- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Redmi Note 13 5G - fogyókúra után
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Google Pixel 6/7/8 topik
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
Hirdetés
-
A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
ph A vállalat rövidtávú tervei szerint 30 százalékkal növelné részesedését az AOC és Philips megjelenítőinek segítségével.
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Újabb előzetest kapott a KIBORG
gp A PC-re és konzolokra érkező játék prológusa a tervek szerint augusztustól lesz elérhető.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
axioma
veterán
Tegnap neztem a temat, es probaltam [ovatos vezeto 2-es szem.szammal] elmondani h ez nem a feltorlasztas [plusz a masik sav amit elhagy gyorsul], de nem tudtam volna igy megfogalmazni. Igen, en a sajat tulbiztonsagos, nem mulik 2 percen semmi atlagtempomat is megnovelte az e-auto. De lehet akar azt nezni h mekkora hszunetnel kanyarodok be a forgalomba, mint az ugyes fustosok, nem mint a mamokak.
Szoval +1, es igen, csak addig tart amig a tobbi nem arambol gyorsul. -
martonz
csendes tag
A Te érvelésed is teljesen rendben van. Én magamból és a nem LFP-s SR+-omból indultam ki, így ha nem égető szükség, akkor csak 95%-ra töltöm és 5%-kal érkezek. Ha meg kell járni Badacsonyt, akkor nekem már marhára mindegy, hogy 4 órát cseszek el utazással, vagy 4 óra 15 percet.
Amúgy ha már így (nekem) kiderült, hogy az EVDirekt-ről beszélünk, akkor kérlek írd már meg, hogy mikorra várható a siófoki töltő beüzemelése és hol terveztek még a következő fél évben. Köszi! -
-
biker
nagyúr
ezért raknak rövidet az oszlopra sok helyen. Nézd meg milyen rövid kábelek vannak sok esetben. Ez az 5m gáláns, de nehéz.
Egyébként AGT-nek is van már könnyebb, flexibb kábele tudtommal.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
50???? az durva, főleg hogy innen még melegszik töltés közben is.
Kábelre: kicsit melegszik, kit izgat? A legtöbb kábel min 85, maximum 105 fokos hőmérsékletig jó, egy langyos kábel nem sok problémát okoz a maga 35 fokos melegével. a 40fok már meleg, 50 fok meg az amit eldobsz már.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
No offense , de én személy szerint nem hiszek a tesla tippereknek.
Visszatöltve ok, de egyébként pontatalan. pl: [link]Sajnos többször bebizonyosodott ismerősi körben is, nem valós adatokat mond ami a fogyasztást illeti.
Letesztelem majd én is nagyobb távon városban mit mutat.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Áh hagyd csak, mert ebből sajna nem tudunk számolni semmit, ugyanis -ahogy ma kiderítettem- ki is kapcsolják a rendszert. (eddig azt hittem csak 0.3 kW-on temperál)
Konkrétan 0.0 a pillanatnyi 2-3 percig majd újra 0.3-0.7kW 4-5 percig és újra ki.
Így nem lesz mérvadó, csak az átlag.Köszi azért!
-
Semin
senior tag
Ma volt egy ~23km-es köröm városban, a végére egész szép idő lett.
A 3 fok picit csalóka, mert lefagyott szélvédővel indultam. (udvaron áll a kocsi)
~10p felfűtéssel és kb még ~5-10 perc várakozással ez a mai út átlaga:
Nincs ebben csoda, a hőszivattyú 0.3-0.7kW között temperál, + felfűtés + nyári fogyasztás
PS:
Milyen poros a kormányom fel se tűnt .. ideje takarítani[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Jah értem.
Végülis jogos, bár a fogyasztásba írni kicsit fura nekem.Szerinted reálisak ezek a számok?
40es Leafbe 39.5 kWh-nál többet (töltő oldalon mérve) még sose sikerült tölteni és ahhoz is kellett hogy közben pár órán keresztül fűtsön. Igaz nem volt megállásig totál 0-ra merítve, csak műszerfal szerinti 0-ig...Teslánál Penny töltő méréséhez képest (ami kb megegyezik a Teslafi adattal) 92-97% körüli kerül az akkuba, ha pontos amit a Teslafi mutat.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Jó 5let, lehet az lesz, hogy veszek fateromékhoz valami normális hosszabbítót és akkor továbbra is tudok ott tölteni ahol nincs útban az autó.
Saját garázs(+ház) lassan elkészül, ott eleve úgy lett tervezve a villamosság hogy rendes vezeték legyen a töltőknek.
-2 db 1 fázis 16A dugalj 4 mm2 vezetékkel
-1 db 3x32A előkészítés EVSE-nek 6 mm2 vezetékkel. Ide majd valami árammegosztós megoldás kell, mert "csak" 3x32A van az egész háznak és pl a hőszivattyúban csodás 1 fázisú kompresszor van, aminek 23A kell[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Egy nagyon érzékletes példa DC töltéssel, mennyire bonyolult dolgok ezek. Az adatok Teslafi adatbázisból, és OBD + Scan My Tesla alkalmazásból származnak, így nem csak a szokásos fedélzeti kiírt bullshit:
Kedden voltam BP -> Nyíregyháza, Vásárosnamény útvonalon. Most azt nagyon nem részletezem, hogy mekkora szívás volt a töltés, mert 4 (azaz négy) egymás utáni hibás töltő miatt még Debrecenbe és Miskolcra kellett mennem SuC-ra tölteni. A lényeg:
Tesla SR+ 2021 FL MiUS
Odaúton teljesen hideg akkuval indultam, egész éjjel kint állt az autó a -3 fokban, tehát az akksi +5 fokról indult (Tesla az alá semmilyen körülmények között nem engedi).Rendkívül szeles nap volt nagyon durva oldalszéllel.
Félúton megálltam kis pihenőre, reggelire, rátöltésre MOL-nál (96km). Mivel viszonylag közel van miskolci SuC, akkumelegítést kértem az autótól. Rekettyésig autópályán fix 130-cal (egy balesetben ácsorgás miatt valódi átlag: 97km/h, 7km-t és 14 percet levonva 121 km/h) 25,1 kWh/100km lett az átlagfogyasztás. A Tesla célhőmérséklete 55 fok, amit előfűtéssel nem sikerült elérni, ezért a töltés közben tovább fűtött (47kW-ból az autó csak 39-et mutat ilyenkor, a fűtésre elmegy 8kW). 19 perc alatt a 14,65 betöltött energiából kaptam 12,87 kWh-t, a fűtés energiaigénye 1,8kWh volt. Ennyi plusz hőenergia került az akkuba.Tovább álltam Nyíregyháza felé (136km), de immáron 140-nel mentem 130 helyett (átlag: 125km/h), az átlagfogyasztásom elméletileg mégis pontosan 25,1kWh/100km maradt. Hogy lehet ez? A hőszivattyú szépen átemelte a hőenergiát az utastér fűtésére, és így a kémiai kevésbé fogyott. Mire célba értünk az induláskor 45 fokos akku már csak 23 fokos volt. De ez nem jelenti azt, hogy ennyi volt a valódi fogyasztás, hiszen a hőenergiát is be kell tölteni a kúton. Valójában a teljes energiára vonatkoztatva 26,4 volt a fogyasztás. 1,3kWh/100km hőenergiából, 25,1kWh/100km kémiai energiából.
Kalandos nap végén (Nyíregyháza -> Debrecen -> Vásárosnamény - Miskolc) Miskolci SuC-on
feltöltve 41,1kWh felvételével 38,0kWh kémiai energia került az autóba. A maradék 3,1kWh hőenergiaként tárolódott. Itt simán elértük az 55 fokot.A következő szakaszon Rekettyés MOL-ig (84km) fix 150-nel mentem (átlag: 130km/h) a fogyasztásom megint 25,0kWh/100km lett, de itt feltöltve 15,74 helyett 13,4 kWh kémiai energia került az akkuba, és így 1,3kWh hőenergiát vett fel az autó. Ezzel is számolva 26,6 volt a fogyasztás.
Innen megint továbbhaladva (96 km) fix 150-nel mentem újra (átlag: 138km/h), de az este miatt kisebb forgalomban és teljesen szélárnyék nélkül a kémiai átlagfogyasztásom 26,1kWh lett, de hazáig 55 fokról 29fokra hűlt az akksi, és a 3,1kWh tárolt hőenergia nagy részét beleszámolva (nyilván mindent nem sikerült kivenni belőle, legyen mondjuk 2,5kWh) a valós fogyasztás 28,7kWh/100km volt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
Ha szabad kerdezni, milyen hosszu volt ez az ut km-ben, mennyi ido alatt tetted meg, es ebbol mennyi ido volt a toltes kb? Elore is koszonom!
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Semin
senior tag
Attól függ mi a cél.
Ha az, hogy valós hatótávot számolj mert el kell érned valahová, akkor bizony de.
Ha a gép hatékonyságát mérjük akkor nyilván el lehet tőle tekinteni.
Én úgy gondolom, -mivel befolyásolja a hatótávot- beleszámít az átlagfogyasztásba.
(A tesla szerint sem, hiszen nem is jelzi.) -
kiliti
csendes tag
Köszönöm!
Nem is 15,5A, hanem teljesen 16,0?
Csak mert a 16 Amperre írt sütő is kevesebb, majdnem 15A, gyors felfűtéskor.
Illetve még egy kérdés: jól gondolom, hogy ezek az autók is minimum 6 Amperrel indulnak el, 3x6 Amperrel? Ilenykor (3x6) magasabb a töltési veszteség, mint 3x16 Amper esetén?[ Szerkesztve ]
-
kiliti
csendes tag
És volt olyan, hogy mondjuk 4+ órát töltesz egyben, és a 3. órában nyomsz mellé egy 90 fokos mosást (hozzáadott napelem termelés nélkül, pl. este)? Amikor már meleg a kismegszakító bimetál kioldója.
@wassermann: igen, kb. napi mosás megy (2 éves lányom miatt), és most full home office. Így jelenleg könnyen tudnám időben szétválasztani a töltést a többi nagy fogyasztótól.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Köszi, ez így még több is mint amire számítottam információra.
Van arról esetleg statisztika, hogy milyen megtérülési rátával lehet számolni, egyáltalán városi övezetben, van-e értelme.
Látom, épül M1-es mentén Mosonmagyaróvárnál egy töltő, a MOL-nál pont megszívtam pár napja ott, 40 percet kellett várnom, mert nem tudtak életet lehelni egyik töltőbe se. -
cOxeR
Ármester
Itt a gond az ötletemmel, hogy a 3*80A, az karcsú ehhez, főleg ha figyelembe veszem, hogy azért az ingatlanomnak is van szüksége ebből kakaóra.
Matek része is kezd elvérezni, mert elég nagy kihasználás szükséges számolásaim alapján egy normális távlatú megtérüléshez, hogy egyáltalán megtérüljön, opcionális fizetős szolgáltatásnak éri meg, mondjuk egy kávézó mellé. -
biker
nagyúr
-
cOxeR
Ármester
Igen, nem is úgy gondoltam, hogy most éri meg, meg ez nem egy 2-3 éves megtérülés, de a növekvő tendencia egyre több és több töltési pontot fog követelni, ebből indultam ki én is, ha jelenleg a 8 ezer lakosra nincs egy db közterületen elérhető töltő, akkor lehet érdemes beruházás, főleg ha kombinálom napelemmel termelési többlettel, ami persze nagy fogyasztás mellett csak néhány forint nyereség, de napelemet lehet pl. venni otthonfelújítás keretein belül, úgy lehet megéri túlhúzni teljes felület kihasználásig.
-
cOxeR
Ármester
Igen, de azt is számolni kell, hogy átlag, 8-10 ezret mennek évente az emberek itthon, ez kb napi 40km, amit a többség hétköznap tesz meg munkába oda-vissza.
Ennyit minden elektromos tud, ergo sima 10A otthoni töltéssel is pótolható éjjel, következő napra. Mondjuk ha abból indulok ki, hogy családi házas övezetbe lakom, de egy rakás ikerháznál, a telekre nem tudnak beállni, egy fedett beálló alá, mert akkorka telkeken építkeztek… közterületre lengőkábelt kihúzni meg nem sokáig fognak engedni.
Szóval sajnos nem teljesen fekete-fehér, valójában mennyi kell. Biztosan sok, sokkal több mint ami elérhető.
Ami nagy kérdés, merre megy a berendezések ára, szerintem nem lefelé, ergo azon is lehet nyerni.
Milyen élettartama van egy ilyen berendezésnek, arról van esetleg tapasztalat? Mert ha mondjuk 5 év alatt ér el nullába, és 10 év után kuka vagy nem rentábilisan modernizálható/felújítható (pl nem 50kw hanem 100kw lesz inkább amit keresnek/tudnak az autók.)
Nehez számolni, elég sok benne az ismeretlen. -
cOxeR
Ármester
Köszi, az akku tárolós töltési megoldás nagyon érdekes és jónak ígérkező lehetőség, szerintem remek ötlet. Ingatlan esetén sem rossz, a gond az akku ára, főleg most. Napelemes körben futottam erre is, de nem megtérülő jelenleg. Viszont autót tölteni így, más ráta.
Mondjuk lenne még ötletem mivel lehetne kombinálni a töltést, ami tudtommal nincs, de nagyon praktikus, ha már a töltési időre helyhez vagy kötve.
-
biker
nagyúr
ne csak akkupakkban gondolkozz, előállítani is olcsóbb az egyenáramot, nem csak tárolni, szóval a full dc-dc line nem csak akkupakk>töltő lehet
Egyenletes termelés valami gázgenerátoros vagy üzemanyagcellás cucc a jó, hullámokra meg napelem, ahhoz viszont kell akkupakk.
De szerencsére az AGT töltők elég jól és gyorsan szabályozhatók, pl ott a félegyházi is, ami napelem támogatott hálózati kivitel. ha csúcson megy a napelem, felemelik 60ról 75-reDe a jó, az a célállomás elárasztása AC-kkel, fürdőkhöz, vidámparkhoz, mozihoz, étteremhez bőven mehetne sok sok AC, nem kell elvetni ezt a vonalat. Ide felesleges a villám, mert több időt töltenek ott az emberek, mint a kocsi töltési igénye.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stickrs
senior tag
Köszi a válaszokat. Igen, azt megtalátam, de a következö napon azt láttam, hogy újra 1es szinten van a visszatöltés alapból..hmm.. megpróbálom ujra. Auto hold-ért kár, nagyon jo funkcio, nemhiszem hogy nehéz lett volna megoldani, na de ez legyen a legnagyobb probléma.
Mol töltök mennyire megbízhatóak? A kérdés arra irányul, hogy ha keresztül szeretnék utazni Magyarországon ( Hegyeshalom-Szeged) akkor mennyire támaszkodhatok csak ezekre az autópálya melletti töltökre.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
stickrs
senior tag
Linztöl indulok, szóval Mosonmagyaróvár is szóba jöhet ha ugy idözitem az osztrák töltéseket. Az 50kw itt 13.5eu/óra, bár azt nem tudom, hogy tényleg hozzák-e az 50et, mert még nem töltöttem fizetös helyen. Köszi a hasznos tippeket.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Wise (ex-TransferWise)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- 3D nyomtatás
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Hardcore café
- BestBuy topik
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Revolut
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs