Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz #56573440 #29565 üzenetére

    Szerintem csak arra akart kilyukadni, hogy kb. 150 lóerő felettől +1-2 embernyi plusszsúly alig érzékelhető lassulást hoz a gyorsulásban, viszont kanyarodáskor elég durván érezni fogod a többletsúlyt.
    A régi bmw-k könnyebbek, ezért kanyarodáskor nagyobb sebességet is bírnak, míg az újabb bmw-k erősebbek és jobban gyorsulnak, de kanyarodáskor nem képesek hozni azt, amit a régiek, mert nehezebbek (ugye ez az a bugi, ami miatt elvileg régi bmw-t vesznek, meg a szívó sor6 a hang miatt).

    Ez persze csak így nagy vonalakban igaz, nem kell vér komolyan venni, de pl. én múltkor néztem a 3literes 313 lóerős dieseles bmw-ket. A legjobban a 335d/435d gyorsul 4,9-4,8 alatt, és ezek 1705-1710kg-osak (kötelező összkerékhajtás miatt). Egy 335d gt már 1825kg, egy 535d 1905kg volt talán, az új 7es 1945kg (tényleg jól lefogyott), a 4es cabrio 1925kg, az 5gt pedig 2125-45kg (régi 7es vázra épül, hehe). Nem ma olvastam a súlyokat, de kb. helyesek az értékek. A lényeg, hogy az 535d GT több mint 400kg-mal nehezebb egy 335d-hez képest, ennek ellenére 5,3s a 0-100, ami nem sokkal több a súlyt tekintve. Az X3as bmw is vhol 1900kg felett volt, az is 5,3s alatt tolja. A nagyobb X-eket nem néztem, csak annyira, hogy egy x5 35d 240nél elhal :D

    Tehát, amit ebből lehet következtetni, hogy azonos ménes esetén minimális lassulást érhető tetten még +400kg terhelés esetén is, de hogy kanyarban sokkalta brutálisabban fog jelentkezni az a +400kg, az is biztos (meg fékezéskor is).

    Most ilyen koros bmw-k esetén ugye az arányok mások lesznek, de kb. ez a lényeg.
    Emlékszem, mikor a kis honda jazz-be 5en beültünk és teli volt pakolva a csomagtartó. Kb. 10 másodpercig kellett kuplungolni 1esben hogy kiengedhessem, kanyarban 20nál pedig érzésre fel akart borulni a kocsi, annyira brutálisan bedőlt :DDD

    Az új bmw-k pedig azért gyorsulnak jobban, mert van rajtautomatika a 8fokozatú automatában, már elektromos a szervo, és padló gázas gyorsításnál a generátort leválasztják a hajtásról, hogy addig se fogja vissza a kocsit. (ezekkel a trükkökkel nyertek közel 0,5s gyorsulási értéket azonos motorral)

    Most olvastam, hogy az új volvokban pedig van egy 2literes levegőtartály, ami mindig feltölti magát, és ha alacsony fordulaton padlózod a turbós kocsit, akkor ezzel a levegővel megpörgetik a turbót, és így gyorsabb lesz a motor reakciója. (hát nem egy elektromos turbo, de több mint a semmi)

  • MPowerPH

    félisten

    válasz #56573440 #29565 üzenetére

    Persze nyom a latba, de nem ugy, ahogy Te azt gondolod. Nem kell leirnod az okat, en mar leirtam elotted, mivel tisztaban vagyok vele. Erre irtam, hogy az a 150 lo az nem azt jelenti, hogy minden 150 lovas eroforrassal szerelt azonos tomegu auto ugyan ugy megy. Arra akartam ravilagitani, hogy hiaba a 115kg-s sulytobblet, ugyan akkora loerovel is siman lehet sokkal gyorsabb egy auto. Mint ahogy az latszik is az adatokbol.

    Es itt megjegyzem, hogy ez ennel egy kicsit meg bonyolultabb is. Nem mind1, mennyi ero all rendelkezesre mekkora tomeghez. Mert ha 4 embert beultetsz egy 1.0-as Swift -be, azt megerzed. Ellenben egy 300 lovas, de alapbol is 600kg plusszal rendelkezo autonal mar nem, es idoben is a +3 ember olyan +0.1s -es elterest hozhat.
    Nezd meg mennyi a kulonbseg az 1er, 3er es az 5er gyorsulasi ertekeiben, es a tomegben. A nagy kulonbseg csak a 7er -nel fedezheto fel.

    Ellenben a versenypalyan nem azert herelik ki az autokat, hogy jobban gyorsuljanak, hanem azert, hogy agilisabbak, kezelhetobbek legyenek a kanyarokban. Elo pelda a Honda S2000, ami egy atlagos versenypalyan, atlagos egyenesekkel siman tartja a lepest a V10-es M5-el, ami tobb mint ketszer olyan eros, de nem ketszer nehezebb annal(1320kg vs. 1830kg). Ezt egy sima altalanos iskolas newton elmelettel nem tudod leirni. Legellenallas hol marad a kepletedbol?

    [ Szerkesztve ]

    Don't Tread On Me

Új hozzászólás Aktív témák