Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • őstag

    Visszafelé olvasok, most értem ide. Igazából az EQ abból a korból származik, amikor az analóg források (szalag) magas alapzajjal rendelkeztek, és ezt próbálták elnyomni (dolby) zajcsökkentő áramkörökkel. Ez annyira sikerült is a legtöbb esetben, hogy a zajjal együt eltűntek a magasok is. Ilyenkor segítettek rá az EQ-val. Ha valaki összehasonlítja a gyári hangszíntémákat, hallhatja, hogy kikapcsolva szól a leghangosabban. Legalább is csak úgy érzi, mivel akkor van a legnagyobb dinamikája a zenének. Ha 0dB alá visszük az adott frekvenciát, ahol úgy érzünk, hogy sok, azzal csökkentjük a dinamikát, megváltoztatjuk a hangszínt. A probléma csak az, hogy nem tudjuk elég pontosan behatárolni melyik frekvenciát mennyivel kéne változtatni, hogy ne hozzon a hangképbe nem várt változásokat is. Érintőleges analógia » Ezt a Bosh nagyon jól tuja, és nem véletlen írt algoritmusokat a hang manipulálására. Ha 0dB fölé megyünk, nem csinálunk mást, mint torzítást viszünk az adott hanghullámba, amit csak a jó fülesek tudnak vissza adni. A gyengébbek azzal tolerálják, hogy kevésbé érzékelik a változást, tompítják a disszonáns hangokat. EQ használatát senkinek sem javaslom hardver foltozgatásra. Csak akkor van értelme, ha a zene minősége annyira rossz - gyenge formátum, de pótolhatatlan - hogy az EQ használata a kevésbé rossz megoldás.

Új hozzászólás Aktív témák