Az Apple az elmúlt években sikert sikerre halmozott a világ legnépesebb országában, amely egyben a legnagyobb mobilpiaccal is rendelkezik. Természetesen a Kínai Népköztársaságról van szó, ahol 2014 végén 20 millió előrendelés érkezett az akkori friss iPhone generációra. A tavalyi év már kevésbé volt sikeres, és a CNBC a Counterpoint Research elemzőcég adatai alapján megjegyzi: 2012 óta először nem egy iPhone kelt el a legnagyobb számban a méretes országban. Az év java részében még nem az iPhone 7, hanem a 6s volt elérhető, amelyből 12 millió darab fogyott, avagy az összes eladott mobil 2%-a. Ezzel lecsúszott az Apple a dobogó legfelső fokáról, méghozzá egy helyi márka termékének átadva az aranyérmes pozíciót.
Rendkívül népszerű volt az Oppo 2016-os, felső-középkategóriás szériája Kínában [+]
Az Oppóról és a rendkívül sikeres R9-ről van szó, amelyből 17 millió darab talált gazdára 2016-ban úgy, hogy az év végén frissítették az R9s modellre, illetve mindkettőnek volt Plus utótagú kiszerelése. Ez is mutatja, hogy az arrafelé egyáltalán nem alacsony árakon kínáló Oppo miért nem siet a Find 9 piacra dobásával: a helyi igényeknek megfelel a fenti, felső-középkategóriás ajánlatok külleme, felszereltsége vagy éppen a kamerára, az audiominőségre és a gyorstöltésre fordított figyelme.
Az Oppónak, a Vivónak és a Huawei-nek jól ment, a Xiaomi azonban a Mi Mix és hasonló érdekességek ellenére is szenvedett [+]
A CNBC a kutatócég számai alapján megjegyzi: a kínai márkák saját rekordot döntöttek 2016-ban, 465 millió darab okostelefon értékesítésével, és részben ez tette az iPhone eladásokat „sérülékennyé” a népköztársaságban. A várakozás azonban folyamatosan növekszik a formabontónak tippelt iPhone 8 érkezése kapcsán, aminek a premierje persze még odébb van. A Gartner szerint így jöhet még néhány szűkösebb negyedév Cupertinónak, amely 30%-os visszaesést produkált bevételi oldalon a tavalyi utolsó negyedévekben. A helyi gyártók közül az Oppo éves szintén 109%-os növekedést ért el a leszállított telefonokat illetően, a Vivo 78%-osat, a Huawei pedig 21%-osat. A Xiaomi nehézségeit mutatja viszont, hogy 22%-os visszaeséssel sikerült zárni az esztendőt, úgyhogy nem minden kínai márka örülhet a tavalyi eredményeknek.