Hirdetés
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
-
Bandetad66
csendes tag
Erről csak annyit...volt szerencsém Teslához... Bécsi szerviz...6!!!!! Hétig állt ott az autó, gyakorlatilag nem csináltak vele semmit...a hiba azóta is fennáll(menet közben gondol egyet, vészüzemmódba kapcsol,majd max.20km/h sebességgel elvánszorog még pár percig, és szépen leáll... Szóval értem én,hogy itt mindenki Teslázik...(leszólva a BMWt)csak épp ismerni kellene a hátteret is hozzá!😎🤫😉 Minősége elmegy amúgy...csak néha esik le/szét-marad a kezedbe ez-az... Szóval...Tesla? Soha többé! Tipikus amerikai szemét..maradjunk ennyiben..😉
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #302 üzenetére
Gyártási kapacitás eddig is volt a hagyományos gyártóknál (a gyárak megvoltak eddig is), az általános alkatrész és chiphiányt meg megoldották a gyártók a drágább termékek priorizálásával. Pl. az i4 se nem túl olcsó, se nem kell belőle túl nagy mennyiség, mondjuk a model Y - hoz viszonyítva. Model Y - ból miért tudnak gyártani nagyságrendekkel többet?
-
Füleske
addikt
válasz Bandetad66 #303 üzenetére
A bécsi szerviz tényleg nem jó, viszont a budapesti meg tudta oldani szöcske problémáját is. [link] (ha nem is azonnal, de ez az alkatrészre várunk dolog manapság a legtöbb márkánál így van) Ez melyik Tesla? Mert ha régi model S / X, akkor nem meglepő. Teslavarázsló szerint az új autókból már nem fog tudni megélni, és a minőség is sokat javult.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
"Teslavarázsló szerint az új autókból már nem fog tudni megélni, és a minőség is sokat javult."
Hát... azért az "vicces" lehetett amikor egy Model Y-ban menet közben a kezében maradt az embernek kormánykerék miközben ott ült a családja az autóban. Ez egyszerűen elfogadhatatlan, ilyen hanyagságra egyetlen gyártónál sem volt még példa. Ha rendszeresen beleizzadsz hámlani kezd a műbőr üléshuzat. Eleinte azt gondolták szimpla user error és a hülye biztos lekezelte valamivel ami megmarta az üléshuzatot. Aztán kiderült, hogy korábban több tulajdonos beleszaladt ebbe csak azok nem kaptak ilyen publicitást. A legjobb ezen nagyon röhögtem: friss hír, hogy a merci hazai pályán nyomta le a teslát mint a bélyeget. Bizonyos útszakaszokon engedélyezték a teljes önvezetést számukra, míg a teslának nem. Hiába na, a Tesla egy vallás. Hinni kell a termékben legyen az bármilyen hullámzó minőségű is. Dehát a vallási fanatikusok már csak ilyenek. Sima orosz rulett. Ha szerencséd van jó autót kapsz tőlük a pénzedért ha nem akkor egy széthulló problémakupacot. Pazar. Tesla 2023.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
" ilyen hanyagságra egyetlen gyártónál sem volt még példa"
Toyota Bz4x többször visszahívott, újra és újra leeső kerekei?"Bizonyos útszakaszokon engedélyezték a teljes önvezetést számukra"
Akarod mondani, bizonyos német autópályákon, 60 (!) km/h alatt, a legdrágább S osztályhoz RENDELHETŐ extra ez a level 3 (!) "önvezetés" 2-3 millióért. Vicc. Persze az átlagember erre úgy fog tekinteni, ahogy írtad: "hazai pályán nyomta le a teslát mint a bélyeget". Tudod mi ez? Reklám, marketing, az engedélyező hatóságnak meg bevétel.
Amúgy több, mint egy éves hír ez: [link] -
Füleske
addikt
"Ha szerencséd van jó autót kapsz tőlük a pénzedért ha nem akkor egy széthulló problémakupacot. Pazar."
Bármelyik autónál ez a helyzet, és eddig is ez volt. A valóságban tömegtermelés van darabszámokkal, nem a rózsaszín reklám köd. Menj be dolgozni akármelyik autógyárba.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Gyártási kapacitás eddig is volt a hagyományos gyártóknál"
Gyártási kapacitás volt valamennyi. Most van egy olyan jelenség, hogy bizonyos gyártmányokból sokkal többet akarnak venni, mint ahogy azt előre saccolták. Nem csak elektromosból, hanem ICE-ből is.
"Model Y - ból miért tudnak gyártani nagyságrendekkel többet?"
Mert annak a gyártási kapacitását ahhoz a darabszámhoz tervezték.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #313 üzenetére
Az nekem fura lenne, ha a BMW - nél is, meg kb. minden hagyományos gyártónál ne tudnák megtippelni a darabszámokat. Akku viszont lenne.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #314 üzenetére
" A Merci konkrétan ennyivel előbbre jár."
Az engedélyező hatóságoknál. A Tesla hagyományos reklámokra sem költ, miért pont erre költene? Valódi értelme nincs a dolognak.
60 km/h - nál az én autóm is "önvezet" autópályán. Csak nincs róla pecsétes papír.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #316 üzenetére
A valószínűség változó, rengeteg mindentől függ. Aki meg kifogja a hibás darabot, annál 100% lesz.
-
Shadowbull
addikt
"Az engedélyező hatóságoknál"
Ugyan. Ez konkrétan laposföldes zsidógyíkember színvonalú érv.
"60 km/h - nál az én autóm is "önvezet" autópályán. Csak nincs róla pecsétes papír"
A fenét. A te autód maximum L2-es, azaz minden pillanatban tiéd a felelősség. A Merci rendszere meg L3-as, azaz amikor az aktív, a Mercié a felelősség. Óriási különbség.
Amúgy tudod honnan jön a 60km/h?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A valószínűség az adott gyártó gyártási minőségétől függ. És sokkal kisebb a valószínűsége annak, hogy pl. egy Lexus vagy egy Toyota meghibásodik, mint annak hogy egy Tesla.
A Tesla hosszú évekig az iparág legszarabbjától is sokkal rosszabb volt. Manapság már javultak, most a legszarabbak szintjén vannak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #321 üzenetére
" Ez konkrétan laposföldes zsidógyíkember színvonalú érv."
Nem, én konkrétan semmilyen előnyt nem látok ebben. Ez csak papírmunka."a Mercié a felelősség. Óriási különbség."
Húha. Elképzelem a Merci fejeseit ahogy remegnek a felelősségtől. 60km/h autópályán hatalmas felelősség. Autónként 2-3 millióért vért izzadva bevállalják. -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #322 üzenetére
"És sokkal kisebb a valószínűsége annak, hogy pl. egy Lexus vagy egy Toyota meghibásodik, mint annak hogy egy Tesla."
Szokásos kérdés: forrás? Mert pl. én ilyet is találok: [link] -
Shadowbull
addikt
"Húha"
Bizony hűha. Láthatóan nem is érzékeled a dolog jelentőségét. Szerinted miért kapálózik a Tesla mindenhol ahol számít, hogy az ő rendszereik ( a béta FSD is!) kizárólag L2-es rendszerek, és a felelősség mindig minden körülmények között a sofőré?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #325 üzenetére
" Láthatóan nem is érzékeled a dolog jelentőségét."
Mert valójában nincs? -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #329 üzenetére
Igen. Reklám értékét látom. Valós értelme nincs.
-
-Skylake-
addikt
azert annyiban egyertelmuen egyet kell ertenem Shadowbullal, hogy veled vitazni nagyjabol olyan mint egy galambbal pingpongozni. mert tenyleg vakon vagy. marmint en szemely szerint NETTO LESZAROM, hogy melyik auto onvezet lvl2 vagy lvl3, de nem erteni a kulonbseget a felelossegvallalas kozott ami a ket megoldas kozt van, hat... mmint nem tudom, nehez lehet igy az elet de hat latszik hogy viheto hisz ott vagy. az a helyzet all fenn amikor remelem (!) , hogy csak trollkodsz, mert az meg egy sokkal jobb opcio mintha kiderulne hogy tenyleg nem fogod fel mi a kulonbseg.
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
Füleske
addikt
válasz -Skylake- #331 üzenetére
Milyen felelősség merülhet fel 60km/h - nál autópályán? Nem tud majd felfestett egyenes sávokban araszolni? A mai level 2 rendszerek képesek erre az "önvezetésre", ezért vállalják be jogilag, és lepapírozzák level 3 - nak. Nem azért, mert valami több lenne ez, mint ami eddig is volt az összes többi level 2 autójukban. Mindezt mégis meglépik, a "3 több, mint a 2" reklámértéke miatt. Pl. lehet kattintásvadász cikkeket íratni, hogy ezzel aztán leléptünk mindenkit önvezetésben. Valójában meg ez egy nagy nulla plusz 2-3 millióért, csak arra számítanak (joggal), hogy akinek S - re telik, annak nehogy már a level 3 önvezetésre ne fussa. Főleg mert a marketing szerint ezzel mindenki előtt vannak, a vásárló a legfejlettebb önvezetést tapasztalhatja meg, és a hasonló bullshit szövegek.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Aha, mert az úgy megy, hogy fogod és lefizeted az "usa hatóságokat" (jelentsen ez bármit) és onnantól bármit megengednek. Imádom az ilyen teljesen elvakult tesla szektás fanboyokat mint te (+ Noukoum kollégád). Szórakoztatnak. Kitaláltok és leírtok bármit legyen az bármekkora ökörség csak a kis kedvenc becsületén nehogy csorba essen. lol
#332: Azaz! Előbb kattintásvadász cikkeket íratnak majd lefizetik a hatóságokat, hogy sunyin így előzzék be a teslát. Most aztán jól leleplezted őket! Ez itt a Faceplam smiley helye.
[ Szerkesztve ]
-
-Skylake-
addikt
"Milyen felelősség merülhet fel 60km/h - nál autópályán?"
joisten gyere le te tenyleg ilyen egyszeru vagy ?
olyan, hogy ha 60-nal megkoccolod a szalagkorlatot akkor JOGILAG A GYARTO HIBAZOTT NEM TE. tenyleg nem birod ezt megugrani fejben ?"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
Füleske
addikt
Kifizeted és nem lefizeted. És nem bármit, hanem a level 3 önvezetés címkét onnantól használhatod. A Tesla - t Te (meg a cikk) hoztad szóba, részemről a Merci level 3 előnyéről van szó a level 2 rendszerekkel szemben. Ami egy nagy nulla, pénz kérdés, nincs mögötte technológiai újítás. A lényeg az szerintem, hogy az egyes rendszerek valójában mit tudnak, és nem az, hogy mi van lepapírozva. A papírral a valóságban kitörölhetem, ahogy pl. jogosítványt is kap mindenki, aki leteszi azt a feltételek szerint és kifizeti. Mégis vannak olyanok, akiknek inkább nem kellene vezetni és vannak, akik a nehéz helyzeteket is megoldják. És van, aki jogosítvány nélkül is jobban vezetne, mint az, aki letette.
-
-Skylake-
addikt
ertem persze, igy mar egybol ertelmet nyert az ervelesed. az egyik gyarto buntetojogi felelossegeben vallalja az altala forgalmazott termek kockazatait, a masik ugye nem, de nincs gond, mert "trust me bro" nem fogja lekoccolni a szalagkorlatot. ertem hat...
figyi maradjunk annyiban hogy velemenyem szerint tul komplex a kerdes ahhoz hogy atlasd (mmint szamodra tul komplex, igy ertem) igy sem magamat, teged pedig vegkepp nem akarlak a tovabbiakban azzal terhelni, hogy ezen gondolkodj(unk). szoval egyezunk ki abban hogy te nem erted, engem meg istenigazabol nem is erdekel es akkor neked is sporoltam egy csomo idot meg magamnak is.[ Szerkesztve ]
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
Frozen
őstag
Srácok van egy jó hírem , az egyesült királyságban már túl sok az eleketromos autó és újabb adócsomagokon gondolkodnak,mert hiányzik a kaszából elég sok pénz. Előbb utobb mindenhol ez lesz. Szóval nem elég ,hogy többért veszi valaki a ix1 et vagy bármelyik másik társát fizetni fog mint a katonatiszt. Arra jó volt az egész ,hogy behuzzák vele a csőbe akit be lehetet. Utána meg már visszatáncolni nem fog tudni mert nem gyártanak majd már belsőégést.
Az önvezetésről annyit röviden a mercinek van a legjobb 60km/h ig vállalja a gyártó a felelőséget. Ez az érték a későbbiekben meg lesz emelve amint lesz több adat /tapasztalat a cégnél. A teslánál a lvl2 est engedik el ugy hogy kb semmi nincs mögötte aztán nekimegy ennek meg annak folyamatosan galibát csinál. Kicsit sokat akar a szarka csak nem bírja a farka címszóval. Évek óta nem tudták megugrani a lvl 3 at ez csak teslás körben szóbeszéd majd lesz stb stb...(ellenben a merci sokkal később ugrott rá és már jól használható rendszere van, hiába na az évek és a tapasztalatok a teslánál ezek nincsenek meg, ahogy a német nagy gyártoknál ,merci ,vw,bmw stb ezek mind át fogják ugorni ,mert sokkal nagyobb erőforrásuk és tapasztalatuk van az autózás terén és nem 2-3 modelel szerencsétlenkednek 10 éve...)
[ Szerkesztve ]
Ha már tisztogatod a topikot akkor másokat is kellene fegyelmezni,főleg a rendszeres offolokat......Nem csak bizonyos embereket.
-
forumpista
tag
Mindentol fuggetlenul, azert az elektromos autok elterjedese jotekony lesz a varosok legtisztasagara, az meg az egeszsegre. Ez egy elvitathatatlan elony.
Az meg hogy elobb utobb meg lesznek adoztatva teljesen egyertelmu volt minden logikusan gondolkozo ember szamara.
En nem hiszem hogy az elektromos autozas csobe huzas lenne. Kina tolja az egyik legjobban, mert ott mar akkora a szmog hogy tobb belsoegesu autot nem birnak el.
Es ha az eu autoipara lemarad ebben a versenyben, akkor egyszer csak beallitana majd kina 10 ev mulva az akkorra mar tokelyre fejlesztett elektromos autoival es letarolna a piacot.
europa autoipara meg menne a levesbe, pont ugy ahogy mar nincs europai mobiltelefon, szamitogep, processzor, televizio, kerekpar stb. Van amerikai, kinai meg koreai.
De ha az utolso bastya is leomlik, akkor kampo. -
cucka
addikt
válasz Shadowbull #325 üzenetére
Én pont értékelem a dolog jelentőségét, de ezt inkább tartom jogi és pénzügyi innovációnak, mintsem technológiainak.
Ez azért, mert a működési feltételek és a rendszer elérhetősége extrém szűkre vannak szabva. Autópályán, 60km/h alatt, nappal, és bár nem kell a kezed a kormányon tartsd, készen kell állj bármikor, hogy átvedd az irányítást. (Kvázi ha baj van, az autó egyből ledobja magáról a felelősséget, mint a szaros gatyát)
Ezek a korlátok lényegében azok, amelyeken belül a legtöbb piacon lévő modern önvezető rendszer valóban képes önvezetni.
Tény, hogy a Mercedes megvalósította a Level 3 önvezetést. De az is tény, hogy ehhez a lécet, amit át kell ugrani a lehető legalacsonyabbra tette. A megvalósítás a jogi problémák megoldásáról és a pénzügyi és kockázat-menedzsment szempontokról szól, nem a technológiai ugrásról.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Értem én, hogy próbáljátok bemosni de nagyon nagy a különbség.
Nem ott, hogy szólhat bármikor, hogy vedd át, hanem abban ha benéz valamit.Például a Teslákról a mai napig tudjuk, hogy bizonyos körülmények között hajlamosak benézni a fehér keresztbe álló teherautót és felüljárónak hiszi ezért megpróbál átmenni alatta. Ugye az autó az gondolja, hogy mindenki ok, nem szól semmi, átmegy. Halál a vége.
Na ez.
Merci: nagyon súlyos anyagi kártérítés. Egyrészt ugye maga az autó, a másik az emberi élet. Pl. egy gyengébb mérnök keres 100e dollárt évente, akkor 30-40 évre fizethetik ki az egész fizetését (minimum) a családnak.
Tesla: hát bocsi beleírtuk az apróbetűsbe, hogy ez Level 2 tetszettek volna nézni az utat. Pont, húzzál a picsbe.
Remélem így már érthető a kettő közti különbség.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Nem azért, mert valami több lenne ez, mint ami eddig is volt az összes többi level 2 autójukban"
Figyelj már. Semmit, de tényleg semmit nem tudsz az egészről, még olyan szinten sem hogy egy nyomorult ismertető cikket elolvass. Ez így baromi nehéz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cucka
addikt
válasz kardkovacsi #345 üzenetére
Persze, én ezeket mind értem.
A mondanivaló továbbra is - az önvezető autózás alapvetően egy műszaki, technológiai probléma. És ennek a nehézsége exponenciális, azaz elérni, hogy az esetek 50%-ában tudjon önvezetni az autó, az viszonylag könnyű, az utolsó pár % megvalósítása meg iszonyatosan nehéz.
A Mercedes semmit nem mutatott, ami az "iszonyatosan nehéz" problémák megoldását közelebb hozná. Azt csinálták, hogy a már megoldott, viszonylag könnyű problémákat fogalmazták meg úgy, hogy azok jogilag level 3 önvezetésnek minősüljenek.
Szóval jogi, szabályozói oldalon valóban áttörés a megoldásuk. Műszaki, technológiai értelemben nem az
-
cucka
addikt
válasz Shadowbull #348 üzenetére
Világos, ennek ellenére azok a működési feltételek nagyon szűkre vannak szabva.
A szabvány feltételeit lényegében a már piacon lévő önvezető rendszerek is tudják teljesíteni, úgy hogy a rendszer hibája miatti súlyos sérülés vagy halál esélye lényegében nulla.Ezért is írtam, hogy a Merci L3 önvezetése jogilag, pénzügyileg bátor lépés, de semmilyen műszaki áttörést nem hoz, semelyik nehéz önvezető autós probléma megoldásához nem visz közelebb.
-
Shadowbull
addikt
"készen kell állj bármikor, hogy átvedd az irányítást. (Kvázi ha baj van, az autó egyből ledobja magáról a felelősséget, mint a szaros gatyát)"
Nem. A sofőrnek az autó jelzése után 10 másodperce van átvenni az irányítást, ha nem teszi, akkor az autónak biztonságosan meg kell állnia.
Tehát abban a 10 másodpercben a felmerülő problémákat az autónak meg kell tudni oldani.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.