Sony Ericsson: Gigantikus veszteségek 2009-ben

A Sony Ericsson nemrég hivatalosan is publikálta a 2009-es év során elért eredményeit, mely a várakozásoknak megfelelően rendkívül tragikus képet fest. Míg a japán-svéd gyártó 2007-ben 103,4 millió mobiltelefon értékesítésével 1,114 milliárd euró nyereséget tudott felvonultatni, addig 2008-ban már csak 96,6 millió telefont tudott eladni 73 millió euró üzemi veszteséget produkálva, ám 2009-ben a cég piaci részesedése tovább zsugorodott, és a mindössze 57,1 millió mobiltelefon értékesítésével 836 millió eurós veszteséget tudott felmutatni. Az elmúlt év utolsó negyedéve során 14,6 millió Sony Ericsson telefon talált gazdára, méghozzá 120 eurós átlagáron, mely az előző negyedévhez képest 3 százalékos piaci bővülést és 8 százalékos bevételnövekedést eredményezett, ugyanakkor az előző év azonos időszakához képest pedig 40 százalékos visszaesést jelent.

A sajtóanyag szerint az enyhe bővülés minden bevételét elvitte a versenyképesebb működés elérésére hivatott belső átalakítás közel 150 millió eurós költsége, így a nettó veszteség végül 181 millió euró lett 2009 utolsó negyedéve során. A gyártó komoly reményeket fűz az Android alapú XPERIA X10 készülékhez és az új multimédiás termékpalettájához is. Kérdéses ugyanakkor, hogy a Sony Ericsson sok esetben kissé túlzó árszabása is átalakításra kerül-e, mert az egyre kiélezettebb versenyhelyzetben egyelőre a Motorola alacsonyabb árszegmensek felé való nyitása tűnik kifizetődőbbnek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés