- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #106 üzenetére
Ennyire részletesen nem merültem el az After Effectsben. Feltételezem, hogy az Illustrator görbéket minden további nélkül importálni tudja vektoros alakzatként vagy Smart Objectként, mint a Photoshop. Aztá, hogy AE-ben mit kezdesz velük, csak a tudásodon múlik, mert mindent meg lehet vele csinálni.
Ha nem gond az angol, akkor Andrew Cramer weboldalát ajánlom első körben, a Videocopilot.net-et. Itt vannak tutorialok is, és nagyon sokat lehet belőle tanulni, de készülj fel lelkileg rá, hogy ezeknek a bonyolult dolgoknak nem csak az elkészítése, de a bemutatása is rendkívül időigényes; nem ritka, hogy egyórás vagy hosszabb egy tutorial.
Ha feliratkozol a YT-csatornájára is, szerintem ott lehet kérdezősködni is.
Volt néhány éve egy 3-as bakter nevű felhasználó, akinek a Videosmarton voltak AE-tutorialjai, meg egy hozzá tartozó weboldal is, de már nem emlékszem a címére; lehet, hogy azóta már nincs is meg.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #111 üzenetére
Szerintem csak kerülőúton tudod megoldani. A réteget megduplázod, és kétféleképpen maszkolod. A megfelelő helyeken elvágod őket, ahol az egyik abbamarad, ott kezdődik a másik. Ha ügyesen csinálod, nem lehet észrevenni, hogy duplázott réteggel csináltad.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
MrChris
nagyúr
válasz trialboj #115 üzenetére
.mov-ba. Magát a tömörítést gyorsan csinálja, legalábbis ha csak tömörítek Freemakkel, Sony Vegassal . Ebből és az apró méretből gondolom, hogy az a része pillanatok alatt meg van.
Egyenlőre csak próbálgatom, tanulom, szakmámban szeretnék oktató jellegű videót csinálni és nem csak öncélú látvány miatt, hanem magyarázó jellegnél fogva jók lennének a trackingelt feliratok vonalak, nyilak...
Kipróbálom akkor alapoktól, lassan beemelve, bonyolítva.
A vidkarimat (régi nv250) úgy látom nem támogatja.
3ds max modellezőt nem ismerem, annyira valszeg már se időm, se erőm. -
MrChris
nagyúr
válasz trialboj #115 üzenetére
Bár nem támogatott az nv250, meg figyelmeztet az AE a hardver accelerated/gpu támogatás beállításnál, de mégis beállítottam, így kb 1fps-el csinálja a 640*480-as videót amit csak CPU-val legalább tízszer ennyi ideig számolt. Azért FHD esetén meg több 3d felirat ennek is sok lesz.
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #129 üzenetére
Vektoros állomány nem pixeles, így nincs olyan, hogy 1000×1000. Nincsenek méretek, így értelme sincs ilyesmiről beszélni. Oldalarányok lehetnek. A4-esben 1:1,41-hez vagy lehet 4:3 vagy 16:9, 16:10 stb.
Szerk: Amúgy nekem fenn van a Quicktime, de az AE CC összesz@rja magát, ha MOV-ot akarok renderelni h.264-gyel, így nem használom.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #131 üzenetére
Leginkább az idő az, ami mindenkinek hiányzik. A Videocopiloton rengeteg tutorial van, de némelyik több mint egy órás! És ha csak egyszer végignézed, nem tudod megjegyezni. Sokat kell gyakorolni, és akkor már tudsz egy db effektet.
Azt szoktam mondani, hogy az AE a Photoshop mozgóképes kiterjesztése. Amit Ps-ben megcsinálhatsz állóképpel, azt AE-ben mozgóképpel. De végtelen mennyiségű idő kell hozzá.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #148 üzenetére
Előbb töltsd fel valahová, mondjuk ajánlom a YouTube-ot, azt mindenki meg tudja nézni, oszt slussz. Tegyed a videót nem listázottá, így csak az látja, akinek belinkeled. Mondjuk mi, itt a fórumban.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #166 üzenetére
A majmos állványnál az egész hátteret is újraalkotják, vagy új take-ként rögzítik a színész nélkül. Mivel a kameramozgásokat számítógép vezérli, ezért akárhányszor meg tudja ismételni ugyanazt a felvételt. A színész csak azért kell a képbe, hogy meg tudják komponálni, valamint hogy hordozza az arcán a tracking point-okat.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #172 üzenetére
freesound.org Regisztrációhoz kötött a használata, de ingyenes. És még keresni is tudsz, nem így zanzásítva vannak a rossz effektek.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
xtro
aktív tag
válasz trialboj #166 üzenetére
Ezeket szerintem nem Ae-ben csinálták hanem komolyabb programokban.
De itt bejönnek a mattepainting és társai ,igazából itt nem a videót szerkesztik hanem csak azt rakják rá valahova.
Háttérkép/lehet videó ----> alap videót rávágod. Legalábbis ahol nagyban kell manipulálni a felvételt.
De ha a fejes cuccra gondolsz akkor azt már egy mezei C4D-vel is meg tudod csinálni.
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #182 üzenetére
Teljesen jó, de azt az apró vonalat tényleg lehagyhatod.
Kivezetésre meg pörgesd ki a néző arcába. Skálázod, amíg ki nem lóg a képből, és nyomsz rá 4×360° pörgést motion blur-rel. De jó rövid legyen.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #201 üzenetére
AE-ben annyi történik, hogy elkészíted az animációt normális nézetben. Ezt a kész kompozíciót egy előkompozícióvá alakítod, ami így kvázi egyetlen rétegként viselkedik. Aztán 3D réteggé konvertálod egy egyszerű kapcsolóval, majd hozzárendelsz egy kamerát. Így az egész animáció 3D térben tud mozogni, de az eredeti formáját megőrzi.
Nézzél ilyeneket! >>>VIDEOCOPILOT<<<
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
-
DavidPetson
csendes tag
-
DavidPetson
csendes tag
válasz trialboj #216 üzenetére
A háttér loop-al kapcsolatban a kockában látható rész legyen ugyanaz az a táj első és utolsó frame-en, köztük a változás. Ettől függetlenül a felhő és a nap továbbra is gondot fog okozni. A felhő a kevésbé problémás, mert a fent említett táj megoldással kivitelezhető. Viszont napból egy van a mi Naprendszerünkben, hacsak barátunk nem a Tatooine-on tekeri a bringát. Úgyhogy azt az első frametől az utolsóig át kéne úsztatni az égen, ami nem a legjobb megoldás, mert akkor úgy tűnne, hogy közelebb van mint a felhő a mozgásából ítélve, szóval én azt hagynám fixen.
Az animációnál meg a pedált nem rajzolnám külön, hanem a cipő aljára "ragasztanám", így annak az animálásával nem kell foglalkozni. A felénk eső pedál pedig rossz layer sorrendben van, mert bemegy a váz mögé.
És én is azt mondanám, hogy teljesen kinyújtott izületekkel operálj.
[ Szerkesztve ]
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #219 üzenetére
Én sem a felhőket, sem a napot nem animálnám. Ezek nagy távolságra vannak, és ezáltal mozdulatlannak tűnnek. Még rohanó vonatból szemlélve is. Persze a felhők úszhatnak is, ha nagy a szél, de az animációban ez nem mérvadó.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
Rayyy
senior tag
válasz trialboj #228 üzenetére
Bár ebbe a topikba raktad, szerintem nem technikai jellegű a problémád. Nekem csak egy technikai jellegű megjegyzésem lenne, mégpedig, hogy csúnyán hajlanak a lábak. Ilyen animációnál már jobb külön szedni a combot, lábszárt, lábfejet. Én az ilyesmit duik-kal csinálom.
Inkább azt látom, hogy stílusjegyek keverednek. Például a háttér nem annyira illik össze a bringa részletes kidolgozottságával, ami lehetne stilizáltabb. Az ember pedig megint egy harmadik vonal a kontúrosságával.Minden a legnagyobb render!
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #232 üzenetére
Negatív billentyűn a fekete billentyűket érted?
Én lefelé mozdítanám őket és vissza. Ez adná az illúziót, hogy befelé mozdul. Ezt végig lehetne hullámoztatni. A fehér billentyűk lenyomódását úgy lehetne térbelivé tenni, hogy szürkévé változik ideiglenesen. Mikor besüllyed, ugye árnyék kerül rá, sötétebb lesz, ez adja az optikai illúziót, hogy elmozdult. He ha kontrasztos akarsz maradni, akkor ez a színjáték nem opció.
A fekete billentyűket le és fel mozgasd meg.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #266 üzenetére
Na ezt megoldottam, erre kapok egy olyan projekt fájlt hogy azt sem tudom mi van benne.
Fogalmam nincs hogy kellene dekódolni. Kicsit feljebb szeretném tenni a jobb oldali téglalapot, de hol találom ezt igazából? Csak nem kódokkal lett írva ? Hátteret sem tudom változtatni
Van valami ötlet mivel lehetne ebből kezdők számára is editálható projektet varázsolni?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #451 üzenetére
Igen, az alfa csatorna azt jelenti, hogy kikulcsolt, átlátszó háttere van a videónak, így lehet kompozitálni.
A tükröződés már más tészta. Egyrészt meg kell dupláznod a tűz rétegét, és alkalmaznod kell rá néhány effektet, például a Displacement Map-et, amelyhez az adatokat a víz régetéről kell venni, aztán eléggé babrás dolog ez.
Javaslom, nézzed a Videocopilot tutorialjait, csak készülj fel arra, hogy egy-egy ilyen 3 másodperces effekt tutorialja is minimum 45 perces, 1 órás. És lehet, hogy többször is neki kell futni.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
pikszel
őstag
válasz trialboj #453 üzenetére
Az lesz talán a legkevesebb. A mozgást a Motion Trackerrel egyszerű lekövettetni, ha számít a perspektíva, akkor a Camera Tracker hasznosabb. A nagyobb meló inkább az lesz, hogy úgymond ne essen le a képről a tűz.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz trialboj #485 üzenetére
Szia, ez egy teljesen egyszerű dolog, csak 3D rétegekkel kell hozzá dolgoznod (a réteg tulajdonságainál a kis axonometrikus kocka ikon). Beírod a kívánt szöveget, majd a Pan Behind (Anchor Point) eszközzel (Y) a közepéhez illeszted a transzformációs pontot (a Ctrl billentyűt nyomva tartva közben illesztheted). Most hozz létre egy kulcsot az X forgatáshoz, majd pl. egy másodpercnél még egyet, és adj ennek egy 90 fokos értéket. Ekkor ugye már oldalról fogod látni a szöveget egy csíkként. Most a transzformációs pontot mozgasd feljebb egy kicsit és kész is vagy az egyik "oldallal". A láthatóságot kell majd még kulcsolnod, hogy ne lehessen látni az elforgatott szöveget.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz trialboj #490 üzenetére
Igazán nincs mit, viszont az általad linkelt állományt nem tudom megnyitni, de igazán nincs is jelentősége.
Annyit lehet még egyszerűsíteni a dolgon, hogy az Opacity értékét nem kell feltétlenül kulcsolni. Ezzel a scripttel eltűntethető, ami annyit csinál, hogy ha a réteg nem néz a kamerára, akkor az értéket leveszi nullára. Alt + balklikk az Opacity stopperórájára, majd a Timeline-on megjelenő alapértelmezett érték helyére beilleszted a kódot.toCompVec([0, 0, 1])[2] > 0 ? value : 0
(#489) BonFire
Melyik része nem tiszta? Ha a transzformációs középpont (TK) elhelyezése térben, mert ugye 3D rétegeknél már van Z koordináta is, akkor azt talán még egyszerűbb felülnézetben az objektum mögé húzni. A különböző nézeteket a Composition ablak View legördülőjében találod. Ebben az esetben talán a legegyszerűbb ezt elképzelni egy hinta mozgásával. A mozgás középpontja itt is az objektumon kívül esik, és a lánc hossza (esetünkben a TK távolsága az objektumtól) határozza meg, hogy a fenti esetben mekkora a virtuális kockának/téglatestnek a felülete.[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
pikszel
őstag
válasz trialboj #496 üzenetére
Tudok segíteni, de ahhoz látnom kellene a forrásfájlokat. A tüzet is külön kapod meg, vagy azt neked kell összehoznod? Ha kapod, akkor az alfa-csatornás végtelenített (loop) állomány lesz? Részleteket kérek.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
cigam
félisten
válasz trialboj #504 üzenetére
Vagy csak most kapta meg élete első könyvét egy több mint 10 éves verzióról, és próbálja megismerni mi hol van, nemhogy értelmes kérdést tudjon feltenni
Viszont most hogy mondod: Az Adobe-tól letölthető "szürke" kópiával gyakoroljak, hogy minden ott legyen ahol a könyv írja, vagy vessem magam bele a legfrissebb CC-be, mert azzal is végig lehet vinni a könyvet?
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
BonFire
veterán
válasz trialboj #504 üzenetére
„Majd írok, habár kicsit fura hogy csak az én problémámról van szó, mások nem írkálnak ide? Mindenki pro, vagy senkit nem érdekel annyira ez az afterben való mókázás?”
Ellenkezőleg. Kevés a pró. Tőlük mit vársz? Írja be mindenki egyesével, hogy „Én nem tudom, hogy kell csinálni.”?
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- További aktív témák...