Okostelefonból POS-terminál

Az OTP Mobil új megoldással segíti a vállalkozásokat az elektronikus fizetésben. A rendszer Magyarországon is működik, egyelőre csak androidos eszközökkel.

A koronavírus-járvány az élet szinte minden területén felgyorsította a személyes kapcsolattartást nem igénylő digitális megoldások, szolgáltatások térnyerését. Vásárlási szokásaink átalakulását jól mutatja, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2021-ben a magyar lakosság 70,6 százaléka vásárolt online, ami csaknem 5 százalékos bővülés 2020-hoz képest. Az online kasszát használó kereskedők, szolgáltatók mindennapjaiban fontos változás volt, hogy a 2021. január 1-jétől érvényes jogszabályváltozás miatt biztosítaniuk kellett az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlóiknak, megrendelőiknek, ami szintén ösztönzően hatott a készpénzmentes tranzakciók számának alakulására. A fejlődésben rejlő lehetőségeket számos, a digitalizáció térnyerését támogató piaci szereplő igyekszik kihasználni.


[+]

Az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A 2020-ban elindult SimpleBusiness eddig négyféle elektronikus fizetési lehetőséget kínál a vállalkozásoknak, amelyek közül kettő QR-kódra, kettő pedig fizetési linkre épült, a kínálat azonban most egy ötödik, bankfüggetlen érintéses fizetési funkcióval egészült ki. Az új szolgáltatásban a Visa támogatásával érkezik az érintéses fizetés lehetősége, amelyben egy bankkártya vagy NFC alapú okoseszköz segítségével valósulnak meg a tranzakciók, POS-terminál beszerzése, telepítése nélkül. Az új megoldás egyik fontos előnye, hogy lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így többek között a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával. További előny, hogy az érintéses fizetés mellett az appon belül az indulás óta biztosított megoldások is elérhetők, így a felhasználók bármelyiket kiválaszthatják a tranzakció lebonyolítására.

„A Visa megoldásával a jelenlegi Androidos okostelefonok vagy tabletek érintésmentes terminálként működnek, így nincs szükség további eszközre. Ez a költséghatékony megoldás is része a Visa globális kezdeményezésének, amelynek célja, hogy 50 millió mikro- és kisvállalkozást tegyen digitálisan elérhetővé világszerte. Az érintéses fizetési megoldás segítségével a kereskedők bárhol, bármikor képesek bankkártyát elfogadni, így nem veszítenek el vásárlókat és növelhetik bevételeiket” – fogalmazott Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

Az Apple az idei év elején jelentette be a saját hasonló megoldását, ám annak európai bevezetése egyelőre nincs napirenden.

Előzmények

Hirdetés