Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #6617 üzenetére

    @j.bravo

    Passz...lehet, hogy a Van kevésbé csicsás belsőt kapott.

    Miután ellopták az előző Punto-mat, nekem gyorsan kellett másik kocsi, így a szalonban (SPQR) a készleten lévő kocsikból választottam, főleg, hogy azokra volt 250k kedvezmény a szokásos listaár machinációkon felül.

    Ott meg az Ungarische virtschaft-ra kihegyezett gépek áltak sorban: 5 ajtós (mer' jó az egész családnak), csilivili kárpit (hogy mutasson), bőrkormány/váltó (hogy komolynak hasson), de manuál klíma (mer' örök élet meg két nap), illetve kurblis ablak hátul (mer' hátra porhintés a kapcsoló), a fejegység MP3 és AUX nélküli (mer' a Slágerrádió mindenhol fogható), stb.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Integrale #6620 üzenetére

    @Integrale

    Tudom, volt (van?) is kábelem...de nem vitt rá a lélek, hogy a virgoncabbik végét a középkonzol alatt kilógassam, amikor még fénykorában volt; ma meg már nem érdekes.

    @LuckyL

    Nem hinném, hogy hülyeség... :)

    Szerintem 'a magyar' (általános leíró!) mai napig kifejezetten vagyontárgyként, illetve státuszszimbólumként tekint a gépkocsira, és kevésbé saját részre fentartott használati, illetve élvezeti cikként.

    Pl. szeretne állófűtést, de ha ki van centizve, akkor inkább malomkerék legyen a sárvédő alatt.

    A gazdasági vonalat hagyjuk.

    ...és így ezen a téren sokat enged a társadalmi konvenciók (sic!), illetve a konformitás irányába, akár a saját, egyéb elképzelései dacára is.

    Ez 12 év alatt nem sokat változott.

    Kedvenc sztorim ezzel kapcsolatban még a 2000-es évek közepéről: havercsaj meséli, hogy nyáron, a Balatonról hazafele araszoltak a dugóban (papa, mama és a két lány), és apu nem engedte lehúzni az ablakot, miközben puhára főttek a 30 fokban "Higgyék azt, hogy van légkondik!" felkiáltással.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LuckyL #6629 üzenetére

    @LuckyL

    Igen, technikailag ugyanazt kapni...

    A felvetés nem az volt, hogy 'mi kapható', hanem hogy 'miért hajlandó pénzt kiadni'.

    Egyébként nem minden esetben teljesen homológ a termékpaletta; csak olasz autóknál maradva: az új Fiat Tipo-ból a szedán változat nem kapható a Lajtán túl, de gondolom kérésre rendelhető. Az ok prózai: nem vennék elegen ahhoz, hogy érdemes legyen tartani, viszont pl. a kombi jól fogy. Ellenben keleti irányba fordulva még mindig 'A Szedán' az autó, minden más játék; kivéve ha kombi vagy 'terepjáró'...

    Mellékesen, zárójelben hozzáteszem, hogy az autózás tekintetében egy soviniszta g3ci vagyok:

    0. - Csak a roadster autó, minden más kompromisszumos kibaxxás. Pont.

    1. - 1-2 embernek elég egy lendületes coupe vagy egy pörgős, háromajtós hatchback; a hűtőt majd kiszállítják, havernek meg majd segít költözni a tehertaxi.

    2. - A szedán 5 métertől autó. Mindegy, hogy Alfa, BMW vagy Chevrolet...

    3. - A kombi csodás dolog. Ha tényleg szükség van rá.

    4. - A terepjáró és pick-up szintén csodás dolgok; lásd kombi...

    5. - A túra coupe-k és egyéb valós grand tourismo-k majdnem olyan jó dolgok, mint a roadster kategória. De csak majdnem...és csak messziről, hunyorítva.

    +1 - Inkább már egy jó kombi, mint bármilyen szedán.

    Minden, ami fent nem került említésre (crossover, SUV, 4door coupe, etc.) fasság, és csak azért létezik, mert marketing...mint pl. a Bluetooth-os elektromos fogkefém. :P

    PS: Az autós 'álmom' az, hogy városi cirkálásra legyen egy Hummer H2-m, lehetőség szerint a 6 literes dízel. Nem H1 és nem H3...hanem H2! Annál ostobább autó nincs, és anno szerettem nézni, ahogy próbálnak nem átgázolni a környező forgalmon. És imádnám, hogy mindenki utálná.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz molnarpeter #6624 üzenetére

    @molnarpeter

    Szerintem több is. A hangsúly nálam most azon lenne (egyelőre theoretikusan), hogy ha már hozzá kell nyúlni, akkor hozzak ki belőle valami általam szubjektíven is értékelhető pluszt.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Patrick #6637 üzenetére

    Jó videó.

    Mondjuk, ami nekem meglepő volt a sztoriban, hogy az Alfa 'kis-reneszánsza' a 2000-es évek környékén (156, 147, 166, GT + GTV/Spider az oldalágon) ennyire hatástalan volt gazdaságilag...bár ez magyarázza, hogy utána miért is hívták be a német lovagrendet... :P

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Patrick #6637 üzenetére

    Egyébként it egy jó videó Doug DeMuro-tól, ahol jól összefoglalja, hogy miket lehet várni gyártói/marketing oldalon középtávon.

    Here’s Why Shifting to SUVs Is The Right Move For Automakers

    Összecseng Vályi gondolataival a jelenlegi/várható fogyasztói attitűdről, illetve azzal, ami az elmúlt pár évben "érezhető" volt a levegőben (sic!).

    Az Alfát én is pár évre szánom, vagy amíg kitart...esetleg elteszem idősebb koromra nosztalgiázni. :)

    Nincs tervem a cserére, de valószínűleg egy hibrid/nitrogén/lovontatta SUV lesz, amibe bepakolható egy hét nyaralása, akár a kutyával együtt...meg elvisz síelni...és simogatóan vigyáz a családra, miközben a bálnányi méretével dominál. Már bennem volt megalkuvás...finoman érlelődött...így jött a Tiguan; de aztán volt annyi lélekjelenlétem, hogy kivágjam a faxba, és nézzek még utoljára egy (majdnem) 'rendes' autót, mielőtt elmúlnak a dolgok...

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LuckyL #6644 üzenetére

    @LuckyL

    Yup, alles gut, mate. Ich speak deutsch quite fluently. :DDD

    Transz-aggregát-fóbiád van...kis huncut? ;)

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LuckyL #6646 üzenetére

    Nézd, ha gyakorlatban elérhető, és ugyanakkor jogilag forgalomképes...akkor mi a gond; a homologizációs széria hiánya?

    Standard custom job, nem csak egy random delíriumos one-off.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz kisza25 #6831 üzenetére

    @kisza25

    Gratulálok a kocsihoz, szép darab. :K

    "Amúgy 120-nál pörög 3200-at"

    A nyílvánvalóra kérdezek rá...de ez hatodikban, ugye?

    Tehát óra szerint 140/150 olyan 3700/4000 rpm körül lehet?

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Kérhetném a véleményeteket...

    Holnap délelőtt megyek Zsoltékhoz, és mennyire komolyan vessem fel a következőt?

    Alfa GT 2.0 JTS

    - júliusban komplett motorgenerál 221.000 km-nél

    - 222.000 km-nél olajcsere

    - most 225.000 km-nél 4-5 dl olaj 'hiányzik'

    Végig Selenia 10w60.

    Tehát kerekítve 1.5 dl olajfogyasztás 1000 km-re.

    Volt pár 'red-lining' (ex-has: 10 alkalom), illetve ha én nagyon megnyomom a pedált, az 5-6k rpm-nél való elváltást jelent, de jellemzően 2500-4000 közlekedem.

    Köszi.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz hobizoli #6875 üzenetére

    A generál előtti normája fél liter olaj volt 150km autópályán 120-szal 'krúzolva', cca 3400rpm körül.

    Ahhoz képest ez mesés, egyébként meg fosnak tűnik 500k JMF-ért cserébe.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz hobizoli #6879 üzenetére

    Emellé még volt 180k gépmunka ár 'off-the-record'.

    Mondjuk most visszanézve van a számlán más is (futómű), illetve olyan tételek, amik nem közvetlenül kapcsolódnak (vezérlés, gyertya, stb.) Utóbbiak nélkül is van 'motorgenerál', de akkor már csinálják meg 'koppra'.

    Mindenesetre jövő héten beadom hozzájuk; van még egy rakat egyéb apróság is...

    ...és következő olajcserekor Liqui Moly 10w60-ra váltok...mer' miért ne.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #6885 üzenetére

    Kis status update...

    Tegnap leadtam a kocsit Zsoltéknál.

    Az 1.6 dl / 1000km felállásra azt mondta, hogy 10000 km-ig ne aggódjak...de semmi esetre sem vészes.

    Egyébként szimpatikus és alapvetően van bizalmam benne mint szakiban annyira, hogy adjak a szavára...de már összeségében kezd a tököm tele lenni az egésszel.

    A kis listám többi részén meg majd dolgoznak...

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #6999 üzenetére

    @j.bravo

    Tegnap este beszéltünk, majd szerdán lesz időm elmenni érte.

    Olajfogyasztás: jeleztem, vették, beszélgettünk róla. Abban maradtunk, hogy térjünk vissza rá a következő olacsere után: ezt márciusra tervezem, addigra csak benne lesz 5-6k km; és innentől kezdve vissza tudok állni a nálam 'megszokott' tavaszi olajcsere/revizió rutinra. Papírforma szerint is júliusig mindenkép' garanciás a mutatvány, de Zsoltról egyébként sem hiszel el, hogy 'rámbaxná' az ajtót.

    Hűtővíz: elrepedt a kiegyenlitő tartály. Megint! Eddig ez lesz a harmadik csere mióta megvettem a kocsit... WTF!?

    CHK engine: katalizátorhatásfok (t.i. döglött, de már szerintem vételkor is az volt a kipuff szagból ítélve), illetve a 'hátsó' szondák fűtésjeladói (dafakk!?).

    Katalizátorárak:

    - OEM új: 700k
    - OEM új okosban: 130k
    - OEM bontott: 40k
    - aftermarket: 20-50k vagy "tuggya-a-rosseb"

    Lexarni ingyen van, de ott a CHK Engine.

    Na, most: az első lambdák vezérlőszondák, de a hatsók csak monitoring.

    Fix jelre kötni/írni a hátsó szondák értékeit, illetve a leömlőtől hátra mindent átrakni nem lenne ingyen, de ehhez lenne kedvem. Racionális értelme nem sok, de így lehetne szép hangja, mikor átvágtázom a Váralagúton... :P

    Szóval a kérdés: decat-ra, át/kiírásra, illetve hátsó rendszerre ötletek bárkitől? :)

    Szívem szerint olyasmi duplát szeretnék, mint ami az első képen van, de akkor ki kéne kapni a vonószemet a jobb oldalon és megoldani a csövezést; így val'sz'eg marad a második képen látható.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Integrale #7008 üzenetére

    @Integrale

    Jó kérdés...ha azt vesszük, hogy 2017-ben is ezzel a katalizátorral ment át, akkor talán; t.i. még anélkül is a Euro IV határétékeken belül maradhat.

    De a hüvelykujj-szabály szerintem itt (is) az lehet, hogy a lényeg nem az, hogy az autó papírforma szerint mit tud, hanem hogy mit fognak (akarnak) észrevenni. Utóbbit mindig lehet motiválni a megfelelő irányba... :B

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7011 üzenetére

    @alázógyík

    OK, deal.

    Azt autót megszámolom egy deákban, hisz' a nap végén ez csak egy Alfa...örüljek, ha elviszik. Viszont szerződéskötési díjra, kulcsátadásra, gépjárműátadásra, átadáshoz történő megjelenésre, megjelenéshez előzetes időpontbiztosításra, időpontbiztosítás adminisztrációjára, stb. még lehet, elmegy pár guriga. Tételes számla biztosítása most akcióban 0 Ft! :P

    @j.bravo

    Azóta még én is futtotam pár kanyart fejben...illetve megkértem Zsoltot, hogy nekem, mint laikusnak szájbarágósan mondja el, hogy wassup.

    A katalizátor a leömlőben van, nem külön elem a kipuff soron...gondolom ez mindenki másnak evidens, nekem nóvum. Ez kissé komlikálja a dolgokat.

    130k HUF az új gyári katalizátor Zsoltnál, szereléssel. Ehhez van a két monitoring szonda cseréje a kipuff oldalon: még 2x ~18k, de legyen 20k; az még 40k, összesen 170k. Ha már ott járok, akkor a végdob cseréje az esztétika kedvéért; ez mennyi lehet: 30-50k?

    Tehát valahol 200-250k magasságában állna meg.

    Alternatíva: a katalizátor hatásfok jelének (hátso szondák) fixre írása, illetve átkötése: előbbihez kell egy értelmes ECU író mókus, utóbbihoz egy jó elektroműszerész mókus. Magyarul a kat. marad xar és a kipuff 'büdös', de a kocsi nem foglalkozik vele.

    ...plusz természetesen a hátsó dob cseréje; abból nem adok. :)

    Ez valahol (ex-has becsléssel) 100k körül állhat meg. Cserében mókusokat kell kajtatnom...

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #7026 üzenetére

    Kicsit off: most kezdek rájönni, hogy a racionális autózás tekintetében én életből felmentett vagyok...

    Ha esetleg vennék másik autót, az nagy valószínűséggel egy komplett paradigmaváltással járna: egy nagyon puha, nagyon kényelmes utazóautó lenne az alternatíva, amolyan guruló fotel, ami ugyanakkor mutatós és kitűnik az utcaképből...és itt jön képbe a Citroen C6. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz HussarF #7031 üzenetére

    @HussarF

    Oh, emlékszem én... ;)

    Mindenestre érdekes konondrum...hisz' 4,9m és technikailag szedán, de megfelelően pozitív csível végülis GT-nek is elmegy... :DDD

    Egyébként mind a Thesis, mind a C6 nagy kedvenc.

    Bár kétlem, hogy variálnék...egy ötéves ciklusra egy acid-train bőven elég. A jelenlegi szerelőfelhozatallal (legalábbis Bp és környékén) nem vennék megint 'törődős' autót egy darabig.

    Évekig figyeltem az autós piac depressziós korszakát; és lehet annyira hozzászoktam, hogy fel sem tűnt, hogy a végét járják a boldog békeidők (ügyfél szempontból ofc), így sikerült belenyúlnom a felszállóág közepébe - így most minden rész-project egy kissé drágább, de legalább sokkal tovább tart kivitelezni...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Egy kis (részben) off...

    Anyukám eladta a Nissan Micra-ját még januárban, így ő most a Grande Punto-val jár; nekem maradt 'csakazAlfa' azóta.

    Bevallom a télen egyre jobban rüheltem beleülni: a keret nélküli ablakok automata lehúzása ajtónyitáskor kellemes reccsenéssel adta tudtomra, hogy az üveg befagyott...kivéve, amikor le sem tudta húzni, és akkor téphettem ki a kédergumiból. Hidegben az összes szilent nyekergett amíg át nem melegedtek. A motor is annyira kultúrált hidegen, mint egy Zetor. Ráadásul minden indulásnál kényszeresen finomkodom, mert 10w60.

    A városba beérve megy a baxakodás, hogy sűrűbb forgalomban egyik fokozat sem jó tartományban van az idióta áttételezés miatt (elbeszélés alapján nagyszüleim egykori Wartburg-ja volt hasonlóan inkompatibilis). Ebből kifolyólag vagy lemaradva csordogálok, vagy alkalomadtán magam mögé utasítva a T. Utazóközönség többi részét szépen beállom az ideális 60/70 és 80/100 városi krúzolásra (csekk még mindig nem jött...).

    De ha minden ideális, akkor is megmarad a szlalomozás a kátyúk, csatornafedelek, hossz- és keresztbordák kivédésére; valahol már rutinból mozgatom a kormányt, de amikor becsúszik egy, akkor csattanás és qrva anyázás.

    Vasárnap bementünk párommal a városba és úgy alakult, hogy a Waze az Ajtósi Dürerre vitt le a Hungáriáról...ha tudom, hogy hova megyünk, akkor mentem volna a Hungáriával párhuzamosan a Dózsán. Na, mindegy...szóval: Ajtósira rá és onnan kettesben harminc 500 méteren keresztül, majd utána már én sem bírtam. Addig is párom (aki főállásban a sebességhatároló és menetstabilizáló funkciókat narrálja, mert 'mindjárt rosszul lesz') rákérdezett, hogy mitökömet balfaxkodom már gyökkettővel, mire én csak előre mutattam...

    Most jönne az, hogy érkezéskor még szoptam a parkolással is; de nem, mert volt két hely, amikre én beálltam egyedül...mindenesetre ha nem lettek volna, akkor biztos megközdöttem volna vele, hogy betegyem valahova úgy, hogy közben mindenhova túlnyúlik, de legalább semerre sem látni ki belőle, csak előre...és ott sem sokat.

    Aztán jött a megváltás vasárnap: hazakerült a Nissan Almera (2000. évi forgalomba helyezés, tehát már kurvázhat és sörözhet). Na, az Alfa azóta bent áll én pedig tökéletes zen állapotban bonyolítom a kötelező közlekedést. Látszik minden irányból, nem prüszköl semmire, csak megy mint egy öszvér. Beállok vele gondolkodás nélkül az első helyre, és beteszem oda is, ahová az GT-t meg sem próbálnám. Az úthibákat tudom és érzem, de nem fájnak...és nem azért mert nem sajnálom, hanem mert a kocsi mindent megtesz, hogy ne foglalkozzam vele; kis, tompa puffanás oszt tovább. A motor xarik a váltófokozatra, legyen legalább 1500rpm körül és szevasz.

    Legközelebb március közepe felé megyünk nagyobb túrára (GT, értitek...sic!), addig lehet, hogy elő sem veszem...?! Már ha addig párom ki nem gondolja, hogy menjünk az ő Focus-szával, mert abban utazni neki kevésbé fárasztó.

    Még egy gyors szerelős gondolat: csikorogtak a fékeim kanyarodáskor. Mint kiderült a hátsók. Januárban Zsoltéknál volt a kocsi, mondták, hogy megnézik. Megnézték, szerintük minden OK. Most hétvégén kíváncsiságból ránéztem a tárcsákra; egyszerű gyerek vagyok, ha valamihez nem értek, akkor nem piszkálom, de gondoltam: ha valami ott összeér, akkor melegebb lesz, mint kéne. Az első tárcsák langyosak, semmi extra, viszont a két hátsó égette a kezemet. Kedden beugrottam a kedvenc szakimhoz, aki anno közölte, hogy Alfát hozzá ne vigyek. Mindenesetre felemelték: állapotra tényleg minden OK, csak az egyik kerék egyet forog pörgetésre, a másik annyit sem. Ehhez sem értek, de szerintem ez szorult bammeg, mire ők is mondták, hogy hát ja...szorul bammeg. Kikapták a betéteket (Bosch), megköszörüték. Hazafelé nem csikorgott. Nem kértek semmit, mondták: próbálgassam. Ha jó lett, akkor majd fizetni menjek vissza (kérdem: Mennyit? Válasz: Haggyá má, mittomén.); ha még mindig nem jó, akkor még korrigálni vagy csrélni. A dilemma: akire minden körülmények között szívesen rábíznám a kocsit, nem foglalkozik vele; akire egyébként eddig rábíztam a kocsit, annak meg (gondolom) 'túl sok munkája lett'.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz hobizoli #7102 üzenetére

    @hobizoli

    Nem a logóról van szó...egy Lamborghini Countach-sal még körülményesebb lenne, ergo azt még jobban szídnám. Mondjuk egy LC mellett már simán megélne a nemrég fentebb említett H2 dízel konverzió, tompítandó a városi hadviselés frusztrációit... :P

    A hátsó fék egyébként nem állásában makkant meg, hanem két verzió valószínű: 1) még nyáron feszesebbre vetettem Zsoltékkal a bowdent, hogy ne kelljen hónaljba húzni a kart, és lehet, hogy túlfeszítették, 2) esetleg a hátsó, kisebb tárcsákhoz kisebb, illetve puhább fékbetét dukált volna (2017. júliusában Zsolték végigcserélték az összes betétet és tárcsát a vizsga előtt), és a bowden megfeszítése betette a kaput. De ezeket megint csak én okoskodom, mivel nem értek hozzá.

    Mindenesetre hallottam ahogy csiszolták a Bosch betéteket: olyan hangja volt, mint ha acélt köszörülnének. Ez biztos nem fog egyhamar elkopni...

    @alázógyík & 426os

    Köszi... :)

    Egyébként őszinte híve vagyok a 'munkásöszvér' (a.k.a. daily-beater) autózásnak, ha az ember megteheti. Már a Grande Punto-t is sajnálom/sajnáltam a városba hordani, főleg az elmúlt 4-5 évben; azért is jött a Seicento. Aztán most itt az Almera; csak ez előreláthatólag (remélhetőleg) működni is fog tartósan. :)

    Ezt meg csak úgy itthagyom...

    Alfa Romeo Multipla Quadrifoglio

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7111 üzenetére

    @j.bravo

    A kilátás előre szerintem nem rosszabb, mint pl. a 156-osban, csak közelre teljesen lehetetlen: a motorháztető legmagasabb, még látható pontja után még van legalább 50-60cm autó, ami nem látszik (hacsak fel nem egyenesedem, pedig 1,9m mély lennék...), és ez egy ív, aminek a legkiugróbb pontja egyben a legmélyebb is, t.i. a pajzs alja (t'om: scudetto). Oldalról ugyanez a helyzet; ergo, ugyan képen nem feltétlenül látszik, de nagyjából egy hegyes karvalycsőr az eleje...

    A váltó 5 gang, és azokban sávokban jár, amit Te is írtál. A plusz fícsör az (talán a nagy önsúly miatt, de lehet, csak nálam van így a döglött katalizátor miatt), hogy 2000rpm alatt igazából csak az első fokozatban élhető; a többiben sem nyekeg, de érezni, hogy nem találja a helyét. Tartósan egyébként sem tartanám 2000 alatt, de inkább nem is engedem bemenni alá: amikor látom, hogy úgy fogja dobni szitu, akkor már előzékenyen váltok vissza.

    A hócipőm egyelőre tele van vele, de most kicsit pihentetem, aztán majd megjön a kedvem.

    Még egy praktikum, amit az Almera tud, de a GT nem: érdemben kitekerhető első kerekek. Parkolásnál, fordulásnál nagy truváj... Érzésre a GT-ben 15, max 20 fok; utána az Almera 70 foknak tűnik.

    A túra kb. Eger, Esztergom, illetve előbbinek környéke; összesen talán 1000km +/- hazatérésig.

    Egyébként a múlthéten kapott egy 'lidlis' akkutöltőt csak kedvességből; ma fellógattam rá: egy hét állás után, illetve előtte 10-20km-es utak után is félig volt az akksi a kijelző szerint. 5-6 óra alatt feltolta maxra.

    Illetve még február elején vettem egy gagyi alupedál szettet egy fél családi pizza árárért, amit utána felpolíroztam 800, 1200 majd 1600 csiszolóval, így a végére úgy festett, mint valami 30 ezres Sparco (lehet, hogy az acél...de a látvány megvolt). Aztán kiderült, hogy azokra a nyomorult pedálokra nem lehet csak úgy bármit feltenni az elbaxott ívelés miatt. 3 óra szabadfoglalkozás eredmény visszament a dobozva. Majd felteszem a netre háromnegyed család pizza árárért... :D

    @HussarF

    Neeemmm... Honda Legend K9 a régi/új favorit. Az már majdnem egy rendes szedán: Length 4995 mm. :P

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7131 üzenetére

    @j.bravo

    A túrától nem félek...egy éve kapott már ennél többet Sárospatakra le, majd annak környékén, és vissza.

    ...ugyanakkor ismerősömék járták meg Salespeed-del erdélyi kirándulás alkalmával. Örültek. :)

    A pedálban a barkácsolás volt a lényeg...de ma reggel vettem és észre, hogy leesett az gumivédő a kuplungról, így szerintem adok még egy esélyt neki.

    Egyébként tegnap este párommal bejártunk pár helyet a nullás mentén, így gondoltam megjáratom a kocsit. Szerintem jót tett neki az egy hét állás, sokkal kultúráltabb volt, mint amire emlékszem; vagy csak az Almera túlságosan aszketikus. Egyébként a fék nem csikorog!

    Más: az univerzális Paragi dobokkal van valakinek tapasztalata?

    eMag-on nagyon 'occsóér' van olyan, ami tetszik.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #7007 üzenetére

    Egy kis update a katalizátor herce-hurcáról.

    Ma leadtam Zsoltékhoz: katalizátor és hátsó szondák cseréje.

    Kajtattam a mókerek után, lett is volna; persze ki tudja, milyen végső eredménnyel...

    Ugyanakkor a vége-főcímet otthon, az ikrek lánytagja zárta: Panni három mondatban kifejtette, hogy összességében a) nagyon büdi az autó, és b) így szerinte biztos nem jó.

    Sakk-matt.

    Én megmagyarázok mindent és annak az ellenkezőjét is...de egy hatévesnek miként meséljem el, hogy a 'füst és bűz az mán pedig tuning!' úgy, hogy közben szelektív hulladékgyűjtésre neveljük.

    #fml

    :DDD :C

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7318 üzenetére

    @j.bravo

    Bocsi, csak most jutottam el idáig... :)

    Röviden: minden mesés.

    Hosszabban: a régi katalizátor félig üres volt, t.i. a dupla dobból az egyikben nem maradt semmi a betétből. Zsolték berakták az újat (két hét után kész lett az előzetesen becsült a becsült három nap helyett, de ilyen ez a popszakma :P ). Ment vele pár kört - az elmesélés közben valamiért kiemelve Alsónémedit, bár nincs az olyan messze -, minden a könyv szerint. Nem vittem magammal pénzt, mondom elmegyek automatához. Indulok, és ahogy kifordultam a telepről, felszínre jött a sárga tengeralattjáró. Telefon vissza a Holdbázisra, mondom: Houston, baj van, mire ő mondott néhány szépet, majd megkért, hogy tekerjek tovább, addig ő beöltözik és rágyújt. Kiderült, hogy a hátsó szondák nem lettek cserélve (direkt, mivel nem dobott hibát a próbakörön), de a kibeleződött dobon lévő régi szondának tönkrement a fűtőszála, és a hatásfok-hiba elmúltával is jelzett a szálhibára. Mindenesetre nála erre is volt tartalék, így a kocsi visszament az emelőre és kb. 1,5 óra után a szondák is le lettek cserélve; ez egy kissé átrendezte a délelőtti táncrendemet, de cserében a szonda grátisz volt.

    így fizettem 130e Ft-ot a katalizátor/szonda cserére.

    Emellett valami (valamelyik) fékcsővet is szanálásra ítélték, így az még 8e volt.

    A kocsi azóta nem büdös, és (wow!) szebb lett hangja - mostmár konkrétan tetszik is, de azért semmi extra. :)

    Használatban, járáskultúrában, stb. érdemleges változást nem vettem észre, a fogyasztást meg nem szoktam vizslatni. Bár hozzáteszem, 1,5-2 hét alatt talán 200km pörgött bele.

    Btw, hétvégén megtörtént életem első 'faszázása'. A Grande Punto-t vettem elő, mivel a) az kisebb és b) sötétzöld, így bármit rontok el, az látványos lesz. Vasárnap 11-től du. 4-ig agyusztáltam (csak kívülről, már nem volt időm a beltérre), és tetszik a végeredemény. Igazából azt sem tudtam, pontosan mit csinálok...valószínűleg ezért tartott ennyi ideig; volt magasnyomású, foamjet, két vödör, két mosó kesztyű, külön taknoky a felnire, az ilyen szutyokra, az olyan szutyokra, gumiápoló, műanyagápoló, gyurmázás, majd wax, aminek a végén már minden izmomat éreztem deréktól felfele...és persze rengeteg rongy! A végére már nagyon utáltam a műsort, de ahogy végignéztem a produktumon, meglehetősen büszkén éreztem: azé' ez qrvára megérte.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7327 üzenetére

    @j.bravo

    130k volt zusammen alles; és igen: régi lemlő le, új fel.

    Egyébként én is azt hittem, hogy csak maga a CAT 130 pénz, de kiderült, hogy az már munkáva együtt annyi.

    Használhatóságot, illetve komfortot (?) tekintve szerintem összeségében megérte; ár-érték arányban voltak rosszabb költések is erre a gépre. :)

    Persze a 'megérte' konkluziót annak fényében érdemes mérlegelni, hogy ebbe a kocsiba (és úgy általában a 10-20 éves, anno túlárazott prémium-dögökbe) középtávon sem érdemes egy forintot sem beleölni, hacsak nincs fejlövése az embernek... :)

    A faszázás eredményét már kissé elrontotta a budai eső...de majd legkozelebb. ;)

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7330 üzenetére

    @j.bravo

    Nekem anno 80e-be fájt az injektorok ultrahangoztatása; de lehet, hogy ebben még volt más is, sz'al lehet, csak 60-70e. Bár ez balfaxoknak való szervizben (Szentendre), val'sz'eg balfax áron... :)

    A Multiecuscan-hez gratula...lehet egy-egy körre bejelentkeznék, remélhetőleg csak geek-ségből; cserében kötetlen autokozmetikai lehetőséget tudok felajánlani. :P :))

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7333 üzenetére

    @j.bravo

    Közben látom, pont bele is vágtál. :)

    Autókhoz nem értek, angolhoz igen.

    Feltételek:

    - legalább 80 fokos motor (üzemmeleg)
    - kuplung hőmérséklet 20 és 150 fok között
    - ne legyen (tárolt) hibakód

    Lépések:

    - motor áll, indítás/végrehajtás parancs
    - motor indítása
    - motor leállítása (kulcs OFF-ba), majd kulcs MAR állásba
    - váltó kettesbe, majd gázpedál tökig benyom ÉS indítás majd 3000rpm-nél gáz elengedése

    MOD: Szerintem (csak laikusként gondolkodva) az üresbe kidobás a folyamat része lehet, egyébként a kocsi nem maradna helyben; vélelmezem, hogy ennek álló helyzetben is kivitelezhetőnek kell lennie...vagy alapvetés, hogy a kocsi meg van emelve és a hajtott kerék szabadon foroghat?

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7339 üzenetére

    @j.bravo

    Abszolút preventív jelleggel csináltattam; gond nem volt, de jobb/rosszabb sem lett.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7341 üzenetére

    @j.bravo

    Gratulálok és respect a DIY mókáért. :R

    PS: lehet, hogy nyűgös a Salespeed, de két év után ki merem jelenteni, hogy a SS a mindennapi komfortot tekintve minden f@sságával együtt is köröket ver arra ötös f@shalomra, amit manuális váltó címen a JTS mellé dobtak; mondjuk hármastól már hangulatos, de ilyen piszkosul félrekonfigurált egyes/kettest...pff... :)

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7343 üzenetére

    @j.bravo

    Na, igen...a jelenlegi kisoztás/áttételezés mellé még beférne egy hatodik. A kilóméter-óra kiakasztásához kevés lenne (ami nem lenne baj...), cserében normál pályázásnál tényleg komfortosabb lehetne. 3,5e rpm-nél már ugyanúgy nem a nyomaték tart ellen a menetszélnek, mint 4-4,5e rpm-nél.

    Az első és második fokozattal ugyanaz a problémám: egyszerre túl rövid és túl hosszú... :DDD

    A kocsi magában 1,5t, két emberrel 1,7-1,8t. Ehhez alul nyomatékból és lóbol legfeljebb a lónak csak faxa jut; 2000-től élhető, 3000-től már tök jó. Így pedig elinduláshoz vagy érdemes kicsit jobban meglökni a gázt és akkor legalább sportolónak néznek, vagy finomkodni, mintha vontatnánk valamit; kombinált megoldás: finomkodó indulás után jól meghúzatni.

    Egyszerűen csak arra van ráállva a rutinom, hogy valami vagy nyomatékos és így agilis, vagy kicsit kehes, amit viszont rövid váltóval kompenzálnak - bevallom, csorgós csoszogásra az utóbbi nekem szimpatikusabb; és ofc az 1-2 elindulásra, illetve csorogni van.

    A JTS GT-ben az 1-2 pedig tulajdonképpen haladófokozat...pff. :)

    Na, ezért 'hosszú'...

    ...és amiért 'rövid': nincs az a rohadt élet, hogy én értelmesen vissza tudjak kapcsolni kettesbe, legfeljebb 2000-nél és alatta, ami a fentebb kifejtettek okán nem túl szerencsés. Megoldás: tanulok nagy (!) gázfröccsel visszaváltani (kicsivel eddig is ment). Mondjuk páromnak tetszik a dolog...mindenki más meg azt hiszi, hogy jaszkarizom. Ez van.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz LZs?! #7344 üzenetére

    Ja, és a lényeg...csak már kifutottam a szerkesztési időből.

    A felvert foshab a xartortán a váltókulissza és általában a váltó járása. A kocsiban 227e km van, így természetesen kijár már a bowden/kulissza cseréje, de fundamentális problémákat az sem fog megszüntetni.

    Hosszú és teljesen élhetetlen úton és abszolút hülye szögekben jár a kar, ellenben mindig pontosan helyrepattan - nesze neked egy paradoxon.

    Egy 'külön élmény' használni, mert soha nem tudni pontosan mi fog történni, amikor ráfog az ember a váltógombra; legtöbbszőr tök kelletlen és kaotikus, így a gyors váltás kiesik a lehetőségek tárházából - és innen jön a 'nagygázfröccs', hogy a fordulatszán ne essen le a pincébe mire átérek a következő fokozatba.

    A leosztás nagyjából így néz ki:

    N -> 1. - Meh, OK.

    1. -> 2. - Persze, bammeg...behúzzalak az ölembe?!

    2. -> 1. - Fuck yeah, hogy elpörög, gecc!

    2. -> 3. - Csak a terapeutámnak vagyok hajlandó részleteiben kifejteni... Mindenesetre Jancsi és Juliska nem tudott úgy eltévedni.

    3. -> 2. - Nem eleme R-nek.

    3. -> 4. - Finom, selymes és elegáns, mint egy falat jó creme brulee.

    4. -> 3. - Érezd az erőt, ahogy felpörög...ahogy felmorog!

    A 5. fokozat csak akkor lehetne ennél ergonómikusabban kialakítva, ha kitolják jobbra előre a tűzfalig az útja végét; de mivel ezt általában tartósan kapcsolja az ember, így igazából nem oszt, nem szoroz.

    Na, a Salespeed mindezt a mocskot elviszi a hátán, hogy az egyszeri úrvezetőnek ne kelljen derékig gázolni benne. Cserében néha nyűgös... :)

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz HussarF #7345 üzenetére

    @HussarF

    Ehm..upszi. Számolási hiba...el ne mond neki! :Y

    Én 110, ő 55...az akkor 1,6-1,7t.

    ...ugyanakkor nem mindig csak ő jön velem. :U

    PS: most, hogy így előkerült, elgondolkodtam: szerintem kevés közeli, illetve közel-távoli férfi ismerősöm van, aki ne 180/190cm és 100kg körül lenne.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz HussarF #7345 üzenetére

    Meg egy gondolat (folyamatosan szetszort vagyok ma...)

    A GT meglepoen tagas elol a nagy atlaghoz merve, de 156/159 mercevel pedig foleg.

    Mar miutan a fej beverese utan megerkezett az ulesbe az ember. :)

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz Integrale #7349 üzenetére

    Na, megnéztem...

    Forgalmi szerint 1390kg (1830kg max)...és akkor megvan honnan rögzült a fejemben a 1,5t: velem együtt már annyi; és nélkülem nem megy sehova. ;)

    Így még párommal is bőven 1,6t alatt vagyunk, úgyhogy megyek és kaparom is le a No Fear matricákat; úgysem tetszettek és ezek szerint a plusz lovakra sincs szükség.

    Kicsit komolyabban egy pillanatra: GT JTS spec-re 1320kg-tól 1460-ig találtam számokat a neten. Hogy ez éppen száraz tömeg, nettó üzemkész tömeg, tipikus tömeg...na, annak járjon utána az, akinek páros számú anyja van; t.i. a Kerbweight/Leermasse forrásról-forrásra haladva pont annyira univerzálisan egzakt, mint a behaviorizmus definíciója.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz hobizoli #7350 üzenetére

    @hobizoli

    Az eddigiekből nekem úgy tűnt, Te már láttál megemelt non-OEM digó kocsit közelről...

    Mennyire dívik, illetve érdemben elérhető short-shifter setup a Fiat/Alfa vonalon?

    Nem túl kimerítő kutakodás egyelőre ennél horgonyoztam le: 4H-TECH TS-Shift for Alfa Romeo, Fiat and Lancia

    PS: Most, hogy a katalizátor cseréje miatt a terv a kipuff rendszer kiherélésére határozatlan ideig technikai szünetre ment, pár tétel még mindig maradt a bakancslistámon: szép felnik (vagy a mostaniak felújítása), új szélvédő, szép hátsódob, short-shifter, alvázvédelem, lakatolás majd fényezés vagy fóliázás. Ebből az első négy, ami megoldható féléves előjegyzés nélkül. A többivel megvárom, amíg 1-2 év múlva megint beüt a gazdasági krach, és az összes szerelő, kőműves, tanácsadó, ingatlanos, lifestyle coach, stb. szépen visszapereg a balettbe ugrálni.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Tegnap az Áprád hídon araszolva bekavarodtam egy fehér Giulia mögé.

    Hogy Dzsudzsu volt, arra csak akkor jöttem rá, amikor már elég közel volt a felirat és egy pillanata valami nem akart összeállni a fejemben: gondolkodtam vagy fél másodpercig, hogy a Camry/Avensis típusokat nem így betűzik, G betűs szedán pedig nincs a Toyotánál...na, aztán leesett. :DDD

    Egyébként szemből a mai napig tetszik, de nekem a pre-FL 156/166/147 óta egyszerűen túlságosan 'blend' az egész felhozatal, kivéve Giulietta-t és Brera-t...meg persze a GT-t, ofc... Egy 156-ot vagy 146-ot már a sziluettjükről kiszúrok, de egy 159-et kétszer meg kell néznem.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz mekker #7380 üzenetére

    Amikor kihozták a 159-et, lenyűgözött. Úgy vettem a Grande Punto-t is akkor (aminek a Maserati-s orra tetszett nagyon...), hogy "ha felnövök, egy 59-es váltja majd". Azóta elmúlt...nagyon; de a SW verzióra mai napig szépen nézek. :)

    Egyébként a 'japppán transformernizmusra' én is furcsán bambulok, de pl. a Toyota CH-R nagyon pofás ebben a stílusban; szerintem jó eséllyel úgy jár majd, mint a Nissan Juke: anno formabontó, ma kedvesen bárgyú. Szerintem, ofc. Amin viszont nem tudok napirendre térni, az a 'széthajtogatott' Civic, főleg a Type-R (vagy mi); úgy fest, mintha a tervező a 10 éves koromban matekfüzetbe skiccelt 'szupercsillagromboló-űrvadász' koncepcióimat elevenítette volna fel. :F

    Apropos Giulia (és bármilyen kurrens Alfa) - van érdemi oka annak, hogy a szalonból, újként nem matricarendszámmal adják el őket? Lassan 20 éve nem jött ki olyan Alfa, amire passzolna a standard lemezrendszám; nem csak esztétikailag, fizikailag sem lehet rendesen feltenni mókolás nélkül. Az alátét pedig ugyanúgy faxul fest, de legalább nem az idomra hajlítják...

    Gondolom forgalombahelyezésnél nem az a 12e Ft a vízválasztó egy 9M+ kocsinál.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    @HussarF #7386

    Eh...ízlések és pofonok! ;)

    Egyébként én hajlandó is lennék elmenni egy pontig (dekor-adó, 'tuggyafax'...), csak hogy ne kelljen első rendszámot használnom ezen a kocsin.

    Más:

    Hétvégén megjártuk Egerszalókot, plusz hazafele megálltunk az egri várban. Egerszalók, Demjén és-a-többi abszolút feledhető; a vár tetszett, bár tizenévesen nagyobbat ütött - mai fejjel inkább Boldogkőváralja. Na, az vár! Volt barlangfürdőzés (rablás), minimális túra, oszt ennyi. A szállás kifejezetten jó volt: a családi szoba tényleg úgy is volt elrendezve, gyerekeknek játszóház, stb. Így, hogy a gyerekek már hét évesek lesznek, párom újabban szeret kimozdulni velük együtt, hogy ne csak balatoni nyaraló jelentse nekik a Bp-en kívüli világot. Mondogatja is, hogy külföldre is jönniük kéne, de szerintem ahhoz még kicsik, hogy érdemben értékelni tudják a Balaton és pl. az Égei tenger közötti külömbséget, viszont az egyszeri ember pihenését remekül keresztbe tudják szabni...nem is vagyok népszerű ezzel az állásponttal.

    Csakhogy ON is legyek: szerintem hétvégén a páromé után szorosan második legjobb hátsót is mi vonultattuk fel a környéken; és még praktikus is, lásd az utolsó képen. A két színes bőröndben csak a szükséges betevő plüss, Lego és egyéb kellékek jöttek, kiegészítve a gyerekek között utazó, kamasz nagyságú Micimackóval...

    Egyébként nemrég megvilágosodtam; mindig is motoszkált bennem, hogy kupé létére miért ilyen 'púpos'...aztán sógor 330i GT bömösét nézegetve rájöttem: az Alfa GT lófaxt egy kupé, hanem tulajdonképpen egy 'glorified hatchback'. Anno ilyen 'értelmetlenül kifejezetten értelmes fasságot' is csak a digók tudtak kitalálni (lásd még: Fiat Multipla, Fiat Panda 100HP); na, ez hiányzik nekem a 2000-es évek második felétől (a Fiat 500 üdítő és variánsai kevésbé üdítő kivételétől eltekintve).

    ..és most a képek...és igen, lusta vagyok külső site-ra tenni, sry.




    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7413 üzenetére

    @Mr X

    Ha veszel egyet, el is viszi a fél vesédet... :DDD

    @CharlieDrop

    Legutóbb Szardiniát jártuk be párommal; néha már neki is voltak kattogásai, hogy minek kell még egy kupac követ megnézni...akkor mit csinálnának a gyerekek? Egy-két óra után: nem akarom, fáradt vagyok, menjünk haza, unatkozom, nem eszem meg, másikat kérek, hideg a víz, forró a nap...és emellett folyamatosan arra figyelni, éppen mit csinálnak vagy éppen mit nem. Ez most önzően hangzik, és legyünk őszinték: az is. Direkt.

    @j.bravo

    Igen, a teljes válogatott. :)

    Csomagok, gyerekülések, gyerekek, felnőttek. Lekopogom, ezen a kocsin mindig minden elégségesen működött, legfeljebb nem jól vgay megfelelően - lásd: katalizátor, olajfogyasztás, stb. Az út szélén még sohasem hagyott (kopp-kopp-kopp). Az egyetlen kritikus szitu az egyik traffó eldurranása volt, de az is 50 méterre a szerelőtől távozóban.

    Az egyedüli ami zavaró volt, az még mindig a váltó: 140kmph / 4000rpm, 160 -> 4500. Ez úgy tűnik, inkább országúti cirkáló: 110-120kmph 3200-3500rpm. Emellett 120-tól szélzaj ÉS motorzaj, és minden xaros úthibát éreznil; bár ezek csak páromat zavarták, én pont ezekért szeretem...egyszerűen 'mechanikát hajtok' érzése van.

    150-től felfele páromon a sebesség változásával négyzetesen arányos mértékben uralkodik el az agytubi: szerinte szétesik a kocsi, de legalábbis lepattan az útról, szerintem meg 'meccanico meraviglioso' (gesztikulálva, elnyújtott B-kategóriás sztereotíp digó akcentussal fűszerezve)...mire megkapom, hogy ő jobban tud olaszul, és egyébként is inkább az útra figyeljek, mielőtt nekimegyünk valaminek és szétgurul alólunk ez a vödör csavar. Egyébként az út nagyrészét végigalussza ebben is...no, igen: amikor az olasz bőr lágyan simogat.

    Menetközben egyszer felébred és kérdezi: Mennyivel megyünk? Mondom: 120. Két perc múlva VÉDA kapu, én eléggé határozottan beleállok a fékbe; kérdezi: Minek fékezel? Nem 120-szal megyünk? Mondom: Á, lehet, hogy volt az 130 is...franc se' tudja, inkább jobb a nyugalom.

    Aztán persze egy pont után csak bekérdezek: amikor a Focus-szal csapatunk 160-170 körül, az nem szokott zavarni...mire ő: Hát igen, abban nem zavar. Hiába, akkor szép az élet, ha zajlik... #FML :P :DDD

    A szerelőhelyzetre reflektálva: semmit sem csinálsz rosszul, ez most egy ilyen sport; ahogy 426os jól össze is foglalta. Ha visszaolvasol akár csak az én írásaimban, találsz köztük jó pár gondolatot a szerelőkről általában és Zsoltról konkrétan. Pl. a katalizátor cseréjének 3 napja nálam is két és fél hétig tartott.

    Én annyit szoktam csinálni, elkerülendő a felesleges félreértéseket, hogy minden apró kis észrevételemet, panaszomat és öteletemet ősszeírom egy doksiba, azt pedig egy A4-es lapon kinyomtatva az anyósülésen hagyom; Zsolt pedig elmondja/hozzáteszi pluszban, amit ő még talált, stb. Az időhorizonttal pedig sokat nem lehet kezdeni, sajnos...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7417 üzenetére

    @j.bravo & HussarF

    Én valahol a kettőtök helyezkedem el, úgy tűnik...

    Megbeszélem előre Zsolttal, hogy mi a stájsz - telefonon, vagy beugrom, ha arra járok véletlenül; utóbbi egyébként hatékonyabb, de jóval ritkább. Ő megmondja, hogy nagyjából hány nap és hány forint az annyi.

    Na, utána jön az, hogy hetekben tervezek; kinézek egy hetet, amikor kényelmesen át tudom vinni a kocsit É-Budáról D-Pestre. Utána tudom, hogy azon a héten én már jó eséllyel nem megyek vissza érte, legfeljebb a következőn - azért a IX. kerület nekem oda-vissza egy komplett délelőtti program hétköznapokon. A homlokomat ráncolni a harmadik hét magasságában kezdem el...

    Másik auto(k) van(nak), az időm nagyjából kötetlen, és a szabi fakultatív pihenésre van...viszont arra sajnálom az időm, hogy csak úgy feleslegesen elbaxam, akár a kocsi üdvére.

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7418 üzenetére

    @j.bravo

    Azt hiszem 2010. vagy 2011. évi, passz. Abban biztos vagyok Mark III.

    Sokkal gumisabb, szeparáltabb - az már olyan 'detached' újhullámosan komfortos.

    Noise, vibration, and harshness (NVH) principle complient! Fuck yeah!

    Az Alfához képest meg a Grande Punto is az olyan 100kmph-ig. :P

    Egyébként a Focus 1.6TDCI és átlag 120kmph-val lazán ki lehet hozni a 40 literes tankból 1000km-t, odafigyelve megvan az 1200km. Az Alfa 65 literes tankjából érzéssel 600-at, de tipikusan inkább 500-at.

    Én személy szerint megértem, hogy párom szerint a GT inkább egy 'midlife crisis/rebelling vanity item', és racionálisan teljesen igaza is van. De én jól érzem magam így... :)

    Pl. júniusban megyünk a német Legoland-be, nem is volt kérdés, hogy a Focus-szal tudjuk le.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz hobizoli #7430 üzenetére

    Ha már fekete szín...minap mentettem el ezt a detailing videót.

    Szerintem fekete szín a monolitikus formának áll jól (pl. ON cuccokból a 159 vagy a linkelt Brera); tört, sok árnyékvonallal operáló formákat 'megöli'. Emellett annak való, aki így karban tudja tartani/tartatni (idő, infrastruktúra, készség, hajlandóság).

    Finally Detailing My Own Car - Alfa Romeo Brera

    Párom ex-Zafira-ja is fekete volt (mert miért ne), és arról a dömperről már 10 méterről sikított az is, ha csak gépi mosóban járt az óhatatlan vízfoltok miatt.

    @HussarF

    426os remekül összefoglalta. :)

    Egyébként Zsoltéknál anno két premissza volt szerelés tekintetében: premier időben vagy mellékvágányon; utóbbi esetben két ciklus között foglalkoztak vele, ahogy jött - ez az én szempontomból két okból volt jó: úgysem rohangáltam volna fel-alá a kocsiért (fentebb írtam, miért) és így kevésbé pörgette a manna-számlálót.

    Most már ott a tart a dolog, hogy a zsúfoltság miatt csak premier idő van, és az is listás. C'est la vie...

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz j.bravo #7441 üzenetére

    @j.bravo

    Reggel 9 körül / 8-10 között szoktam hívni, akkor úton van befelé a városba; a kocsiban, munka előtt beszélgetősebb...alternatíva este 6 körül (de nem pénteken), vagy SMS.

    Direkt betartani nem fognak, nyugi. :)

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    Ma reggel egy kicsit megtértem...

    Sétálok le a reggeli kávéra, aztán miközben veszem a kabátot, az ablakon kinézve látom, hogy valami szép formájú Giulia parkol a szomszéd előtt.

    Hazahozta a QV-t! Kimentem az utcára nézegetni, közben jött ki ő is - indult el egy bemutatóra. Dumáltunk kicsit, majd indítás után kértem, kicsit 'bőgesse' már meg. Húzza neki, a motornak olyan hangja van, mintha a pilisi szívcsakrából azon a blokkon keresztül akarna kitőrni az őserő...nice! Mondom a kipuff hangját azért szépen túlszólja a motor...mondja: jaa, áthúzom sportba. Höööööö, bazz...ez nagyon szépen hörög! :C

    Utána elváltuk és ő sportmódban lassan kigurult az utcából...közben egyfajta súttyó, de mégis potens 'yenkee-V8' szerű mély bugyorgás hallatszott folyamatosan, távozóban elhalkulva.

    Egyébként ránézésre még a formája is kicsit más; és most nem a kis/nagy szárnyakra és egyéb csingilingikre gondolok, hanem pl. a motorháztető mintha púposabb, magasabb lenne, stb.; illetve 'integráns', valahogy sugárzik belőle, hogy 'itten most komoly content van' lökhárítótól lökhárítóig, és ez nem csak egy héjként funcionáló szép body.

    EPIC

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz HussarF #7463 üzenetére

    @HussarF

    A gép kincstári (Fiat Mo.) promo/client autó, így vélelmezem, hogy "full-full", bármit is jelentsen az ebben az esetben.

    Egyébként távolról sem vagyok szenvedélyes 'autobuzi', mindössze a szép, karakteres, technikás és egyedi(bb?) kocsikat tudom értékelni; főleg ha még bugizik benne némi 'HW-Pr0n' is, mivel a technológia dolgokra (főleg a mechanikus fajtára) nagyon be tudok indulni.

    Sőt, az autókhoz való viszonyom általában teljesen szenvedélymentes: nekem a 'jó autó' elvből az ami, minimális ráfordítással a legtovább húzza és emellett a legkevesebbet veszi ki a zsebből a fenntartáson és az amortizáción keresztül együttesen, úgy hogy közben nem sajnálom, bármi is történjen vele; és ha bármi mégis történne vele, minimális a károm. Innen jön a 'daily-beater' kategória, esetemben az Almera (a.k.a. Szamuráj): egy praktikus közlekedőedény, ami marad, amíg megy; és ha már nem megy, akkor elmegy.

    ...és akkor ilyen attitűddel honnan jön az Alfa? Attól még, hogy az autók javarészt hidegen hagynak, az 'autózást' még szeretem, sőt. De az hobbi; a közlekedés viszont egy 'muszáj' jellegű dolog, amit igyekszem abszolút racionalizálni és minimalizálni.

    [ Szerkesztve ]

    Nevermind...

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz HussarF #7470 üzenetére

    @Integrale & HussarF

    Valószínűleg kevesebbet kéne maníroznom a kifejezésekkel... :)

    Fiat Mo flottás kocsi; ott menedzser. Emlékeim szerint PBT és valami piros(as) volt.

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák