A Mobile Wolrd Congress során a két globális kínai gyártó megmutatta, hogy a mérsékelt árfekvésű, alsóbb mezőnybe szánt modellek mellett jól felszerelt ajánlatokat is tartogatnak a tarsolyukban, mely révén a piac jóval nagyobb szeletét szeretnék idén megkaparintani. A Huawei idén legalább 60, a ZTE pedig 35-40 millió, bővíthető operációs rendszerrel szerelt mobiltelefon értékesítését tervezi, melynek jelentős részén természetesen továbbra is Android teljesít majd szolgálatot. A két cég 2011-ben 16 illetve 11 millió okostelefont értékesített, ám a DigiTimes elemzése szerint a közel négyszeres növekedés a szélesebb piaci réteg lefedése mellett egyáltalán nem elképzelhetetlen. Ha a kínai gyártók tervei sikeresek lesznek, akkor együttesen a globális okostelefon piac 15 százalékát tudhatják majd magukénak az év végére.
ZTE: 40 millió okostelefon idén
Azóta történt
-
Egymilliárd okostelefon 2014-ben
A Credit Suisse elemzése szerint az okostelefonok részaránya továbbra is dinamikusan növekedhet.
-
Felére esett a Huawei nyeresége
A bevételek jelentős növekedése ellenére is ötvenhárom százalékkal alacsonyabb nyereséget ért el tavaly a Huawei.
-
ZTE: 2015-től évente százmillió mobiltelefon
A világ negyedik legnagyobb gyártója három év alatt duplájára szeretné növelni eladásait.
-
ZTE mobilok 3D kezelőfelülettel
A Rightware Kanzi UI megoldásának köszönhetően a ZTE okostelefonjai is egyedi 3D kezelőfelületet kaptak.
Előzmények
-
ZTE Mimosa – Windows Phone alapokon
Kínában debütálhat a ZTE első Windows Phone 7.5 Refresh alapokon nyugvó készüléke.
-
ZTE Fury – olcsó Gingerbread mobil
Az amerikai Sprint Wireless kínálatában debütált a ZTE mérsékelt árfekvésű Android-alapú készüléke.
-
MWC2012: kis pénztárcához ZTE Kis
Nagyon olcsó, belépő szintű okostelefon, amely nagy kijelzővel rendelkezik - a ZTE ezt már többször elsütötte.
-
MWC2012: nem rágó, hanem WP7-es telefon a ZTE Orbit
A Tania után újabb készüléket mutatott be a Microsoft megoldására építve a ZTE.