Hirdetés

Szerkesztőségi blog: Avatar távirányítós helikopter bemutató

Hirdetés

Gyermekkoromban mindig is nagy rajongója voltam a különféle távirányítós autóknak, sőt, még hajóm is volt, mely valószínűleg 15-20 éve a Balaton alján fekszik, mert sajnos nem volt tökéletes. Épp ezért hatalmas örömként ért, amikor megtudtam, hogy állandó partnerünk, a Speedshop különféle játékok forgalmazásába kezd. Küldtek is nekünk egy tucat típust, némelyik többé-kevésbé áldozatául is esett annak, hogy inkább voltam lelkes, mintsem profi pilóta. De ez egy ilyen műfaj, ezért lehet a helikopterekhez különféle alkatrészeket kapni. Sokan szerintem inkább pörögnek a szerelgetős részére az egész dolognak, mintsem magára a repterésre.

Én viszont ez utóbbit kedvelem, már a második helikopteremet nyúzom és több tízórányi repülés után sem sikerült azt összetörném; a beépített kamerának pedig még hasznát is vettük mobilarenás szinten, a legutóbbi telefonos töréstesztünkhöz kapcsolódó videónk első képsorait a helikopterrel rögzítettük. Bár léteznek profi gépek, az idő- és pénzigényük miatt nem váltanék rájuk, de a mostani háromcsatornás gépem korlátait már érzem. Épp ezért nagy izgalommal bontottam ki a Speedshop legújabb gépének csomagolását: egy duplarotoros gépről van szó, mely nem három, hanem négycsatornás, azaz nem csak előre-hátra és fel-le tud repdesni a tengely körül való elforgás mellett, hanem képes oldalazni is.

A gép a csomagolás alapján hivatalos Avatar liszensszel rendelkezik, még James Cameron neve is megtalálható a csomagoláson. A korábban bemutatott gépeknél abból a szempontból mindenképp profibb, hogy 2,4 GHz-es rádió van hozzá, mely dedikált csatornán kommunikál a géppel, azaz nem zavarják be külső jelek. A felépítése hasonló a sima koax gépekéhez, hiszen itt is flybarral kiegészített dupla légcsavarokat találunk, csak nem egyet, hanem kettőt, ezért is lehetséges az oldalazás; ezt a helikopter az egyik légcsavar fordulatszámának növelésével, a másiknak pedig a csökkentésével oldja meg, azaz nem szervókkal döntögeti a tengelyt. Ez egy kevésbé összetett megoldás, de cserébe a gép viszonylag olcsó (20 000 forint környékén van) és az alkatrészek sem valószínű, hogy túl drágák lesznek hozzá.

A masina repülési tulajdonságai kellemesek, egy kifejezetten barátságos vasról van szó. A levegőben stabil, a hátsó rotor pedig bár kis átmérőjű, de magas fordulatszámú, így a kissé szellősebb időkben is megoldott a haladás. Nem törhetetlen, de elég jól bírja, típushibája az, hogy nagyobb esésekkor a rotor tengelye kicsit elcsúszik, emiatt az alsó rotor fogaskerek leesik a motoréról, de ezt egy határozott mozdulattal helyre lehet hozni. Beltérben is használható, hiszen annyira nem nagy méretű, de igazából kültéren, szélcsendes időben érzi jól magát. Én személy szerint kedveltem, mert jól vezethető gép, raádásul némi önkontrollal tanulóhelikopternek is tökéletesen megfelel.

Bocha

Előzmények

Hirdetés