- Két marokkal szórja a Realme a GT 6 infómorzsáit
- Mobil flották
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Yettel topik
- Ilyen lesz a CMF Phone 1
- iPhone topik
- Erősebb zajszűrést ad ismerős formában a Galaxy Buds 2 Pro
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
ma Mármint magukhoz képest, a Stellantis csoport márkáiban használt CMP platformhoz tartozó hajtáslánc optimalizációjának eredménye a mindennapokban is érezhető.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
it Végrehajtotta a világ első „magával ragadó” telefonhívását a Nokia vezérigazgatója. 3D-s hangélményt ígér.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #134199 üzenetére
Ja, ezekkel a megoldásokkal én is pro vagyok, de éppen kocsmából jöttem és most volt az a szint, hogy a bejáratig már nem volt igényem üzemanyagra (volt bennem már eredeti finn sör meg Martinis eszpresszós koktél fröccsel :-D). Amit lehet a Blahán vettem volna meg a Relayben vagy most minek is hívják. Nyugatinál sem rossz a kis kínai mindenes, ami éppen vietnámi, de annak is mindegy
Puskás mellett a bódésok legalább rendes üzletemberek, hazafelé is nyitva volt minden, lapátolták ki az üzemanyagot. OMV kút meg bezárva, hát hülyék ezek teljesen és maguk ellenségei? Pár 100 doboz/üveg bármit csak hazafelé 1 óra alatt el lehetett volna osztogatni. Mikor a poharakat leadtam akkor mondja a bemondónéni, hogy koncert vége után nem mérhetnek ki semmit. Ez is milyen már.
Ez a kapus dolog durva ja, hogy elsőnél 150 ember és éppen csak nem halad, jönnek minden irányból 30 méterre már csak 5en vannak előtted, 35 méterig meg el sem látnak és csak mész, sehol senki. Végére azért elég jól teleraktuk a stadiont.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #134200 üzenetére
Az autóban a teljesítmény szinte mindig a főtengelyen van megadva. Tehát ha a motor tud mondjuk 200 Nm nyomatékot, akkor az főtengelyen van. Ha a könnyebbség érdekében 1:10 áttétellel számolunk a váltón és difin át, akkor ebből lesz maximum 2000 Nm a keréken.
Ha a bringán számolsz visszafelé, akkor vedd figyelembe az áttételt is a hajtómű és a kerék között. A keréken leadott nyomaték az áttétel függvényében lesz kevesebb vagy több a hajtómű tartományában.
Igen, a lánc elég sokat visz át igazából. Gondolj bele, hogy egy meredek emelkedőn erőből tekerve felfelé gyakorlatilag állsz teljes súlyoddal a pedálon és úgy nyomod le, amiből olyan nyomaték lesz, hogy kellően meredek lejtőn elkezd ágaskodni a bringa és rá kell dőlni a kormányra, hogy ne álljon ki egy kerékre és ess hanyatt.
Ahhoz képest, hogy mennyire kis furvinyek lánc és mennyire olcsón megkapod a teljes logisztikai láncolat költsége után elég jól bírja a gyűrődést. Teljesen nyitott hajtáslánc, semmiféle védelem nincs rajta, megy bele a port, a nedvesség és a só.
-
Jahno
őstag
válasz eattila #134204 üzenetére
Hova ne induljunk ha 18-20 órás kezdések vannak a bulikkal? Az esti elektro DJ az más, előtte simán lenyomnak egy kisebb-nagyobb koncertet, hogy ki legyen használva a hely. Este 10ig be kell fejezni a nagyobb hangoskodást. Kisebb rockmetál tehetségkutatók és hasonló kb. karitatív rendezvények 17 órakor kezdenek, hogy idő is legyen mindenre majd este máson keressék meg a pénzt.
Ha ott ügyes a hely, akkor 17-19 óra közt ilyen himihumizás van, 19:30-22 óra közt nagyobb buli, vastag pénz, sok sör, azon megtérül a hely napi díja és minden, 22-23 óra környékétől meg valami egyszemélyes fellépő, esetleg olcsóbb jeggyel/afterrel és kész a kihasználtság. Máshol meg az előzenekar miatt kellene időben érkezni.
Ha nem az Instantdoboz egyéb helyekről beszélünk, ahol este 10kor még semmi nincs hanem olyan helyekről ahol este 10 után már mindenféle barom rendeletek miatt (na jó, Rammsteint a szomszéd kerület túlvégén is lehetett hallani, az masszív) be kell zárni, akkor a nyitás és a kezdés időpontja is előbbre tolódik.
Parkban pld. minden eseménynél kiírják az ajánlott érkezési időt, ami általában 17-18 óra vagy 18-19 óra környéke, bandától és egyébtől függ.
-
Jahno
őstag
Na, szóval tegnap megnéztem Igu fejét, meg asszem Ő is az enyémet. Kaptam finn sört, az fasza, csak a rétesesnél volt záróra.
Utána elmentem ettem egy lángost, hogy szívjon azon a pár sörön, mert még hosszú lesz a nap. Káposztás nem volt, embernek mondom, hogy igazából egy sima fokhagymás elég lesz és kész. Erre bekérdzeett, hogy esetleg valami kis csülökcafatkákat tegyen-e rá. Hát mondanék én nemet? De akkor már lilahagymát is :-D Megkereste az utolsó utáni lilahagymát, mert az aprított elfogyott, végül a lángosra került némi vastagra reszelt sajt, tejföl, pirított kolbászkarikák meg bacon is
Erre mondja, hogy ha nem vagyok ijedős, akkor csapoljak már magamnak egy sört, mert tele van a keze. Meg akkor már Neki is. Megkérdeztem mennyi habbal kéri, kezébe nyomtam, csapoltam egyet magamnak, megkajáltam, indulnék erre mondja, hogy kifizettem még egy sört, azt igyam már meg és mivel faszán toltam itt a csapolósdit, jár ajándékba is
Buli itt is kicsit visszhangos volt, ez az aréna sem erre van kitalálva, az meg kifejezetten vérlázító, hogy kb. 50 perces sorbaállás van a sörért és nincs még +8 mobil sörcsap. Bemondónénitől kértem kettőt, mire megfordult egyet lehúztam és visszaadtam az üres poharat, hogy kérnék még bele :-D Pislogott furán, mondom mérd tele, kifizetem ezt is. Két korsóval így már nyugisabban másztam fel az ülőhelyemre. Kicsit messze volt a színpad és kicsit a figurák, de ez van, majd szeptember végén a CPG-n nem ülök
-
Jahno
őstag
Hangosításra kíváncsi lettem volna, hogy a felettem lévő szinten milyen, mert tuti, hogy csengettbongott az egész a karéj alatt. Egyszer hasonlónál felmegyek majd szakérteni. Egyszer. Ez most nem az a buli volt, de persze végignéztem mindent is :-D
Végén ráadásnál szerintem 3 dB-vel simán megtolták a hangot, utolsó számot meg tán még +2vel :-O Akkor már szólt rendesen. A szokásos 2 delay torony (ennek szerintem nem is tudom a magyar nevét) helyett 4 torony volt, felső emeletnek külön belógatva pár szélessávú láda és a front PA mellett színpadnál oldalra is volt 1-1szett. Tornyok tetején meg gázfáklyák, ahogy kell Először a tornyok tetején körbe rakott fényekről azt hittem, hogy valami klasszikus 80as évek világítása, olyan szépen hozta a fehéret/sárgát, meg kb. rivaldafényt. Aztán később színt váltott, na mondom akkor RGB-DMX lesz ez, csak én bonyolítottam volna túl és megint nem értek valami újkori technológiát :-D
Buli végéig viszont statikusak voltak a lámpák, ilyen az mikor nem kell extrém nagy díszlet, meg 8millió robot. Tán ráadásoknál indultak meg tornyon a robotok, addig semmi. Meg semmi lézer és ilyen fasságok, ez nem a hely. A hangszerelés a banda részéről viszont rendben volt, hozta amit kellett.
Képek meg a neten, azzal nem fárasztok senkit, már tele van amatőr videóval minden is, közvetlen képet meg nem engedett beszúrni, viszont kevésbé gyújtogattak, mint 10 éve de természetesen rendben volt minden:
-
zetor2000
senior tag
Egy rendes(ebb) koncert értékelője:
[link]Én fenn voltam a kakasülőn - 329es szektor - mindentől is messze, de a hangosíást _én_ jóra értékelem. Szerintem saját cuccot hozhattak a zenekarral, mert a lelátó feletti hoszondarab line-array rendszer csendes, és a 4 db kivetítő nagyon sötét maradt. Pedig onnan még lehetett volna adni egy kis kraftot.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #134208 üzenetére
Ahamm, RHCPre emlegetik, amit sejtettem.
Én 331es szektor, de elején. Ezért lehet érdekes a felettünk ülőknek. Ott egyenes fémtető minden. Bent a sörözőnél is megzavarodtam a zajtó, de nyilván ez nem volt tervezési szempont, hogy zsivaj van. Az a 25 darab persze, hogy csendben volt és sajátot hoztak. Összes bulin ugyanazt rakják össze. Aztán szopnak.
De most, hogy már három stadiont tesztelem, majd meg kell írni párttitkár haveromnak is a jelentést mert megígértem pár éve
-
Vodike
tag
Én a 129-esben voltam, pont a színpaddal szemben. Megabrutál volt, komolyan kitettek magukért..50 kamionnal jöttek, mindent is hoztak az utolsó csavarig.
Hallottam már 2x őket, de most volt a legjobb. A két kiscsaj is kurvajó volt az elején is meg az Engelnél is. Kár, hogy a pussy-t levették a setlistről :-(
Ma a FeuerZone-ban leszünk, elkísérem haveromat
ja, bejutas 5 perc, kijutas 5 perc. Mind3 Rammstein-os poharat beszereztem.
Itt ultem es leszakadt a tudom a jangnyomastol, kurva hangos, de tiszta volt.
[ Szerkesztve ]
exTiga
-
zetor2000
senior tag
válasz Vodike #134211 üzenetére
Haverral futottam össze a koncert elején, hogy 1-1 sört megigyunk. Ők a FeuerZone-ba vettek jegyet, és mondta, hogy egy közös ismerősünk mind a 2 nap kinn lesz...
Nekem ez az egy koncert is elég emlékezetes marad.
A tőlem ~100 méterre, a színpadról felcsapó lángok (OK, középen is volt 1-1 tűztorony ) melege faszán sütött. Rendesen érezni lehetett, hogy vagy 4-5 fokot dob a melegen, ami amúgy is g*ci zavaró volt.Jam, hanggal nem volt probléma.
A tech srácok rendesen lehozták a show-t.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz Vodike #134211 üzenetére
Ja, a kis színpados csónakosnál? Szám címeket ne kérdezzetek, ismerek vagy kettőt
Jól tolták, közönség is jó volt és ezért kell ilyenre elmenni, mert ez odahaza CDről a kanapén nem létezik. Nincs.
Kifelé megvártam rendesen a végén, majd elég gyorsan kiszaladtam. Lépcsőn azért volt csoportosulás.
-
Sipi-
tag
Logopédusra lenne szüksége a Waze-mnek. Kocsiban kihangosítva pösze lett Pl. szebességmérő, baleszet
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
-
Phülöp
addikt
#nyugodjék békében
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
veterán
-
npera
újonc
Próbálok osztrákiába matricát venni és neten csak valami 18 napos késleltetéssel engedi venni, mert hogy van visszavásárlási lehetőség. He? Cég vehet azonnali érvényességgel, magánszemély csak késleltetéssel. Ezek hülyék....
-
Samott
addikt
Bamulatos hol tart ma a tudomany rovatunkban ma: rovarirtas
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
pitius
tag
válasz npera #134223 üzenetére
Sok "élelmes" polgár 14 napon belül elállt a vásárlástól, mivel netes vásárlásnak minősült.(Persze közben használta.)
Ha hirtelen kell, akkor itt szoktam osztrák matricát venni: https://www.mautpilot.hu/
Drágább, mintha előre tervezve, belekalkulálva a 18 napot, megvenné az ember, de itt a vásárlás visszaigazolása után már aktív.[ Szerkesztve ]
...pitius...
-
WiZARD
addikt
válasz npera #134227 üzenetére
Szuper EU szabályozás rulz.
Én vámot fizetek arra, ha valaki visszaküld nekem, egy tőlem vásárolt terméket. Kivéve ha csinálok kiviteli okmányt minden feladott csomag mellé plusz pénzért... Azóta inkább megmondom vissza se küldje, elég hogy jelezte a szándékát és küldöm a jó méretet ezt meg adja oda havernak.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz WiZARD #134230 üzenetére
Áruk és szolgáltatások szabad áramlása? Az EU számomra nagy truvája a roaming megszüntetése. Cserébe viszont az összes terrorista és nemi erőszakoló és gyilkoló "egyedül érkezett menekült gyermek" simán áramlik bárhova. Szóval felőlem akár meg is szüntethetnék az egészet, a roaming ennyit nem ért igazából.
-
npera
újonc
válasz Samott #134233 üzenetére
Az lehet.
Közben jönnek ám a különféle vámok az EU-n belül is, ezen ne aggódjon senki. Készül tervezet arra, hogy ha valamilyen bizottság úgy ítéli meg, hogy egy termék nem elég zöld módon készül, akkor EU-n belül is büntetővámot szabnak ki rá. És onnantól már elég szabadon lehet majd értelmezni, hogy micsoda "eléggé klímabarát" vagy "klímaellenes" és szét kell vámoltatni EU-n belül is.
Az egész saját magát fogja szétbomlasztani, mert olyan extra terheket raknak a vállalkozásokra és cégekre, ami a külső konkurrenciával szemben totál esélytelenné teszi őket.
Svédországon belül teljesen szét akarják például verni az erdőgazdálkodást, ami valami gigantikus része a gazdaságnak érthető okokból, ha megnézed a térképet. Ugyanez a bányászattal is. Gyakorlatilag minden szarrá válik, amihez az EU hozzányúl.
Közben Kína csak röhög a markába, mert a sok 60-as, 70-es években magát szétkábítózó, majd magától megcsömörlött kiégett hippi politikus a populista önbüntetési szindrómáját kivetíti az egész EU-ra. Most kinyírják az autóipart, az egész transzport szektort, Hollandiában a mezőgazdaságot próbálják kerékbe törni. Közben Kína mindenfajta zöldséges aggódást telibeverve masszív mennyiségű árut tud dömpingelni az EU-ba, mert minden más túl drága lesz.
Disznók feldolgozására szolgáló 26-emeletes ojjektum megvolt? Ez hatékony lesz, az emisszióval sokat nem fognak vergődni, aztán jön a jó kis kínai disznó a helyi hús helyett.
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-
zetor2000
senior tag
Ez meg lehetne az utcakép része, akár: [link]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz Samott #134237 üzenetére
Az egy low-volume koncepció kocsi volt, amit aztán kényszerűen gyártottak manufakturális módon, de egy idő után túl drága volt a processz.
Ettől függetlenül tényleg ideje lenni inkább 1t felé közelíteni a 3t helyett. Az agyhalott tömeg engedményeket elvenni, mert a jelenlegi masztodon SUV-os irány már akkor is tarthatatlan volt, amikor elkezdték és azóta csak rosszabb lett.
Közel 300-as méretű abroncsok 21-22"-os felniken, bőven 2,5t feletti tömegek, akkora fékek, mint egy régi autó kereke, agyhalott teljesítmény és önmegsemmisítő alkatrészek, ha a menetteljesítmény kihasználásra kerül. Egy ilyen kocsi miután kifut a céges lízingből már sosem fog rendes karbantartást kapni, mert a lengéscsillapítók, fékek és abroncsok cseréje gyakorlatilag GTK, és akkor még nem is romlott el semmi rajta.
-
zetor2000
senior tag
válasz npera #134240 üzenetére
Azért azt tedd hozzá, hogy ez a dolog igazából csak Európára jellemző.
Az USA / Dél-Amerika, Kína / Jappán / India / Ázsia és az afrikai kontinens még nem ennyire zöldülő.
Talán Kína, mert ott meg lehet halni a légszennyezettségtől. De ilyen CO kvóta meg hasonló okosságok nincsenek. A Jappánok (ja, két pével) közül kábé a Mazda az, aki EU7es izét tud/akart csinálni, még az európai gyártók is amellett vannak, hogy az EU7 egy olyan izé, amit inkább nem akarnak betartani.
Szóval itt lesznek a sárnehéz, batár nagy SUVok, a világ többi része meg simán elvan bigblock V8akkal, meg mindenféle sorhat-V6-turbós 4hengeresekkel.
Persze azok se kis autók.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #134243 üzenetére
A kvázi politikai lobbi kommunikáció egy dolog, de mindenki fejleszt EU7-re. És nem két napja, hanem már pár éve. Az egy dolog, hogy irreálisan drága lesz a hajtáslánc és nem lesz többet manuális, de attól még fejlesztik.
Kína egy furcsa katyvasz, mert a támogatások miatt veszettül fejlesztenek (másolnak) BEV irányba, de sok márka tiszavirág életű és nagyon komoly hiányosságok vannak elásva bennük, ami sosem derül ki, mert zéró transzparencia van a vevők és hatóságok felé. Általános, hogy a mérnökök max egy évig maradnak, nincs felelősség, nincs kommunikáció hiba vagy veszély esetén. Mire a baj kiderül addigra már ki van cserélve az egész gárda.
-
-NoVa-
addikt
válasz zetor2000 #134243 üzenetére
Ha megoldás kéne a zöldülésre, akkor eleve kis általános lakossági jólét és energiagazdálkodás lenne a prioritás, nem a jelenlegi szennyező megoldások megfizethetőség határán egyensúlyozása.
Közben lehet a kocsik méretét csökkentő nyomást tolni, azzal hirtelen az NO2 arány is leesne, és a többi. Az ilyen grafikonokon nem jelenik meg, hogy milyen környezetterheléssel jár az, hogy a 2 milliós beugró autók helyett 10 milliós beugró autó lett a norma a szabályok miatt, és azt a 8 milliót nem hőszigetelésre meg napelemre szórják el a peonok, hanem egy továbbra is szennyező, de nagy nehéz és idővel szemétté avuló dobozra. -
Samott
addikt
Vége az ingyenességnek a fővárosi P+R parkolókban, lett is hely
Jelkepes osszeget kell fizetni, de igy is van eredmenye.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
-NoVa-
addikt
válasz Jahno #134246 üzenetére
A kínai akku gyár nem szennyez, nem mérgez, és nem használ el öntözésre is alkalmas szürkevizet, csak öntözésre nem alkalmasat. Habár ugyanúgy hívják, és ugyanazok a paraméterei, de na. Majd hoznak rá egy törvényt, hogy amit a gyár elhasznált, az nem az.
Mindenesetre amíg azt látom, hogy pl egy kiberbiztonsági bizottság olyan arcokból áll, akiknek láthatóan fogalma sincs az egészről (annyira láthatóan, hogy sok tag oktatási és egyéb ágazatból esett be oda), és jegyzettömbbel papíron vitatnak meg kérdéseket, addig nem félek tőle, hogy kompetencia lesz a politikában.
Új hozzászólás Aktív témák
- JavaScript topic
- Milyen asztali médialejátszót?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox Series X|S
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Két marokkal szórja a Realme a GT 6 infómorzsáit
- iPad topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Call of Duty: Black Ops 6 - Nyugalom, nem lesz 300GB-os a játék
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen