Nem mindenkinek tetszik a „Zümm”

Hirdetés

A Google nemrég hazánkban is beindította „Zümm” névre keresztelt szolgáltatását, mely ugyan új távlatokat nyit az online közösségi szolgáltatások iránt fogékony felhasználók előtt, ám a kissé erőszakos piaci bevezetés nem mindenkinek nyerte el a tetszését, éppen ezért csoportos keresetet nyújtottak be a keresőóriás ellen San Jose bíróságán. Az Egyesült Államokban „Buzz” néven bevezetett funkció a Gmail felhasználók megkérdezése nélkül került integrálásra a postafiókjukba, vagyis több mint 31 millió ügyfélnél került aktiválásra azok engedélye nélkül, melyet ráadásul utólag sem egyszerű kiiktatni. A kereset tárgyát tehát nem maga a szolgáltás, hanem a felhasználókra való rákényszerítés ténye jelenti, hiszen a tisztességes eljárás az lett volna, ha a mindenki maga dönthetett volna afelől, hogy kíván-e élni az új lehetőségekkel vagy sem. A Google szóvivője egyelőre nem foglalt állást az üggyel kapcsolatban, mivel cége még nem tanulmányozta a keresetet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés