Hirdetés

Egyre népszerűbbek a Samsung táblagépei

Hirdetés

Az Apple által megalkotott „új generációs táblagép” termékkategória létjogosultságát eleinte gyakran megkérdőjelezték az elemzők, ám az elmúlt évek eladási mutatói egyértelműen alátámasztják a nagyobb kijelzővel szerelt, egyszerűen használható és hosszú üzemidejű készülékek iránti igényt. Az ABI Research legfrissebb beszámolója szerint az első negyedévben továbbra is az iPad maradt a legkelendőbb készülék, ám a 3,4 milliós Galaxy Tab forgalomnak köszönhetően a Samsung egy év alatt 20 százalékkal tudta szűkíteni a piaci részesedésbeli különbségeket. Nem szabad elfelejteni természetesen, hogy a beszámoló kizárólag mennyiségi alapokon szemléli az eladásokat, így pénzügyi eredmények terén továbbra is jóval nagyobb lehet a kaliforniai vállalat előnye.

Az operációs rendszerek eloszlása alapján a 39,6 százalékos relatív részesedésének köszönhetően az iOS csupán a második helyen szerepel, míg az Android-alapú készülékek a teljes forgalom 56,3 százalékát jelentik. A Microsoft Windows 8 és Windows RT platformja ugyan a harmadik legnépszerűbb megoldás, ám a 4,1 százalékos piacrész feltornázása még hosszú évekbe kerülhet. Az ABI elemzése szerint az egyre olcsóbb 3G és 4G ajánlatoknak köszönhetően a modemmel szerelt modellek relatív részaránya 22 százalékra emelkedett.

Előzmények

Hirdetés