- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Üzemidő bajnokkal készül a Samsung az olimpiára
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic V2 - origami
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Kávézaccból készülnek a Tecno Camon modellek
ma Pontosabban a bőr hatású hátlap, amit kizárólag napenergia felhasználásával, kemikáliák nélkül állítanak elő.
-
Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
it A jelentések szerint Donald Trump azt fontolgatja, hogy politikai tanácsadót csinál Elon Muskból, amennyiben megnyeri a novemberi választást.
-
Feltűnt a dél-koreai hitelesítésen a PlayStation VR2 PC adaptere
ph A Sony közel lehet a starthoz, így a VR headsetjük hamarosan PC-vel is használható lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
FeRRaR1
őstag
Jó hírek:
Beszéltem a kereskedéssel, mivel láttam hogy le műszakizott a gépezet. Hiba nélkül átment, cserélték a fékbetéteket ahogy kértem, az olaj szűrő háznak nem volt baja ha nem O gyűrűt cseréltek hogy ne gyöngyözzön. Utas oldalon van egy kis kavics nyom a szélvédőn azt holnap javítják. Utána teljes külső belső kerázást kap.
Szerdán felvehetném reggel, de csütörtökön pont onnan 15 percre fogok dolgozni így nem autózok 3 órát feleslegesen extrába.
Gyári gumiszőnyeg és csomagtartó tálca berendelve.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Wiz Khalifa #13369 üzenetére
Utóljára 18-ban voltam a V8-al. Szép hosszú út, volt hogy évente 5-6x is megjártam még 2015 előtt. Majd Kaposváron, ahol születtem mindenki meg akart előzni, le akart szorítani, szakad astra bele akart terelni a busz hátuljába... Amég le nem padlóztam, hát, nem mondom meg mennyivel de utána leültem egy fagyira, hogy a belvárosba ennyivel mentem mikor tele van civil rendőr autókkal meg trafikkal. Nem mellessleg gyalogosokkal. Aztán arcon vertem magam és nem csináltam többet ilyet, hogy felcseszem magam idiótákon. Pedig sok volt. Nem tudom az ilyenek miért nem az asszonyon vezetik le a feszkót az ágyban. Meg persze a klasszikus 70-el a főúton, de ha előzni alarok 120-ig nem enged el. Addig nem volt sürgős, akkor már igen. Át akarom engedni a gyalogost, az nem mer elindulni a zebrán, engem meg ledudált mindenki... Ugye Angliában kötelező átengedni ahol nincs lámpa csak zebra.
Na mindegy, remélem neked jobb tapasztalatod lesz és élvezed az autót. Jó nyaralást/látogatást. Visszafele álj meg egy napra a Nürburgringen
-
FeRRaR1
őstag
Hazaértünk. Valami még lesz vele. Kicsit búg az egyik oldala, szar gumi vagy kerék csapágy. Hirtelen a gumit mondanám mert kínai retek, és nem melegedett egyik kerék se.
Hazafelé főleg autópálya, 6,7 literes átlag.
75 literes tankkal az kb 1100km. Fedélzeti is ennyit írt tankolás után. WoW. Elég nyomatékos, szépen lehet vele haladni, előzni. -
FeRRaR1
őstag
válasz belaazallat #13373 üzenetére
Nem, akkor nem vettem volna meg. De az ablak mosó fúvóka fűtött.
-
FeRRaR1
őstag
Igen sajnos túl meleg helyre rakták az abs elektronikát azokban. Óracsoporttal is szokott gond lenni. Én is imádtam a V70-emet, 2001 T5 volt. Szeretek én is magam dolgozni a kocsikon ha tehetem. S80 V8 haldex felújítását, nagyszervízét megcsináltam. Amit tecsinálsz, arról tudod hogy rendesen meg van csinálva. A többiről csak reméled.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Peti78 #13384 üzenetére
Gyári Castrol Titaniumot használok az összes Volvómba, gondom soha nem volt.
Feleljen meg a specifikációnak, ne teszkós legyen, és cseréld időbe, vagy használat függvényében akár előbb. Ezek a legfontosabbak, nem az hogy Castrol vagy Mobil 1.
Meg ne hamis vagy régi leszűrt legyen
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz milkabrams #13417 üzenetére
Problémásabb mint a 6 sebességes geartronic. A 140 ló és 220 nm nem fog elbánni vele, ellenben az idő és a szervizelés hiánya igen. Nem lehet megmondani 20 év körüli autóknál. Találhatsz lógó belűt aminek bontóban a helye és olyat is ami megkapta ami jár és boldogan elvagy vele még hosszú éveket. Itt már tényleg állapotot veszel mert ennyi idősen már semmi sem golyóálló. Kipróbálod hidegen, melegen, átnézeted, ha minden jó akkor olajat cserélsz benne és használod.
Annyira megbízható amennyire a kiszemelt célszerszám karban volt tartva.
Dinamika is nehezen megfogható. Valakinek a 6 másodperces 0-100 a dinamikus, valaki boldog a 12-essel is. Manuálisra ír 10,2 secet, mivel régi fajta automata azzal gondolom még komótosabb.
A 140 lovas szívó benzin volt az egyik leggyengébb motor amivel szerelték.
Nyilván így is gyorsabb lesz a korabeli opel / suzuki és társainál.
Így itt azt tanácsolnám hogy nézd meg a mostani / korábbi kocsijaid hogy gyorsultak. Ha a Volvo gyorsabb akkor sokkal jobbnak fogod érezni a kis javulás miatt is.
-
FeRRaR1
őstag
válasz milkabrams #13419 üzenetére
Ezt éreztem én is a transit connectel amit idén adtam el. 4 éves, 33k mérföld és mindig valami elfosta magát a folyamatosan szervizelt és karbantartott retken.
Csak automatában gondolkozol?
Annál a fordnál biztos gyorsabb, de jó példányt találni kihívás lesz. Illetve ennyi idős autónál nem reális a költség mentes közlekedés. Előfordulhat, de a 15 használt autós tapasztalatom alapján eddig mindegyikre kellett költeni valamennyit, bár jól forgattam a gépeket mert az utolsó 10-ből 9-et profittal adtam el. Volt V70 T5-öm, 2001-es, olyan amit nézel csak kombi, meg a turbós változata az 5 hengeresnek. ABS szenzor, csatlakozók, kábelek már el el fáradnak. És akkor még az nem volt sok, mert rengeteg embernél ment el az ABS vagy fékmodul, váltó, óra csoport, blokk repedés, turbó, különböző folyások...
Nem elriasztani akarlak, de soha nem tudod garantálni hogy ezekbe nem fogsz bele futni.
Most lehet megköveztek itt, de nézzél rá a Lexusokra is. Azon csak egy elrohadt hővédő lemezt kellett cserélnem, 2 másik van ismerősi körben, soha semmi nem ment tönkre egyikben sem. Mondom ezt ezt úgy hogy RX helyett most vettem XC60-at. Viszont azt elismerem bármikor hogy az a költségmentesebb konstrukció a tapasztalatom meg statisztikák alapján.
-
FeRRaR1
őstag
válasz milkabrams #13437 üzenetére
Előélet függő, nálam egyik sem evett semmit, volt szívó és turbo is. Így ha eszik azt kínozták / nem szervizelték időben vagy megfelelően / hidegen rúgták.
Nincs csoda recept, a legmegbízhatóbb autóból is kifoghatsz rosszat, és a legmegbízhatatlanabból is jót.
Esetleg vegyél megbízható(bb) kereskedésben, és akkor él a 12 hónap szavatosság. [link] Mert ha eszi az olajat azt senki nem fogja neked a helyszínen megmondani, használni kell esetleg kompresszió tesztelni a hengereket, de azt szvsz senki nem fogja vállalni, se te se a kereskedő.
Annyit tehetsz hogy legjobb tudásod szerint választasz, viszel vagy elviszed olyan helyre ahol igazi hozzáértő / szakértő van. Igen, ezért fizetni kell, de a "befektetésedet" véded vele.
Ismerek olyat aki úgy vesz autót hogy fel se nyitja a motorháztetőt, sokszor rá is cseszett. Ismerek olyat aki mindig elvitte komoly átvizsgálásra vásárlás előtt, értsd márka specialistához, súlyos pénzért. Na ő még nem járt rosszul egyik vételével sem ellenben beszélték már le autóról.
Illetve nem kell meglepődni ha költeni kell egy használt autóra. Kopó fogyó alkatrészek, folyadékok, szűrők...
-
FeRRaR1
őstag
válasz milkabrams #13460 üzenetére
Ezért adtam el a fordot én is idén, nem volt 4 éves, végig szervizelt, alacsony futású, mégis 3-6 havonta szerviz. Szétmállott a klíma hűtő? Mi az anyámtól? Mondják ja ez ilyen. Befecskendező a 3. hengerben elmegy, csak prémium üzemanyag, szűrő cserélve, tank félig, autópályán. Mint ha elmentek volna a bakok úgy elkezdett rángatni 2000 fordulat alatt, utána néha elkezdett ütni az automata. Mind ez a 3 egy éven belül + az éves szerviz + műszaki. Szóval 4 garázs látogatás. Na mondom mész te az anyádba te mocskos sz@r. Abszolút nem voltam 3F-es de a tapasztalatom azzá tett. Feltettem kicsit többért mint vettem, 4 nap és elment. Persze ki volt kerázva mint minden autóm. Most itt meg se említem hogy a BT és android autó nem tudott hívást fogadni mert vagy én vagy a másik fél nem hallott semmit. 10-ből 3x ha jó volt. Néha elfeketült és újra indult menet közben és társai. Mellé atom kényelmetlen volt 30 percnél tovább... Vevő mondta olyan szép el se kéne adnom. Hát nekem is fáj de elengedem hogy te "élvezhesd" (Mondjuk mondta hogy csak fordja volt eddig, csak azt hajlandó venni. Egészségére. Én soha a büdös életben nem veszek még egyet.)
Ami vissza jött pénz, annak a 2/3-ából vettem egy XC60-at, amit itt pár oldallal visszább láthatsz, a fehéret. Pénz is maradt, kocsi is 1000x jobb.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz belaazallat #13478 üzenetére
Igen eladásnál mindig nagyon rugalmasak, csak utána lehet hogy nyomnak egy 180 fokos fordulatot. Amennyiben nincs hibád / javítanivalód akkor jó tapasztalattal mész haza.
Zay úti duna autóban voltam egyszer és utoljára.
Mellesleg egy privát küldött oda hogy olvassanak ki egy hibát amit nem lát, majd a márkaszerviz egy másik priváthoz akart küldeni, de közölték hogy igazából 2 misiért megoldják a problémát. Mindezt atom bunkó és lekezelő stílusbanMindegy, nem írom le az egészet mert hosszú, lényeg hogy őket nem ajánlom.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #13509 üzenetére
Sokan írják ki szoftveresen és raknak standard lengéscsillapítót be. De a gyári beszállítótól (Monroe) is olcsóbb mint a Volvótól.
2ozzmexy
Magasságot nem állít csak keménységet. Mennyire sportos vagy komfortos a csillapítás. -
FeRRaR1
őstag
válasz haxxika #13518 üzenetére
Pont hogy ebben a legjobb a Volvo, biztonság, kényelem hosszú távon.
Vittem haza egy mazda 6-ot, mindenem fájt, 3 szünetet kellett tartanom, kegyetlen rossz volt.
Közvetlenül utána egy V70 T5, 2001, csak tankolni álltam meg 2x Calais és Sopron között. Kiszálltam, fáradt voltam de nem fájt semmim. S80 ugyan ez, 700-800km vagy a 2018-as EU turné, 7000+km egy hónap alatt, semmi fájdalom sehol. Rettentő jól megtervezett gépek ebből a szempontból is. -
FeRRaR1
őstag
-
FeRRaR1
őstag
Nekem a Lexus CT200h volt így, haver Svájcban mondta eljár 5-6 literrel dombos kisvárosban, rövid távok, nem odafigyelve. Én szeretek sportosan vezetni, nincsenek nagy szintkülönbségek, még is bekérte a 6,5 - 7,5 litert. Márkaszervizes, átnézett, karbantartott, sőt garanciális volt mert ugye 10 év. Nálam inkább 6,5 - 7, asszonynál inkább 7 eleje. Pedig ő nem előrelátóan vezet, én kigurulok, figyelem a lámpákat, forgalmat stb.
Kedvencem az UK Volvo csoportban jött pár hete egy srác, S80 V8, kék fólia, tele aggatva minden elképzelhető matricával, ablak szél terelővel, meg amit akarsz...
Jajj de jó a kocsi 9 literrel járok vegyesbe. Na nem bírtam tovább, meg anyád az a 9 liter. 2 V8 Volvóm volt, 10 liter alatt lehetetlen eljárni velük. Ha bemelegítve nullázod, felkészülve, óvatosan erre mész hogy lefotózz valami 9 literes fogyasztást, ahhoz valami rettentő nagy lejtő kell... Tankolás után pályán, bemelegedve, klíma ki, nagyon odafigyelve mentem egyszer az XC90-el, hogy csak egyszer megnézzem mit mutat úgy, lett 10,8 liter. Normálisan pályázva, 140 körül nem annyira figyelve a fogyasztásra 12-13 között. Padlózva a ringen 4 kör alatt ürül a 75 liter, az majdnem 1 liter / km (vegyes átlag, néha sportosabban gyorsítva 14 liter az S80 V8)
Most az XC60 az tudja a 6,x litereket pályán, megpakolva, 4 személlyel is, de 140 felett klímával dinamikusabban inkább 8,x. Városban szintén dinamikusan 9 körül.
-
FeRRaR1
őstag
Köszönöm
Vegyszeres szálló rozsda és kátrány eltávolítás, 2 alapos mosás. Illetve 4 "nagyobb" karcot be is csiszoltam és políroztam 400-as pasztával mielőtt az egész megkapta a 2 lépcsőt.
Itt már kapott egy Graphene wax bevonatot, ablakok is le vannak kezelve ahogy a gumik és a kerék ívek is. Napi használatú verdát nagyvárosba ennél tovább nem tolok, mert innen kis javulásért is nagyságrendekkel több időt kéne vele foglalkoznom. Nem mintha nem lenne jobb állapotban és szebben tartva mint a többi 99% kocsi az utakon
(korábbi képeken csak polír volt, lekezelve semmi nem volt még...)
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz haxxika #13572 üzenetére
Ehhez képest most van egy XC60-am és nagyon jó kocsi. Viszont mindent fenntartok amit akkor írtam. Az az első kerekes XC60 amit próbáltam egy legalja förtelem volt. Még mindig vannak rémálmaim miatta. Autónak nem méltó, pláne nem Volvónak. Ehhez képest ami most van, bár régebbi de ég és föld. Úgy tapad, kanyarodik hogy az álom, kényelmes és enyhén sportos, nem üt fel, ülései sportosabban tartanak mégis puhábbak és párnázottabbak, sokkal de sokkal kényelmesebbek. Szóval én azt mondom hogy ha XC60 akkor AWD R-design minimum, mert a 4 hengeres FWD az valami förtelmesen rossz volt. Önmagában is, meg mindenhez képest is amit valaha próbáltam. Haldex javítása nem nagy dolog, ezer videó van YT-n, nem drága az alkatrész. S80 V8-on cseréltem szűrőt, pumpát, folyadékot 2x. XC60-ban folyadékot (annak idején az XC90-en is). Amennyiben rendesen kapcsol, nincs baja érzetre, hibakódra akkor egy folyadék és szűrő cserével nagy valószínűséggel rendben leszel. Automata váltóra ugyan ez igaz, csak azt nem tudod házilag javítani
-
FeRRaR1
őstag
válasz haxxika #13574 üzenetére
Vezérlőm is elment egyszer de azt nem is dokumentáltam. S80 V8, állítólag 10 év felett lehet beázás, párásodás. Van itt több cég is aki erre szakosodott, lekaptam a vezérlőt a haldexről, elküldtem nekik, 120 font volt az egész, és 3 nap alatt visszaküldték, úgy néz ki mint ha zsír új lenne, komolyabb szigeteléssel, és élettartam gart adnak rá. Vissza tettem, friss folyadék azóta is hibátlan. (egyik környékbeli csapatásnál első kerekesre váltott az S80)
Ezt én is végig zongoráztam, 8 folyadék csere.
S80, XC90, XC60 is.Motor olaj
Hűtő folyadék
Fék folyadék
Kormány szervó
Váltó
Szöghajtás
Haldex
Hátsó diffIlletve ez mellé próbálok minél alacsonyabb futást / jobb állapotot venni. Ezeket azonnal ledobni és akkor sokkal jobbak az esélyeid. Mert minden el fog romlani, a kérdés csak a mikor. 7 éve van meg az S80, kapott 30 napos 7000km+ os EU turnét, Nürburgringet sokszor, de köszöni szépen mindene eredeti a hajtásban. (haldex vezérlő felújított, pumpa új, én cseréltem) Viszont a felújított vezérlő miatt nem kell programozni.
-
FeRRaR1
őstag
Ismert story:
320d Németből, 620e km-el vette a kereskedő ahol haverom dolgozott annak idején, 220-al kezdték árulni...
Egy jó konstrukció esetén szvsz szívó benzin majd második helyen a turbo diesel megbízhatóságilag. Szívó dízelt nem sorolom ide mert olyan már rég nincs de azok a merci motorok elnyűhetetlenek voltak.
Egy híresen tartós motornál is az előző tulajok szervizelése és hidegen (nem) üvegelése határozza meg főként a történetet.
Viszont egyre többször Magyar ismerőseim a karbantartás hiányára, kókány megoldásokra panaszkodnak, pedig nem a piac legaljáról szemezgetnek.
Adtunk már el hibátlan D5-öt 540e km-el. Meg nem mondtad volna se kintről, se bentről se vezetve hogy több mint 200 van benne.
Nekem is volt 400e felett futott D5 S80, még váltó hibával is haza hozott országokon keresztül.
-
FeRRaR1
őstag
Nincs bizony, az új dízelek nagyon randán szólnak. Nekem az 5 hengeres 2,4-es Volvo dieselek hanga is tetszik !DE! Csak alacsony vagy nagy terhelésnél. Csak éppen odalépsz vagy lassan indulsz dombon hangot nem szeretem annyira. Inkább kövérebbet nyomok hogy szebben muzsikáljon.
De ha már muzsika, asszony vezette 4 hete a V8-at egy reptéri felvételhez. Már én mondtam neki hogy vigye mert régen futott. Hazaérve kb 30 percig arról beszélt hogy milyen jó vezetni Szégyen szemre én annyit vezettem az elmúlt 4 hétben hogy kigurultam egy mosásra a garázs elé.
Mostanában ha van egy kis időm inkább a montira ugrok fel és irány az erdő.
De lehet berágok magamra és október közepe vége fele leugrok a Nurburgringre hogy még évad zárás előtt tudjak csapatni egyet.
-
FeRRaR1
őstag
Voltam ma egy nagy szerviz utáni rutin csekkoláson az XC60-al (2012 végi, pre facelift, 2,4 D4)
Namármost 7 saját és 30 Volvo a családban után azért tudok róla egy s mást. D5 2 turbo, D4 single turbo. Tudtommal, wikipedia, egyéb oldalalak és keresők, saját tapasztalat (nem XC-n).
Említette a szerelő múltkor hogy igen ezek a 2 turbós dízelek így meg úgy de elengedtem a fülem mellett mondom biztos benézett valamit, de egy komoly helynek a tulaja aki maga is szerel és versenyautókat készít fel szóval azért furcsa volt.
Most megint ott voltam, felemelte, mondta hogy menjek vissza kb 1 hónap múlva egy gyors átnézésre...
Egyik turbo csőnél van egy kis olaj pára, semmi csöpögés, csak egy kis ködölés. Mondta valószínűleg csak egy tömítés vagy O gyűrű, legközelebb megyek berendeli, kicseréli, nem sürgős. Mondja akkor már megnézi a kis turbót is. mondom OK, de úgy tudom a D4 egy turbós, a D5 kettő.
Mosolyog, behív a kocsi alá, nézz fel, ott a nagy, na ott is nézz fel, ott a kicsi. GYEREKE SZÜLETETT, aztán röhög Majd hozzá tette azt hittem te nagy Volvo szakértő vagy.
Szóval vagy én néztem be valamit évek óta D4 téren, vagy ez annyira közel van a facelifthez, vagy elfogyott a D4 alkatrész ezért detuned D5-öt tettek bele nem tudom
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #13619 üzenetére
Nem tudok érdemben hozzá szólni sajnos. Volt 2001 V70 T5-öm, imádtam, S60, imádtam. S80 az még jóval korábbi volt és nagyon orr tolós így annyira nem szerettem de kényelmes volt az 100%.
Igazából 3 dolog megy hátra. Fékcsövek, kézifék bovden, üzemanyag cső és vissza tápláló. Fékcső az fém és fix, így azt kizárnám. Kézifékre tippelnék de akármelyik is, ahogy kolléga írta irány alá pár gyors-kötözővel illetve én vinnék locktite-ot is (menet rögzítő, kék). Volt hogy leesett műanyag patentet bekenve tettem vissza a menetre hogy ne essen le még egyszer.
Találkozókra én az S80 V8-al megyek nyilván, már 7 éve megvan. Viszont egy V70R vagy 850R még mindig megdobbantja a szívemet.
De egy rebel blue V60 3.0 Polestart is szívesen elszállásolnék
Számomra külön külön a V50 és 1,6d sem vállalható együtt meg... így nem írtam rá inkább.
Egyébként minden ár és előélet függő. A legtöbbször a karbantartás hiánya, kontár kókányolás eladás előtt... Ezek szokták kiverni nálam a biztosítékot.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz tibor.sz #13621 üzenetére
Nekem lassan 8 éves a CTEK töltőm. Mindegyik autómon van hozzá gyors csatlakozó. Kb évente 2x re-kondicionálom, hideg idő előtt 10 fok kb, ugyan ez a hideg idők után. Közben ha áll az autó vagy tudom hogy nem sokat használtuk néha rádugom simán egy estére.
Van értelme, illetve jelzi hogy ha az akksi a vége fele jár. A jövőben ajánlom mindenkinek hogy AGM akksit vegyen, nekem Varta van mindegyik kocsimban. Akár start stopos akár nem. Az AGM felépítéséből adódóan nem lehet vagy csak nagyon különös esetben cella zárlatos. Szóval jelzi jó előre ha gyengül, illetve jobban bírja a strapát.
Programokra vissza térve egyébként volt hogy sima savasat AGM programmal csináltam.
A kettő program 8 lépéséből 7 csutkára ugyan az. Csak az egyik lépésbe van pártized volt különbség szóval nem kell nagy csodát bele látni hogy AGM vagy savas program fut.
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #13624 üzenetére
Szvsz nincs semmi más különbség. Savasat 14.4 voltal, AGM-et 14,7 el tolja, de ez a különbség is csak az adott lépésen belül és ott sem állandóan csak rövid időre ahogy emelkedik a töltő feszültség. 95%-ban tök ugyan az a program, a maradék 5% meg amikor nem 14.4 voltnál vált a következőre ha nem 14.7-nél. Azt a 0,3 volt különbséget leszámítva ugyan az a kettő, ugye az meg csak az adott ciklus leges legvégén jelentkezik. Ha véletlenül nem a rá való programot használod, semmi baja nem lesz se az akksinak se a töltőnek.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Micha3l #13629 üzenetére
Üdv itt,
Majd lehet hogy jövőre aktuális lesz. XC60 D4 ami most van euro 5, London külváros, de ha bevezetik az ULEZ kiterjesztést akkor kénytelen leszek eladni, bár lassan ott tartok hogy inkább kiköltözök teljesen. Klíma problémáról tudok, több Volvóm is volt P3 platformon, most is van kettő.Mivel szereltem fel napelemeket múlt héten és ez egy nagyon hasonló autó mint az XC60 erre gondoltam mint egyetlen lehetséges Volvo alternatíva. Saját árammal töltöm, közeli boltokba, iskola körökre be se kéne indítani a kályhát. Hosszabb utakra meg ott a diesel, sok nyomatékkal, alacsony fogyasztással.
Ami zavar hogy nem találtam annyira jól felszereltet mint az XC-m, illetve kicsi és rondácska a kínálat.
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #13632 üzenetére
Kicsit mondjuk én is tartok tőle hogy az ismert hibák ellenére ne egy probléma halmazt vegyek a nyakamba ha nem egy napi közlekedő edényt. (kényelmes, biztonságos, valamennyire pakolható és viszonylag olcsón fut...(már ha ezek a buz!k tényleg meglépik a zóna kiterjesztést))
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #13634 üzenetére
Láttam mindet meg ismerem is a típus gondjait valamennyire. Mindegy, most Volvótól más nincs radaron ha XC eladásba kényszerítenek. Csak egy rendesen felszerelt és vizuálisan is szép példányt kell majd vadásznom. (mondjuk remélem nem mert szeretjük az XC-t)
-
FeRRaR1
őstag
válasz V.Stryker #13677 üzenetére
Ez a te véleményed.
Miért lenne faszság szeretni egy autót? Arról hogy hobbi hallottál már? Legtöbb embernek az autó egy A-ból B-be közlekedő edény. Ezzel nincs is baj, ahogy azzal sincs hogy én hobbinak tartom az S80 V8-at, és néha kiviszem csapatni vagy lemegyek a Nürburgringre. Na ott a parkolóba add elő ezt a véleményezést...
Valaki horgászik, valaki utazik, valaki bélyeget gyűjt.
Tényleg nem bántani akarlak de hogy a Prius meg C4 jó autó... Na itt látszik kinek mivel van tapasztalata. A Lexus CT200h, ami majdnem egy Prius az jó autó. A Prius az egy ostoba futóművű undorító belterű, retek. Olyan érzés vezetni hogy elsírod magad ha a látványtól nem tetted eddig meg. Nekem is volt C4 cég autóm és mindig volt valami baja.
Jó autó nekem ami nagy, kényelmes, biztonságos és JÓ vezetni, van valami ami különleges benne. Jó az anyaghasználat, jó a zene, hosszútávon se szakad le a hátam (hello mazda és ford...) Mint az S80 V8, de az ismerősöm 6,2 literes AMG E osztálya matt fényezéssel, vagy a másik ismerősöm Ferrarija, avagy a volt szomszéd nagyobbik Porschéja is ide sorolható. Nem kell hogy drága legyen, mert az S80 se volt az. De attól a pillanattól hogy meglátod, beülsz, beindítod, vezeted azt érzed hogy ebbe bele tették a mérnöki órákat, gondolkodtak is ami a legtöbb autóról nem mondható el. (új foslágenyek és kiák hada...)
Fentiekhez hozzá csapom a megbízhatóságot akkor szinte csak Lexus marad a kalapban. 5 évvel reklámozzák, de valójában 10 év a garancia. Mert minden évben meghosszabbítják mikor szervizeled. Így előfordulhatott hogy az én 8 éves CT-men is volt még több mint 2 év garancia, mindenre kiterjedően. Persze én is pedálozhatnék a sajáttal (S80) hogy 2018-ban 7000km ment bele 30 nap alatt egy EU turnén és egy kiégett izzó nem volt rajta. 40 fok Horvátországban, vagy padló gáz a Nürburgringen... 5 országon át álom volt, és mikor kiszállsz egy felső kategóriás Volvo ülésből, na azt nem sokmindenihez lehet hasonlítani.
De ha felhoztad a gyerekeket példának, akkor vagyok nyugodt ha valamelyik Volvóban ülnek.
1001 példát hozhatnék, de legyen csak 1, ford mikor behozták az amerikai IIHS biztonsági teszteket ahol nem úgy teszteltek mint az EuroNCAP-n hogy deformálódó nagy átfedéssel, ha nem kis átfedés nem deformálódó. Szinte az összes akkori modell elvérzett rajta kivéve a Volvók. Na akkor a ford gondolt egyet és megerősítette a gyűrődő zónát, nyúlványokat. Át is ment a teszten. Majd véletlen szerűen oldalt kezdtek cserélni, hogy egyszer jobbról egyszer balról törik még előtte csak egy oldalon teszteltek. Na itt kiderült hogy a nagy mocskos foskupac ford, csak azon az oldalon erősítette meg a kocsit ahol teszteltek, a másikon nem. Tehát ennyit jelent nekik az utasok biztonsága. Még amikor ez történt akkor volt egy S80-om és XC90-em, mind a kettő erősen ajánlott kategória volt, TOP safety pick, a legmagasabb amint az IIHS adhat, és sok éven át, vissza lehet nézni most is. Most tegyük hozzá hogy a PH fórumokon is van nem egy ember akinek leégett a fordja mert tervezési hiba miatt elkezdi csipegetni a hűtő vizet, ami megint csak nettó fillér b@szás hogy nincs szint jelző / érzékelő a legtöbb ford folyadék tartályában. Ezért hengerfejes lesz, a motor biztos kuka, de legalább ha szerencséd van le is ég az egész.
Mindegy, nem folytatom mert regény lett így is. Ami a lényeg hogy nekem nincs bajom azzal ha valaki egy 0 érzést kiváltó műanyag rettenetben ül és nem érdekli csak jusson el ahova menni akar.
De te akkor ne jelentsd ki hogy ez egy faszság amire rábaszik az ember, ha kicsit is jobbat vagy többet akar mint az átlag, neadj isten mások a szempontjai.
Mellesleg volt V50-em is, asszony szerette, én nem, nehezen fértem el, meg nagyon ford volt. Érezhetően ugrik a minőség mikor átülsz egy akár jóval régebbi S60-ba és felette. Golf kombi vagy V50 akkor a V50-et választanám, de leginkább egy V70-et, akár régebbit is. Na az maga a kényelem és biztonság + pakolhatóság szenthármasa. Nagy a motorkínálat, van szívó benzin, turbó benzin, turbo diesel... 4-5-6 henger amit akarsz.
Weareus
1.8-as mondeo spritmonitor fogyasztási átlaga 8,5 liter. Nagy átlagnak 8 és 9 között eszik. Azt nem írják mennyire megpakolva[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz V.Stryker #13682 üzenetére
A te írásodra reagáltam. A: "De ez egy f@szság, amire mindig ráb@szik az ember" és hasonló gondolatokra.
Kérlek fejtsd ki hol voltam nagyképű? Vagy ha nincs igazad akkor egyből kezdjük a személyeskedést mert az mindenre IS megoldás? 7 éve van meg a kocsim, megdolgoztam érte, buszsofőr voltam amikor félre tettem rá illetve nem is volt drága, 12k font 7 éve, most is eltudnám adni ennyiért.
Mindent megindokoltam és kifejtettem az írásomba.
Nem felejtettem ki semmit, írtam hogy Lexus ha számít hogy prémium és megbízható legyen. Amennyiben csak megbízható kell Toyota.
Szintén írtam hogy én V70-et vennék személy szerint, volt is, szerettem is. Van belőle szívó benzin, 140 és 170 lovas 5 hengeres, manuális váltó, van AWD vagy FWD. Teljesen más kávéház mint egy civic vagy ford / toyota. Kényelmesebb, biztonságosabb, pakolhatóbb.
A megbízhatóság meg a legnehezebb dió, mert előélet függő. Így ha nem ért hozzá az ember kifoghat rosszat. Sőt még ha értesz is hozzá, lehet olyan hibája ami csak később derül ki, pl eszi az olajat és rátöltést kér 2-3 havonta.
Az én ajánlásom P2 vagy P3 V70. Legbiztonságosabb a kategóriájában, kényelem első osztályú, és dupla kanapét is szállítottam vele probléma nélkül.
Nálam alap hogy vásárlás után összes folyadékot ledobom, ami AWD automata Volvo esetén 8. + Szűrők, hibakód olvasás mert mindig van tárolt, törlés egy hétre rá megint kiolvasás hogy mi jött vissza. Így ha ezeket betartod és átvizsgáltatod, legjobb tudásod szerint választasz, többet megnézel hogy legyen tapasztalatod... sokkal jobb esélyekkel indulsz.
Viszont olyan használt autó amire nem kell költeni és kockázatmentes NINCS. Amiket fentebb írtam tartom.
-
FeRRaR1
őstag
válasz V.Stryker #13685 üzenetére
Egy 15-20 éves Volvo nem hiszem hogy rongyrázás kategória.
Viszont ezen gondolkoztam én is, inkább gyűjteni kéne és hajtani az ismert civicet akkor, mert ennyiért nem kapna olyat amit szeretne.
Ránézve hahura inkább azt mondanám hogy siralmas a V70 benzin kínálat. Az ár nem lenne gond, de nincs választék, ami van annak a nagy része is fapados lefingott.
Volvókat kevésbé tekernek, nehezebb is mint a felkapott németeket. Mi is adtunk el S80 D5 mk1-et 540e km-el az órájában, bontatlan motor, mindene eredeti volt.
Vagy ha van ismert megbízható Honda szerelő esetleg Accord kombi. Azt majdnem én is vettem párszor, csak mindig Volvo lett helyette.
-
FeRRaR1
őstag
válasz nsgeri #13697 üzenetére
Stab pálcát meg a legtöbb futómű alkatrészt elég egyszerű cserélni, így azzal nem nyersz sokat. Inkább a szíjakat és vízpumpát nézném meg. (bár hirtelen nem tudom hogy a 2.5T láncos vagy szíjas)
Nekem is 2007-es S80-am van, már vagy 6 Nürburgring túrán túlvagyunk és gyári gátlók vannak alatta. Új rugókkal és én is így voltam, ha már új rugók ne cseréljek gátlót is? Még a szerelőm is azt mondta hogy NE.
A vastagabb kanyar stabilizátorok miatt tettem alá új vastagabb stab pálcákat, de ennyi, minden más gyári alatta.
XC60 5 hengeres dieselen cseréltem vízpumpát meg szíjakat idén ha már a főtengely szimeringhez úgy is vissza kellett bontani. Illetve csak 5 hónapja volt a 10 éves csere ciklusáig. Így azt érdemes volt, de a helyedben ott is csak a motor környékén néznék szét hogy jó ötlet e valamit kicserélni mert máshogy nem megoldható és hamarosan cserés lenne / vagy nem drága. Egyébként csak akkor cserélnék ha már közel a vége valaminek.
-
FeRRaR1
őstag
válasz CharlieDrop #13708 üzenetére
Az S80 V8 is egy öreg prémium. Ráadásul ritka, AWD, automata. 8 folyadékot kell benne cserélni. Motorolaj, fékfolyadék, hűtőfolyadék, kormány szervó, hátsó diff, haldex, automata váltó, szöghajtás. Na most találj olyat aki ezt mind megcsinálta, akár többször. Létezik, csak az enyém nem eladó
Engem egy dolog érdekelt, hogy minél kevesebbet futott legyen. 7 éve vettem, 39k mérföld volt benne akkor. Azonnal ledobtam a váltó olajat meg minden mást. Így köszöni szépen azóta is vaj finom és hibátlan, hiába voltam vele vagy 5x a Nürburgringen és nem kíméltem.
Tavaly kapta meg a 3. váltó olaját illetve összes folyadék cserét.
Namost én csak jót tudok róla mondani, soha nem hagyott ott sehol, legyen az 7000km-es eu turné vagy verseny pálya. Kényelmes, biztonságos, különleges.
Viszont találni fogsz olyat is aki csak szidja online, mert folyik az olaj, beszart a váltó. Ezek lehetnek valós dolgok mert a Volvo maga is azt mondja hogy élettartam (sicc) olaj van a váltóban. Ja, jól lerövidíti az élettartamát ha nem cseréled aztán mehet a felújítás.
Motor az Yamaha álltal gyártott szívó V8, láncos vezérlés, golyó álló. Az olaj folyás is lehet igaz, sokat futott nem annyira karbantartott gépeken. Én pl 1-2 évente leápolom a motorteret műanyag és gumi ápolóval, hogy az idő és a nagy hő ne kezdje ki. Minden por száraz, soha nem folyt belőle semmi.
Ezek nem nagy dolgok mondjuk mert melyik 15 éves kocsiból nem folyhat valami? Inkább szép példányt lesz nehéz találnod, meg szerelőt aki ért hozzá és lelki ismeretes.
Nekem is elment egyszer tavaly az AWD, kiolvastam, Haldex vezérlő, 140 font volt felújíttatni, én szedtem le, raktam vissza, töltöttem fel utána, töröltem a kódokat és hibátlan azóta is. Volvo garázs 900 fontot mondott a javításra
Szóval szerelhetőek házilag is elég jól ha van hozzá tudásod / kedved / időd.
Nekem álom autóm volt, és megvalósult álom. De még annál is jobb mert olyan jó hogy a mai napig meglep engem és másokat is.
Igaz én már testre szabtam egy egyedi kipuval, polestar felni, 30mm ültető rugók, vastagabb kanyar stabilizátorok és stab pálcák, torony merevítő meg pár apróság hogy jobban érezze magát a Nürburgringen.
Amennyiben találsz szépet és jót megveheted, de nagyon alaposan nézesd át, teszteld hidegen melegen, és cserélj rajta minden folyadékot azonnal.
Peti78
Mai piacon szívesebben vennék szar öreg prémiumot mint újat havidíjas ülés fűtéssel. Mert prémium
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz FireFox1996 #13712 üzenetére
Ez így van, én is először cseréltem Haldex pumpát mert volt hibakód alacsony nyomásra mikor megvettem. Majdnem egy évet állt a kocsi és kicsit be volt kocsonyásodva a folyadék valamiért. Márka szervízbe nem tudták leszedni a pumpát. Így javasolták az egész cseréjét. Ami persze tökéletesen működött abban a pillanatban is
Megnéztem 2 YT videót, berendeltem ami kellett és megcsináltam. De még a kipu haldex elektronika közeli részét is leszigeteltem mert állítólag nem szereti a nagy hőt és a gyári pajzs az elég kicsi rajta.
Szóval lelkiismeretesen, alaposan, minden csavart cserélve és nyomatékra húzva tisztán, szépen lassan dolgozva megcsináltam és álom szép / jó lett.
Most van egy garázs amiben eléggé megbízok, de szúró próba szerűen még mindig megnézek ezt azt hogy tényleg volt e cserélve.
CharlieDrop
Nem kell köszönöm, van a tág családi körben is bmw tulaj, meg nem véletlenül hívom én is bring my walletnek
Nézz körül külföldi piacokon, Német, Swéd...
Az az 1 hahun förtelmes és főleg bentről, beázott a hátsó ablak vagy nyitva maradt a napfénytető vagy mi az a folt a tető kárpiton. Koszos, retkes, cigi sárgult. Ezt én el se mennék megnézni.
Sokat tudsz majd rajta fejleszteni, mint emblémák, hátsó lámpa, kormány, polestar pedálok. Így minden eredeti Volvo, nem valami kretén boy racer wannabe. Rákeresel itt biztos sokat találsz róla mert szinte minden módosítást közzé tettem itt.
-
FeRRaR1
őstag
válasz CharlieDrop #13715 üzenetére
Ugyan azt tudom mondani amit leírtam, 3. olaj van benne, 5x voltunk a Nürburgringen. Szerinted ott mit kap a váltó? Vagy eleve ahogy vezetni szoktam
Ez két dolog miatt hallható néha, az egyik az említett olaj nem csere a másik meg a hidegen rúgás. Amennyiben nem rúgod hidegen, és le van cserélve az olaj mondjuk 3-4 évente akkor igen is strapabíró és megbízható. 7 éve nyúzom és köszöni jól van. Viszont ezért is necces jó példányt találni, mert vagy legyen alacsony futású (ez kb a legnehezebb ma már), vagy már túl van egy váltó felújításon, esetleg igazoltan volt benne cserélve az olaj.
Én annyira megszerettem hogy igazából egy váltó felújítást is simán bevállalnék és nem lennék mérges miatta. 15 éves, nyomatékos, AWD. Viszont makacs és nem akar tönkre menni vagy bármilyen hibát produkálni
De megint mutass egy atombiztos, 100% el nem romló 15 éves automata váltót. Legtöbben az olaj nem cserélés miatt szívtak vele, és ez a Volvo hibája mert ezt kommunikálták.
Cseréltem olajat, minidg megvárom hogy bemelegedjen rendesen mielőtt kenem neki és tessék, 7 év taposás, 15 éves és hibátlan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Notebook hibák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Nők, nőügyek (18+)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- PlayStation 1 / 2
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs