A Strategy Analytics beszámolója szerint az internettáblák piacát továbbra is az Apple uralja, ám az áprilistól júniusig tartó negyedév során az amerikai gyártó részesedése a 183 százalékkal magasabb eladások ellenére 61,3 százalékra mérséklődött, míg tavaly ilyenkor az összes eladott táblakép 94 százaléka iPad volt. Az internettáblák piacának robbanásszerű bővülése leginkább a Google platformjának kedvezett, hiszen minden 10 eladott készülékből 3 Android alapú volt, míg egy éve csak 2,9 százalékos volt a piaci jelenléte. A hatalmas bővülés persze nem véletlen, hiszen a kisebb kínai gyártók már 80 euró alatti áron is kínálnak héthüvelykes megjelenítővel szerelt belépőszintű megoldásokat, de a Samsung, Asus, HTC és Motorola felsőbb mezőnybe szánt megoldásai iránt is van kereslet. A Research In Motion által készített PlayBook továbbra is mindössze 3,3 százalékos piacrésszel bír, miközben az asztali Windows alapú megoldások globális részaránya 4,6 százalék fölé nőtt. A Strategy Analytics szerint az Apple részaránya a következő negyedévek során az eladások emelkedése ellenére is folyamatosan csökkenni fog, mely az egyre olcsóbb alternatív megoldások térnyerésével magyarázható.
Táblagépek frontján erősödött az Android

Tízből három táblagépen immáron Android található, ám a Windows alapú megoldások is egyre népszerűbbé váltak.
Azóta történt
-
Kémfotón a Motorola karcsú táblagépe
Kamerák előtt pózolt a Motorola rendkívül karcsú, Android alapokon nyugvó héthüvelykes internettáblája.