- Yettel topik
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mobilarena
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Andralin
aktív tag
Sziasztok!
Most regisztráltam az Aliexpressen. Meg akartam rendelni egy terméket, de rögtön lyukra futottam vele.
Ezen az oldalon általános dolog, hogy egy 15 USD-s első vásárlásnál rögtön azzal indítanak, hogy bankkártya scan, ID scan meg banki egyenleg scan kell nekik, vagy csak én nyúltam bele a tutiba?
Tudom, hogy nagyobb összegű online rendeléseknél erre lehet számítani, de ez 15 USD volt, nem többezres vásárlás. És pl. évek óta rendelgetek a Banggood-ról, ott soha nem kértek tőlem ilyesmit.
-
Andralin
aktív tag
Egy ilyen kültéri műanyag burkolatot próbáltam meg rendelni: [link]
Az a gond, hogy sehol máshol nem találtam ilyet, ami nekem kell, csak ezen az elcseszett túlbiztosított oldalon, ezért voltam kénytelen itt regisztrálni.
Ebay-ról, Amazonról, Banggood-ról régóta és rendszeresen szoktam rendelgetni, de ilyenbe macerás ellenőrzésbe egyiken se futottam még bele. Bár kisebb webshop-oknál előfordult már velem, hogy nagyobb értékű első vásárlásra kértek hasonló dolgokat, de nem 15 USD-re!
Mastercard kártyával fizettem. A kártyaadatok megadása után egy olyan oldalra vitt tovább, hogy a fizetés biztonsági okokból nem lehetséges, amíg nem végeznek el egy ellenőrzést. Egy linkre kattintva egy Appeal nevű oldal jött be, ahol fel kellett tölteni ezeket a scan-eket, majd azt írta, hogy 1-3 munkanap alatt lecsekkolnak és ha sikeres lesz az ellenőrzés, akkor jóváhagyják a fizetést.
Sokat hallottam már erről az aliexpressről, de hogy ennyire egy szívatós, macerás egy oldal azt nem gondoltam!
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
Köszi a választ, én azt hiszem bent hagytam a pipát ,akkor ez lesz a gond.
De ez tényleg röhej, mert pl. a Paypal-on sokkal intelligensebben és felhasználó barátabb módon oldották meg ezt az ellenőrzést, ugye megy az 1-2 USD-s terhelés, a bankodtól azonnal kapod az SMS-t és csak be kell írni az SMS-ből a 4 számjegyű kódot és tádááám, már meg is erősítetted, hogy nem lopott a kártya, hanem te vagy a tulaj. Nem hiszem, hogy ez a fajta ellenőrzés sokkal kevésbé lenne biztonságos, különben a Paypal nem ezt használná.
Hát ezek az alisok úgy látszik nem jutottak el még idáig, marad a macerás szkennelgetés.De ha nem szokott ilyen lenni, akkor úgy látszik engem dobott rá a random generátor a szopórollerre.
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
Akkor eddig nekem szerencsém volt, 2008 óta van meg a Paypal számlám (még külföldi címre regisztráltam akkor), azóta használom rendszeresen, 9 év alatt már elég komoly összeget mozgattam meg rajta, és még nem volt ilyen ellenőrzés. De attól még lehet, hogy a jövőben tényleg lesz ilyen ott is.
-
Andralin
aktív tag
Valaki aki már átesett ezen a biztonsági ellenőrzésen meg tudná írni, hogy mennyi idő volt? Tényleg betartják az 1-3 napot?
Nálam az ellenőrzés státusza "Being Verified" állapotban van. Kicsit gugliztam és sokan írják a neten, hogy van akinél hetekig, hónapokig ebben a státuszban marad, nem történik semmi, hiába küldtek be minden kért dokumentumot szkennelve!
Nektek milyen tapasztalataitok vannak az ilyen ellenőrzéssel, nyugtassatok meg, hogy nem ilyen durva a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
Nálam a csatolt képeken látható a helyzet.
Szerintem nem a payment van ellenőrzés alatt, hanem én magam, vagyis az új accountom.Dupla megrendelés van, mert megpróbáltam másodszor is, hátha, de ugyanúgy az Appeal oldalra vitt ahol a doksik feltöltését kérte, így a második megrendelést töröltem később.
A kártyámról még nem próbáltak leszedni semmit, nincs rajta terhelés.
It ha rákattintok a "view appeal" linkre, akkor jön ez be, itt írja, hogy "Being Verified":
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
Bocs, lehet, hogy kicsit túl óvatos voltam a számok törlésével.
Felül a fizetendő tétel volt, alatta a törölt. Szerintem mindkettőre vonatkozhat, mert törlés előtt mindkettő megrendelés ugyanerre az Appeal oldalra vitt.
Most ha az előbb csatolt első oldalon a "Pay Now"-ra kattintok az elő megrendelésnél, akkor is ez az üzenet fogad:
És innen a My Appeal linkre jön be ugyanaz az oldal ami fentebb a második képen volt.
Szóval akár meglévő rendelést akarok kifizetni, akár új megrendelést nyitok, mindig ezt a security-s figyelmeztetést dobja fel majd visz az Appeal oldalra.Na mindegy, most már kivárom a 3 napot, remélem ennyi idő alatt tényleg rendezik a dolgot.
> Nem említetted hogy 2* egymásután akartál valamit megvenni és az első törölve lett.
Először megrendeltem, próbáltam fizetni, megadtam a kártyaadatokat majd bejött ez a security-s warning és vitt az Appeal oldalra, ahol az ID és bankkártya scan-ek feltöltését kérte.
Ezután csináltam mégegy próbát naívan, hátha másodjára engedi a fizetést és megrendeltem a terméket mégegyszer, de ugyanazt a figyelmeztetést kaptam és ugyanarra az appeal oldalra vitt.
Ezután látva, hogy nincs más lehetőségem, feltöltöttem a kért dokikat, azóta látszik az "Appeal submitted" státusz és a Being verified.Ezután úgy gondoltam, jobb, ha törlöm a második megrendelést, ha váratlanul jóváhagynák az ellenőrzést, akkor nehogy hirtelen mindkettő rendelés fizetése átmenjen és kettő terméket küldjenek, nekem csak egyre van szükségem. Ez volt a teljes történet.
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
válasz Andralin #17326 üzenetére
Ma telik le a saját maguk által kitűzött 1-3 napos határidő az ellenőrzésre.
Az előbb felmentem a live chat-re ahogy fentebb Sinisi javasolta és rákérdeztem, hogy mégis mire számítsak. Megadtam a rendelés és az ellenőrzés sorszámait, a hölgy azt ígérte, hogy megsürgeti a dolgot az illetékes osztálynál és 24 órán belül válaszolni fognak.
Kíváncsi vagyok, hogy ez egy sablon lekoptató válasz volt-e, vagy tényleg intézkedik-e valamit akivel beszéltem.
Ne haragudjatok, de azért mégiscsak egy nagy röhej ez az Aliexpress oldal! Regisztrál az ember, hogy költse náluk a pénzét és napokon át szívatják? Majd a végén még én érezzem magam megtiszteltetve, ha lesznek kegyesen engedélyezni, hogy a nagyságos Aliexpress ügyfele legyek és vásároljak tőlük, vagy mi?
Ha ennyire nem kell nekik a megrendelő, hogy napokig nem engedik használni az oldalukat, akkor minek nyitnak online boltot, húzzák le a redőnyt aztán foglalkozzanak valami mással...
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
válasz A texasi #17346 üzenetére
Most komolyan személyeskedni kell, vagy itt ez a módi?
Te ennyire nem érzed a felháborodás jogosságát? Nyit a szerencsétlen kínai egy online boltot, de jajjj, nehogy egy új ügyfél vásárolni merészeljen tőlem, mert lehet, hogy csaló, lopott a kártyája, meg akar károsítani így hát napokig szívatom egy biztonsági ellenőrzéssel, mielőtt vásárolni engedem.
OK, kérje be az ID és kártya scan-eket, ez megszokott dolog, máshol is előfordul de ha megkapta őket ne üljön rajta napokig. Nincs semmi olyan infó rajtuk, amit fél óra alatt nem tudna kideríteni, de 3/4/5 vagy akár sok nap alatt meg igen. Nem a magyar belügyminisztériumtól kérik le az adatokat, hogy valós személy vagyok-e.
Ráadásul az angol nyelvű fórumokon olvasott dolgok, hogy az ilyen ellenőrzések hetekig, hónapokig eltarthatnak, úgy, hogy semmit visszajelzést nem adnak közben elég aggasztóan hangzik. Megadom nekik a legrészletesebb információkat a személyazonosságomról plusz a bankkártya másolatát és nem reagálnak az adataimmal meg ki tudja mit csinálnak? Jó, igaz, ennek a félelmemnek még nincs valós alapja az esetemben, de ma este letelik a maguk által szabott 3 napos határidő.
Ha máshol is kapható lenne ez a cucc már rég hagytam volna őket a francba, szórakozzanak mással.
-
Andralin
aktív tag
Ne haragudj, de nem érzem életszerűnek, hogy ha úgy külföldi on-line boltba új vásárlóként regisztrálok, előtte megkeressem a neten lévő összes (vagy legalábbis az általam megértett nyelveken írt) róluk szóló fórumot, topikot, mindegyiket egyenként átolvassam és a leírt tanácsokat mind figyelembe vegyem.
Ide azért jöttem, mert ezen a fórumon már regisztrálva vagyok, gondom akadt az Aliexpressel, találtam róluk ezt a topikot és kíváncsi lettem volna a tapasztalatokra, másnál hogy megy ez az ellenőrzés, mennyi ideig tart, stb.
Te egyébként átestél már ugyanilyen security check-en? Írtad, hogy előbb-utóbb mindenki átesik rajta.
Ugyanaz volt a történet, hogy feltartották a fizetést, amíg el nem küldted nekik az ID, bankkártya és bankszámla kivonat scan-eket? És ha igen, nálad hány nap volt az átfutása, emlékszel rá?Ha van még más is, aki a fenti kérdésben megírná nekem a saját tapasztalatait, azt megköszönném, igazából ezért jöttem ide.
-
Andralin
aktív tag
Elég meredeknek érzem egy online szolgáltatóról negatív vélemény megfogalmazását a róla szóló topikban személyeskedésnek bélyegezni (sőt szerintem értelmezhetetlen), de ha te ezt annak érzed, akkor hívd annak.
Nem tartom valószínűnek, hogy én bármilyen szabályt megszegve regisztráltam volna.
A szerződési szabályokat hiába olvasnám el, abból nem derülne ki, hogy mi a többség tapasztalata ezekkel az ellenőrzésekkel és mennyi ideig tartanak.A válaszod köszönöm. Az okmányok feltöltése után azonnal tudtál is vásárolni? Vagy eltelt egy idő, mire jóváhagyták a profilod? Bár a 2012-es eljárások mára már biztosan nem aktuálisak, csak kíváncsi vagyok.
(#17350) A texasi:
Nem mesélek, mert nem ismerem őket. Azért jöttem ide, hogy tőletek kérjek tapasztalatokat ezügyben. -
Andralin
aktív tag
válasz kirkri #17355 üzenetére
Köszönöm a támogató hozzászólást.
Szeretnék beszámolni a fejleményekről, úgy gondolom tanulságos lehet másnak is.Harmadnapra tényleg lezárták az ellenőrzést, az idővonalon "Appeal completed" jelent meg és felül az Appeal státusza Appeal Accepted-re változott. Mindemellett az Alipay-en a státuszom is Verified.
Ennek ellenére továbbra sem működött a fizetés. Ha fizetni próbáltam, mindig ugyanarra a "For security reasons..." elutasító üzenetre dobott, amit fentebb már becsatoltam.
Ezek után felvettem a kapcsolatot chat-en az ügyfélszolgálattal. Minden OK, minden kért doksit feltöltöttem, az ellenőrzés sikeresen lezárult, ugyan árulja már le, hogy miért nem engednek fizetni. Pár perc türelmet kért, hogy utánanézzen majd visszajött azzal, hogy azért nem tudok még fizetni, mert az Appeal sikeres lezárása után még 24 óráig nem működik a fizetés, próbáltam meg másnap.
Vártam egy napot, de továbbra is ugyanaz a hiba fogadott ha fizetni próbáltam.
Megint irány a chat, elmagyaráztam a gondomat, majd a nő közölte, hogy biztonsági okoból nem hajtható végre a fizetés, de hogy ez miért van azt nem lehet tudni, majd köszönés nélkül kilépett a chat-ből!
(Lásd a screenshoot-ot.)Miután lenyugodtam, elkezdtem gyanakodni, hogy talán a kártyám nem tetszik nekik, hátha egy másik kártyával működne. Az Alipay-en regisztrált kártyám egy fizikailag lézető (nem virtuális) prepaid Mastercard kártya, egy angol bank bocsájtja ki, név nincsen rajta (mint a prepaid kártyákon általában) és minden korlátozás nélkül engedélyezve van rajta a card not present, vagy netes vagy telefonos fizetés.
Ezt a kártyát gond nélkül használtam Paypal-lal, fizettem vele Google Wallet-el és egyéb kisebb online oldalakon se volt még vele gond soha!Ezután tettem egy próbát, beregisztráltam az Alipay-re az OTP-s kártyámat is, és azzal már hipp-hopp, azonnal átment a fizetés!
Nos úgy látszik, hogy a netes fizetésekre az egyik legbiztonságosabbank számító prepaid kártya az Aliexpress számára annyira komoly biztonsági fenyegetést jelent, hogy nem csak hogy nem engedik a fizetést vele, de egyenesen titkolják, hogy a kártya miatt nem sikeres a fizetés. Ehelyett szívatnak napokon át, töltsd fel ezt, töltds fel azt, várj türelmesen ennyit, meg annyit, de hogy megmondanák konkrétan, hogy ne próbálkozz te hülyegyerek, mert ezzel a kártyával ez nem fog menni, azt már nem!
Talán másnak is hasznos lehet ez az infó, prepaid kártyákat úgy látszik el kell felejteni náluk, még akkor is, ha bárhol máshol a neten gond nékül működnek.
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
Köszi az infót, meglepve olvastam amiket írnak a prepaid kártyákról.
Valóban nem említettem az elején, mert nem tartottam említésre méltónak, egy standard Mastercard kártya amúgy és eddig ugye mindenhol elfogadták online. Meg ugye az ügykezelésük is végig teljesen félrevezető volt.
De hogy ezek miért fáznak ennyire a prepaid kártyáktól? Ezekre szerintem még chargeback-et sem lehet indítani, mert noname kártya, nincs mögötte regisztrált kártyatulajdonos, nem értem miért fél ennyire tőle az Ali...
-
Andralin
aktív tag
válasz viktorhu #17526 üzenetére
Tudtommal Kínában nem egységes a YT, meg úgy általában a net korlátozása, hanem attól függ, ki a felhasználó.
Az elmúlt években több alkalommal voltam Kínában, mindig másik országrészben és a szállodákban a neten mindig ment a YT. Azt mondták, hogy a külföldiek által is látogatható szállodákban "más" netet adnak, mint amit a átlagpolgárok kapnak.
Simán el tudom képzelni, hogy a nyugattal üzletelő nagyobb cégek, mint az Ali vagy Banggood is korlátozás nélküli, vagy valamennyire szabadabb netet napnak mint a többség.
-
Andralin
aktív tag
Még mindig életem első alis rendelésével kapcsolatban írok, aminél olyan sokat szenvedtem a fizetéssel.
Itt az Aliexpressen általában mennyi idő alatt szokták postára adni a cuccokat? Lehet ilyen szokásos időt mondani, vagy nagyon nagy a változatosság?
A sikeres fizetésem óta már hat napja "Awaiting Shipment" állapodtban van a megrendelésem.
Valamint ezt is írja már 6 napja: "Status: The supplier is processing your order"Ez normális? Ha egyszer kifizettem mit kell egy hétig ülnie rajta, miért nem adja már postára?
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
válasz Criminal017 #17607 üzenetére
Hát ezt jó tudni.
De azért a feltüntetett "Processing Time remaining" lejárata előtt azért várható, hogy feladja, ez azt jelenti?
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
válasz Criminal017 #17609 üzenetére
OK, köszi a magyarázatot.
Hát nagyon remélem, hogy a terméket fogja feladni, nem a pénzem adja vissza.
Gondolom tényleg eladni akarja a cuccot, nem viccből hirdeti. -
Andralin
aktív tag
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e valakinek tapasztalata a AliExpress Premium Shipping szállítással?
Melyik cég hozza, mennyi a szállítás várható ideje Mo-ra? -
Andralin
aktív tag
Ezennel szeretnék friss információkat megosztani veletek a prémium szállításról.
Múlt pénteken rendeltem meg egy sürgősen szükséges alkatrészt az Aliról, AliExpress Premium Shipping szállítással, amiért 18,95 eurót fizettem. A nyomkövetés eddig a Cainiao oldalán működött a megadott számmal. Viszont ma este kaptam egy SMS-t a DHL-től, mely szerint Hong-Kongban feladtak részemre egy küldeményt, melynek kézbesítése a csütörtöki napon várható.
Szóval a DHL hozza, és elvileg 4 munkanapon belül, 6 naptári napon belül itt lesz!
-
Andralin
aktív tag
Röhej, de amit rendeltem az egy darab spéci kondenzátor, ilyet itthon nem lehet kapni. Az értéke mindössze 1,32 EUR volt.
A kifizetett végösszeg szállítással 20,27 EUR, direkt odafigyeltem, hogy nehogy túllépjem a 22 eurót, ennek megfelelően választottam szállítási módot. Nagyon csúnya história lenne, ha erre még bármi más költség rájönne...
-
Andralin
aktív tag
Sziasztok!
Nálam most döntött negatív rekordot az Ali.
Egy március 24-i megrendelésem China Post Ordinary Small Packet Plus szállítással tegnap érkezett meg. A nyomkövetés március 29 óta nem is frissült, már nem is számítottam rá, hogy megérkezik.Amúgy kikísérleteztem egy tuti módszert filléres dolgok rendelésére. Én gyakran rendelgetek elektronikai alkatrészeket, DIY paneleket, 1-2-3 USD értékben. Ha sürgős lenne, akkor megrendelem 3-4 különböző eladótól is egyszerre ugyanazt. Így nagy eséllyel az egyik legalább befut kb. 2 hét alatt. A többi meg jön, amikor jön. Így sokkal olcsóbb, mintha prémium szállítást fizetnék.
-
Andralin
aktív tag
Sziasztok!
Most jól megszívtam az Aliexpress Premium Shippinggel.
Korábban már kétszer rendeltem sürgős dolgot ezzel a szállítási móddal. Mindkét esetben 1-2 napon belül feladták és utána 4-5 munkanapon belül a kezemben volt a csomag, a DHL futár hozta.Ismét kellene nagyon sürgősen egy filléres alkatrész, amit itthon nem lehet beszerezni. Megrendeltem ezt is a Premium Shippinggel június 3-án, 19,07 EUR-t fizettem a szállításért, az alkatrész maga csak 1,83 EUR volt.
Az eladó csak jún.6-án adta fel a csomagot. Kaptam egy LP... formátumú nyomkövetési számot, amit csak a Cainiao.com rendszere ismert fel. Az a mai napig is azt mutatja változatlanul, hogy "Packed for picking-up", szóval még át sem lett adva nekik a csomag, pedig már eltelt egy hét és én prémium szállítást fizettem.
Két napja ráírtam az eladóra, hogy mi történik, miért nem adta fel a csomagot, ezért fizettem a 19 eurós szállítást? Visszaírt, hogy utána fog nézni, mi történt.Most látom, hogy a megrendelésem adatlapja telesen megváltozott. Gyakorlatilag meg vannak rajta hamisítva a fizetési információk és a dátumok! Ez nagyon durva gyerekek!
Most azt mutatja, hogy jún.12-én adtam fel a megrendelést, ami nettó hazugság. És a fizetés a Shipping Cost megváltozott 3,29 EUR-ra, pedig én 19,07-et fizettem és annyi lett levonva a kártyámról. Valamint a Date Received is megváltozott jún. 12-re. Totál kamu az egész, én 12-én nem fizettem nekik semmit!Ezt így most hogy? Hogyan hamisíthatják meg szó nélkül a fizetési információkat, dátumokat? Megváltozott még a nyomkövetési szám is, amit még nem ismert fel semmilyen rendszer. Szóval valszeg újraküldik olcsóbb módon.
És most mi lesz a 15,78 EUR különbséggel, amivel többet fizettem valójában? Mert az Aliexpress számomra látható rendszerében semmi nyoma nincs annak, hogy én valójában 19,07-et fizettem. Egyedül a kártyaegyenlegemmel tudom bizonyítani. Vissza fogom kapni ezt a pénzt? Érdemes lenne reklamációt indítani? Mihez kezdjek most? -
Andralin
aktív tag
Elnézést kérek, igazad van, nagyon csúnyán benéztem a dolgokat, összekevertem két megrendelést és egy új, tegnapi megrendelést hittem annak, amit 3-án rendeltem prémium szállítással.
Most alaposabban megnézve a 3-án feladott rendelés ott van változatlan adatokkal. A nyomkövetési szám változatlan és a prémiumként kifizetett szállítás státusza 7 nappal a "feladás" után még mindig "Packed for picking-up". Korábban ilyenkor már mindig régen a kezemben volt a csomag ezzel a szállítási móddal.
Egyébként azt írja, hogy a becsült kézbesítési idő 7-15 nap. Ebből 7 letelt és még ül az eladó a csomagon. Hivatalosan pedig csak július 14-től indíthatok dispute-ot, ha addig nem kapom meg.Tudok valamit tenni, hogy megsürgessem a dolgot? Azért röhej, hogy 10 nappal a megrendelés után még ül a csomagon. Akkor miért kínál prémium szállítást, csak átcseszi azokat, akiknek tényleg sürgős lenne a rendelés.
Esetleg érdemes lenne megemlíteni neki, hogy a csalódottságomnak nyoma lesz majd az értékelésben? Vagy az nem vezetne jóra? -
Andralin
aktív tag
-
Andralin
aktív tag
válasz Andralin #29959 üzenetére
Még mindig semmi, kezd nagyon dühíteni ez a helyzet. Tudok ilyenkor lépni valamit? Vagy nem tehetek semmit, amíg le nem jár a hivatalos határidő?
1. A hivatalos nyomkövetés szerint a csomagot még fel sem vette a futár. 13 nappal a Shipped státuszba kerülés után! Ezt kapom a 20 eurós premium shipping díj kifizetése után.
[link]2. Végig próbáltam az itt tanácsoltak szerint udvariasan kommunikálni az eladóval és nem fenyegetőztem semmivel, inkább könyörgök neki, hogy adjon valami infót mi van a csomagommal, mert nagyon sürgős lenne. Ennek ellenére már 6 napja nem reagál az üzeneteimre semmit!
Az utolsó üzenete ez volt 6 napja:
Dear friend, I will ask the warehouse for this order and check the logistics situation.3. A megrendelésemnél a Reminder alatt ezt írja: "Your order should arrive within 7-15 Days", ez holnapután letelik és még át sincs adva a futárnak a csomag.
4. Panaszt csak július 14 után nyújthatok be.
Most ilyenkor mi van? Nem tehetek semmit július 14-ig? Nyugodjak bele, hogy meg lettem keményen szívatva és ha esetleg egy hónapon belül mégis megjönne a csomag, kidobtam 20 eurós prémium szállítási díjat az ablakon?
-
Andralin
aktív tag
válasz sambenez #30029 üzenetére
Igen, néztem, de nagyon gyanús nekem ez a tracking number.
Amit belinkeltem, az a rendelésem alatt található hivatalos tracking link. Az szerint még át sem adták.
De ha igaz is, amit a másik, külsős keresőoldal ír, beérkezett a csomag a feladótól és 11 napja ott dekkol a felvevő depóban? Ilyen a sima, ingyenes szállítási módoknál sem szokott lenni, ez azért elég hihetetlenül hangzik számomra.
Rákérdeztem már arra is az eladónál, hogy nem-e téves TN-t adott meg, de semmi válasz nincs tőle. -
Andralin
aktív tag
válasz sambenez #30033 üzenetére
Ismerős a dolog, Banggoodról amikor Expedited Shipping Service-al rendelek és a DHL hozza. Csak ott a feladás napján már élni szokott a DHL-es TN és 3-4 nap után kezd mozdulni a nyomkövetés, náluk mindig Dubai-ból jött még eddig a cucc ilyenkor.
De az, hogy két hétig nem mozdul kicsit dühítő. Főleg amikor 1-2 hét közöttre írják a várható kézbesítést. -
Andralin
aktív tag
Végre vannak fejlemények!
A hivatalos nyomkövetés státusza megváltozott: [link]Shipment cancelled 2019-06-20 09:42:04
Illetve egy hét hallgatás után írt az eladó is:
Dear friend, I will give you an inquiry. The courier may be lost during transportation. Can you reissue it once today?Értek angolul, de nem egyértelmű, hogy a második mondatban mit kér tőlem. Alis berkekben mit jelent a reissue? Hogy rendeljem meg újra? Vagy mit akarhat?
Igazából nagyon nem szeretném már ezt a rendelést megkapni ennyi késlekedés után a 20 eurós szállítási díjért.
Mivel egy 1,6 eurós mütyűrről van szó, amikor láttam, hogy beragadt, megrendeltem még két másik eladótól is sima postával. Mindkettő már úton van Kína és Mo között, jó esély van rá, hogy hamarabb megérkezik valamelyik, mintha ezt most újra feladná akár DHL-es szállítással is.Meg ha fel is adja újra és megkapom két héten belül, akkor is végül egy teljes hónap lesz a kézbesítés, ami nagy szívás, mert nem erre fizettem ki a borsos premium szállítást. Akkor már rendelhettem volna sima postával is a legelején sokkal olcsóbban.
Szóval ha egy mód van rá, akkor nem szeretném ha újra feladná, számomra az lenne a legjobb, ha visszakapnám a pénzem és kész. Szerintetek mit válaszoljak neki most a fenti kérdésére?
-
Andralin
aktív tag
Köszi, akkor megpróbálom kérni a törlést.
Amúgy csak leírom miért pattogok ezen a késésen ennyire. A gépem egere egy igen régi Logitech Performance MX egér, aminek tönkrement a balgomb mikrokapcsolója. Működik, de igen gyakran sima katt helyett dupla vagy tripla kattintást érzékel. Ez tipikus hiba sokéves használat után és a mikrokapcsoló is viszonylag könnyen cserélhető ha forrasztani tud az ember.
Egy bizonyos típusú, magas élettertamú OMRON mikrokapcsoló kell bele. Sajnos Mo-n sehol nem találtam ilyet, az Ali viszont tele van vele. Azért is fizettem a prémium szállításért, mert már kezdek megőrülni a dupla kattintások miatt, iszonyú idegesítő így használni a gépet.Most már látom, hogy jobban jártam volna, ha a prémium shipping helyett vettem volna azonnal egy alap legolcsóbb vezetékes egeret áthidalni azt az időszakot, amíg sima postával megérkezik a mikrokapcsoló. De én a korábbi tapasztalataim alapján abban bíztam, hogy prémiumos szállítással most is itt lesz egy héten belül. Hát nem jött be.
-
Andralin
aktív tag
válasz JóGéza #30047 üzenetére
Nem, ott másik típust hirdetnek. Az Omron D2F-01F, az én egeremben pedig D2FC-F-7N kell, ez van benne gyárilag is. Ránézésre nagyon egyformák, de igazából nem azok.
Az első japán gyártású, a második kínai. Több helyen olvastam, hogy ha eredetileg kínai gyártású van az egérben (D2FC...), akkor a japánt néha rizikós lehet beletenni, mert van, hogy a NYÁK-on a furatok nem pontosan passzolnak.
Illetve ami lényeges különbség, hogy a rugóereje az elsőnek sokkal kisebb, mint a másodiké. Akik a második helyett az elsőt tették be, volt, hogy szinte magától benyomódott a gomb. Az -F jelzés a különböző rugóerőt jelzi, ami az adott egér mechanikájától függ.
Szóval én mindenképp a gyárilag benne lévő típust akarom beletetenni, azt meg itthon nem találtam. -
Andralin
aktív tag
Igen, én is így gondolkodom.
Közben válaszolt az eladó. Igen sajátos angollal ír, talán a nálam tapasztaltabb alisok tudnának segíteni értelmezni, mit is akar.
Én ezt írtam neki:
Hello, thank you for your reply. This is very bad news. After this long delay I don't need this order anymore. May I ask you please to cancel this order? I would appreciate your understanding.Erre a válasza:
You can apply for a dispute in the middle of the goods. We are sorry for giving you a refund.Jól értem, hogy nem szívesen adna refundot? És azt írja, hogy indítsak akkor dispute-ot?
Szerinted/szerintetek hogyan tovább?
-
Andralin
aktív tag
Rendben, elindítottam.
Három lehetőséget lehetett választani okként:
- Logistics tracking problem
- Customs problem
- Wrong addressÉn az elsőt választottam. És indoklásnak ezt írtam:
I paid for Premium Shipping, but after waiting for two weeks the shipment status shows it was cancelled. I don't need the seller to ship again the item, I prefer to get a refund.És most hogyan tovább? Majd idővel meg fog jelenni a Seller’s/AliExpress’ Proposal alatt, hogy ők mit ajánlanak?
Erről ugye kapok majd e-mail értesítést, nem kell folyton nézegetnem? -
Andralin
aktív tag
Hát ez gyorsabb volt, mint vártam!
Már a dispute elején azt írták, hogy közvetlen az Aliexpress fog döntést hozni az ügyben, nem az eladó, mert alis szállítási mód volt a termékre. És most már jött is az e-mail, hogy megtörtént a döntés, elfogadták a panaszomat, okként "No tracking information"-t írtnak és a teljes összeg visszafizetését ítélték meg.
Dispute finished. Your refund in progress.
Plusz vidámság, hogy a jún.12-én másik eladótól ePackettel megrendelt ugyanez a mikrokapcsoló a mai nappal a bp-i Nemzetközi Posta Kicserélő Központba érkezett, remélhetőleg pár nap és is kapom és végre megjavíthatom a vacakoló egeremet.Hálásan köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
Sziasztok!
Ismét segítséget szeretnék kérni.
Úgy látszik, mostanában el vagyok átkozva az expressz shippinges alis rendelésekkel...Ma feladtam egy megrendelést, DHL-es szállítást választva. Az összérték 18 EUR, szóval vámeljárásra nem lesz szükség. Ki is fizettem, a kártyámról levonták a pénzt.
Pár órával később jött egy üzenet az eladótól. Azt írja, hogy mivel express shippinggel rendeltem és az országom Európában van, ezért csak akkor fogja tudni feladni a csomagot, ha megadom neki az EORI számomat.
Ez most mégis mi a rézveretes bagoly himbilimbije?
Keresés után a NAV oldalán láttam, hogy tőlük lehet ilyen számot igényelni, de ha jól értem, ez csak cégeknek kell, akik üzletszerűen importálnak cuccokat az országba. Akkor meg miért kér
tőlem ilyen számot ez a jóember? És milyen dolog az, hogy enélkül nem hajlandó feladni a kifizetett csomagomat? -
Andralin
aktív tag
Leírtam neki egyértelműen, hogy nem tudok ilyet adni, mert az csak cégeknek kell és én magánszemélyeként, hobbi célból rendeltem, nekem biztosan nincs ilyenre szükségem a vámoláshoz. Meg azt is leírtam, hogy 22 EUR alatt nem lesz vámkezelve az itteni törvények szerint.
Erre most ezt írta:
dear friend
can you ask for your friend?
it is important for DHL.
what's your ideas?
thank you!Kérjem el a barátom EORI számát??? Nem fogta fel, hogy nincs rá szükség...
-
Andralin
aktív tag
Felhívtam a DHL-t, elmeséltem nekik a történetet.
A sima ügyfélszolgálaton is azt mondta a srác, hogy szerinte tutira nem kell magánszemélyként EORI, de a biztonság kedvéért átkapcsolt a vámügyintéző osztályukra. Ott is megerősítették, hogy ebben az esetben magánszemélyként biztosan nincs szükség EORI számra.Most megírtam az eladónak, hogy ezt mondta a DHL és odaírtam, hogy 100% felelősséget vállalok érte, ha esetleg az EORI hiánya miatt gond lenne a vámoltatásnál.
Nagyon kíváncsi vagyok mit válaszol. -
Andralin
aktív tag
válasz Andralin #30144 üzenetére
Egy kis érdekesség.
Közben kicsit keresgéletm a neten AliExpress és EORI ügyben.Találtam egy reddites topikot, amiben azt írják, hogy Romániában az alis és egyéb kínai csomagok esetén az ottani DHL magászemélyeknél is kéri az EORI-t minden esetben!
A leírtak szerint a DHL ilyenkor vállalja, hogy gyorsított eljárásban megigényli és megszerzi a magánszemély címzettnek az EORI számot (ami egyébként magán úton sokkal hosszab idő lenne). Ez 5 nap szokott lenni, ilyenkor felszámolnak még egy rakat pénzt az EORI igénylésre + még az 5 napos tárolás költségét is rá szokták verni a szerencsétlen címzettre.Ezek szerint nagyon nem egységes az EORI kezelése az EU-s országokban. Valószínűleg ezért kekeckedik az eladóm. És mi még örülhetünk, hogy a magyar DHL normális a románokhoz képest.
-
Andralin
aktív tag
válasz Andralin #30144 üzenetére
Fantasztikus!
Írt az eladó, hogy megpróbálta feladni, de a DHL nem vette fel a csomagot EORI szám hiányában!
Mégis mi köze van a kínai DHL-nek ahhoz, hogy van-e európai vámkezeléshez szükséges azonosítóm? Hogy jönnek ahhoz, hogy Kínában ilyet kérjenek?Szerintetek elképzelhető, hogy kamuzik az eladó? Lehet, hogy valamiért nem akarja DHL-el küldeni?
Felajánlotta, hogy fogadjam el, hogy sima alis standard shippinggel küldje. Ha elfogadom, akkor a különbséget hogyan fogom megkapni? Automatikusan, azonnal, vagy majd csak a csomag megérkezte után tudok majd ezügyben dispute-ot indítani?
[ Szerkesztve ]
-
Andralin
aktív tag
Sziasztok!
Tegnap ahogy javasoltátok kezdeményeztem a megrendelés törlését, indokként azt válaszottam ki, hogy "Seller can't ship the order with the selected shipping method."Mellette még válaszoltam az utolsó üzenetére, leírtam, hogy nonszensznek tartom, hogy a kínai DHL EORI számot követeljen feladáshoz, az a szám az EU-s vámhatóságoknak szükséges csak, semmi köze hozzá a kínai DHL-nek feladás oldalon. És hogy akkor így nem kérem a megrendelést, leírtam azt is, hogy törölni fogom és megrendelem majd másik szálítási módszerrel.
Erre reggel jött az értesítés, hogy a törlési kérelmem visszautasításra került.
Indoklás: Reasons for Rejection: Dear Friend, Please choose other reason. Best regards.Valamint az alábbi üzenetet küldte még az eladó. Szerintetek most hogyan tovább? Muszáj akkor elfogadnom a felajálott megoldást? Mit tegyek most, ti mit tennétek?
Dear Friend,
We really hope to do business with esteemed your.
But if we send without EORI, the DHL refuse to send it in China. So we have no idea about that rules.
Yes, just your country Customs need it, so if parcel reached in your way, and you cannot provide the number, they will return it or ruin it, it will create high cost.
We hope to send by ePacket for you and it cost USD4.34.
After you receiving the parcel, I will refund you USD12.50 to you by PayPal.
Do you agree?
Waiting for your news.
Best regards -
Andralin
aktív tag
Megfogadtam a javaslatod és másodszor is kértem a törlést.
Második próbálkozásra szerencsére elfogadta az eladó és kaptam értesítést, hogy törölve lett a megrendelésem, vissza fogom kapni a pénzem.
Hálásan köszönöm ismét a segítséget!
Jó, hogy van itt egy ilyen tapasztalt fórumtárs, aki az ilyen dolgokban tud tanácsot adni! -
Andralin
aktív tag
Ha ennyire félsz az Alin megadni a kártyaadataidat, ajánlom nézz át ebbe a topikba: [Revolut]
Teljesen ingyen, minden pluszköltség nélkül lehet egy angol bankszámlád, ingyen töltheted fel forinttal vagy akár euróval és ingyen kapsz egy virtuális kártyát is, de akár fizikai debit kártyát is. Általában 10 perc alatt megvan a számlanyitás és megkapod a virtuális kártyát, a bankkártyás feltöltés pedig azonnal átmegy. Feltéve, ha egy másik banknak már nyugodtabban adod meg a kártyaadataidat a feltöltéshez.
Én ennek a virtuális kártyáját használom az Alin fizetésekre, tökéletesen működik. Sok dolgot testreszabhatsz a kártyán, pl. egy kattintással lehet aktiválni majd inaktiválni a kártyát a fizetések idejére csak és akkor tutira nem tudják ellopni a rajta lévő pénzt.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Yettel topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- OTP Bank topic
- Ukrajnai háború
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen SSD-t vegyek?
- További aktív témák...
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)