Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Szabesz #37032 üzenetére

    Ez már a másik téma...a halál munkájával kapcsolatban.
    Kár Sic'-rt bevállalós versenyző volt, és egy izgalmas figura..jövőre gyári támogatással indult volna, ehh.
    Szal ez most egy elég szr választás volt a csontostól..

  • #70869248

    törölt tag

    válasz MPowerPH #37036 üzenetére

    régen egyszerűen rossz irányba mentek, sehol nem volt a felfüggesztés, a tapadás, a fékek és az aerodinamikai kialakítás a teljesítményhez képest...szvsz a balesetek 96%-ért ez volt felelős.
    Egy olyan autót kell vezetni, aminek az összes lengéscsillapítója kuka, dobféket szerelni hogy el tudjon melegedni hamar,..felrakni a legolcsóbb téli gumit, és küldeni 130km/h-val valami jó szar útszakaszon dombon-völgyben....Ezt a sebességet emelni kell, ha a 60-s..50-s években akarunk gondolkodni.
    Mert a teljesítmény mindig hamarabb volt elérhető :(
    Persze a rally szerű körülmények sem kedveztek a túlélési esélyeknek, meg hogy a versenyző ki tudott repülni, de sztem arányaiban sokkal több volt a technika alkalmatlanságából eredő hiba...aminek következtében aztán leesik a pályáról az autó.
    Az akkori vezetők nagy arcok voltak, de nem hülyék...nem akartak feltétlen meghalni, de ezzel a technikával kellett nyerni, és ha a másik egy kicsit többet kockáztat, akkor neki is emelnie kellett a rizikót :(
    szerk:
    A sóderágy sem véletlen volt anno, jelenleg túlhaladottá vált, mert nem süllyed meg az autó, a sóder egyenetlensége megdobja és a levegő elemeli az autót.
    De régen jobb volt mint az aszfalt....a biztonsági újítások nagy része azért születik mert le kell követni a megváltozott körülményeket.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Misi 007 #37528 üzenetére

    ...hát talán jobb volt, humorban biztos...de itt még mindig mélységről beszélhetünk szvsz, nem pedig magasságokról.
    Itthon gyakran összekeverik a szakmát a hivatással.

    MS nagyon jó volt, Kovalainen szintén...Massa: :D
    ..és persze Vettel is komoly eredményt tett le, nagy technikai fölényben van, hogy ezeket a leggyorsabb köröket így tudja hozni szórakozásból, nagyon gyors és kiszámítható autó kell ehhez.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Flashcash #37536 üzenetére

    Ez rázókő volt, nézd meg a képeidet, Alonso (és gondolom más is) a rázókőröl vágta a narancs határkőre a kereket, Massa hamarabb.
    Sztem ez olyan lehet, hogy fél kerékkel a rázókőről vágni a narancs kőre és akkor pont jó sebességgel jön ki az ív...elvileg ez nem lehet nagy kihívás azoknak akik Monaco-ban centizni tudják a korlátot, és Monza-ban a magas rázókő mellett tudják elfordítani a kereket versenytávokon.
    Massa kétszer beejtette a narancs kő szintkülönbségére a kereket, és az kitört.
    Sztem ritmust vesztett,...vagy koncentrációt, tök mindegy, ez az eset csak nála fordult elő, szal ebben az esetben (bármennyire szeretném az ellenkezőjét) én a közvetítőink álláspontján állok, sztem Massa az első törésnél még csak tapogatózott (rossz helyen), a másiknál már nem a vezetésre koncentrált tökéletesen.
    Szvsz el kell küldeni a csapattól, nem a mostani miatt, hanem mert nincs benne lehetőség, most vagy később küldik el az tök mindegy Massa szempontjából, benne mindenképpen szrul zárul az F1, de valaki mással még lehetne frissíteni a csapatot..

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Motion_Blur #37627 üzenetére

    Vettel körül jól működik a gépezet, és egyébként is jó arcnak tűnik.
    Az hogy Webber hanyadik helyen végez az egész egyszerűen tök mindegy, jelenleg Vettel a nagy hal, belőle ikont/legendát/zsenit/doktort/hőst csinálni tök mindegy minek nevezzük, egy perc reklámfilm annyit hoz mint Webber fizetése ha jól csinálják...márpedig jól csinálják, az üzlethez és a reklámhoz a Red Bull-nak biztos hogy van egy jól működő receptje...tudják mi a lényeg.
    Webber-nek nincs olyan jó autója mint Vettel-nek, hogy hogyan csinálják, vagy igazságos-e az most annyira nem fontos, Webber tud olyan gyors lenni mint Vettel, ezt már megmutatta...nem egy egész évben, de többször kijön.
    NA ez most nincs, és szvsz nem véletlenül nincs, nem is kell..igazán ahogy alakult ez az év, a Red Bull-nak tök mindegy hogy Webber van vagy nincs.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #16741888 #37639 üzenetére

    Sztem Webber bizonytalan...nem érzi maga mögött a csapatot, és a saját helyzete is különleges az F1-ben...kicsit olyasmi mint Massa-nak.
    Van egy jó autó amibe az F1 rajongók (szvsz!) egy jobb versenyzőt szeretnének ültetni.
    Jelenleg a Red Bull a legjobb autó/csapat, aki Hamilton drukker az oda kívánja, aki Kimi drukker az oda kívánja, aki MS drukker az oda kívánja..stb, ha csak nincsenek ellenérzései a csapat iránt...mert hisz ahogy a versenyző is a legjobb technikát akarja (vagy legalább azzal egyenértékűt) úgy a drukkerei sem kívánnak ennél rosszabbat.
    Szal Webbo' bizonyítana de nem teheti...egy valamiben reménykedhet, hogy Vettel kifog egy hullámvölgyet, vagy ki hagy pár futamot....mert a jelenlegi helyzetben még csak nem is vérezheti a fogát, mert szerződést hosszabbítottak vele..és tudja/látja amit mi...Vettel-ben van a potenciál..a távlat, a nagyobb reklámérték...Vettel még bármilyen rekordot elérhet, nagyon sok minden eljöhet, Webbo-nak ennek a harmada sem elérhető már...ez van.
    De Webber gyors, csinál hülyeségeket...ahogy csinált Rubinho is amikor győztes autó volt alatta, és csinál Hamilton is pl.
    De gyors, és ha egy körön nehéz is lenne megvernie Vettel-t a mentális falak miatt (már ha vannak neki ilyenek) azért egy-egy futamon (vagy többen) szorongatná.
    A másik ami szerintem ezt támasztja alá, hogy Vettel akkora technikai fölényben van, hogy Webber egy azonos szinten felkészített autóval simán behúzná a dobogókat, mindig.
    Ilyen hogy valaki x másodperces előnyben a verseny két utolsó körében legygyorsabb kört fut passzióból??!....ilyet csak akkor lehet megtenni ha a versenyző addig 90% autózott, és még így is belül maradt a 95%-n szvsz. ....mert egy ismeretlen pályán bármi lehet ha az autó/tapadás határait feszegeted.
    Utoljára Vettel-t Suzuka-ban láttam feszíteni az autót, a pole-s körében...az szép volt tényleg.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz adman #37649 üzenetére

    Hamilton-nak már nem jó ez az autó, ahogy egyre jobb lesz Button-nak úgy lesz egyre rosszabb Hamilton-nak...Lewis a túlkormányozott autókat kedveli, neki úgy lesz egyre nehezebb dolga ahogy Buttonra egyre jobban hallgatnak az autó fejlesztésének dolgában.
    ...pedig én ezt háromszor megforgatnám, mert Button eddig a BAR-t és a Brawn-t sem fejlesztette valami jól...ha egyedül marad (esetleg), akkor ez a McLaren vissza is eshet.

    Hamilton sincs valami jól búrában, de még fiatal, legfeljebb elszerződik...Red Bull, Ferrari.., neki inkább a pályával kell foglalkoznia, minden más csak másodlagos.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Motion_Blur #37663 üzenetére

    2 tized az nem kevés, az autó és a csapat...mindegy, egy csomag. A tavalyi médiacirkusz után, ezt szvsz megoldották...hogy hogyan? ..ha tök egyszerű lenne már Webber perelt volna, vagy veszekedne, vagy a médiában célozna rá...az hogy nem teszi, az azt jelenti hogy nekem innen sem lenne könnyű kész választ adnom.
    Egyszerűen ez az elképzelésem...ami mindenkinek van, ezeket ütköztetjük vagy sem, de nyílván csak a megalapozottságát lehet megkérdőjelezni, konkrétumokat ne is várjál, mert azokat nem mi birtokoljuk.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz kukinyo #37725 üzenetére

    ?
    Ezt honnan a fenéből veszed?!...az egyik hogy egy gyárlátogatással semmi olyasmit nem tudhat meg amit a szakemberek ne közölnének a többi versenyzővel/partnerrel is...ha ez nem így lenne az részrehajlás lenne, a Pirelli mint hivatalos gumiszállító senkinek sem nyújthat többet mint a töbi partnerének...ez m@rhaság, mindenki kapott tájékoztatást, Vettel az ég egy adta világon sem profitálhatott többet mint más azzal hogy ott volt,
    ...
    Nincs olyan hogy figyelj megsúgom csak mert itt vagy és látom hogy érdekel, hogy ha 107 fokon tartod a gumikat míg ki nem mondod hogy '" És elégedett vala az Úr, és ők lakmározának bárányt és lajhárt és málét és sós ringlit babbal és orángutánt és zsenge gyökereket és gyönge szekereket..."
    akkor tök jó lesz a gumid, de többet ne számolj, mert akkor meg szr

    Másfelől meg ezek a srácok már tök sok mindent tudnak a technikáról, pláne akik akár a Red Bull, akár a Renault, McLaren, vagy Mercedes,..illetve Ferrari..stb programjának részesei..
    Ez (is) m@rhaság, hogy ahogy írtad csak beleteszik aztán semmit sem tudnak...
    Ez semmire sem jó csak flémre..

  • #70869248

    törölt tag

    válasz JJános #37731 üzenetére

    Szia :)
    Nem mondhatnak semmi olyasmit amit mások ne tudhatnának, külön szakember van minden csapatnak, amennyiben ilyesmire fény derülne, a Pirelli elveszíthetné a hivatalos beszállítói státuszát...
    Biztos hogy nem haszontalan az érdeklődés...de minden információ nyitott a csapatok számára (ahol szakemberek dolgoznak).
    kb. az első tesztekre már mindenki megfelelően informálva volt, ha pedig az autó fejlesztését érinthette volna akkor oda nem versenyző megy, hanem aki ezen a területen a legképzettebb.
    De alapvetően az a lényeg, hogy nincs ügyeskedés...nem lehet. a Pirelli egyformán érdekelt minden csapat irányába, azaz az F1 irányába, ezt nem veszélyeztetik az ziher.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz JJános #37741 üzenetére

    Ezt olvsd el úgy is hogy nem Vettel drukker vagy hanem Webber drukker (ugye nem elképzelhetetlen hogy vannak) :)
    Gondolj bele, hogy Vettel van a 2. számú versenyzői szerepre kárhoztatva...és sztem kapásból rá jössz, hogy miért nehéz elfogadni.
    Az ember nem szívesen nézi, ha egy jó/kiváló qualitásokkal rendelkező versenyző eleve max 2. helyen szerepelhet (a csapat tervei alapján) az év végén. Még én sem szeretem az ilyet, pedig nem kedvencem Webber, illetve nem ő a kedvencem.
    Értem és elfogadom a csapatok álláspontját ez ügyben, de soha nem fogok szimpatizálni egy ilyen döntéssel, mert szvsz az egyéni pontversenyben mindenkit le kell győzni. Vettel esetében ez kb 6 versenyző, a három élcsapatból ...és hát mínusz a 2. számú csapattárs.
    Láttam egy hasonló esetet a motorsportban, ahol minden szél az egyik versenyzőnek fújt, és mégis a másik versenyző lett a világbajnok. Komolyan bosszantott, és nagyon nagy elégtételt éreztem amikor még is a kevésbé támogatott versenyző nyerte a VB-t.
    Azóta jobban értem a saját érzéseimet is ezzel kapcsolatban, nem szimpatizálok az ilyen döntéssel, bár amikor már nem az első hely a tét, akkor könnyebben elviselem, illetve ha a csapattársnak nincs esélye az 1 helyre, és semmilyen más szempontból sem lényeges (szerződés-évvorduló-a győzelem ajánlása..stb) a helyezés, akkor még logikusnak is tartom.

    Szal ha megbántva érzed magad a Vettel 'drukkerségedben', akkor próbáld átérezni milyen lehet annak drukkolni akinek már eleve le van osztva a vesztő lap.. :)

  • #70869248

    törölt tag

    válasz JJános #37770 üzenetére

    De akiket itt felsorolsz azok nem umond 2. számú versenyzők.
    Alonso, MS mind egyenrangú..minimum egyenrangú besorolást kapnak,..Alonso esetében inkább 1. számú versenyzőjéről beszélhetünk a csapatnak.
    Ne mond hogy ..hogy teszem azt Massa drukkerek, amikor át kellett adja a futamgyőzelmet Alonso-nak akkor örüljenek a részsikernek...
    Nyilván nem örülnek.
    Webber sem azért fogadja el ezt a szerepet, mert ez neki jó...dehogy jó. ..ha lenne jobb elszerződne. Anno MS mellett Rubinho kimondottan másodszereplő volt (A1 ring ugye és egyebek), amikor éveken keresztül siránkozott, de újra és újra leszerződött akkor én is szapultam.
    Itt most kicsit más a helyzet, sztem itt most Vettel-t 'megcsinálják'...és még jól is teszik egyébként, nincs bajom Vettel-l, gyors, okos, teszi amit kell...de sztem hagyhatnák Webber-t szabadon futni, és támogatni ahogy megérdemli, mert Webber is gyors...és már Vettel-nek nincs szüksége semmire hogy megverje a mezőnyt, egyenlőre nála van a legjobb autó/csapat, a legfiatalabb világbajnok és kétszeres, babakék neki az ég.
    Miért kellene félteni? Miért van szükség 2. számú versenyzőre? MS erőből elverte a csapattársait, Irvine-Salo-Rubinho-Massa....nyertek versenyeket, ültek pole-ban, de az embernek megvolt az az érzése hogy MS-t nem kell félteni csöppet sem.
    Itt Vettel-nél van egy kis zavar az erőben.

  • #70869248

    törölt tag

    Nem szeretek átlinkelni (sry), de ez tetszik :D

  • #70869248

    törölt tag

    válasz attisx #37970 üzenetére

    [szvsz]
    Sztem a legnagyobb baj a pénzel van...vissza kell adni a csapatoknak a pénzt.
    Amikor majdnem szakított a FOTA,..na az lett volna a megoldás, Bernie-nek be is kellett áldoznia Mosley-t.

    Nem olyan emberekhez kellene hogy vándoroljon a pénz akik lfszt sem csinálnak a pályán, hanem akik a résztvevői ennek a cirkusznak.
    Ez pénzügyi és morális szempontból is jót tenne a már itt lévő és az ide vágyó csapatoknak.
    Több pénz több lehetőség.
    Nekem nincs bajom a DRS-l, ha működik, sztem egy egyenesben a régi világban is hátrányban volt az elől haladó...ha valakit utol értek akkor a szélárnyékban meggyorsultak és meg is előzték a célpontot. ..a szélárnyék velejárója az ilyen autósportnak (földi viszonyok között :D ).
    Az hogy az autók aero kialakítása elment olyan irányba ami hátrányba hozta a lekövető autót, az a technika változásával jöhetett létre....ha bele gondolok óriási lepattanó...zavarjuk a lekövető autó leszorítását a lelépő levegővel, így legalább 3 dolgot nyerhetünk:
    -leeshet az ívről.
    -elkophat a gumija.
    -nem tud támadási helyzetbe kerülni az egyenesre.
    Nem hibáztatom a csapatokat, hogy ellépegettek ebbe az irányba is...de ennek következtében...mivel elzavarták a követő autó leszorítását, az valóban nem, vagy nagyon ritkán tudott szélárnyékban 'szippantódni'.
    Ezt próbálták az egyszerűsített szárnyakkal, majd drasztikusabban a DRS-l 'megjavítani'.
    Attól még tény marad, hogy 1mp-re be kell kerülni ahhoz hogy ezt a lehetőséget aktívája valaki, azaz gyorsabban kell mennie mint az előtte haladó.
    ...és utána el is kell tudnia szakadnia.
    Igaz hogy egy ilyen megoldás más kiskapukat és problémákat hoz magával, mint pl. Toro Rosso nagy végsebje keresztbe hosszába alázta a DRS-t aktiváló támadót, és a McLaren-nek áldoznia kellett volna váltóján hogy ne a leszabályzáson mosolyogjon mindenki a Hamilton vs. MS csatában a Monza-i egyenesben.
    ..
    a KERS jó dolog, szabadon használhatóvá kell tenni, miért ne? ...az autó termeli/tárolja...miért ne lehetne korlátlanul használni?
    Lényeg hogy egy körben nullázzon a tárolókapacitás..majd kiforrna hogy és milyen lehetőségeket lehetne még kihozni belőle.
    [/szvsz]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Sandormaster #38023 üzenetére

    Ezek nem driftek te/ti :D
    Még Alonso is csak sima csúszás..de annak nagyon szép

    Gabesz: Azokat a dokumentumokat ki is adta át a McLaren-nek? :)
    Egy áruló nem jobb mint egy kém...sztem persze

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Mezcal #38093 üzenetére

    Nagyon meglepődnék ha odamehetne.
    Kimi vissza akar jönni az általa többször lesajnált F1-be...:)
    ennek sztem egy oka van: fogyóban a pénze.
    Ebben az évben már saját pénzből volt kénytelen versenyezni a WRC-ben, jövőre sem csilloghatnak neki ott nagy remények, hát visszajön ide....kíváncsi leszek a PR részére... :(((
    Elment, mert a Ferrari szép lelépési pénzt fizetett neki, inkább szórakozott a WRC-ben mint lemondott volna a Ferrari pénzéről és megegyezett volna a McLaren-nel.
    Csak versenyképes autó....na persze.
    ..számomra óriási csalódás ez a figura.
    Amikor elment azt mondtam oké, le a kalappal azt az utat választja amin szíve szerint haladna, ...aztán ahogy a Red Bull megvonta tőle a támogatást, már esetleg Nascar...aham, most meg a Williams..
    Mindeközben az F1 ilyen szr meg olyan szr. Nagy véleményem van a Finn versenyzőkről..akár rally, akár F1,...Kimi viszont nálam full bukó karakter.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Nowhereman #38118 üzenetére

    Az 'elfogyott a pénze' alatt nem feltétlen azt értem, hogy pénzt kap, inkább hogy legalább nem kell fizetnie..
    Az első négy csapatba szinte kizárt hogy jöhessen, Aztán ott van teszem azt Petrov a Renault-nál, az ő szponzori támogatottsága elég nagy a Renault-n belül, hogy ne akarjon maga fölé egy versenyzőt.
    Több csapatnál is diktálhat a szponzorok akarata...
    ...
    A Williams-nél nagyon gatyán állnak, mert a fizetős versenyzőjük nem elég erős, Rubinho meg nem akkora ütés már, jövőre elvileg Renault motorral mennek,..ezzel és esetleg Kimi (még is csak egy volt világbajnok) nevével, komoly esélyük lehet szponzorra vadászni.
    De még tárgyalnak...szal ez sem lehet egyszerű.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz TESCO-Zsömle #38138 üzenetére

    jól ment a hidegebb aszfalton,...Hamilton-é a hétvége legjobb ideje, de ahogy esett a hőmérséklet visszább esett a tempója, Vettel meg akkor talált tapadást...vagy addig lazsált
    t...mit tudni már a Red Bull-nál.. :)

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #56474624 #38170 üzenetére

    Az volt, valszeg nyomtak egy kerékcsere gyakorlást...vagy mittomén, Interen elég jó lett volna az az idő :D

  • #70869248

    törölt tag

    Azért Vergne ideje a Red Bull-l elég beszédes sztem, messze a legjobb technika.
    Bianchi és ő tesztelték végig a 3 napot, Bianchi 1.2-vel maradt el Alonso qual idejétől, Vergne végig a top 10 qual idejét futotta mindhárom nap, és a végén 5 tizeddel futott rosszabbat mint Vettel pole-s ideje.
    ..ha azt nézem hogy valaki beül egy autóba...akár Heidfeld, Ricciardo, nem egyszerű felvenni a tempót, Vergne élből az első tízen belül rajtolt volna az elmúlt vasárnap, kokrétan a 8. helyről a legelső napi eredményével, ...a 3 nap egyéni legjobbjával az 5. helyről.

    Hiába a fejlesztéses és a Vergne tehetségéről szóló duma, ez mindenen felül beszédes szvsz.
    A Red Bull magasan a legjobb technika és csomag, ezzel mondjuk nehéz vitázni, de hogy mennyire magasan,....hát sztem nagyon magasan.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Robi BALBOA #38527 üzenetére

    :)
    Sztem gyengébb versenyzőknek nincs helye az F1-ben, az hogy jó visszajelzéseket adnak és/vagy olcsón szerződtethetők, vagy éppen teli vannak anyagilag erős támogatókkal, ez nem kellene hogy elég legyen ahhoz hogy rajthoz álljanak, aki évek óta lfszt sem csinál azt is meneszteném.
    Mint a hegyi barbároknál Wulfgar, vagy tett okán vagy az eredményeid okán maradhatsz, személyi szponzor ne támogasson 10millákkal senkit. Hordjon sapkát/polót énekeljen tehén reklámokban tökmindegy, de a semmiért ne pénzezzék már őket, mert alibizni fognak.
    ...vagy azért maradjon mert izgalmas jelenség...lehetőleg pozitív mérleggel, azaz ne a nézők és mások letarolásában legyen élen...., vagy pedig mert veri a csapattársat, veri a mezőnyt vagy ilyesmi.
    Akkor marad.
    Massa, Rubinho, már egy ideje Trulli is, Maldonado...stb lehet menni máshova semmit sem csinálni.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz McCartman #38501 üzenetére

    Button másodvirágoz....így nehéz támadni, de egyébként kétségtelen hogy piszok jó helyen volt jó időben, és ő meglátta a 'második' F1-s karrier lehetőségét és meg is csinálta.
    De egyébként meg kaptya be :D ...mert ő is alibizett egy csomót a nagy pénzéért.
    Amennyiben nincs a Brawn akkor senkinek nem is tűnne fel a Williams-ben, vagy esetleg a Lotus-ban..
    ..és ez azért elgondolkodtató, egy jó technika, vagy egy érdekesen engedélyezett 'fejlesztés' akkora előnyt nyújt, hogy nem a határon autózva is dobogón lehet lenni, egy kicsit jobb versenyző pedig sokat nyerhet.
    Én nem tudom a Red Bull-ban mennyi lehet még, sztem pályafüggő, tavaly voltak pályák ahol simán verhetőek voltak, és volt pálya ahol absz. fölény.
    Ebben az évben sztem ez annyiban módosult hogy minden pályán tudnak nyerni, csak van ahol szinte maxra ki kell hozni ami az autóban van, és van ahol elég a 95% is.

    A Brawn egy üzlet volt sztem, nem véletlen hogy Bernie is meg akarta kaparintani, minden szél jól fújt.
    - a a költségvetési sapka miatt jól jöhetett egy példa, amit a kirakatba lehet tenni, és a jelképes összegért átvett, kis engedménnyel Mercedes motorral megdobogtatott volt Honda sasszé, egy euroért, pici csatornával itt ott, meg egy hátsó szárnynak beillő diffúzorral a 'ggén egész jó üzlet volt...nulla tesztlehetőség, azt a kicsi előnyt nehéz lesz behozni..
    Nem is fejlesztettek nagy pénzekért semmit, sztem Brawn már akkor tudta hogy a Mercedes jönne, amikor a motorjukat megszerezte...semmi több éves lekötésű szponzori szerződés, semmi több évre lekötött versenyző...minden alkalmas egy jó üzletre egy év múlva.
    Button-nak nagy szél fújt, mert egész jó motorerővel bírt, az autóra meg nem csak biggyesztve volt hamarjában egy diffú, hanem egy kerek egész volt, mire a többiek kisebb nagyobb sikerrel tapasztgattak addigra megnyerték a fél évet.
    Most a Red Bull cibálja a 'tradicionális' csapatok bajszát, de egy Newey köszöni szépen, neki elég volt egy lépéselőny, a többit ő már hozza fejből, ez az autó minden valószínűség szerint nagyszerű.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Male #38532 üzenetére

    Akkor vált az egész elgondolkodtatóvá amikor futamokat nyertek, és senki nagy név nem jelent meg az autón.
    ...egy nagy fehér felület, és a sokadik futamgyőzelem után, amikor már a vak is látta hogy ez az autó képernyőn lesz az egész évben, akkor is csak egy egy hónapokra szóló szerződés...
    na innen már érdekelt hogy mi-miért is lehet.
    Amennyiben Bernie veszi meg hamarabb leesik, így hogy a Brawn így csak később....de ezzel együtt ez csak elgondolás marad persze.
    De sok zavaró dolog volt, A Virgin az Auszi futamtól elkezdve versenyenként fizetett a reklámért, elvileg bármi jöhetett volna, de nem.
    Pedig ha egy csapat hosszabb távon gondolkozik, akkor minden felületet eladnak az autón amit csak lehet, az első két futamgyőzelem után változó feltételekkel..alap pénz, győzelmi pénz,, VB pénz ilyesmi.
    de nem, sztem nem a Virgin sokallta a pénzt, hanem ők hosszabb távú megállapodást szerettek volna, elvileg persze hogy fizet a reklámért egy szponzor egy végső győzelemre képes autónak. De nem, ők inkább megállapodtak a MIG-l.
    Sztem ez az egész már akkor le volt fektetve nagy vonalakban, amikor a Mercedes és a Ferrari motor közt választhatott a Brawn.
    Mercedes lett, ők amúgy is jönni akartak, gondolom meg volt az elképzelésük a versenyzőpárosról is.
    A többi ennek a jegyében született, az is hogy Brawn marad a Mercedes-nél...gondolom pláne maradt ha Schumacher a Mercedes tervei közt szerepelt.

    ...ha mindezt Bernie zongorázza le, akkor már akkor balhé lett volna amikor a tévés jogdíjjakért akartak volna harcolni....ebben igaza volt Briatore-nak, a Brawn elvileg új csapat, nem járna nekik.....de a FOTA megszavazta hogy megmentsék őket :D
    Bernie-nél ez nem lett volna így abban biztos vagyok.
    Brawn szépen hozta, és az hogy viszonylag kevés műszaki problémájuk volt a hipp-hopp bedobott motorral, és egész jó csapatmunka volt az bravúros volt.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Male #38539 üzenetére

    Igazán arra lennék kíváncsi, hogy hova lett a pénz... :)
    Amikor a MIG és (pláne) a Mobil1 jött a Brawn-hoz akkor már valószínűsíthető volt hogy Mercedes lesz a vevő, és oké, mostanra kivásárolták Fry-t és Brawn-t azaz 100%-ban saját a csapat.
    De a pénzek hogyan és hova mentek?
    Mert ugye voltak ingatlanok és létesítmények is, valamint azért akár Fry vagy Brawn adóbevallásában nagy valószínűséggel nem szerepeltek 100millák euro-ban.
    Érdekelne hogy hogyan zajlott, mert maga a vásárlás egészen csöndben zajlott, a Honda-s Fry és Brawn megvette a csapatot, hűha..szenzáció meg minden, a Mercedes megvette a BrawnGP-t....és tök kis port vert fel ahhoz képest hogy minden bizonnyal nem kis összegről lehetett szó....egy világbajnokságot megnyert csapatot vettek meg.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Motion_Blur #38548 üzenetére

    A tesztek alapján akár Vettel szintjét is.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Motion_Blur #38557 üzenetére

    Nem csak én veszem alapnak....az ott lévő szakemberek is.
    ..ha semmi fontossága nem lenne, akkor nem lenne fontos a srácok szempontjából.
    Ilyenkor letesztelnek amit lehet, és vizsgázik a srác abból is hogy milyen visszajelzései vannak.
    De teszem azt Vergne és Bianchi esetében fontos az is hogy megmérjék a fiatalokat hogy hol is állnak, mit is tudnak...mert aztán járhatnak úgy is mint ahogy majdnem Hamilton-nal járt a McLaren, hogy elszerződik.
    Szóval biztos hogy megfuttatták őket, és Vergne egy olyan autóval ami nincs rászabva, nincs ideálisan ráállítva...ehhez biztos hogy kevés 3 nap a mérnökének is, szóval ilyen körülmények között a 4 tizedes lemaradása ahhoz a Vettel-hez képest aki már összenőtt az autóval és a mérnökeivel és élesben futotta a pole-t érő körét, az igen jó.
    ...
    Azt szerintem az eddigi hozszólásaimból is le lehetett szűrni, hogy én nem Vettel gyorsaságától/tehetségétől vagyok elájulva, hanem inkább az autótól.
    Vettel-ben én a hozzáállását, a stabilitását bírom, de semmi több, és ha az eddigieket nézem, akkor egy olyan Vergne akire maximálisan ki van hegyezve a csapat, akkor az sztem hozná Vettel szintjét.
    Nagyon jó a Red Bull csomag, és Vettel szinte maximálisan kihozta belőle az eredményeket, de ennyi. Nem lehet kifogásolni, de évközben nem is késztetett 'ájulásra'.
    szerk:
    Azt azért nehezen tudom elfelejteni, hogy talán Silverstone-ban tavaly, hogy ráesett mindenkire, valamiért hátulról jött fel, és brutális volt hogy mennyivel jobb volt a tapadása az autójának a többiekénél,...mert ő teligázon ment át ott ahol mások táncoltak a sebességgel hogy még tapadáson legyenek....teligázon.
    ...és ahhoz nem kell tehetség szvsz, .....az autó.
    ..és ez idénre még ígyebb lett valószínűsíthetően (meg amit látok az alapján is).

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Xirtam #38583 üzenetére

    Sztem nagyon jó, nem hiszem hogy hagyna az autóban sebességet, talán qual-n már nem annyira feszül amikor tudja...tudnia kell, hogy kevés lesz a pole-ra.
    De zseniális rajtok, nagyon meggyőző versenyek..és mozog alatta az autó, szal szerintem Alonso nagyon rendben van, sztem nincs a mezőnyben aki többet tudna mutatni nála.

    ...azért az is hogy mindenkin mennyire meglátszott hogy mikor kopik el a gumi, de a Red Bull-k mindig tudtak gyorsak lenni, még Button-nál is fel kellett az elején áldozni egy kis sebességet, hogy tovább bírja a gumi, de a Red Bull-nál még akkor is volt tapadás, ha végig az élen mentek mások elől menekülve/távolodva...azaz a legjobb köridők mellett.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Motion_Blur #38589 üzenetére

    Alonso és Button is ott van...ők is nyernek majd.
    ...de szvsz a Red Bull marad egy darabig, ez az autó KERS-l vagy anélkül, mindenféle gumin egyformán mindig gyors, gondolom felkészültek a következő évre is, ....a többieken múlik mi lesz, vagy esetleg egy komolyabb szabályváltozáson,..ami lesz is a motorokat illetően.
    De egyenlőre én nem várom hogy a Red Bull lebukja magától az eddig a fejlesztések terén szerzett előnyt.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Xirtam #38587 üzenetére

    Nekem igazán az idei Lotus, azaz a jövő évi Caterham az ami nagyon tetszik, nagyon okosan építkeznek már a kezdetektől, a jövő évi autójuk pedig sztem már egyértelműen elszakad a költségvetési sapka alatt belépő kis csapatok árnyékától, nagyon tetszett, hogy két ilyen nevet mint Kovalainen és Trulli, alkalmaztak fizetős versenyzők helyett, ahogy tudtak váltani motort és váltót, jövőre pedig KERS-t is szereznek...és közben a részleteket is próbálják finomítani, mint pl. kormányszervó és a csapatmunka.
    Valóban nem hoztak szégyent a Lotus névre,nekem ők az egyik kedvenc csapatom.
    Trulli-t talán már le lehetne cserélni, jó nevek vannak piacon a fizetős versenyzők miatt...és a Lotus/Caterham név jól csenghet, mert nem váltogatják év közben, vagy éppen évenként a versenyzőiket...illetve folyamatos fejlődést mutatnak.
    Nagyon szimpatikus, absz. kedvenc csapat nálam.....én inkább versenyzőkért, mint csapatokért szoktam szorítani, de ez a csapat kivétel.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #16741888 #38676 üzenetére

    Sztem nagyon kemény dolgok mennek manapság is, Rossi írhat amit akar...biztos valamelyik politikusunk könyvet jelentene meg akkor ő lenne a haza megmentője.
    Én Rossi-tól sem várom el hogy a Grál lovagja legyen, ahogy Vettel-től sem.
    Rossi sem fog leírni olyan dolgokat ami rajongókat riaszthat el....pedig volt sok árnyoldala az ő pályafutásának is...sztem talán az összes nagy bajnoknak.
    Mert néha elég egy kicsit szemétnek lenni,...pl. amikor Gresini felnyomta őket mert csaltak a robogóval felgumizott rajthellyel, és még is mindenki Rossi-t tartotta az ásznak mert hogy kigúnyolta Sete-ket a söprűkkel.
    Ez a hatalom.
    Ez a hatalom volt meg Mick Doohan-nak is, aki arra használta fel hogy befolyásolta a HRC-t, Befolyásolta Biaggi-val szemben, aki valahogy mégsem kapta meg a gyári támogatást, pedig nagy dolgot vitt véghez amikor Honda-val megverte az Aprilia-t 250ccm-ben,
    ...és behúzta a az első verseny pole-ját és a futamgyőzelmet.
    Ahogy az is hatalom volt hogy Rossi mellé állította a HRC-t Criville-vel szemben,...és végül elbukott amikor Rossi otthagyta a HRC-t..
    Láttam görcsös bajnokcsinálást Puig által szintén a HRC-nél Pedrosa javára...ami végül csattanósan visszafelé sült el, pedig nem a versenyző tehetett róla.

    ...a lovagiasság és fair play az inkább a közvélemény felé kötelező.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz sekli #38702 üzenetére

    Inkább Wéber Gabi :)
    Az esőben más beállítások kellenek, amióta nincs kipörgésgátló, azóta pláne, de egyébként is, a páradúsabb levegő a motornak, a nagyobb leszorítóerő az aero-nak, ...és sztem bizonyos balanszok is borulnak, mert nincs akkora kanyarsebesség.
    ...ha 20mp-vel lassabb köröket tudnak menni, akkor nyilván más beállok kellenek, szárazon lehet kipörgetik az első féktávig a 330km/h-t, de esőben nem kell ilyen áttétel, mert úgy sem tudják elérni a tapadáshiány miatt kigyorson az ideálisat.

    Én is arra szavazok, hogy sok változtatás szükséges, Button nyílván mindenről sokkal többet tud, a franc tudja miért mondja, de én inkább Wéber Gabi véleményére hajazok.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz [CS]Blade2 #38927 üzenetére

    Ez sztem nem igaz :(
    Nincs pénz, nincs szponzor...sztem szenzáció sem lesz, de ne legyen igazam. Mert a McLaren-s Kimi tetszett.
    Kimi-nek elfogyott a pénze....mi másért jönne vissza a lesajnált F1-be? ...ugyan úgy kellenek a szponzori reklámok/pofavizitek/összejövetelek. ...és ugyan olyan minden.
    Azt mondta hogy a rally sokkal jobb, tehát akkor azért jött el onnan, mert eddig volt pénze arra hogy saját magát versenyeztesse...teszem hozzá ezzel nincs egyedül, Solberg ugyan ezt csinálja csak sokkal jobban.
    Kimi a pénzért jött vissza, támogatói valszeg nem pénzerősek (ezért meglepne ha Petrov menne).
    Semmilyen nagy pénzeket nem hoz sztem Kimi érkezése....hozhat, mert még is csak világbajnok, de ahogy elment, nulla motivációval és halovány eredménnyel, most megspékelve a kihagyás miatti ritmusvesztéssel, sztem reálisan nézve nem jelent sokat.
    Petrov-nál valszeg gyorsabb lesz, motiválni Kimi nem tud, hiszen maga sem volt az, és ha a pénzért jött vissza ahogy sejtem, akkor most sem lesz.
    Viszont lesz 7 világbajnok....ami jó, és azért Kimi gyors és tehetséges, sokkal jobb mint Bruno.

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz JJános #38931 üzenetére

    Kimi laza srác,..és ez sokaknak tetszik, itthon nagyon nagy tábora van.
    De a Ferrari-s petícióját még is csak 21ezer valahányan írták alá (és abba én is benne voltam hogy megtudjam mennyi az annyi amikor már eldőlt :) )
    Kimi-re fújni nem tesz népszerűvé itthon :( ...de pl. az általam felemlegetett Soberg-l szemben akit kedvelek, nekem sajnos nincs más mondanivalóm, mert Solberg nagyon jó sportember, kitartott a Subaru mellett amíg be nem halt, és akkor sem válogatott, beült bármibe...a levetett, tipusöreg Citroen-be, aztán ha saját pénzen kell menni, akkor saját pénzen megy, de vannak is szponzorai...ha lenne pénzem (jó sok), én is fektetnék a csapatába. most Gymikhana videókat csinál...de nem szponzorok által pénzeltet, hanem sajátot, a saját levetett kocsijaival (tesóval), minden megtesz hogy az általa választott sportját űzhesse,......és én ezeket az arcokat kedvelem...McRae, Sainz.
    ...és ezért én nem kedvelem Kimi-t, ez tény.......de azt készséggel elismerem hogy nagyon gyors, és tehetséges,..kizárni sem tudom hogy akár még is meglep a Renault-l.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz -Mike- #38932 üzenetére

    Pedig Grosjean jó...én pl. Hamilton után benne láttam komoly lehetőséget, qva jó előzések a kisebb sorozatokban és hát nyeregetett is.
    Amikor Briatore behúzta Piquet helyére akkor nagyon sajnáltam, mert a GP2 bajnoki símének ott lőttek ...ezért húzta be Hülkenberg, és egy ilyen helyzetbe lévő csapathoz jönni ami akkoriban volt a Renault még Briatore-val..
    Grosjean eddig az akinek pont az F1-ben nem jött ki a lépés....pedig 'szki sztem nagyon jó lenne..

  • #70869248

    törölt tag

    válasz proof88 #38935 üzenetére

    Az a gond a rally-ban hogy bevállalt bizonyos számú futamot, de aztán nem teljesítette...ezért vettél el a csapat összes pontját, és büntették meg.
    A Nascar-ban is fizetnie kellett, + össze is tört egy egy komoly verdát a 'Perky Jerky Man' :)
    Amikor már eladták a Formula csapatukat lehetett sejteni hogy sok pénz megy el...

  • #70869248

    törölt tag

    válasz KaraDani #38948 üzenetére

    Az sosem baj :)
    De sztem nem lesz rentábilis, Kimi sztem szépen kap majd a Renault-tól, és annyit nem fog hozni a rajongói vásárlóerő.
    Ez csak akkor kifizetődő, ha Kimi beválik....akkor igen. Egy gyors Kimi bármelyik csapatnak kellene, és ahogy Button, Kimi is másodvirágozhat egyet.
    De ha nem...
    akkor nagyobb sansza van arra hogy sárbatiporja mindazt amit elért...és itt nem a VB címére gondolok, mert annál sokkal nagyobb dolgokat tett le az asztalra, a cím meg inkább leesett neki 'runner-runner' szvsz.
    ...ha nem megy, és semmi nem lesz, akkor elindulhat a kiscsapatok felé, vagy megint kivonul...és az rendesen megpecsétel.
    Sztem nagyobb sansza van lebukni a nevét mint MS-nek volt.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz MPowerPH #38997 üzenetére

    Az a baj hogy nem ez az élet :)
    ...talán ezért voltak gondjai a szponzorokkal, akit milliók kísérnek figyelemmel, az sok mindent nem tehet meg....illetve megteheti és aztán lehet úgy járni ahogy ő járt Alonso Santander-vel szemben.
    Sztem is alap intelligencia, hogy bár szólásszabadság van, és lazaság is van, de egyfelől tiszteletben tartom a mások 'másmilyen' létezését, illetve nem szrok arra az asztalra ahonnan ennék.
    Meg minek...sztem ez olyan felesleges volt, na mindegy, én nem savazom.
    Részemről bárcsak több Hakkinen lenne, az én szememben ő kifejezetten jó arc volt a médián keresztül...sokszor meglepődtem a humorán :D
    De Button is jó még szvsz.
    Jó okés az ember nem ültethet jóarcokat a kocsikba, mert lehetséges hogy a rosszarc tehetségesebb...azaz igen is a tehetség ültesse az autóba a versenyzőt,...de azért hiányzik Hakkinen :)

  • #70869248

    törölt tag

    válasz sfdrakex #39015 üzenetére

    hát....a Renault-nak 25%-a van a Lada-ban, és a Lada kifejezetten Petrov miatt fektetett a Renault-ba, nyilván kölcsönösen előnyös mindkét cégnek, de egy kicsit borulni látszanak a dolgok. A Renault-nak szüksége van Petrov-ra...sok szponzor aki jött (nem csak a vodka :D ), az szintén az orosz piac miatt jött.
    Petrov dönthet úgy hogy nem lesz a 'sztár' pénzeszsákja, hanem elmegy...van még ülés, sőt ha Alonso vs. Kimi esetét nézzük akkor szinte az összes ülés szabad :)

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Motion_Blur #39019 üzenetére

    ..lehet, ahogy Heidfeld-l szemben tudott erős lenni, úgy Kimi-vel szemben is sikerülhet.
    De nem biztos hogy akar,...meg kicsit erős a Renault-tól ez a húzás, eddig jó volt Petrov meg a pénze, most meg nyomás alá helyezik?
    Amennyiben Senna megy azt is megérzi a Renault...ott az Embratel, az OGX..ami személyes szponzor, és a Gilette sem biztos hogy marad, nekik a csapattal van szerződésük, de Senna-val jöttek.
    Szal Petrov valszeg nem arra szánná a pénzét, hogy Kimi gázsiját fizessék,..Petrov elég gazdag, szal ez inkább elvi kérdés nála.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz TESCO-Zsömle #39088 üzenetére

    [link]
    :D
    mindig utáltam 'formluázni'....de ez egyszer bennem is erősen megfogalmazódott, ha jól látom 2007 elején.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz JColee #39246 üzenetére

    Nem kizáró ok, elolvasva a cikket:
    "..A spanyol El Mundo Deportivo és az olasz Italiaracing is arról számolt be, hogy a 2007-es világbajnok nem kért teljesítményétől és más tényezőktől függő bónuszokat, ehelyett a Genii Capital tulajdonában álló csapatból kért egy szeletet."

    Ez amúgy is egy érdekes mondat, oké..szoktak kérni bónuszokat, de nem tudom a jövőre nézve milyen célkitűzéseket fogalmaztak meg....szal egész jó üzletnek tűnik azokról lemondva inkább részt szerezni a csapatban :D

    [ Szerkesztve ]

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Motion_Blur #39255 üzenetére

    Már én sem emlékszem, de talán sok idő ment el mire mindenki beállt a helyére.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Motion_Blur #39261 üzenetére

    Sztem ez csak formai dolog.
    Valahol arról lehet szó, hogy eddig a 'cikázást' lehetett úgy is magyarázni, hogy egyszer védekezett, aztán meg már csak az ideális ívre akart húzódni.
    Most az lesz, hogy amíg pozíciót védel..azaz védekezel, addig nem lehet irányt változtatni...
    Sztem a kulcsa a mondatnak a '...pozíciójuk megvédése érdekében'..azaz szvsz, ha már nem pozícióvédés van akkor term. olyan ívet választ amit akar...de amíg pozíció harcban van, addig ha eldöntötte melyik oldalt védi akkor ott is maradjon.
    Én nem igen látom kirívó dolognak..

  • #70869248

    törölt tag

    válasz ne_nezze #39299 üzenetére

    Én viszont nagyon bízok benne hogy Grosjean gyors lesz,...nem biztos hogy egyértelműen Kubica kerül az ülésbe, ez attól is függ hogy hogyan teljesít a két versenyző..és persze hogyan teljesít majd Kubica a szimulátorban és egy-két pénteken.
    Petrov-nak egyébként szerződése volt, tehát valami kellett hogy történjen záradék szerint hogy ebből csak úgy ki tudnak lépni.
    Érdekes egyébként, sztem Petrov akart menni, mert különben nem kellett volna határidőket szabnia a Renault-nak hogy döntsenek marad vagy megy...hiszen szerződése van.
    Valszeg valamilyen szerződésben kikötött pont nem teljesült, hogy Petrov leléphetett...mert különben fizetnie kellett volna (vagy marad a szponzora), hogy ő csak úgy simán leléphessen az érvényben lévő szerződése ellenére.
    Grosjean-ra nagyon kíváncsi leszek, Kimi gyors....de szvsz Grosjean is.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz #39332 üzenetére

    Tartok tőle hogy Czollner marad velünk...ugyan mit csinálna, ha nem ezt...bár ezt lehet kicsit elemezgetni, hogy miért azt csinálja amihez nem ért..csinálná azt mihez ért, ha van ilyen, és én személy szerint nem bánnám ha azt is valahol jó messze.
    De valszeg eladja magát, mert muszáj lesz neki...és ezáltal a muszáj ránk nézve sok-sok elcseszett közvetítést jelent.
    ...van kis esély arra hogy könyvet jelentessen meg, vagy újságírjon....azt legalább azok olvasnák akiket érdekel...valahol biztos élnek ilyen emberek ....felügyelet nélkül.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz phantom88 #39337 üzenetére

    áá..itthon csodák kellenek (...bár óriási off, de mindenkinek ajánlom Tétényi Éva vs. Esztergom képviselőtestület esetét...én környékbeli vagyok),...szal lehet hogy még is van remény :)
    az idényt újzélandról nézem majd.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz JJános #39345 üzenetére

    már voltam :D sátraztam-bringáztam 3 hónapig szal tudom hogy esik az eső...általában éjjel.
    Éjjel sokat esik az tény, attól olyan zöld....meg vannak időszakok amikor napközben is.
    Most a barátnőmmel megyünk és kicsit komolyabban, és hazajövünk majd :D
    Ott nem nagyon megy a technikai sport...néha rally, néha V8, néha A1gp (rally-n nem voltam), de amikor eljöttem akkor akarták Taupo-t lóversenypályának...szal még kevesebb.
    Krikett-golf a sláger :(

Aktív témák