- Yettel topik
- iPhone topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
elbandi2
tag
Sziasztok!
Relatív friss BMW tulajként beköszönök én is. Pár hónapja vettem egy E46 330ci SMG kupét.
Régi vágyam volt, és mivel mostanában már nem kell sokat mennem, így megengedhetem magamnak, hogy hobbiautót tartsak. A kocsi angol volt, és (bár ez gondolom sokakat megbotránkoztat) magam építettem át balkormányosra. Autószerelő vagyok, és általában olyan kocsikat szoktam venni magamnak, amin van valami munka. Na ezen volt bőven . Most indul a papírmunka, hivatalosan akarom engedélyeztetni.
Hogy miért angol? Nézegettem egy ideje a hahu-n és a mobile-n a kínálatot, és meg kell hogy mondjam, hogy ami hasonló garantált futásteljesíményű, és állapotú lett volna az kb. egy millióval többe jött volna ki. Bár volt olyan pont mikor a kábelköteg cserét, és átalakítást csináltam hetekig, hogy azt mondtam: bár adtam volna ki érte többet, de ebből elég
Célegyenesben vagyok, nagyjából az utolsó simításoknál tartok, ill. várok még egy adag belső alkatrészt egy bontott M3-ból. Remélem hogy nemsokára rendszámozódik, és használatba vehetem -
elbandi2
tag
Köszi! Tényleg voltak holtpontok . Igazából valamennyire a kihívás része is motivált, mert mindig kell valami amivel lekötöm magam. Valóban nem azért írtam le a sztorit, hogy másokat erre biztassak, mert tényleg nagy szenvedés. A mechanikai részekkel nincs gond, de a villamosság az tényleg kemény. Nekem szerencsém volt mert találtam az USA ebay-en egy komplett M3 köteget olcsón, így csak az M3-330ci, és az USA-EU különbségeket kellet átalakítani, ill az SMG, PDC, kipufogó csappantyú részeket áttenni.
Az SMG nem volt kritérium, csak az automatát zártam ki, illetve M-packet, és M sport csomag volt a lényeg.
A mobile-n nézve ezek most olyan 6000 Euro környékén kezdődnek -amit érdemes lenne megnézni-, de az igazán jókért 8-10 között kérnek. Plusz behozatal, papírozás...
A Magyar kínálat jelenlegi 5 legdrágább példánya közül pedig 3 szintén átépített ex-angol autó...(korábban megadták a hirdetésekben a vin számot). -
elbandi2
tag
válasz Leonardo91 #36485 üzenetére
Még egyet én sem csinálnék, bár... talán egy M3 miatt meggondolnám magam
Amúgy alapból az lett volna a kiszemelt, csak most sajna nem fért bele a büdzsébe. -
elbandi2
tag
válasz H.Ezredes #36490 üzenetére
Köszi a véleményt Amiket felsoroltál, azokat én mindent cseréltem, vagy még beszerzés alatt áll az alkatrész. Köteggel tényleg szerencsém volt, mert minden 6. hónapban változott valami a gyártása alatt, és találni olyat ami beletalál az időtartamba, az szinte lehetetlen. Ami egyelőre elmarad még, az a külső kulcsos nyitás átrakása, de majd azt is szeretném megoldani.
Rohadásról amit írtál, az igaz. Nekem szerencsére a kaszni szinte hibátlan, csak érdekes módon a futómű alkatrészek, csavarok feje, első hátsó bölcső rozsdál. Szerencsére nem vészes módon. Majd a télen bakra teszem, és szépen lehomokoltatok, és szintereztetek amit csak tudok. Hobbiautó lesz, úgyhogy a szerelés is a hobbi része lesz. -
elbandi2
tag
Ha már épp a xenonról van szó, nekem is van egy gondom az E46 coupéval. A balos xenon reggeli indulásnál, az esetek kb. 30%-ban nem gyújt be. Álltalában párásabb időben, vagy eső után.Viszont ha elindul, akkor egész nap jó. A két izzót felcseréltem, és a hiba maradt a bal oldalon ugyanúgy. A teljes kábelezés is cserélve volt, és ez sem befolyásolta a hibát. Tehát a gond a lámpán lévő elektronikával, vagy a lámpa belsejében levő nagyfesz trafóval lehet. Mik a tapasztalatok, melyik szokott általában behalni, illetve az elektronikából az ebay-en elérhető klónok vehetők-e, vagy ragaszkodjak az eredeti Bosch-hoz?
Köszi! -
elbandi2
tag
Én sem találtam a neten vin alapján semmit a 330ci-mről. De ma bementem a helyi BMW szalonba megkérdezni, és a kormánylégzsákom cserélni kell. Meg is rendelték, és kb. egy hét múlva, ha megjön, hívnak majd időpont egyeztetésre. Szerintem kérdezd le te is, telefonon is el lehet intézni.
-
elbandi2
tag
válasz Maxell014 #39874 üzenetére
E46 nál akkor kell behúzni egy 5 méteres adapter kábelt, ha a kocsiban gyárilag volt navi. Mert ebben az esetben elől nincs meg az a csati, amivel be tudod kötni az androidos fejegységet. Ezért kell hátulról előrehozni egy speckó kábelt.
Úgy gondolom az E39 is ugyanilyen.[ Szerkesztve ]
-
elbandi2
tag
Ezek természetes jelenségek, ha elfolyt a hűtővíz egy része. Fűtés magasabban van, és oda nem ér fel a hűtővíz, ill. a hengerfej tetejében szokott lenni a vízhőfok mérő, ami ha épp nem ér bele a vízbe, akkor alacsonyabb értéket mér. Így ne használd, mindenképp tölts utána.
-
elbandi2
tag
válasz H.Ezredes #41150 üzenetére
Szia!
Szép munka Eléggé tipikus tipikus dolgok.
Arról kérdeznélek, hogy látom 10W60-as olajat tettetek bele. Ennek mi az oka?
Én a saját 330ci-be kinti fórumok, és a Liqui Molly olajválasztója alapján 5w30 LL-04 tettem.
Tapasztalatod alapján kell ezen aggódnom nyárra, nem túlságosan forszírozott használat mellett?
Köszi! -
elbandi2
tag
válasz CharlieDrop #41170 üzenetére
E46 M3 ba is 10W60 kell.
-
elbandi2
tag
válasz H.Ezredes #41177 üzenetére
Félreértesz, nem vitatkozni akartam, csak a véleményedet kértem ki
Én is hasonlóan gondolkodok az olajok viszkozitásáról mint te, de mint írtam a neten levő ajánlások, és fórumok alapján döntöttem e mellett.
Nem spórolni akartam, hanem egy jó, és megbízható olajat szerettem volna venni. a kocsiban most van kb. 170k, az olajban meg 3,5k km. Eddig semmit nem evett belőle.
Valószínűleg akkor még a nyár előtt lecserélem. Csak mire? Mit javasolsz? Rövid városi utak, illetve túrák, hegyi kirándulások lesznek, és mint mondtam nem kínzom. Ritkán forgatom 5000 fölé. (nem feltétlen márkára vagyok kíváncsi, hanem inkább csak viszkozitás értékre)
Köszi! -
-
elbandi2
tag
válasz B-L-A-C-K #43150 üzenetére
Tartósan csak szélvédőragasztóval tudod megoldani. De ahhoz hogy jó legyen szerintem le kell szedned, és papírszalaggal fixálni a kötés idejére. vigyázz hogy ne kenj össze vele valamit, mert fekete, és nagyon nehéz letisztítani a felületekről. Nekem már 1 éve stabilan tart.
-
elbandi2
tag
Ha már hifi a téma, lenne 2 kérdésem. E46 330 Ci-hez gondolkodom egy androidos fejegység beszerzésén. Az autóban 10 hangszórós prémium hifi van, a csomagtartóban a gyári Alpine erősítővel, de nem a Harman Kardon rendszer. Ez működhet az androidos cuccal, mert a terméklapokon mindenhol írják, hogy "Amennyiben az autóban DSP hangrendszer van, nem fog szólni, és ne vásároljam meg." Én úgy gondolom hogy ez a HK-ra vonatkozik, a kapcsolóval a középkonzolon, nekem ilyen nincs.
Másik kérdés pedig, hogy milyen típust ajánlatok az androidos fejek közül? Raktam a fiam 3000gt- be egy Pumpkin nevű 8magos 4GB ramos förmedvényt, de a minősége, háát... Folyamatos alapzaj, generátorhang, elszórja Wifi-t, akadozik néha, stb. Ilyenbe nem szeretnék belefutni, ezért kérdezem, hogy van- bevált márka-típus.
Köszi -
elbandi2
tag
válasz H.Ezredes #45827 üzenetére
Köszi a választ! Sajnos féltem tőle, hogy ilyesmit mondtok. Nekem nem a zenelejátszás lenne a lényeg, hanem a gyárias kinézet mellett modernebb multimédiás szolgáltatások (net, navi, videolejátszás, obd, tolatókamera, stb.). Szeretünk párommal kirándulni, autózni, új útvonalakat keresni, javarészt Ausztriában, hegyek közt, és ha lehet sose autópályán. Így nem kéne a telót használni navinak, kényelmesebb lenne. Zenehallgatásban régimódi vagyok, megfelel a CD. Itthon is ha lehet vinyl-ről hallgatom. Megpróbálok akkor személyesen megnézni- hallgatni pár készüléket, aztán eldöntöm.
Bekötéshez- kapcsolási rajzokat korábban a bmw-planet oldalon szoktam nézni, de ez most már nem működik. Van helyette valami oldal, ahol elérhetők, és normálisan kereshetők a diagrammok? -
elbandi2
tag
válasz MPowerPH #47419 üzenetére
Másfél éve használok elsőszériás SMG váltót egy 330ci-ben, ill próbáltam egy barátom e46 M3asában SMG2-t.
Szokni kell kicsit, hogy nem olyan simán(nyugisan) vált mint egy normál bolygóműves automata. De ha nyugisan akarok menni, akkor lassabban vált, ha kicsit "vadulnék" akkor sport módba kapcsolom, és úgy használom. Nagyon meg lehet szeretni. Szerintem az általad kérdezett autó sportos karakteréhez egy sima aut. váltó nagyon nem passzolna.. -
elbandi2
tag
válasz Lovro Joe #48881 üzenetére
Szia!
Nekem kb. 2 éve van egy E46 330CI-m SMG váltóval. Leginkább hobbiautóként használom, így csak nagyjából 10e km-t mentem vele, ennyi tapasztalat alapján írok.
Előttem jól írták le nagyjából a technikai működését. Lent a váltónál (majdnem sima manuális váltó) van egy elektromos hidraulika szivattyú, ami egy vezérlőelektronikával működteti hidraulikusan a kuplungot, és a váltórudazatot. Hibák lehetnek, kuplungmunkahenger a leggyakoribb hiba, aminek a cseréje kb120-150e Ft. Mert egybe van építve egy pozíciófigyelő szenzorral. Egyébként a szivárgó munkahenger kis utánaolvasás alapján relatív olcsón, és jó hatásfokkal javítható. Másik előforduló hiba a vezérlőelektronika hiba(olasz ), ez bontottan csere általában. Illetve még lehetnek szivárgások a csöveknél, ezeket is lehet pótolni.
Összességében több hibalehetőség, drágább javítás mint egy sima manuál, de szerintem nem annyira para, mint ahogy sokak fejében él.
Használata: három üzemmód van, a 04-05 évjáratnál már 6 sebesség, amit tudsz automata módban használni ha csak gurulni, közlekedni akarsz. Ilyenkor pici gáznál már 2000rpm környékén felvált, de ha padlózod, akkor akár szabályzás előttig felengedi. Előzéshez padlógázra akár kettőt is visszavált, relatív gyorsan. Váltásokat jobban érezni, mint egy sima hagyományos automatánál.
Sima kézi mód van még, amikor vagy a kormányról, vagy a váltókar előre-hátra mozdításával tudsz kapcsolni. Ezt érzetre elég lassúnak mondanám. Ilyenkor is lassítás közben magától visszaváltogat. Váltáshoz nem kell a gázpedált sem elengedni, megoldja maga. Kézi visszaváltáshoz egy pici gázfröccsöt ad .
Valamint van még a sport mód, ami funkciókban megegyezik a sima kézi móddal, csak gyorsabban vált. A váltás sebessége függ a gázpedál állásától, ha tolod neki, akkor 1-2 ill. 2-3 között kimondottan gyorsan tud kapcsolni.
Összességében messze nem olyan mint egy M3 SMG2 váltója, de tud nagyon élvezetes lenni ez is. -
elbandi2
tag
válasz simii16 #53503 üzenetére
Szerintem 40-est tegyél bele. Nekem a tiéd előtti M54B30-ban volt 5W30 Liqui Moly, 5000 után elkezdte csipegetni, most cseréltem le kb. 10k után. Olyan volt mint a "vizelet".
Ismerősömnek van ilyen E92 330i 2008-as, automata váltós, Ő a váltó szoftverét cseréltette le valamilyen Alpina szoft-ra. Megdöbbentő lett a változás, sokkal gyorsabban vált, visszaváltásra gázfröccsöt ad. Nézz utána, hogy a tiédre van-e ilyen mod, érdemes.. -
elbandi2
tag
válasz szimi57 #53509 üzenetére
Valóban a halmazállapotára gondoltam És úgy volt ilyen híg, hogy csere előtt kb. 15 percet járattam alapjáraton, tehát még messze nem volt üzem meleg. Színe meg korom fekete volt.
Érdekes hogy az első 5k km alatt szinte semmit se fogyasztott belőle, a végére 8k után már 1000-en 1l belement. Valós 180k van a kocsiban, egyharmad város, a többi országút-pálya, kínozva se nagyon volt... Úgy gondolom hogy ez rossz választás volt viszkozitás szempontjából. Most 5W-50 ment bele, tervben van 1-2 pályanap, lesz hosszabb túra nyáron (Grossglockner), Meglátjuk -
elbandi2
tag
válasz Shamat #54480 üzenetére
Azt nézd meg, hogy a kormányt jobbra-balra pontosan ugyanannyi fokot tudod-e tekerni végállásig. Esetleg korábban volt levéve a kormánymű, és nem pontosan középállásban lett visszatéve a kormányoszlop a kormányműre. A kormánygömbfejek menetével így asszimetrikusan lett beállítva a jó összetartás. Ez okozhatja hogy balra többet fordul mint jobbra.
-
elbandi2
tag
válasz chess001 #56572 üzenetére
Nyugati határszél. Már járóképes, még padolni kell a motort, mert még csak base settings-el megy, Ill. van még pár upgrade folyamatban: pl, DTM hátsó lengőkarok, meg gyűlnek az alkatrészek egy második S14B25 höz. Nem igazán publikálja, mert magának építi, és nem szereti mutogatni. De mondhatom hogy nagyon profi lett már most is.
-
elbandi2
tag
válasz Papa-Het #59762 üzenetére
Első körben szívótorok, és környéke fals levegő keresésével indíts.
Kipufogó tengelyhez normális új jeladót tegyél, mert addig limp mód-ba rakja a vanos rendszert, nekem a Swag jó volt. -
elbandi2
tag
válasz Papa-Het #59765 üzenetére
Auslass az kipufogó.
Most agyalok, mert nekem már évekkel ezelőtt volt ez a gondom, és kövezz meg nem emlékszem melyik oldal volt a rossz, de ahogy nézegetem a képeket, a szívó oldali szenzor az vezetékes, a kipu meg vezeték nélküli, és én vezeték nélkülit raktam be, ergo a kipufogó oldali volt szar.
Igen a limp mód azt jelenti hogy nem vált a vanos, és nem mozdítja el a vezérlést, 3000 felett nem lódul meg, ahogy kellene.
Ez a legkevésbé érzékeny pozíció a motor 3 fordulatszám jeladója közül, ide mehet a jófajta utángyártott a másik 2(főtengely-szívótengely) én csak a gyárit javasolnám.
A Lambda hibáid alapvetően a határértéken kívül levő értéket jelentenek, ez lehet lambda hiba is, de nem gondolnám hogy mindkét bank (henger1-3 bank1, henger 4-6 bank 2) egyszerre ellett meg. (Bár lehet) Én arra gondolnék hogy valahol fals levegő (méretlen mennyiségű) levegő kerül a rendszerbe, és az miatt pontatlanul adagolja az üzemanyagot, ezért a lambdák már határértéken kívüli értéket mérnek.
Szerintem füstöld meg, ha végül nem is ez lesz a gond, akkor is egy csomó felesleges pénzkidobástól megkímélheted magad, ha így megtalálod az okot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Steam Deck
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Escape from Tarkov
- Yettel topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...