Úgy tűnik, hogy a Sony Ericsson kezd szép lassan kimászni a gödörből, legalábbis ez már a második olyan negyedév, amikor a pénzügyi mérleg nyelve nem a vörös mezőn tanyázott. A 12 millió eurós nettó nyereség nyilván nem nevezhető kiemelkedő értéknek, de a több mint másfél évnyi veszteség után már valószínűleg ez is felüdülés lehet a befektetők számára. A japán-svéd gyártó az áprilistól júniusig tartó negyedév során összesen 11 millió telefont értékesített, melyek átlagos eladási ára az előző negyedévhez képest 26 euróval 160 euróra emelkedett. Bert Nordberg, a cég első embere szerint a nyereség hátterében az Android alapú XPERIA X10 és a Symbian platform köré épített Sony Ericsson Vivaz piaci sikere áll, de az első visszajelzések szerint az X10 Mini és az X10 Mini Pro is remekül szerepelhet majd. A Sony Ericsson vezetése bízik az okostelefonok sikerében, melyek hosszabb távon is komoly bővülést eredményezhetnek. Piaci elemzők szerint ugyanakkor a japán-svéd gyártó megerősödéséhez nem elegendő a legfelső árszegmensre fókuszálni, hiszen a középmezőnyben sokkal jobban elnyújtható egy-egy hardveres platform életciklusa, mely kevesebb befektetés mellett is nagyobb haszonnal kecsegtet.
Ismét nyereséges volt a Sony Ericsson
Azóta történt
-
Veszteséggel zárt az LG telefonos részlege
Az eladások növekedése mellett is több mint százmillió dollár veszteséggel zárt a kisebbik dél-koreai gyártó mobiltelefonos részlege.
-
ZTE a Motorola és a Sony Ericsson előtt
Az olcsó készülékeiről ismert kínai ZTE lehet a piac ötödik legnagyobb telefongyártója.
Előzmények
-
Minden várakozást felülmúlt a HTC
A saját várakozásait is messze felülmúló pénzügyi eredményekről számolt be a HTC.
-
A RIM lett a negyedik legnagyobb gyártó
A Motorola mostantól nem tartozik az öt legnagyobb gyártó közé, de a Sony Ericssont is maga mögé utasította a RIM.
-
Nyereséges negyedévet zárt a Sony Ericsson
A japán-svéd gyártó közel két év óta először tudott nyereséges negyedévről beszámolni.
-
Sony Ericsson: Gigantikus veszteségek 2009-ben
A Sony Ericsson az utolsó negyedévben is hatalmas veszteséget termelt, ám ezúttal a gazdasági válság helyett a szervezeti átalakulás költségeit okolta a gyártó.