- Apple Watch
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Akkor ismételten lenne néhány gondolatom, amit megosztanék, előre is elnézést a kisregényért.
Múlt hét végén volt Volvóka olajcserén. Kicsit beszélgettem a szerelővel és említette, hogy nem tetőig, csak a harmadik XX aljáig töltik olajjal, mert annál a szintnél lesz jó. Nem teljesen értettem, kicsit csodálkoztam is akkor, de elfogadtam, nem én vagyok a szerelő. Ma hidegen, indulás előtt néztem és pont maxon van az olajszint. Közben rájöttem, hogy a szerelőnél már üzemmeleg volt a motor (mikor beültem az olajcsere után, már középen volt a vízhőmérséklet mutatója), mivel indulás előtt állófűtést is bekapcsoltam, illetve mentem vele a szerelőig 30-40 percet. Ráadásul kicsit be is indították, mielőtt ránéztem ott az olajszintre (gondolom ezzel már felkapta a friss olajat a motor). Szóval remélem nem csak felhígult az olaj, hanem tényleg ennyi volt az oka.
A másik probléma, amit jó lenne szerintem rendbe tenni, az a kuplungfelkeményedés. Pályán, országúton, ha hosszabb ideig nem nyúlok a kuplungpedálhoz, akkor első benyomáskor eléggé kemény és visszafelé is kicsit mintha késlekedve, ragadósan jönne a pedál. Utána rendben van. Érdekes, hogy télen alig tapasztaltam ezt, hidegebb időben is relatív rendben van (pl. ma reggel 15 km pálya után benyomtam a kuplungpedált és nem éreztem, hogy keményebb lenne a szokottnál), viszont tegnap délután már fél-egy perc pálya után is érezhetően keményebb volt benyomáskor. Országúti tempó mellett is előjön, de nem olyan gyakran, viszont álló helyzetben, vagy városi gurulásnál nem nagyon tapasztaltam. De hosszabb állás után, motorindítás előtt is elsőre !picit! keményebb a pedál.
Kuplungolaj csere kétszer is megvolt, légtelenítve lett mind az öt ponton (fékolaj cserével együtt volt). Kicsit mintha jobb lett volna utána néhány napig, de aztán újra előjött. Ami még kuplungpedálhoz kapcsolódik, de lehet, hogy ezzel is összefüggésben van, hogy kuplungpedál benyomáskor, felengedéskor van egy kis nyikorgás, "zacskócsörgés-szerű" hang (mintha valami nyikorgó rugó hangját hallanám). Ha jól rémlik, akkor a szerelő szerint a kuplungpedál ?pozícióérzékelője? (?vagy az abban lévő rugó?) nyikorog, amit meg lehet fújkálni, de nem biztos, hogy segít, cserébe lehet, hogy ártani fog az érzékelőnek.
Szerelőt kérdeztem, hogy mi lehet a felkeményedés oka, de biztos tippje nincs, nem találkozott még ilyennel. Feldobtam a labdát, hogy a munkahenger nem cserés-e? Külföldi fórumokon többen is írtak hasonló keményedésről (illetve egyeseknél recsegő hang is volt) S60-nál és nekik egy munkahenger csere után megszűnt a probléma. Szerinte elképzelhető az is, csak azt találja furcsának, hogy leginkább pályázásnál jelentkezik. Még mondott egy olyan bizonytalan sejtést, hogy a kettőstömegű kicsit ilyenkor bekavar a munkahengernek és amiatt jön elő a felkeményedés -gondolom a pályázásnál lévő tartósan magasabb fordulatszám miatt- de minimális esélyt lát csak, hogy annak a kettőstömegű cseréje megoldaná.
Mindenesetre nem javasolt egyelőre semmilyen cserét, mivel nem látszik, hogy bármi is hibás lenne (nem szivárog sehol sem a kuplungkörből az olaj) és szerintenem várható nagyobb probléma a hibajelenség alapján.
Kérdezgettem még azért a munkahenger cserékről. Ha jól rémlik, akkor a "felső" munkahenger cseréje kb. fél napos meló, 30e + 30e Huf lenne. Az alsó munkahengerhez viszont szét kéne kapni rendesen a gépet, erre egy napot és 60e anyag és 50-60e Hufos munkadíjat mondott, amennyiben helyesek az emlékeim.Amennyiben jól jósolok "a zinternet" tartalmából, a felkeményedést többen is "slave cylinder" cserével orvosolták. Kérdés az, hogy mit tegyek?
1. Cseréltessek munkahengert? Melyik munkahengert kéne? A "slave cylinder" a felső, vagy az alsó munkahenger akar lenni?
2. Hagyjam a cserét egyelőre és ne foglalkozzak a dologgal? Ha nem lesz belőle nagyobb baj és emiatt várhatóan nem fog sehol sem otthagyni, akkor meg tudom szokni a jelenséget egyelőre.
(3. Adjam el a kocsit és keressek egy szívóbenya Hondát? )
A cserétől kicsit félek, mert annyira nem rossz a helyzet és látok rá esélyt, hogy egy szétszedés, majd újbóli összerakás valami el fog "romlani" (hallottam már érdekességeket másoktól).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gumi és felni topik
- A legfrissebb ASUS BIOS-okkal kicsit felturbózhatjuk a Socket AM5-ös Ryzenünket
- OLED TV topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- OpenWRT topic
- Projektor topic
- Külpolitika
- Milyen videókártyát?
- World of Warships
- Android másképp: Lineage OS és társai
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest