Hirdetés

Unreal Engine – irány a Windows Phone és RT

A mobilprocesszorok és grafikus gyorsítók villámgyors fejlődése láttán a legtöbb játékfejlesztő hamar felismerte a szegmensben rejlő lehetőségeket. Az igazi áttörést az alkalmazásboltok térnyerése hozta el, melyek a terjesztést, fizetési tranzakciók lebonyolítását és a reklámozást is sokkal egyszerűbbé tették. Egy telefonos vagy táblagépes játékért természetesen nem lehet annyit kérni, mint egy konzolos változatért, cserébe nincs is szükség csillivilli csomagolásra, sem a forgalmazás megszervezésére. A látványos grafikai megoldásairól ismert Epic Games hamar rájött arra is, hogy nem csak játékokat, hanem magát a grafikus motort is érdemes „áruba bocsátani”, így a kisebb cégek is professzionális 3D játékokat készíthetnek, a nyereségük egy részéért cserébe.

Az Unreal Engine 4 havi 19 dolláros előfizetéses modelljének bejelentésekor Tim Sweeney, a vállalat társalapítója és vezérigazgatója azt is elárulta, hogy az Android, iOS, Windows és Mac platformok támogatása mellett a Windows RT változat elkészítésébe is belekezdett a csapat, ám ez egyelőre igen távol áll a késztől. Az Unreal tervei között szerepel a Windows Phone változat elkészítése is, vagyis előbb-utóbb a Microsoft valamennyi platformját eláraszthatják a látványos grafikájú játékok. Az Unreal motorját használó fejlesztők az elkészített alkalmazások bruttó árából 5 százalékos részesedést fizetnek az Epic számára, vagyis az alkalmazásboltok 30 százalékos terjesztési díjai után nagyjából az eredeti ár kétharmadához juthatnak hozzá.

Előzmények

  • Bemutatkozott a Tegra K1

    Kepler-architektúrájú 192 magos grafikus gyorsítóval érezik az NVIDIA 32 és 64 bites mobilprocesszora.

Hirdetés