Reklámcéget vásárolt az Opera Software

Hirdetés

A mobiltelefonok árának folyamatos csökkenése egyre nehezebb helyzetbe hozza azokat a gyártókat, melyek kizárólag a telefonok értékesítéséből próbálnak megélni. Jó példa erre az LG, mely ugyan egyre nagyobb piacot tudhat magáénak, de a részleg nyeresége negyedévről negyedévre folyamatosan csökken, ugyanígy a Motorola és a Sony Ericsson is nehezen talál kiutat a válságból a klasszikus telefongyártási modellel. Tökéletes ellenpélda ugyanakkor az Apple, mely bevételeinek jelentős részét az iPhone-hoz kapcsolódó alkalmazásboltból és az iTunes zeneboltból származó bevételek teszik ki. Ugyanezt a modellt követi a Google is, azzal a különbséggel, hogy egyáltalán nem tervez mobilokat, hanem kizárólag az operációs rendszerre és a kapcsolódó szolgáltatásokra fókuszál. Mind az Apple, mind a Google felismerte ugyanakkor, hogy a reklámok igen komoly bevételt jelenthetnek a jövőben, így az előbbi a Quattro Wireless, az utóbbi az AdMob reklámcéget vásárolta fel nemrégiben. Az alternatív bevételi források az Opera Software vezetőinek fantáziáját is megmozgatták, így 8 millió dollárért megvásárolták a 2006-ban alapított AdMarvel reklámcéget, melyet Mahi de Silva, az Apple és a VeriSign korábbi alkalmazottja vezet. A TechCrunch értesülései szerint az elkövetkező 2 év során újabb 15 millió dollár kifizetése kerülhet sor, ha a reklámokból származó bevételek különösen nagy hasznot jelentenének. Az Opera lépése logikusnak tűnik, hiszen az Opera Mobile és Opera Mini több mint 50 milliós felhasználói bázisa igen komoly lehetőségekkel kecsegtet. Egyelőre nem tudni pontosan, hogy a reklámok milyen formában jelennek majd meg a felhasználóknál, de például az Opera Mini szerverei könnyedén helyezhetnek el kisebb reklámblokkokat a weboldalak előfeldolgozása során.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés