Hirdetés

Leszólta a Nokia-Navteq üzletet a Motorola

A Motorola ügyvezetője arról számolt be, hogy cége korábban már érdeklődött a digitális tréképeket gyártó Navteq iránt, ám a cég vezetősége elutasította az akvizíciót, mert azt stratégiai szempontból nem találták előnyösnek. Ed Zander a Motorola vezetője Chicagóban beszélt a konkurens finn gyártó akvizíciójának előtörténetéről.

Ed Zander
Mint ismeretes a Nokia 8,1 milliárd dollárért vásárolta fel a világvezető digitális térképgyártót, a Navteq-et. Az árral kapcsolatban a Motorola csak annyit közölt, hogy „meglepő”. Az amerikai óriás szerint az alkalmazások fejlesztése nem része a stratégiájuknak, ráadásul a cég legnagyobb vásárlóinak konkurenciájának lenni szintén veszélyes vállalkozásnak tűnik.
Piaci elemzők már korábban felhívták a Nokia figyelmét arra, hogy a digitális térképek és a zenei szolgáltatások a cég legnagyobb vásárlóinak, a hálózati szolgáltatóknak érdekeit sértheti, mely nem tűnik szerencsés ötletnek és konfrontálódást okozhat. Ugyanakkor tény az is, hogy a Nokia megpróbálja magát már most bebiztosítani. A navigáció és ezen belül is a mobil navigáció hatalmas robbanás előtt áll, hiszen évről évre megtöbbszöröződik az eladott GPS készülékek száma, de még mindig csak az európai autók 3-4%-ában van navi.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés