondoltam volna, hogy ilyen durva belsőt takar.
    A gyári számok felírására én is gondoltam.
    Megtagadhatják a cserét amiért átvettem a sérült csomagot?

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    válasz tlac #2105 üzenetére

    A boltal az előbb beszéltem. Ők már a futárcéghez irányítanak, hogy ott reklamáljak.
    Velük még nem beszéltem. Majd mindjárt.
    Mod:
    A futár hárít vissza, hogy Ők a feladóval vannak szerződésben csak Ők fordulhatnak kártérítési kérelemmel hozzájuk.

    Ez nehéz mecs lesz.

    Egyébként Ipon.
    Tudom, ti megmondtátok, hogy ne.
    A futár a GLS.

    [ Szerkesztve ]

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    válasz tlac #2107 üzenetére

    Azóta újra beszéltem a bolttal. Küldjem el nekik a képeke, meg írjam le mi a gond és akkor jelzik a futárcég felé.

    Csak az oldallapot szedtem le, mert az eleje alapján gondoltam, hogy az sincs rendben.

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    válasz tlac #2109 üzenetére

    Az előbbi értelmesen:
    A belseje volt sejthetően sérült az előlap állapota után.

    Mindenképpen, hogy megkapták e a képeket is.

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    válasz Llew #2110 üzenetére

    Holnapra elvileg tárgyalnak a futárcéhggel és kapok valami választ.

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    válasz Mr. Teddy #2113 üzenetére

    Igen tudok erről a 8 naon belüli elállásról.
    Tegnap este még hívtak a boltból, hogy a főnök azt mondta, hogy ezt mindenképpen ők intézik a futárcéggel. Érdekes, hogy nélküle ezt nem tudták, mert első hívásra a srác aki felvette az rögtön azt javasolta, hogy próbáljam összerakni és megnézni, hogy megy e. Mondtam, hogy azt felejtse el, az oldalát is csak azért szedtem le, hogy le tudjam fényképezni a belsejét. Hétfőn jön érte a futár, és viszik vissza, bár arról még nem igazán ejtettünk szót, hogy miként kapok újat.

    Ehhez a hétfői visszavitelhez kapcsolódóan lenne az a kérdésem, hogy ilyenkor mi van a 8 nappos elállással? Most, hogy szóltam nekik, hogy nem oké, még elállhatok a dologtól? Illetve mi számít az eladó részéről tájékoztatásnak, mert az iponos regisztrációkor nincs elolvastam és elfogadom a feltételeket rublika? Az ha a számla másolaton amit emailben küldtek rajta vannak a garanciális feltételek az számít a tájékoztatásnak? Mert ha nem keresek mgamtól utána az odalukon, akkor először ott találkoztam a granaciális feltételekkel.
    Továbbá bár én nem vagyok jogvégzett ember, de munka miatt találkozok jogszabályokkal és a "Ha a termék átvételekor a csomagolás sérült, akkor a futár erről jegyzőkönyvet vesz föl és az átvétel megtagadható" az én véleményem szerint egy lehetőség, amivel nem muszály élnem, de attól még a garanciának élnie kell. Vagy roszzul látom? Mert pl. a bírság szabható ki is jogszabályban olvasható, de az sem azt jelenti, hogy élni kell vele, hanem a jogszably akalmazója dönti el, hogy szab e ki bírságot.

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    Csak nem tudok rendesen értelmesen olvasható szöveget gépelni.
    Most délelőtt még letesztelem a monitort, nehogy azzal is pixel gond legyen és vissza keljen küldenem.

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    Fejlemények az ügyben:
    Telefonált a bolt, hogy mielőtt hétfőn átadom a futárnak készítsek róla képet, meg azokat az alkatrészeket tegyem helyre amik látszólag nem ott/úgy vannak ahol kell nekik. Mondtam nekik, hogy én nem szeretnék belepiszkálni a gépbe, mert abban így is elég nagy a rumli. Azt mondják azért, hogy ha nem sérültek, csak elmozdultak a helyükről akkor a visszaúton se menjenek tönkre. Ha vissza ért akkor megvizsgálják, meg továbbítják a futárcég felé, hogy mik a károk. Aztán engem igyekszenek kártalanítani minnél előbb.

    Ariadne:
    Írtam is feljebb, hogy tudom, Ti mondtátok, hogy náluk ne. Ez van. Ezt már bebuktam. :( Legközelebb már mindent centiről centire megnézek, ha afutár ott vár fél órát is, de ezen a helyzeten az már nem segít.

    Az általad írtak alapján ezen esetben az Ők küldik a futárt és remlhetőleg cserélik a hibás cuccott. Viszont ha a cserénél maradok akkor kérhetem a Mr. Teddy által javasoltakat, miszerint mindent küldjenek gyári csomagolásban és majd én összerakom? Mert direkt azért kértem az összeszerelést, hogy ha gond van akkor elkerüljük a "nem szakember szerelte össze" dolgot.

    Most akkor a céget, és azt a tényt ismerve, hogy már jeleztem a cucc sérülését választhatom a vásárlástól való elállást? Mikor lesz abból pénz vissza?

    [ Szerkesztve ]

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    válasz tlac #2119 üzenetére

    Szinte pont így volt. Jött a futár a papírral, mikor az alá volt írva akkor kerültek elő a kocsiból a csomagok. Egy pillanattal azután, hogy letette az utolsó dobozt, már el is tünt.
    Viszont ha ez benne van a GLS-es Általános üzleti feltételei között akkor az Ipon elég "trükkös", mert ők meg azzal jönnek, hogy az átvétel megtagadható (ezt a ~ható-t jogi viszonylatban, miként kell értelmezni?), de hogy ellenőrizzem, ha nem látom, illetve ha már aláírtam és sérült akkor, hogy tagadom meg? Ez olyan 22-es csapdája szerű helyzet.

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    válasz tlac #2121 üzenetére

    "úgy kellene intézni, hogy ne ezeket a cuccokat kapd vissza, azt pedig csak a 8 munknappal lehet, írásban kell jelezni"

    Ez oké, de ebben az esetben már nem válalnám be, hogy rendelek tőlük egy akár tök más milyen konfigurációt is.

    Meg vettem tőlük egy monitort is és az viszont hibátlan. Ha visszamondom a vásárlást akkor küldhetem vissza azt is.

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    válasz tlac #2121 üzenetére

    Újra átolvastam a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendeletet a lemondás miatt.
    Mint tudjuk a rendelet ezt írja:
    4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
    (5) Az értékesítő köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

    Ha elállok a vásárlástól (amelyik jogomról egyébként írásban nem tájékoztattak) akkor vastag rész alapján nem fogják a ház, és még ki tudja mi árát rajtam követelni? Még akkor is ha nem is használtam egy percig se. Vagy így is úgy is azt a futárcéggel rendezik.

    De rossz, hogy ugyan az az avatarunk, azelőbb is elnéztem, hogy írtál közben :)

    [ Szerkesztve ]

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    válasz tlac #2124 üzenetére

    te nem is használtad

    Persze, de beleköthetnek, hogy átvettem, meg főleg, hogy kibontottam. Holnapig ki kéne találnom, hogy cseréltetem vagy elállok, mert hétfőn jön a futár. :W

    Visszább írta valaki, hogy ezt az ellállás dolgot nem szeretik magukra érvényesnek érezni. Ezek alapján vajona fogyvéddel, meg ügyvéddel fenyegetés vajon használna nekik?

    a weblapon fent, ez annyira nem egyértelmű
    Azért csak tisztább lenne ha küldtek volna levelet, vagy regisztrációkor "kényszerítve" vagyok az elolvasására.

    igen, cseréld le

    Nem is arra gondoltam, hogy neked kéne, Te mégis csak PH! addikt vagy. De már én is úgy megszoktam.

    Mindig eszembe jut valami, ami miatt szerkeszteni kell

    [ Szerkesztve ]

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    válasz Ariadne #2128 üzenetére

    A jegyzőkönyvfelvételt igen én szúrtam el, de az is igaz, hogy ha aláírás előtt nincs lehetőségem megnézni a csomagokat utána meg a futár letszei és már köddé is vált úgy elég nehéz.

    Egyenlőre én sem akarok mindenképpen a 8 munkanapos elállással élni tekintve, hogy eddig nem állnak rosszul a dologhoz. Mindössze azt szeretném elkerülni, hogy ne ezt a kb. három napig a házban ide oda pattogó videókártyát, meg winchestert kapjam vissza. Mert ha rendesen becsavarozzák a vga-t akkor véleményem szerint nem szabadott volna kiesnie a helyéről úgy, hogy pont a ház sérült részével ellenkező irányba kellett mozognia, hogy ki jöjjön az alaplapból. Tehát vagy többször össze vissza rázogatták vagy eleve nem valami profi módon volt összerakva.

    Szóval csak azt szeretném elkerülni, hogy átrakják egy új házba az "alaposan" megmegvizsgált alkatrészeket és visszakapjam gyakorlatilag ugyan azt a gépet, aztán amikor esetleg egy hét használat után beszarnak a cuccok akkor jöjjenek a nem rendeltetésszerű használattal.

    Van valami jogi alapom ennek kikerülésére a komplett gép cseréjét kérnem, akár úgy is, hogy alaktrészenként küldjék a gyári csomagolásból kibontatlan cuccokat és majd én összerakom?

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

  • Llew

    senior tag

    Szisztok!

    Gondoltam beszámolok a sérült gépes ügy fejleményeiről.

    Múlt hétfőn elvitte a futár a gépet. Most beszéltem a bolttal. Letesztelték a cuccokat, szerintük minden hibátlanul működik, szóval csak a házat cserélték ki. Holnap elvileg meg is kapom.
    Tehát végül is korrektül viselkedtek, de azárt van bennem egy kis félsz, hogy mennyi idő után fogja a vinyó/vga megsínyleni, hogy ki tudja mennyi ideig lötyögött a házban.
    A gond, hogy semmi alapom nincs arara, hogy cseréljék.
    Így, hogy egyszer már 3 napon belül vissza küldtem, így újra indul a 3 napos meghibásodásos csere?

    Mondjuk más kérdés, hogy ha eleve nem veszem át a gépet és visszamegy akkor is tuti csak a házat cserélték volna, mert akkor az ki se derült volna számomra, hogy a belsejében kipotyogtak a dolgok. :(

    Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.

Új hozzászólás Aktív témák