Megosztja nyereségét partnereivel a Google?

Habár az Android rendszer a kényelmes kezelőfelülete és multimédiás képességei révén 2013-ra már várhatóan a Symbian utáni második legnagyobb platformmá növi ki magát, úgy tűnik, hogy a Google semmit sem szeretne a véletlenre bízni. Piaci elemzők már korábban is jelezték, hogy az okostelefonok árának folyamatos csökkenésével a kizárólag harver értékesítésből származó nyereség drasztikusan csökkenni fog, melyet a szolgáltatásokból és a reklámokból befolyó bevétel tud csak kompenzálni, ez pedig a távközlési szolgáltatók bevételeit fogja visszavetni. Az Apple jól láthatóan kezdettől fogva erre a modellre rendezkedett be, miközben a Nokia a készülékárak drasztikus csökkentésével igyekszik kellemetlen helyzetbe hozni vetélytársait, illetve belső átalakulása révén a reklámokkal is támogatott szolgáltatásokra helyezi át a hangsúlyt.

Az Android rendszer kapcsán azonban a szolgáltatásokat a Google biztosítja, mely egyrészt leveszi a partnerek válláról a terhet, másrészt azonban a kapcsolódó nyereségektől is megfosztja azokat, legalábbis elvileg. A MoCoNews értesülései szerint a Google is tiszában van azzal, hogy a platform elterjedéséhez olcsó készülékek kellenek, valamint a gyártókat és a szolgáltatókat is arra kell ösztönözni, hogy saját megoldások fejlesztése helyett a reklámok révén jelentős bevétellel kecsegtető Google levelezőrendszert, illetve térkép- és keresőszolgáltatást használják. Éppen ezért a jövőben a Google a gyártókkal és a forgalmazó szolgáltatókkal is megosztja majd a reklámokból származó nyereségét, vagyis érdekeltté teszi majd őket az Android platform népszerűsítésében. A Google egyébként nem kommentálta a MoCoNews értesüléseit.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés