A Nokia nemrég jelentette be, hogy a továbbiakban nem kíván Japán számára egyedi megoldásokat kínálni, mivel az túlságosan magas fejlesztési költséget kíván és nagyon kis haszonnal kecsegtet. A japán piac szorítását jól jelzi, a helyi mobilpiac közel 30 százalékát birtokló Sharp lépése is, mely a megfelelő profit elérése érdekében más ázsiai országokban is terjeszkedni kíván. A lépés nyilván érthető, hiszen a japán szolgáltatók rendkívüli mértékben behatárolják a gyártók lehetőségeit, és ráadásul csak az elképesztően nagytudású modellek fogynak jól. A Sharp tehát Kína felé kíván nyitni, méghozzá nagyobb haszonnal kecsegtető olcsó modellekkel. A Sharp lépését az is indokolja, hogy elemzők szerint 2009-ben a mobiltelefonok piaca Japánban szűkülni fog, vagyis a verseny még agresszívebbé válhat.
Japánon kívül is terjeszkedik a Sharp
Azóta történt
-
Felére csökkent a japán piac
Októberben 58 százalékkal esett vissza a mobiltelefonok iránti kereslet Japánban.
-
Nokia NoTA: 99 százalékkal olcsóbb telefonfejlesztés
A hatalmas telefonfejlesztési költségeket századára csökkentheti a Nokia NoTA koncepciója.
-
Izmos Sharp mobilok Kínának
A Kínának szánt új Sharp kagyló 854x480 képpontos kijelzőt és 8 megapixeles CCD kamerát kapott.
-
Nokia: Gyenge negyedév után gyenge év jöhet
A világ legnagyobb gyártójának ötödére csökkent a nyeresége növekvő bevétel és csökkenő eladások mellett.