Hirdetés

Hirdetés

CES blog: Út a Colorado mentén

Hirdetés

Történetünk ott ért véget, hogy egy mankókerékkel felszerelkezve befutottunk Lake Havasu City-be. Egészen mostanáig mi sem tudtuk, hogy ez a hely miről híres, pedig akad itt egy egészen elborult sztori, aminek a megértéséhez annyit érdemes tudni, hogy a most 50 ezer lakost számláló város helyén a nagy semmi volt 1958-ig. Illetve egy hadseregnek volt itt egy leszállópályája, de egyébként sima sivatag volt ez is, amit Arizona állam ingyen odaajándékozott majdnem 14 négyzetkilométernyi földdel együtt Robert P. McCulloch olajmágnásnak, akik vállalta, hogy itt befektet és ingatlanbizniszbe kezd.


[+]

És Robert a dolgot nem vette félvállról. Négy évnyi tervezés után további 52 négyzetkilométert szerzett a meglévő mellé, 1963-tól pedig elkezdődött a beruházás, amit azzal fejelt meg az öreg, hogy vett egy hidat Londonból. Frankón. A Temze felett átívelő híd Londonnak már nem volt elég széles, ezért 2,5 millió dollárért eladták, lebontották, a gránitból készült burkolati elemeket beszámozták, további 7 millió dolláros költséggel Arizona közepére szállították és újra felépítették. Most simán London Bridge néven fut, és a város jelképe. És elkezdtek jönni a turisták, a felduzzasztott Colorado folyó partján pedig egy turistaparadicsom keletkezett, lehet úszni, csónakázni, vízisízni, napozni, jókat enni, léghajózni, meg amit az ilyen helyeken szokás. Vagy csak bámulni le este a hídról, hogy valaki úgy hitte, hogy fél millió forintnyi színes LED-del érdemes feldobni egy épületet. És tévedett.


[+]

Havasu után északnak mentünk, elhaladtunk Kingman városa mellett (ide még visszatérünk egy hét múlva, mert a 66-os út itt keresztezi a 95-öst), baromi sokat autókáztunk kerek 50 mph sebességgel, mert ennyit enged hivatalosan a mankókerék. Ez a világ legnyugodtabb és egyik legunalmasabb művelete, 20-40 kilométereken keresztül egy tök egyenes autópálya külsővsávjában döcögni, miközben előzgetnek a csőrös kamionok, de egyszer csak odaértünk a Hoover Damhez.


[+]

Ami még mindig nagyon impozáns, végre megnéztem felülről is arról a hídról, amelynek egyik partja Arizona, a másik pedig már Nevada. Végig azt éreztem, hogy alacsonyabb a vízszint, mint amikor négy éve legutóbb láttam, ami sajnos stimmel is, bár az utóbbi években inkább kicsit emelkedett. De messze nincs benne annyi, mint amennyi alapján tervezték az egész létesítményt, ez tisztán látszik.


[+]

Ezt követően pedig jött a napnak az a része, amitől kicsit tartottam, befutottunk Vegasba, teletank, autómosás és irány a Sixt helyi képviselete. Ügyfélszolgálat, egy elképesztően kedves úr üldögélt a pult mögött, gyorsan elmondtam neki, hogy mi újság, roppantul sajnálkozott és elment megnézni, hogy milyen gépkocsit tud adni cserébe. Visszajött azzal, hogy Chevrolet Acadia, amit gyorsan kigúgliztam és mondtam neki, hogy hát ekkora verda azért nem kell, úgyhogy kerítettek egy csont ugyanolyan Kia Sorentót, mint a korábbi (csak ez most ezüst), kitöltöttünk egy sereg papírt, áttettük a cuccokat, jó utat kívántak és ennyi.


[+]

És le tudok vonni három darab tanulságot:

  1. Az ilyen-olyan extra biztosítások a sima rablás kategóriájába esnek. Se roadside assistance-ot, sem kiegészítő biztosítást nem kötöttem, pedig tukmálták, mégis tök ingyen volt a kerékcsere és az autócsere
  2. Azért kell nemzetközi, jó nevű autókölcsönzőnél talán egy kicsit magasabb árfekvésben autót bérelni, mert ott ezeket megoldják. Semmi rejtett költség nem volt, pont annyit fizettünk, amennyit előre jelzett a rendszer. Tegyük hozzá, hogy a létező összes kuponkódot és akciót végigcsináltam és kétszer is visszamondtam a korábbi foglalást, mire kijött a Sorento olyan összegért két hétre, amit magam sem hittem volna.
  3. Jobb, hogy nem álltam neki feszegetni a határaimat egy sivatagi kerékcserével. Így volt tiszta, egyből értesítettük a kölcsönző céget, felvitték a rendszerbe a történetet, így tök egyértelmű volt minden. Jött bőven komment az előző történethez, de sokadszorra is átgondolva még mindig azt hiszem, hogy az volt a helyes döntés, hogy egy bérautót inkább nem piszkálok, ha egyébként extra költség nélkül mindent elintéz a Sixt.

Na.


[+]

Viszont most már tényleg megjöttünk Vegasba. A délen található outlet még mindig kínál igen vonzó leárazásokat, ez nem változott. Az Excalibur Hotelben 10/10-es a net és egyelőre kettő egész dollár nyereségben vagyunk 30 percnyi kaszinózást követően. Különben minden ugyanolyan, hangos, fényes, zsúfolt, giccses és alapvetően értelmetlen. Habitustól függően szórakoztató, taszító, idegesítő, megdöbbentő, vagy ezek keveréke. Holnap már van pár előzetes sajtós esemény, ha lesz számottevő történés szakmai fronton, akkor érkeznek az anyagok.

Előzmények

  • CES blog: defekt a sivatagban

    Eredetileg az volt a terv, hogy megnézzük a Castle Dome bányamúzaumot, a Parker gátat és Lake Havasu City nevezetességeit, de máshogy alakult.

Hirdetés