Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Egon

    nagyúr

    válasz velizare #9258 üzenetére

    de tipikusan a egy telefonos ügyfélszolgálatot is üzemeltető cégnél, ahol a beszélgetéseket felveszik, és tárolják, na ott 100%, hogy nincsenek adatok arról, hogy mégis milyen személyes adatok hangzottak el a beszélgetések alatt. és akkor képzeljük ezt el invitel, upc, telekom, telenor, vodafone nagyságrendben.
    arra nagyon kíváncsi vagyok, hogy vajon rámennek-e az ingyenpénzre a kormányok.

    Annyira azért nem bonyolult. Az adatkezelés jogalapja telefonos ügyfélszolgáltatás esetében az érintett hozzájárulása. Megfelelő adatvédelmi tájékoztatóval az adatfelvétel módja is törvényes és tisztességes lesz. Az adatkezelés időtartamát jogszabály határozza meg, ahogy bambano írta, ráadásul egzakt módon (a keletkezéstől számított X év), tehát a törlés automatizálható.
    Amire figyelni kell: a célhoz kötöttség elvének betartása, azaz csak olyan személyes adatokat lehet kezelni, ami feltétlenül szükséges az adott tevékenység ellátásához; illetve az adatok megfelelő fizikai és technikai védelme, ami pedig már nem adatvédelmi, hanem információbiztonsági kérdés.

    Amennyiben nincs jogalapja az adott személyesadat-kezelésnek, viszont a célhoz kötöttség elve megvalósul, akkor az Infotv-ben jelenleg is meglévő kiskapuhoz hasonlóan, mód van az adat jogszerű kezelésére, csak éppen érdekmérlegelési tesztet kell elvégezni (ez azért nem mindig egyszerű).

    Szerintem egy multinál, ahol jól szabályozott és dokumentált folyamatok vannak, nem szabadna problémát okoznia a GDPR-nek. Egy kkv-nál annál inkább...

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák