- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacuss20
senior tag
Hogy ki milyen oldalt tud ajánlani, szeretnék több kezdő "tutorialt" végig csinálni, ne csak egy szemszögből lássam a dolgot.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
félisten
Sziasztok!
Létezik olyan API hívás, ami egy szoftver által adott hanggal helyettesíti a mikorfon hangját, és a hangszóróból jövő hangot pedig egy szoftvernek továbbítja?
Olyan progit szeretnék írni, ami a hívást voip-pal továbbítja máshova; kicsöngéssel együtt. Vagyis szoftveres hívásátirányítást szeretnék WIFI-n keresztül.
Még nem nagyon vagyok tapasztalt Android témában, de szeretem elsőre nagy fába vágni a fejszémet, abból tanul az ember.
Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Sziasztok!
Egy sl4a-s python kódot nem lehet valahogy apk-vá 'konvertálni'? Mintha olvastam volna olyasmit, hogy az Eclipse képes lenne rá.
Hogy hívják az éhes horgászt? Gyere Pista, kész a kaja!
-
-
#16514048
törölt tag
Sziasztok!
Kicsit talán off, de nem találtam jobb topikot.
Szeretnék készíteni egy egyszerű 2D játékot, de a programozáshoz nem értek eléggé, így egy olyan engine-re lenne szükségem, ami nem igényel programozó tudást (vagy csak minimálisat).
Egyelőre a Construct 2 és a Unity ingyenes verziója + PlayMaker plugin a két kiszemelt. Van valakinek tapasztalata ezekkel, melyiket érné meg beszerezni? Esetleg tudtok ezektől jobbat elérhető áron?
-
hati
addikt
Sziasztok!
Van metódus amivel meg lehet megtudni egy saját L3 alhálózatban lévő IP cím MAC címét?
[ Szerkesztve ]
-
rgeorge
addikt
Nem kell root, simán tudtam másolni. Viszont úgy tűnik, Androidon csak a router(ek) szerepelnek benne.
Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
SirRasor
őstag
Üdv!
Milyen IDE-t használtok fejlesztéshez?
Eléggé kezdő vagyok még és nézelődöm. Visual Studio C#-al meg Xamarinnal nagyon csábító, csak beleütköztem pár hibába. (service-t kéne készítenem, de a xamarin dokumentáción nem megyek el, példa meg alig van) Illetve egy nagyon alap releaselt apk is 5MB-nál kezdődik
Régebben Android Studio-ban próbálgattam ezt-azt, csak a sok felbontásra való külön GUI rettentett el
Eclipse-t meg java miatt ismerem, de androidra még nem fejlesztettem benne (nagyon java-ra se )
Más esetleg, ami még jó?Ja mit szeretnék? A lehető legkisebb energiabefektetéssel alapszintű programokat készíteni. Nem tudom melyik IDE tudna ebben a legjobban segíteni.
Az MIT App Inventor 2 nem elég jó; annál azért bonyolultabbakat szeretnék
Bár józan ész alapján nem az Android Studio a legjobb? Ha már egyszer az androidos guglisok fejlesztik..
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
Karma
félisten
válasz SirRasor #3814 üzenetére
Természetesen natív Android fejlesztéshez Android Studiót. A Xamarin és a VS más történet (bár egyébként ha jól végzed a dolgod, a különböző felbontások és eszközök támogatása miatt ott is ugyanúgy belefutsz a többféle resource-ok kezelésébe).
Más komoly eszköz nincs, de nincs is rá szükség.
“All nothings are not equal.”
-
vlevi
nagyúr
válasz SirRasor #3814 üzenetére
Alapesetben nem kell nagyon vacakolni amkülön felbontások miatt, android studioban sem. Nem kell azonnal mindegyik leiro xml-t megcsinálni. Persze, egy 4"-os, 800*400 lebontású telóra tervezett progi bambán fog kinézni 10" fullhd tableten, de ugyanugy meg fog jelenni azon is, csak furcsán nagy lesz minden. Pont az a jó a layout leíró xml-ekben, hogy a kód babrálása nélkül hozzáigazíthatod más kijelzőkre, fekvő nézethez, vagy akár más nyelvhez a kinézetet. Például a hosszú német szövegek miatt nagyobb helyet hagysz a feliratnak, a gombokat nem mellé, hanem aláteszed, satöbbi. A droid kiválasztja a helyzetnek legjibban megfelelő xml-t, és abból tölti be az activity kinézetét.
-
fatal`
titán
Egyelőre még csak ismerkedem vele, 1-1 mini projektet portoltam át javaról, de a hivatalos doksi elég jó abból "táplálkozom" nagyrészt, meg elolvastam 1 kotlin for scala developers cikket is (minimális scala tapasztalatom van, ezt is a kotlinlang.orgon találtam).
Ha nem játékokkal foglalkozol, akkor az anko libraryt érdemes még mellé megnézni.
[ Szerkesztve ]
-
domel
tag
Helló! Írtam egy programot androidban, ez az első programom, azt csinálja hogy figyel egy text fájlot egy FTP szerveren, és ha változik a tartalma, akkor lejátszik a telefon egy pár másodperces hangot. (a text fájlot egy PHP hozza létre, amit a riasztó mozgásérzékelője hív meg)
Szóval én soha nem írtam még programot androidban, az android kódot Delphi hozza létre, ugyebár a Delphi-hez meg nem kell sok ész, csak beállítottam hogy a kimenet android legyen, és ha azt állítom be hogy IOS, akkor meg ugyanez, függetlenül attól hogy gőzöm nincs az IOS-ról.
A program működik is szépen amíg meg nem unja. Hiába állítottam be a telefonon a védett alkalmazásokban, egy ideig működik, aztán nem. Ha töltőn van a telefon akkor 8-10 órákat elmegy simán, de ha nincs akkor 10 perctől fél órán belül leáll a program működése, és ha bekapcsolom a telefont, akkor újra működik. Van olyan hogy bekapcsolom a telefont, a program sehol, majd mikor elindítom, akkorteljesen újraindul, de olyan is, hogy visszatér a megnyitott program.
Kérdésem: Akkor most meddig fut egy applikáció? Mi történik vele ha kikapcsolom a telefont (alvó módba)?
Csináltam olyant is, hogy deaktivításkor lejátszon egy hangot, de úgy tűnik sose deaktiválódik a program. Lejátszik egy másik hangot ha kilépek, de ez csak akkor fut le, ha a visszanyíllal kilépek a programból, ha az app választóból lövöm ki a programot, akkor még ez sem fut le.
Feltettem az Android Studiót is, de Delphi után túl bonyolult, lehet hogy mégis csak ezzel kéne kezdeni valamit? Olyan oldalt tudnátok ajánlani (de majd vissza is olvasok) ahol komplett programok vannak, ezek Android Studióba betölthetők, és tudnám belezgetni őket??
Köszi a segítséget!
Domel -
domel
tag
válasz WonderCSabo #3822 üzenetére
valóban az energiakezelés módot kellett intelligensről teljesítményre állítani, és akkor nem zárja be egy idő után. köcce!
-
SirRasor
őstag
Hajjajjaj.
2 napja egy szimpla kis programmal küzdök és egyszerűen nem megy.Van két gombom meg egy szövegem.
Egyik gombbal elindítok egy service-t, a másikkal megállítom.
A service másodpercenként számol, és a GUI-n lévő szöveget felfrissíti.
Ennyi. Nem egy nagy kaland.Csakhogy guglin nincs fent egy épkézláb működő példa gui-s frissítésre, ami működne is, pedig már egy csomót végignéztem. Mindegiyk példában volt pár sor, amit úgy bepirosozott az android studio, mintha nem is ismerné a parancsokat és sehogy se lehetett megoldani.
Valaki fel tudna dobni egy működő példát?
Vagy az is jó, ha az enyémet sikerül működésre bírni.Nagyon köszönöm előre is a segítséget!
Ja timer a programomban még nincs, de már szintén 2 napos szenvedéssel azt is tudok csinálni
Merthogy a timer új threadet csinál, ezért inkább használjunk handlert. Ezt írják mindenhol.
Na de az énhandlerem.postDelayed(this, <szám>; megintcsak nem működik, mert a .postDelayed-et nem ismeri az android studio...vagy a példák zöme erősen outdated.
Make Love not war!
-
Karma
félisten
válasz SirRasor #3827 üzenetére
Dehogy vették. Elég alapvető API-ról van szó az Android kezdetei óta. Most nézem a projekted, mindjárt kiderítem, miért sír az IDE. Mármint kideríteném, ha lenne benne Handler. Ez most (az egyébként teljesen inkorrekt) szálas verzió.
Egyébként simán megtalálta nekem mind a
Handler
t, mind apostDelayed(Runnable, long)
metódusát. Biztos, hogy azandroid.os.Handler
t importáltad be?[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
SirRasor
őstag
Rábíztam az android studiora Igazából meg se néztem, csak elfogadtam.
Meg kell valljam picit rövidítettem. Leszedtem 3 oktatóvideót is, de gondoltam kis gyakorlattal csak meg tudok csinálni akármit.
Visual Studio-ban C#-al ment. De kezdem érezni, hogy ez *picit* bonyolultabb.Egyébként szomorú látni ennyi év távlatából, hogy nem előrefelé fejlődik a programozás bonyolultság terén Visszatérve egy szimpla timerre, delphiben csak kihúztam a tervezői nézetből a grafikus felületre, majd kétszer rákattintottam, amitől még az OnTick eseményt is kigenerálta. És ez volt..atya isten vagy 10 éve. Visual Studio-nál vagy 5 évet kellett még várni, hogy ennyire alapvető dolgokat belerakjanak. Ha akkor megkérdeztek, azt mondtam volna, hogy 10 év múlva olyan IDE-k lesznek, amikkel már kb. drag&drop módszerrel egy általános iskolás is össze tud rakni egy alap programot (pl: Game Maker).
Szóval nekiülök az oktató videóknak, mert úgy néz ki, hogy máshogy ez nem fog menni.
Ja amit föllinkeltem, annak az a baja, hogy a gui frissítéséhez el kéne érnie a guit, amihez nem lehet az eljárás static. A szolgáltatásos class-ban meg csak úgy tudok arra hivatkozni, ha static-ra állítom. Szóval vagy látja egymást a két class eljárása de a gui-t nem, vagy fordítva.
Make Love not war!
-
fatal`
titán
válasz SirRasor #3829 üzenetére
A programozás egyszerűbb lett mint régebben, csak közben az igények meg nagyobbak, így aztán komplexebb dolgokat kell fejleszteni (pl. ez a téma sem létezett 10 évvel ezelőtt, mert akkoriban max j2me-ben lehetett bohóckodni szerényebb eszközökre).
Az IDE nem fog helyetted programozni, drag & drop módszerrel soha.
A delphis részt inkább nem kommentálom, maradjunk annyiban hogy egy mostani IDE lényegesen fejlettebb.
[ Szerkesztve ]
-
domel
tag
válasz SirRasor #3829 üzenetére
Ha Delphihez értessz, akkor semmi gond, a Delphi már egy ideje fordít be Androidra is programokat.
Szóval a kimenetet átállítod Androidra, kiteszel két buttont és egy Timer komponenst (ez eddig 5-10 másodperc) és leprogramozod azt tíz perc alatt, amivel az Android Studioban egy fél napig szarakodnál.Delphi telepítését addig el se kezdd, amíg a Java legújabb verzióját fel nem teszed, mert nem fogod tudni, hogy mitől nem fordít a Delphi, viszont utána készen kapod azokat a dolgokat amiket az Android Studióban hónapokig kéne tanulni.
-
SirRasor
őstag
Direkt azt tanulom, amit a guglisok fejlesztenek, szóval nem gondoltam rá, hogy előveszem a Delphit. Bár nemmondom picit felkeltetted az érdeklődésemet Nemnemnem, jó ez, tanulom szépen sorról-sorra, videóról videóra
hunfatal szerintem picit félreértetted. Csak arról emlékeztem meg, hogy mi volt 10 éve. Nyilván már nem releváns.
Make Love not war!
-
hati
addikt
válasz SirRasor #3832 üzenetére
Kezdőknek hasznos lehet (én is sokat tanultam belőle).
Ekler Péter- Fehér Marcell - Forstner Bertalan - Kelényi Imre: Android-alapú szaftverfejlesztés -
hati
addikt
Mint kezdő programozó kérdem. A Thread.sleep() alatt, ha azt egy service-ben használom, akkor ébren van a készülék? Ha igen, akkor mit használjak helyette?
-
Karma
félisten
-
xridergabo
csendes tag
Sziasztok.
Szeretnék készíteni egy egyszerű ToDolistet és szeretném elérni, hogy mielőtt törlöm a feladatott kérdezzen rá, hogy tuti-e a dolog.
Eddig így néz ki a dolog:public void deleteTask(View view) {
createDialog();
View parent = (View) view.getParent();
TextView taskTextView = (TextView) parent.findViewById(R.id.task_title);
String task = String.valueOf(taskTextView.getText());
SQLiteDatabase db = mHelper.getWritableDatabase();
Toast.makeText(this, "Delete!", Toast.LENGTH_LONG).show();
db.delete(TaskContract.TaskEntry.TABLE,
TaskContract.TaskEntry.COL_TASK_TITLE + " = ?",
new String[]{task});
db.close();
updateUI();
}
private void createDialog() {
// TODO Auto-generated method stub
AlertDialog.Builder alertDlg = new AlertDialog.Builder(this);
alertDlg.setMessage("Are you sure ?");
alertDlg.setCancelable(false); // We avoid that the dialog can be cancelled, forcing the user to choose one of the options
alertDlg.setPositiveButton("Yes", new DialogInterface.OnClickListener() {
@Override
public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
// TODO Auto-generated method stub
}
});
alertDlg.setNegativeButton("No", new DialogInterface.OnClickListener() {
@Override
public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
// TODO Auto-generated method stub
// We do nothing
}
});
alertDlg.create().show();
}Hogyan tudnám elérni, hogy a törlés folyamata csak a jóváhagyás után fusson le? Teljesen kezdő vagyok, úgyhogy ne kövezettek meg kérlek
-
hati
addikt
válasz xridergabo #3842 üzenetére
Ott van a kihagyott hely hozzá a példádban.
alertDlg.setPositiveButton("Yes", new DialogInterface.OnClickListener() {
@Override
public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
// Ide rakd, amit akarsz, ha OK-t választott.
}
}); -
Arcanus
aktív tag
Sziasztok!
A következő lenne a helyzet: készítettem egy alkalmazást, teljesen ingyenes, egyedül reklám van benne (AdMob). Szeretnék kicsit több jövedelmet, ezért úgy döntöttem hogy kis donate ellenében, a reklámot kikapcsolom.
Sajnos nem tudok merchant fiókot készíteni a Google Playben, így az alkalmazáson belüli vásárlás kilőve. Arra gondoltam, hogy valamilyen módon (PayPal) donate gombot helyezek el az alkalmazásban.
A kérdés a következő: ha nem a Google InApp vásárlást teszem az alkalmazásba, hanem a PayPal donate gombot a Play áruházból bannolva leszek e? Esetleg bármilyen szabályt megszegek ezzel?
-
Arcanus
aktív tag
válasz xridergabo #3842 üzenetére
public void deleteTask(View view) {
// itt csak megjeleníted a dialog-ot
createDialog(view);
}
private void createDialog(final View view) {
AlertDialog.Builder alertDlg = new AlertDialog.Builder(this);
alertDlg.setMessage("Are you sure ?");
alertDlg.setCancelable(false);
alertDlg.setPositiveButton("Yes", new DialogInterface.OnClickListener() {
@Override
public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
//Ha YES-re katting akkor ez a rész aktiválódik
// ide jön a törlés
View parent = (View) view.getParent();
TextView taskTextView = (TextView) parent.findViewById(R.id.task_title);
String task = String.valueOf(taskTextView.getText());
SQLiteDatabase db = mHelper.getWritableDatabase();
Toast.makeText(/*context*/, "Delete!", Toast.LENGTH_LONG).show();
db.delete(TaskContract.TaskEntry.TABLE,
TaskContract.TaskEntry.COL_TASK_TITLE + " = ?",
new String[]{task});
db.close();
updateUI();
}
});
alertDlg.setNegativeButton("No", new DialogInterface.OnClickListener() {
@Override
public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
// ha NO-ra kattint akkor ez a rész aktiválódik
}
});
alertDlg.create().show();
}Én így csinálnám (persze lehet optimalizálni rajta)
[ Szerkesztve ]
-
thon73
tag
Sianis tette fel a kérdést:
"Hogyan lehet a stílusokat úgy használni, hogy hasonlítsanak a különböző API verzió között?"Erre nem érkezett válasz, de én is erősen csatlakoznék a kérdezők táborához. Csak tanulgatom a material design megjelenést, de nekem két készülékem sem egymáshoz sem a példához nem hasonlít... A maga nemében persze mindegyik működik, csak olyan jó lenne érteni, hogy hogyan...
-
nagyúr
Sziasztok! Free offline map libraryk közül melyek az ajánlottak? POI kezelés lenne fontos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam Trade (csak csere!)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- Fujifilm X
- Távcső topik
- Ülésezik a hardveregylet
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5