Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • snots

    tag

    válasz AKG #6867 üzenetére

    Pár dolgot mindenképpen megjegyeznék a képpel kapcsolatban, előre is elnézést kérek a távirati, érzelem mentesnek tűnő stílusért:

    Egységes dolgok:
    - a kép túl sötét
    - túlzottan sárga színbe hajlik az egész (a jobbról érkező totális narancs szín igencsak rossz hatást kelt a kép többi részén domináló citromsárga színnel)
    - a kép bal oldalán taláható ajtónál nem tudni, hogy mit látunk. Pontosabban fogalmazva, az minden bizonnyal egy folyosó, de ha már nyitva van az az ajtó, akkor ezt célszerű éreztetni valamivel. (kép a falon, belógó kisszekrény, kutyafüle)
    - a konyhapulton található 2 citromsárga négyzetnél nem jöttem rá, hogy mi lehet, de rettenetesen fura
    - nem érezni a kintről érkező fényt, túl erősek a benti fények
    - textúrázásnál a fa szálirányokra figyelj oda, az ajtókon is, illetve a szekrényeken is. Nézd meg pl. ezt a képet (http://thumbs.dreamstime.com/z/wooden-door-19195819.jpg), nagyon jól látszik, hogy a fa szálirányok nem egységesek, "hol" vízszintesek, "hol" függőlegesen, pl. a sarkokban 45 fokban kapcsolódik ezen a konkrét példán). Ugyanez igaz a bútorlapokra is.
    - a shaderek sajnos nem a legjobbak, a fán nem érezni, hogy az fa, a csempén nem érezni, hogy csempe
    - a plafonon (és a falon is) GI foltok találhatóak, ez általánosságban az irradiance map HSph subdiv értékének emelésével, és/vagy az interpolation samples emelésével (ez utóbbival óvatosabban) orvosolható. Az elsőbbi a képre "lőtt" sample-ök értékét növeli, az utóbbi pedig ezen sample-ök elmosását szabályozza.
    - óvatosan az ambient occlusion-nel, jó ha van, de általánosságban csak éreztetni kell a dolgot. Pl. egy erősen megvilágított sarokban igencsak furcsa hatást kelt a contact shadow.
    - a kamerát célszerű szemmagasságban elhelyezni, mivel a legtöbb fénykép is, értelem szerűen, szemmagasságból készül
    - a kamerát vertikálisan shifteld ki, ezt nagyon könnyen, a guess vertical gomb megnyomásával el lehet érni. A függőlegestől eltérő függőleges élek (na, ezt sikerült jól megfogalmazni) erősen bántják a szemet, olyan hatást kelt, mintha dőlne valamerre a szoba.
    - a SolidRocks használata helyett, ha nem is egyszerűbb, de mindenképpen célravezetőbb a beállítások megismerése, az SR egy jópofa dolog, de hajlamos bizonyos beállításokat rettenetesen, vagy éppen feleslegesen túllőni. Egyébként is jó dolog az, amikor tudod, hogy mit és miért állítassz, illetve bizonyos problémák mivel orvosolhatóak.

    Általánosságban ajánlott tutorialok:

    http://viscorbel.com/shop/vray-interior-lighting/
    http://viscorbel.com/shop/creating-old-n-dirty-vray-material/
    http://viscorbel.com/shop/creating-v-ray-materials-vol-3/
    http://viscorbel.com/shop/creating-v-ray-materials-vol-2/
    http://viscorbel.com/shop/creating-v-ray-materials-vol-1/

    Ha ezeket megnézted, és az igazi, elborult, shaderes őrültségre is kiváncsi vagy még, akkor ezt is hozzá lehet csapni:

    http://masteringcgi.com.au/course/mastering-vray/

    Összességében, hogy valami jót is mondjak, az irány jó, és ami még fontosabb, érezhető az elhivatottság, a kitartás és a "tenni akarás". Maga a kép nem rossz, de odafigyeléssel és tanulással tud ez majd még ennél sokkal, de sokkal jobb is lenni majd.

  • SzK50

    csendes tag

    válasz AKG #6867 üzenetére

    Szerintem én rájöttem, mi az a konyhapulton található 2 citromsárga négyzet. Az ablakon bejövő fény! Igazam van? Ha igen, akkor az sok mindent megmagyaráz. Vray kamerát használsz? Exposure, White balance nem jó, ha Vray 2x-et használsz, Gamma 2,2, Linear Workflow On. Vray 3-nál kicsit más, de hasonló. De le lehet menni Gammával 1,7-ig is, nem ördögtől való az sem. ISO 100. Ez is lehet egy megoldás, a lényeg, hogy az ablaktól távolodva csökkenjen a fényerő, az a három belógó lámpatest nem okoz ekkora világosságot. A kép nekem azt sugallja, hogy itt betörés volt, és kifosztották a konyhát meg a kisszobát, minden nyitva maradt, csak a műbanánt és a koktélparadicsomot hagyták ott. Na meg a kanapét, de azt nem is csodálom. Zavaró a kék tükröződés a jobb oldali mennyezeti lámpán, a grillezőtől balra az a valami materialban nem igazán sikerült. A rendőrös viccből tudjuk, hogy a hűtőszekrényben mindig ég a villany. Vagy a betörők kihúzták, az is lehet. A kompozíció "leesik", túl sok a mennyezet, a bal oldal üres. Én nem tartom túl sötétnek, a túlexponált, beégett területek jobban zavarnak. Amúgy a konyhapult tök szép, de én biztos nekimennék az előugró tálaló polcnak így ebben a formában, és a mosogatót se tudnám így használni, szoknom kéne a csapot nagyon sokáig. Kiinduló pontnak viszont tényleg nem rossz. A többit snots már leírta.

  • kisbalázs

    tag

    válasz AKG #6867 üzenetére

    Hello, előre annyit megmondanál hogy mivel renderelted? Sima mental ray vagy esetleg más külső renderelő? Úgy jobban menne a segítség.
    Én ilyeneket csinálok:
    [link]

    Johnny Mnemonic 2021:320gb-t töltött az agyába és majdnem meghalt, inkább pendrive a s?ggébe!

  • snots

    tag

    válasz AKG #6867 üzenetére

    Továbbá még egy általános, örök érvényű jótanács, aminek nagyon sokan nem tulajdonítanak komoly jelentőséget.
    Nézzél mindenhez előképet, elsősorban fényképekről, de akár mások által készített, profi rendereket is.

    Nappali fényben úszó konyha kell, nézzél nappali fényben készült képeket, konyhákról. Elsősorban persze olyat, amelyeket profi fotósok készítettek, magazinokba, vagy weboldalakra.

    Tudod, hogy csempét akarsz rakni a konyha egy részére? Nézd meg, hogy milyen fajták vannak, azok hogyan néznek ki nappali fénynél, keress hozzájuk 4-5-6 előképet, majd ellenőrizd, hogy a rendereden mindez mennyire hasonlít, ha nem eléggé, akkor még nem az igazi.

    Ugyanez igaz a fa padlóra, a belső világításra, meg úgy nagyjából mindenre. Nem tudod, hogy milyen tárgyakkal dobd fel a konyhádat? Szintén előképek keresése a nagyszerű megoldás a dologra. Lakberendezők által, pusztán csak 1-2 fénykép kedvéért, alaposan, átgondoltan berendezett konyhák. Remekül lehet ihletet és ötleteket meríteni, hogy hogyan tedd a konyhádat hihetőbbé, élettel telibbé.

    Mindemellett, ha jól látom, akkor az utómunka teljes mértékben hiányzik a képről. Igazán jól kinéző render általában nincs utómunka nélkül. Az utómunka nem azt jelenti, hogy valaki nem tudja kihozni a szükséges dolgokat a 3D-s programból, az utómunka egy-egy elkészült képnek a szerves része.

    Van, hogy elég egy kis utólagos kontraszt, vagy color balance, esetleg egy vignette, de ennél akár sokkal, de sokkal tovább is el lehet menni a dologgal.

    Pár kedvcsináló videó, régebbről:

    https://vimeo.com/35341467
    https://vimeo.com/37232601
    https://vimeo.com/35584300

    Tudom, hogy mindezt kimondani nagyon egyszerű és megcsinálni már jóval nehezebb, de a legfontosabb, legalábbis szerintem, hogy az ember lássa a megfelelő irányt, tudja, hogy mit akar elérni (esetünkben jól kinéző képeket :) ) és tisztában legyen azzal, hogy ezért körülbelül mit kell tennie, mik azok a dolgok, amikkel még ismerkednie kell, melyik az az irány, amerre a tanulását "terelnie" kell. Tisztában legyen azzal, hogy mi az a jelenlegi szint, ahol tart, milyen területen számít erősnek, vagy megfelelőnek a tudása, illetve melyek azok a területek, ahol bizony erősen fejlődnie kell, vagy egyáltalán, úgymond, elindulnia arrafelé.

    Saját tapasztalatom szerint, az utómunkát célszerű nagyjából a többi (3D-s) tanulással párhuzamosan elsajátítani, fejleszteni. Szó nincs róla, rettenetesen rossz képből (most itt nem erről van szó), általánosságban tekintve, utómunkával sem lehet csodát csinálni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák