Betett a villanyautók térnyerésének a recessziós gazdasági környezet: a magas kezdőáron indító, ám olcsóbban „tankolható” EV-k a vártnál kisebb lendülettel növelik részesedésüket a belső égésű motor ellenében.
Ez viszont mintha meg se hatná a Teslát: annak ellenére lett a Model Y a legkelendőbb személyautó minden típus közül, hogy bőven maradt vásárolói bizalmatlanság a teljesen elektromos hajtás irányánt. A crossover a Model 3 eladásait is beárnyékolta, pár hete aztán a megkapta a szedán a Highland munkacímen emlegetett faceliftet és a sanghaji gigagyárból érkező daraboknak már meg is indult a hazai átadása.
Letisztultabb és sportosabb a Model 3 elölről és az egész szedán áramvonalasabb lett, a jobb légellenállásból pedig a hatótáv is profitál: az egymotoros 17,8 millió forintért megkaparintható alapmodell WLTP hatótávja 513 km, végsebessége 201 km/h, 0-100 km/h-ra 6,1 másodperc alatt gyorsul.
A kétmotoros Long Rage 21,3 millió forintért 629 km-es hatótávot nyújt töltésenként, 4,4 másodperc alatt gyorsulva 100 km/h-ra. Performance modell még nincs, ám már ennek az érkezéséről is pletykálnak, a vadabbak a Model S Plaid szénszálas borítású motorjait várják.
A hátsó lámpák már nincsenek kettéosztva, így a teljes lámpatest felemelkedik a csomagtartót felnyitva, és ez is jobban áll a Tesla szedánnak, melynek letisztultabb belsejét programozható LED csík díszíti. Megosztóbb változás a bajuszkapcsolók eltüntetése: az irányjelző a kormányra került, kapacitív gombok formájában, sebességet pedig a Model S mintájára az érintőképernyőn lehet váltani.
Az első ülések immár szellőztethetők, míg a hátsók továbbra is csak fűthetők – itt az apró második érintőképernyő az újdonság, ahonnan a klíma és a multimédia is vezérelhető, és persze elérhetők a streaming szolgáltatások, hogy menet közben lehessen a Netflixet vagy a Mobilarena MA!gazint nézni.
A Tesla a futóművet, az ajtókat és az ablakokat érintő változásokkal garantál csendesebb kabinteret menet közben, a friss hangszórórendszerrel pedig tisztább zeneélményt. Új szín a kollekcióban az Ultra Red változat, ami nagyon jól áll a Highlandnek, míg jóval visszafogottabb a Stealth Grey modell, kissé mattosított szürke festéssel.
A Model 3 refresh mindenképp fel fogja lendíteni a szedán eladásait, ezt már a Tesla hazai képviselete is látja, míg a Model Y jövőre kaphat faceliftet, ám erről még csak pletykálnak internet-szerte, és egyelőre még az Egyesült Államok is vár a Highlandre, ott ugyanis a Model 3 a régi köntössel érhető el.