Táblagépek frontján erősödött az Android

A Strategy Analytics beszámolója szerint az internettáblák piacát továbbra is az Apple uralja, ám az áprilistól júniusig tartó negyedév során az amerikai gyártó részesedése a 183 százalékkal magasabb eladások ellenére 61,3 százalékra mérséklődött, míg tavaly ilyenkor az összes eladott táblakép 94 százaléka iPad volt. Az internettáblák piacának robbanásszerű bővülése leginkább a Google platformjának kedvezett, hiszen minden 10 eladott készülékből 3 Android alapú volt, míg egy éve csak 2,9 százalékos volt a piaci jelenléte. A hatalmas bővülés persze nem véletlen, hiszen a kisebb kínai gyártók már 80 euró alatti áron is kínálnak héthüvelykes megjelenítővel szerelt belépőszintű megoldásokat, de a Samsung, Asus, HTC és Motorola felsőbb mezőnybe szánt megoldásai iránt is van kereslet. A Research In Motion által készített PlayBook továbbra is mindössze 3,3 százalékos piacrésszel bír, miközben az asztali Windows alapú megoldások globális részaránya 4,6 százalék fölé nőtt. A Strategy Analytics szerint az Apple részaránya a következő negyedévek során az eladások emelkedése ellenére is folyamatosan csökkenni fog, mely az egyre olcsóbb alternatív megoldások térnyerésével magyarázható.


 [+]

Azóta történt

Hirdetés