Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    válasz cOxeR #2185 üzenetére

    2020-ban a többség családi házas vett villanyautót. Tavaly már sokaknál megjelent úgy is, hogy nincs otthon töltési lehetőségük. A mosonmagyaróvári töltéseink nagyobbik része helybeli, a velencein is sok a helyi töltés, és a TEA legjobban menő töltője a Bp-kerepesi úti (mondjuk ehhez hozzá kell tenni, hogy csupa hülye módon telepített töltőjük van). Ezzel persze nem rábeszélni akarlak, mert a pontos körülmények ismerete nélkül számomra is az a legvalószínűbb, hogy nem jó ötlet random telepíteni egy DC töltőt valahova, csak azért, mert te épp ott laksz. Ha szeretnél beruházni töltőbe, sokkal jobb helyszíneket, és sokkal jobb megtérülést ajánlanánk inkább.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz cOxeR #2185 üzenetére

    Ami nagy kérdés, merre megy a berendezések ára, szerintem nem lefelé, ergo azon is lehet nyerni.

    A berendezések ára nem lefelé megy, de inkább azt mondanám, hogy a Ft/kW mutató a megjelenő nagyobb teljesítménnyel lejjebb megy. Tehát egy 50-es töltő drágább kW-onként, mint egy 150-es. (Ez pár éve még nagyon nem így volt...) Ma már vannak léghűtéses 500A kábelek, végre vége az amperkorlátozásnak, fel lehet venni a versenyt a Teslával, Ionityvel, értelmes áron. Én már 2019-ben sem telepítettem volna sehova 50kW DC töltőt, 2022-ben pedig már sehova sem fogunk telepíteni 120kW alattit saját üzleti célra. (Megbízásra persze igen, ha valaki foggal-körömmel ragaszkodik). Ráadásul fejlesztés alatt vannak a teljesen DC domainben működő akkutárolós töltőink (amivel végre fityiszt mutathatunk az áramszolgáltatónak), ami a 2022 év második fele, és 2023 nagy durranása lesz nálunk (meg szerintem úgy általában is).

    Milyen élettartama van
    50-esnek már rég lejárt az élettartama, szerintem. Tartalék megoldásnak, vagy városi töltésre még oké, de jó forgalmú helyre biztos nem tennék ilyet. Venni sem vennék újonnan, hanem áthelyeznék. Mi már azt nézegetjük, hogy hogyan sakkozzunk a 75-ös töltőinkkel, mert kéne emelni a teljesítményen mindenhol, és keressük a tartalék helyeket az áthelyezésre ítélteknek.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

Új hozzászólás Aktív témák