Sötét fellegek az iPad felett

A múlt héten leleplezett iPad nem mozgatta meg annyira a világsajtót, mint azt az Apple szerette volna, mely elsődleges oka a hatalmas hype miatti túlságosan magas elvárásokban keresedő. A 9,7 hüvelykes kijelzővel szerelt, nagyméretű iPod Touch hasonmás az internettáblák és az elektronikus könyvek piacán indul hamarosan harcba, ám ez utóbbi szolgáltatás kizárólag az Egyesült Államokban lesz elérhető, a Java és Flash támogatás hiánya pedig igencsak megkérdőjelezi a teljes internetböngésző mivoltát. Az Adobe természetesen kapva kapott az alkalmon és egy képekkel illusztrált anti-iPad kampányba kezdett, melyben a Safari hiányosságaira hívta fel a figyelmet.

Adobe anti-iPad kampány
Adobe anti-iPad kampány

A Flash hiánya nem csak az Adobe vezetői, hanem egy potenciális vásárló szemét is szúrta, aki nem sokáig habozott és azonnal a Nemzeti Kereskedelmi Bizottsághoz (FTC – Federal Trade Commission) fordult. Paul Threatt, grafikus az Apple megtévesztő reklámkampánya miatt kért vizsgálatot, ugyanis a sajtófotókon látható New York Times oldal úgy került bemutatásra, mintha a készülék a Flash tartalmak megjelenítésére is képes lenne, noha ezek helyén csak a hiányzó bővítményre utaló jelek láthatóak. Idő közben az Apple javította a kifogásolt látványterveket, így várhatóan a bizottság bűntetését is elkerülheti. Elemzők szerint az Apple nem azért blokkolja a Flash és Java tartalmakat, mert azok lassítanák a készülékek működését, hanem azért, mert segítségükkel az App Store megkerülésével is lehetne egyszerűbb alkalmazásokat futtatni a készülékein, mely a teljes kontroll elvesztése mellett bevétel kieséssel is járna.

New York Times oldal – Flash nélkül nem ilyen!
New York Times oldal – Flash nélkül nem ilyen!

A webes tartalmak és a jelenleg elterjedt mini-SIM helyetti micro-SIM használata körüli bonyodalmak mellett már maga az iPad márkanév is nehézségekbe ütközhet. Masahiro Yamane, a Fujitsu ügyfélkapcsolati menedzsere szerint az iPad márkanév 2002 óta cége tulajdona, mely egy Windows CE alapú, 3,5 hüvelykes érintőkijelzővel, valamint WLAN és Bluetooth modullal is szerelt, VoIP képes PDA kapcsán került bejegyzésre. A helyzetet bonyolítja, hogy a Fujitsu 2009 elején lemondott a márkanévről, majd 2009 júniusában ismét levédetését kérte, mely után nem sokkal az Apple is benyújtotta az iPad márkanév iránti igényét. Az Apple február 28-ig kell hogy bizonyítsa az USPTO (United States Patent and Trademark Office – Egyesült Államok Szabadalmi Hivatala) számra, hogy készüléke nagymértékben különbözik a Fujitsu azonos nevű ajánlatától, illetve meggyőzheti a hivatalt arról is, hogy a Fujitsu csupán anyagi érdekek miatt védette le ismét a márkanevet.

A Fujitsu iPad
A Fujitsu iPad

Az iPad bejelentése kapcsán Steve Jobs, az Apple első embere azt hangoztatta, hogy cége a hordozható elektronikai eszközök terén a világ legnagyobb gyártója, külön kiemelve, hogy ezzel együtt a Nokiánál is nagyobb. Az állítást a Financial Times is kissé túlzónak találta, hiszen az Apple a laptopokat is a hordozható eszközökhöz számolta, ám klasszikus értelemben oda csak a tenyérgépek, okostelefonok, mobiltelefonok és multimédiás készülékek tartoznak. Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia első embere szerint a Nokia telefonos részlegének 8,179 milliárd eurós forgalmát összevetve az Apple teljes 11,29 milliárd euró körüli forgalmával nem épp bölcs dolog, nem mellesleg arról sem szabad megfeledkezni, hogy a Nokia az előző negyedév során 127 millió telefont értékesített, valamennyi árszegmenst lefedve, míg az Apple mindössze 8,7 millió telefont dobott piacra, azzal is csak a felső szegmenst megcélozva.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés