- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- DIGI Mobil
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Biznisz Elek #23050 üzenetére
Az elállást ne keverjük ide, akkor a te sarad a visszaküldés, de szavatossági jog gyakorlásánál a kereskedőé/szervizé ez 100%. Ezerszer volt már itt téma, keresse vissza akit érdekel.
PTK: "6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik."
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Biznisz Elek #23052 üzenetére
Már miért ne tartozna bele?? Szerinted az odajuttatás az nem a kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költség?? Dehogy nem, hisz magától nem fog a szervizbe repülni a termék... Ha veszek valamit, és beszarik, akkor nehogy már még én fizessek azért, mert beszart, és egyáltalán eljusson a szervizbe.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz LuckyL #23054 üzenetére
Hidd el beletartozik, én még olyannal nem találkoztam, ahol nekem kellett volna a futárt fizetnem, pedig sajnos küldtem már jó pár meghibásodott eszközt. Fel sem merült, hogy nekem kéne fizetni bármit is. Ja de, a Triwarden bepróbálkozott, amikor a PS4-et küldtem volna el nekik, de megemlítve a jogszabályt máris ingyen GLS jött a cuccért.... Már eleve nem logikus, hogy mikor kár ér azzal, hogy valami elromlik, és még én finanszírozzam, hogy eljusson a szervizbe.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Biznisz Elek #23055 üzenetére
"A vonatkozó jogszabályi rendelkezések értelmében továbbá a kötelezettet terheli bármely olyan költség, amely a jótállás/szavatosság alapján fennálló kötelezettséggel összefüggésben merül fel, vagyis mindaz a költség, amely a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos. Idetartoznak többek között a fuvarozási költségek akkor is, ha azok a jogosultnál merültek fel. Jelen ügyben a vállalkozás által is elismerten hibás termék visszaküldésének költségét kettő alkalommal is a fogyasztó viselte, amelynek megtérítésére a vállalkozás részéről nem mutatkozott hajlandóság. A fogyasztó a szerződéstől történt elállása során a hibás termék visszaadásától nem zárkózott el, azonban nem várható el a fogyasztótól, hogy a meghibásodott terméket ismét a saját költségén küldje vissza addig, amíg a vállalkozás nem teljesíti a jótállás/kellékszavatosság körében korábban felmerült kötelezettségeit."
Ezzel én a vitát lezártnak tekintem.
Persze a boltok mindenkinél bepróbálkozhatnak, aztán aki olyan, azt le is húzzák azonnal.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz nemlehet #23061 üzenetére
Anno ugyanez volt a Turtle Beach Elite fülesemmel (120k volt az ár akkor), uyganígy játszottam, éreztem, h laza, nézem, elrepedt szépen. Egyből letettem, nem használtam. Írtam a TB supportnak, kiderült, h az elite fülesre 2 év a gari, adtak egy RMA-t angliába ki kellett küldenem, egy hét múlva itt volt a vatta új fóliás termék. Úgy ahogy volt el is adtam, nekem még egyszer ne törjön el...
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
Mi az a CHS? A kereskedők nagyon jól tudják, hogy ilyennel nem lehet lerázni senkit, de hát mégis bepróbálkoznak, mert a független szakértőt nekik kell állni. Márpedig ragaszkodni kell hozzá, hogy vizsgáltassák be. Rögtön máshogy fognak hozááállni...
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
Nagyker, mint független szakértő... na megint itt vagyunk, hogy a saját borját ugye..... ilyeneket kinevetném, és azonnal kérném a független szakvéleményt. Meg kéne érteni, hogy saját portékáról nyilatkozó saját "szerviz" nagyker, anyám kínjától nem fogadunk el szakértői véleményt, mert az minden lesz, csak nem független...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz nemlehet #23073 üzenetére
Először is fel kell őket szólítani, alátámasztani 1-2 jogszabállyal, hogy lássák, hogy tudatos fogyasztóval van dolguk. Aztán ha nem úgy reagálnak, akkor békéltető + fogyvéd. Pereskedni nem akarnak (főleg ha egyértelműen sárosak), mert tudják, hogy veszítenek, és akkor zsebbenyúlósabb a történet.
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
Nem jogszerű, mivel az elállásnak a jogszabályban nem feltétele a csomagolás megléte. Sok olyan termék van, ami elve csak a csomagolás roncsolásával bontható ki, szép is lenne, ha azokat nem lehetne visszaküldeni. Bár ugye a 14 napos elállás kipróbálásra lett kitalálva, azért addig illik elttenni a csomagolást. Viszont az üzlet szépen elszólta magát, hogy egy már egyszer eladott/visszaküldött, ergo használt terméket újként adna el...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
Szerintem ennél egyszerűbb a helyzet, a kisker megkapta az új cserekártyát, a fogyasztónak odaadja belőle a régi kevesebb vételárat, az új kártyát meg eladja másnak drágábban. Szerinted miért van az, hogy ez csak akkor fordul elő, hogy ha nő a termék ára?? Ha csökken az ár, akkor érdekes módon mindig ki tudják cserélni...
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
De mégis a kisker mi az anyját bukik, amikor ő megkapja a szar kártya helyett az újat?? Vagy ha csereutalványt, akkor gondolom az épp aktuális értékét kapja meg érte. Szóval ez sehogy sem kifogás, és nem tudom elfogadni. A kisker nem bukik semmit, nem ő biztosítja a csereterméket, hanem a gyártó...
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
De milyen nagyker? Gyári garis, tehát a garis igénynek eleve el kell jutnia a gyártóhoz, nem nagyker garim van.... Szóval te vagy eltévedve, meg mindenki aki ezt a maszlagot megeszi. Az egy dolog, hogy itthon nagykerek buziskodnak, pedig rohadtul semmi közük hozzá. Én még ilyet nem hallottam. Kint németországban pl. ezt kiröhögnék. Marha érdekes, hogy sok gyártónál ha az itthoni szarzsákokat megkerülve egyből a gyártóhoz fordulok, rögtön jön az RMA cseretermék....
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Darth_Revan #23114 üzenetére
Állj el és vegyél másikat. Vagyis, először vegyél másikat aztán a hibással állj el, nehogy megint azt kapd vissza.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz grizlisandor #23128 üzenetére
Mondd neki keressen rá arra a jogszabályban, hogy hibás teljesítés...
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Superhun #23178 üzenetére
Ezzel kapcsolatban, meg azzal, hogy egy ilyen eset igenis anyagi kár, volt egy hasonló hozzászólásom tegnap, (precedens per kellene), csak valakinek bökte a szemét és törölte, mert annyira durva sértő szavakat használtam, h ihaj...
A lényeg, hogy igen már rá kéne koppintani az ilyen kis-nagykerekre, mert ez így nagyon nem oké. Ez anyagi károkozás, mivel a pénzedért nem kapod már meg ugyanazt, amit kifizettél, és csak sokkal drágábban juthatsz hozzá.
Szerintem egy videokártya a mai árazással már eléri azt a határt, ami miatt érdemes lehet egy perbe beleállni.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz #20221952 #23218 üzenetére
Az teljesen mindegy, neked erről nem kötelező tudnod, nekik kell tudni, és tudják is hidd el, csak elsumákolták. Most szépen megírod nekik mi a szitu, és hogy kéred a csereterméket (persze csak a 3 munkanapon belül vitted vissza hibásan). Aztán ha nem akkor békéltető, fogyvéd, aztán majd rájuk koppintanak amiért "elfelejtettek" tájékoztatni és át akartak verni. Mert ez bőven kimeríti a fogyasztó pofátlan megtévesztését.
Amúgy tessék a kúria nyilatkozata.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
-
Lackooo84
nagyúr
Az teljesen mindegy, mivel most 600 ugyanaz videokari, az én károm 600k lenne, mivel akkora értéket képvisel, már nem 200k-t mint a vásárlás időpontjában. Hát pedig ilyenkor lehet kérni kártérítést, főleg ha céges cucc és emiatt bevételkiesések vannak. És ott meg elég komolyan veszik ezeket.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
-
Lackooo84
nagyúr
válasz #20221952 #23274 üzenetére
Én a helyedben üzletben verném az asztalt, hogy 3 napon belüli cserét kérsz. Nem hagyod magad elhajtani, ha megtagadják, akkor ezt mindet szépen (azt is, hogy erről nem tájékoztattak, ergo át akartak verni, majd másodszor letagadták, megint át akartak verni) beírod a vásárlók könyvébe. Ezért már lesz nekik ejnyebejnye.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz LuckyL #23281 üzenetére
Mi az, hogy mibe áll bele? Ez a jogszabály, és kész, hát még jó, hogy beleáll, mert konkrétan ÁTVERTÉK. Aki nem hagyja magát, az eléri amit akar, és ennyi. Akin látják, hogy paprikajancsi, azt lerázzák mindenhol. Még jó, hogy nem hülyézed le, mert élni akar a fogyasztói jogaival.... röhej... Egyébként a 3 napon belüli csere nem azt jelenti, hogy kötelező levenni egyből egyet a polcról. Ha nincs nekik, rendeljék be, pár nap, és átvehető, én megmondanám, hogy annyit várok...
És igen, képzeld, gondolom pont azért hívtak meg egy vendéget a fogyasztóvédőktől a rádióba, mert még mindig sok a tudatlan vásárló, és hogy kicsit nagyobb nyilvánosságot kapjanak a fogyvéd szabályok, és felvilágosítsák őket, és amiket mondott nem nem humbug...
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Wallenberg #23295 üzenetére
Ez így van. Anno felhívtam a magyar Xiaomit, és ők mondták. Ami a jogszabályban van, az csak egy előírt minimum, de ha a gyártó többet ad, bolt sem írhat rá kevesebbet. Csak ezt sokan nem értik meg meg nem is tudják, meg úgy tojnak is rá sztem. De nem kell aggódni, a Xiaomi megadja rá a 2 évet és fogják javítani, Huawei ugynanez.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz istvan1999 #23386 üzenetére
Máskor ilyen helyzetben inkább kérd vissza a lóvét, és vedd meg újra (ha ugyanannyiba kerül), az a tiszta, és megint lesz 2 év garid. Egyébként mivel kicserélték egy teljesen új termékre, megint 2 évet kell kapj rá, mivel azt a gyártó biztosítja.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Rabbitf_24 #23393 üzenetére
Ragaszkodnod kell egy független szakvéleménytóhez, aminek a költségét az eladó üzletnek kell állnia (használt cuccoknál asszem' 6 hónapon belül), amíg bizonyítási teher rajtuk van. Az, hogy ők állítanak valamit, az nem jelent semmit, ezért kell a független szakvélemény. Ha nem együttműködőek, akkor vásárlók könyve + békéltető testülethez fordulhatsz.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
válasz Rabbitf_24 #23395 üzenetére
Nem. Beviszed, és kérsz egy független szakértői véleményt a hibáról. Nekik kell állni a bevizsgálás költségeit, és saját susmus bevizsgálás nem játszik, azt sosem vagy köteles elfogadni. A szekvéleménynek pont ez a lényege, hogy FÜGGETLENNEK kell lennie. Ha megtagadják mehet a vásárlók könyvébe, ill. békéltető + fogyvéd.
[ Szerkesztve ]
The Truth is out there...
-
Lackooo84
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Ford topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Horgász topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Vezetékes FEJhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...