Mobillá válnak a közösségi portálok

A mobil életstílushoz igazodva egyre több közösségi portál vált elérhetővé a mobil eszközök számára is. Az ABI Research becslései szerint 2013-ban már legalább 140 millióan használnak majd ilyen mobil szolgáltatásokat, mely 410 millió dollár bevételt is hozhat a szolgáltatóknak. A nagyobb ütemű elterjedésnek egyelőre még gátat szabnak a kissé magas adatátviteli díjak, de később várhatóan egyre népszerűbbé válnak a mobil közösségi szolgáltatások Brazíliában, Indiában, Kínában és Oroszországban is. A legtöbb mobil szolgáltatás ugyanúgy ingyenesen elérhető lesz majd, mint például a MySpace vagy a Facebook. Az egyetlen probléma csupán, hogy a szolgáltatók nem igazán osztják meg az adatforgalomból származó bevételeiket a közösségi oldalak üzemeltetőivel. Michael Wolf, az ABI Research elemzője szerint az lenen az ideális, ha a mobil előfizetők havi két-három dollárt fizetnének a szolgáltatásokért. Az adatforgalomból származó viszonylag alacsony bevétel mellett azonban az online közösségi portálok igen komoly reklámbevételt nyerhetnek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés