- Google Pixel 6/7/8 topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
attiati
veterán
Nem adom fel, csak annyira nem tetszik meg baromi lassú is volt a gépemen.
De akkor igazából mit csinálsz a játék során, ha alig van 5-10 városod, meg pár egységed. Úgy baromi kevés a lehetőség és a mozgástér a taktikában. Nyomogatod a next turn gombot? Bünteti a sok várost, bünteti a sok lakosságot, bünteti a sok utat (igaz én behálóztam az egészet, ahogy szoktam ) Csak pislogtam, hogy 1-2 város épít az ellenfél, és inkább veszi a területet agyba-főbe.
Igaz, hogy normál méretű pályán álltam neki, az alap beállításokkal (valami 12 városállam, meg aszem 8 ellenfél). Alig is maradt hely a pályán, főleg, hogy egy egy ellenséges város piszok nagyra növelte a területét. Gyakorlatilag időszámítás után 100. évben nem tudtam volna már új várost építeni, pedig az ellenfeleknek is csak átlag 3-4 városa volt. -
trigorin
aktív tag
Korábban írtam arról, vajon elegendő-e az alacsony boldogtalanságért járó büntetés (városok növekedése egynegyedére esik vissza). Nos, mióta a második játékomban komolyan szembesülök a boldogtalansággal, azt kell mondanom, jó ez így. Eljutottam odáig is, hogy nagyon boldogtalanok voltak (termelés a felére, nincs settler gyártása, katonák ereje csökken). Szerencsére ezt rövid idő alatt korrigáltam, de a kis mértékű boldogtalanság gyakori probléma a birodalmamban. És bizony nem nőnek kellő ütemben a városok, ami hosszú távon lemaradáshoz vezet a riválisokkal szemben.
Egyszóval szerintem annyira nem lehet figyelmen kívül hagyni a boldogtalanság kérdését, akarjon valaki golden age-et vagy sem. -
megint én
őstag
Na... Sorban haladok, hogy átlátható legyen...
-Nekem volt olyan, az 1. partyk valamelyikében hogy 1-1 worker volt városonként, de én mindig setlerkedek egy csomót, és mindig fel szoktam vásárolgatni a környező területeket, és nem tud lépést tartani ezzek 2-3 worker. Az eddigi legnagyobb partym amikor 79 városom volt huge mapon, és ehhez 190 worker és még csak 1850nél jártam. Ez azt eredményezte, hogy már akkor olyan fejlett voltam, hogy MINDEN tech 3-3 kör volt, még az elérhetetlenek, pl nanotechnology is annyi lett volna (ezt megnézheted a techtreeben)
-Jó, ezt elismerem, nálam is általában távol vannak a városok, de akkor inkább átjavítom, hogy 5 Hexnél közelebb semmiképpen sem érdemes rakni a várost, mert kifizetődőbb inkább felvásárolni a mezőt.
-Setleren is sokat toltam, főleg ha ki akartam próbálni valamit. De Warlordot akartam írni, azaz Warlord/normal/3
-Konkrétan a városállamok, csak hadat üzentek, sok vizet nem zavartak, de ha már hódítottam, akkor nem kerültam ki őket sem, főleg, mivel ott sok szokott lenni a nyersanyag.
-Elvileg! De a gyakorlatban valamiért nem adja be...
A pl a vővárosom, aminek alapból volt 2 kajája + van granary, watermill, és van ahol még lighthouse is, de mégis csak 3 kajája van... Miért????? Az ellennél meg láttam olyat, hogy gyümölcskosár, és az indexben 8as volt, de olyat is láttam akol csillag.-igen, ez tényleg irányfüggő szokott lenni, de én pl nagy hódítások alatt is inkább a gazdaságot pumpálom, mint bármit ami hadi bónuszt ad.
-Én nálam az azonnali maximális gazdaság pumpolás jött be. És biztonság kedvéért 2-3 városban ban barrak, és ha betámadnak annyi tartalék pénzem azokott lenni, hogy kisajtoljak pár egységet.
-gyengébbek, de sokkal több is van. Amúgy nem mindegyik gyengébb, asszem pl a macsupicsa' ad olyat, hogy a fővárossal való kereskedés +20%gold. Nekem volt olyan party, amikor totál minden wonder megvolt.
-Én pl most kezdtem egy új partyt Egyiptommal, pont azért mert van 20% wonder épírési bónusza, és olyan 10 városból 3-4 szinte csak wondert épít, ezeknél minden második épület wonder, de azért hozok mást is, de a főváros, csak és kizárólag wonderre lett belőve, és a többit megveszem. Amúgy a 60 kör az nem is olyan sok epic timeban.
-Az elején az ellen sem nagyon gyúr rá a terrorra. De később sem mindig szoktak atakkolni, mert azért odavirítok valamit ha jön.
-Az meg mi, hogy general???
-Igen, 3 mezőről termel valamit... De nem ugyanarról a 3ról mindent van kaja, kalapács, arany, tudomány, kultúra, és nagyember... ezek nem mindíg fedik egymást, pl ahogy mondtad, maradjunk egy 3as városnál, lehet neki pl 3 búzamező, 3 bánya, 3 trading post, stb...
-
megint én
őstag
Meg neked is szól.
JarlaxleLehet, hogy tényleg úgy van, ezt majd megnézem, de akkor sem elég 1 worker ezt tapasztalatból mondom, mert azért 3as sem sokáig szokott lenni a város, hanem azok csak elrepülnek pár kör alatt, mert monumentek lezdek, utána workerek, de amígre kijön az 1. worker álltalában akkor 3as a városom, és addigra szokott az alap 1(föváros) +6 kvidékre +1 mező kiterjeszkedni, és amikor kijön a 2. akkor már vagy 4es, vagy 3as legvége, és utána jön a setler, és már annak a 2-3 workernek, olyan 14-17 mező jut + a 2 város közti út, stb, stb...
Ja, meg azt is vegyétek figyelembe, hogy utána ez a sok worker megy a messzi-messzi gyarmatokra, mert a puppeteknek is kell worker, és addigra már nincs mit otthagyni az anyaországban, addigra minden mezőt meg kell művelni, mert lehet, hogy a játék végére nem is jön vissza worker.
Ami meg a 79 városost illeti, ott az messze nem volt még nyert ügy mert a perzsáké volt egész eurázyia, angoloké africa, és egyém É, és Dél amerika, meg azusztrália. Mindent összevetve csak a 45-50% a népességnem volt az egyém.
Bog
Ne haragudj, de fingom sincs...[ Szerkesztve ]
-
Nordic
Közösségépítő
Ha ezt előbb tudom akkor a time victoryt ki is kapcsolom. Amúgy kezdek hozzászokni a King fokozathoz, másodjára már elég jól állok. Nevettem is kicsit az AI-n, néha vannak érdekes húzásai, főleg diplomáciában. PL. ha az elsők között vagyok összpontszámban akkor senki sem baszogat, ha viszont az utolsók között, akkor szinte mindenki(bár ez lehet csak nekem új). A másik amin nevettem az az volt hogy 2x is kaptam olyan üzenetet, hogy támogassuk egymás kutatását 600 arannyal(én is fizetek 600aranyat meg ő is). Mondom ebbe mi a poén? Erre meglátom hogy neki nincs is 600 aranya, csak kb. 250, na mondom menj te a búsba .
-
trigorin
aktív tag
A diplomáciai győzelem valóban úgy működik, hogy egy minimum számú szavazatra van szüksége a győztesnek, amely szám a játék elején, a civilizációk számának megfelelően van kikalkulálva. A képletet pontosan nem ismerem, de gyanítható, hogy a városállamok többségi támogatása a lényeg.
A szavazatokat az alábbiak szerint alakulnak:
- minden nagy civilizáció magára szavaz,
- az a civilizáció, aki felépítette az UN világcsodát, magára plusz egyet szavaz,
- minden városállam a vele éppen szövetséges nagy civilizációra szavaz,
- minden felszabadított (liberated) városállam az őt legutóbb felszabadító civilizációra szavaz, akármilyen viszonyban is legyenek egymással és akármelyik másik civilizációval legyen éppen szövetséges a városállam,
- minden felszabadított (korábban eliminált, de később egy városának az őt meghódító nemzettől való elfoglalása majd az eredeti népnek visszaadása révén a játékba visszahozott) nagy civilizáció az őt legutóbb felszabadító civilizációra voksol, bármilyen viszonyban vannak is éppen.Szerintem remekül lehet taktikázni a diplomáciai győzelemben. Mint korábban írtam, az első játékom így nyertem meg.
-
Nordic
Közösségépítő
"Ha ezt előbb tudom akkor a time victoryt ki is kapcsolom.
Nem értem, miért kell kikapcsolni, igazából az is győzelem, csak kisebb az "értéke", mint a többinek. 2050-ben ígyis-úgyis vége a játéknak, szóval ha addig nem sikerült semmilyen győzelmet elérni, akkor ez van."Így akkor semmi, azt nem tudtam hogy akkor mindenképp vége a játéknak....
-
tdd587
őstag
Nekem nem nyűg. És sosem zavart, hogy a régebbi játékokban 2 óra alatt léptem 3 kört. Nem baj az, ha sok a dolog...
A stratégiai nyersanyagok egyelőre alig kellettek valamire, mivel sereg nagyon nincs, háború sincs. Most akikkel tegnap este találkoztam, mind szinte azonnal open borders-t ajánlott, meg cseréltünk is egy-két jó luxus cikket. Amúgy mi van akkor, ha elbukok egy ilyen nyersanyagot, de már ott figyel 10 iron man? Akkor azok elvesznek, mert megszűnt az utánpótlás, vagy ez csak az építéskor érdekes?
Este csináltam jó pár baráti városállamot, mindjárt beszereztem +15 boldogságot, talán ha 2000 aranyért cserébe. Azért így mindjárt más. Egységeket is szokott küldeni a kisbratyó, a kajabónusz meg valami elképesztően tápos. A következő játékban erre fogok gyúrni, most sokkal előrébb lehetnék már. Amúgy kicsit benéztem, mert mielőtt beírtam volna ide is volt egy 15-ös városom, jó sok halacska van körülötte...
Viszont mióta rájöttem, hogy a városállamokat bizony pénzelni kell, nem nagyon van pénzem. Van vagy 10 városállam, azonnal elköltöm rájuk, ami van. Vagy egység upgrade. Vagy tech megállapodás. Vagy területet veszek. Szóval végre valóban nem negatív kutatási pont a pénz.
Az viszont nem tetszik, hogy (ha nem tévedek) pénzzel nem lehet gyártást siettetni, csak egészben venni valamit. Na úgy meg bazi drága minden.
[ Szerkesztve ]
Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Az egyik policy eredménye, hogy a boldogság egy részéből is kultúra lesz. Jelenleg 22-t tesz ki nálam a 335-ből. Excess heppiness izé, amit nem tudok lefordítani, valami túlcsordulásos dolog.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
megint én
őstag
Jó, oké tegyük föl, hogy úgy van ahogy mondod (mondjátok) Akkor miért van sokkal hamarabb PL. 10es városom, vagy a techek sokkal előbb, mint amikor 1 workerral próbáltam? Pedig még kedvezőbb helyről is kezdtem... De még ha úgy is van ahogy mondod, az a monument --> worker --> worker kezdés tuti, hogy apszolút nyerő... Mert amíg kijön a monument, addigra 2, 2,5ös a city, amígre az 1. worker addigra 3as, amígr meg a 2. worker addigra vagy 3,9 vagy 4,1 szokott lenni a city, szóval ha úgy termel a város ahogy Te mondod, úgy is akad munkája bőven. Nem is beszélve, hogy utána Setler jön a soron, és már porog is a game... Ha tudsz ennél ésszerűbb kezdést, kérlek áruld el, és kipróbálom...
Még egy kérdés. Hány várost lát el egy luxuscikk??? Mert volt olyan, hogy mindegyik város összeköttetésben volt a fővárossal, és mégis rinyáltak a kávéért, pedig csak 5 város volt.
[ Szerkesztve ]
-
megint én
őstag
Most így hirtelen nem tudom, asszem Ivor a cikk neve, de lehet, hogy keverem, mert nem tudok angolul, de abból gondoltam, hogy kávé, mert kávéscsésze a jele. És volt a városomnak. De volt olyan, hogy 4 aranybányám volt, és mégis aranyért syrtak. szóval ebből gondoltam, hogy pl egy lelőhely max 3, vagy 4 várost lát el.
-
Healbacsi
őstag
Annyiban igazat kell adni Megintén-nnek, hogy ha egy varost fullosan korbe workerezel, akkor sokkal dinamikusabban fejlodik.
Az ok tok egyszeru. Legyen lvl4-es varos, azaz 4 hexarol dolgozik, de mivel adott 8-10 beepitett hexa, igy mindig automatan tudja a varos varialni epp mire van szuksege a beallitott prioritasok figyelembevetelevel. -
tdd587
őstag
Persze, hogy nem volt semmi értékes luxury cikk, mivel szomszédok vagyunk, ugyanazok vannak ott is. Probléma viszont, hogy az el nem érhető cuccokat most is cserélem mástól a nagyvilágban (kb. 5-6, tehát 30 happiness eleve külső forrásból jön) és ezzel együtt is éppen pluszban voltam. Na most nehogy már úgy kezdjek el háborúzni, hogy felépítek 6 színházat (HaaS, nem röhögni...), hogy be tudjak venni két várost. Mindegy, a lényeg, hogy elég unalmas 30 kör volt az, mire elmozdult a birodalom a holtpontról (mondjuk közben háborúztam, de mint kiderült eléggé egyoldalú győzelmek voltak ezek).
Várost lerombolni? Ezt meg sem hallottam. Soha nem teszek ilyet, soha fel sem merült. Egyébként az volt a gáz, hogy egy 15-ös várost mikor elfoglaltam, lefeleződött és mire megnyugodtak a lakosok, elkezdett monumentet építeni. Gondolom kipucolódik elfoglaláskor a város. Szóval értem én a koncepciót, de kicsit túlzásba vitték a dolgot, gyakorlatilag sokkal előrébb lennék, ha soha rá sem nézek az ellenfélre. Egyedül a pontszámom nőtt meg jelentősen a városok és a lélekszám miatt.
So az eredeti kérdés továbbra is áll, ha megvan minden luxury, ha a korban elérhető boldogságépületek is nagyjából megépültek mindenhol és így is alig vagyok pluszban, akkor ne hódítsak és kész? Na de azért hódítanék, hogy el tudjak mozdulni a holtpontról. Biztos értitek...
Kultúrára meg ugye a városállamok több ezer éves ignorálása miatt nem gyúrtam érdemben, pedig a civikek között van azért pár értelmes fejlesztés.
[ Szerkesztve ]
Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.
-
ForRedGlory
félisten
Utóbbi. Warlord-on nyomom
Sajnos a Civ4 kiesett, a többi meg már eszem se tudom mikor volt, bele kell rázódni.
Most azért kicsit megakadtam, ciki - nem ciki, igaz azért, mert A Földet választottam mapnak, erre betett Dél-Amerikába, ahol tele van dzsungellel, és ha építkezek, előtte elmegy jó pár kör a dzsungel irtásával, így lemaradtam a németektől, akik Észak-Amerikában tobzódnak
Beszól a fricc, hogy nem tetszik neki, hogy a szomszéd városállamával jobban vagyok, mint Ő. elküldtem a sunyiba. Esti fürdés és pár katona legyártása után hadüzenet... 5 városállam a szövetségesem, ami nem sok, lévén csak +5 város, de mindnek van 2 egységnyi serege.[ Szerkesztve ]
-
trigorin
aktív tag
A diplomáciával kapcsolatos véleményed nem osztom. Úgy látom, sok veterán játékos nehezen birkózik meg az új koncepcióval. Részben nyilván mert megszokta a régről ismert szisztémát, részben pedig talán egyszerűen nem tud az újjal mit kezdeni.
Az a fajta diplomáciai rendszer, melyben számszerileg ismered az egyes civilizációk irányodban mutatott attitűdjének részleteit, hogy ezekre építve a megfelelő cselekedetek útján jó kapcsolatba kerülhetsz velük, hogy a veled szövetséges ellenfelek mindvégig a pártodon állnak és akár az orruknál fogva vezetheted őket, egyszóval ez a "háziállat" diplomácia megtalálható a játékban továbbra is - a városállamokkal. Teljesítsd a kérésük vagy adj nekik sok pénzt, téged támogatnak. Tegyél ellenük, megvonják a szolgáltatott bónuszokat, esetleg meg is támadnak. Egyértelmű, mit várhatsz tőlük.
A nagy civilizációk, vagyis a tényleges ellenfelek más koncepciót kaptak a játékban. Az első, ami fel kell tűnjön, hogy nem is lehet szövetséget kötni velük, és nincs is szövetséges győzelem (nem tudom, a csapatjáték hogy működik, de akkor az meg a játék elején tisztázott dolog). Mert miért is szövetkezne veled vagy mással egy olyan ellenfél, aki nyerni akar. Te szövetkeznél bárkivel is, aki ellened játszik? Nem. Hátba támadod bármelyik veled barátságos civilizációt, ha arról van szó. Az ellenfeleid éppen ugyanígy viselkednek. Nem tudod igazán magad mögé rendezni a diplomáciai palettát ide-oda nyalással.
A másik, hogy lassanként igenis kiismerhetők az különböző vezetők beépített viselkedési formái, és lehet is számítani a reakcióikra. Napóleon mindkét játékomban ugyanazt tette: felfújta magát, nekiveselkedett, majd persze visszavonulót fújt az elhamarkodott hadjárata miatt. Úgy tűnik, ha kap második lehetőséget, sokkal meggondoltabban indul neki újra. Gandhi alapvetően békés, ha nem hergeled fel és nem uszítják fel ellened, tökéletesen együttműködve lehet a szomszédságában élni. Az más kérdés, hogy a mocsok közben izommal gyúr például a kulturális győzelemre.
Nekem egyáltalán nincs bajom ezzel a rendszerrel, sőt kifejezetten tetszik.
Az információk hiányos vagy néha átláthatatlan közlése zavaró itt-ott (valóban, a politikai viszonyok nehezen áttekinthetők, a nyersanyagok forrásáról több adat kéne, hiányzik néhány praktikus tooltip stb.). Ellenben adott egy remek modkészítő rendszer, és már zsinórban érkeznek a jobb-rosszabb megoldások a felhasználói igények kielégítésére. Sőt van már olyan mod is, ami a diplomáciai képernyőn kijelez ezt-azt az aktuális módosító tényezőkről.
Mindezzel együtt nem vitatom, sok olyan opció van a játékban, ami láthatóan nem lett befejezve, és nem mentség önmagában a modkészítés lehetősége, jóllehet láthatóan a koncepció része volt, hogy a kevésbé hátráltató hiányosságokat ezzel próbálják ellensúlyozni.
Szerk.: nekem ez a hiba, hogy nem tudok hadat üzenni a permanens békekötés miatt, még nem jött elő. Mondjuk patcheltem a játékot, lehet, azért.
[ Szerkesztve ]
-
Healbacsi
őstag
Hat nem tudom.. A 4.ben spec egyetlen stabil szovetseg letezett, meg pedig a huberi kotelek.. minden mas athaghato volt. Engem nem egszer tamadott be az a civ, amelyikkel 15+ volt a viszonyom.. hogy miert?.. mert korbehoditottam, es nem tudott merre terjeszkedni.
Teny hogy meg en sem talaltam erteket a diplomaciaban, de hogy a korabbi reszeket magasztalni az kisse butasag. A regi reszek diplomaciai full rosszak es kiszamithatatlanok voltak, nem veletlen csinaltak egy teljesen ujat.
Hatha a kovi pecsekbol kisul vmi jo.
[ Szerkesztve ]
-
trigorin
aktív tag
Értem, amit írsz, de nem tudok egyetérteni veled. A Civ IV-et én is szeretem, és hozzáteszem, nehéz játéknak tartom. Noble-on nem igazán sikerült még nyernem.
Azt is elismerem, hogy lehetett trükközni a diplomáciában, és teperni kellett, hogy legyen legalább egy-két szövetségesem.Ugyanakkor az ellenfelek veszélyességét, érzékenységét az ötödik játékban is tapasztalom, legalább annyira érdekből játszanak és sértődékenyek, mint az előző részben. Ráadásul úgy tapasztalom, igenis számít az, melyik nemzet ellen fordulsz, figyelik a tevékenységeid, és reagálnak rá. A játék továbbá nyílt globális reakciót is tartogat a túlzott hódításokra, rombolásokra. Ha ugyanis túlzásba viszed a népek teljes meghódítását, mindenki ellened fordul, ha túl sok várost rombolsz le, úgyszintén.
Gandhi valóban nem egy warmonger, én is gondoltam rá, hogy lerohanom, de nem volt kedvem. Egyrészt jó partner lett a fejlődésben, másrészt tartottam a fent leírt következményektől. Mindazonáltal, amikor elkezdtem erősödni katonailag és defensive pactot kötöttünk, gyorsan legyártott egy viszonylag ütőképes sereget tartalékba ő is. Más térképen pedig jóval harciasabb volt, több várost is elhódított az egyik riválisától. Aztán persze a rómaiakkal együtt bedaráltuk a birodalmát, de akkor sem volt igazán teszetosza.
-
trigorin
aktív tag
Ragaszkodsz az aszimmetriához, amit éppen megszüntetni szándékoztak a fejlesztők. Ahhoz a különbséghez, hogy te belelátsz az ellenfelek fejébe, ők nem a tiédbe. A cél az volt, hogy szimulálják a valóban nyerni akaró, human-like játékosokat.
Az általad felhozott példát tekintve például nem tartom baromságnak, hogy egy nyerésre játszó ellenfél elgondolkodjon azon, hogy betámadja, de legalább semmiképp se támogassa azt a birodalmat, aki éppen finanszírozási vagy fejlődési, fenntarthatósági gondokkal küzd (feltéve, hogy nem áll éppen érdekében így tenni). Persze itt is maradt egy kis aszimmetria. Te valószínűleg nem inzultálod őt, hanem passzív embargóba kezdesz, majd egyszer csak betámadod. Ő azért egy pofátlan üzenettel értesít arról, mit gondol rólad.[ Szerkesztve ]
-
trigorin
aktív tag
"az kifejezetten tetszik a civ5-ben, hogy a gépi ellenfelek is aprítják egymást rendesen, kontinenseknél általában mire felfedezem a többi földrészt, legalább egy olyan civilizációt kiirtottak, akikkel nem is találkoztam."
No igen, volt, hogy én is csak a városnevekből jöttem rá, hogy a németek is játszottak egy darabig
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Alkoholista nevelde
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen