Angliában debütálnak az új játékkonzolok

A játékipar két óriása, a Nintendo és a Sony is célba vették már a következő generációs mobil szórakoztató eszközök piacát,  új készülékeik bevetésre készen állnak. A színtéren azonban két "kis hal" is reménykedik a háttérben egy nagyobb szerepre saját mobil konzoljaik révén. Az amerikai Tapwave a Zodiac nevű, játékra szánt PDA-ját Nagy Britanniába hozta át, míg egy másik amerikai cég, a Tiger Telematics is a szigetországot választotta saját Gizmondo konzolja ugródeszkájaként.


Gizmondo

Az előrejelzések szerint több mint 100 millió mobil játékos várható 2006-ra, tehát a nagy nyüzsgés érthető. A Sony a PlayStation Portable (PSP) bemutatására készül Japánban az év vége felé, míg a Nintendo az új, duplaképernyős DS (Dual-Screen) gépével száll be a karácsonyi versenybe. Mivel azonban ezek közül egyik készülék sem lesz kapható Európában 2005 előtt, szabaddá vált az út az olyan újoncoknak, mint a Zodiac és a Gizmondo.


Zodiac

Az Egyesült Államokban júniusban bemutatott Zodiac egy Palm OS alapú készülék, amelyet kifejezetten játékra és multimédiára terveztek. A hagyományos szervező funkciókon kívül – mint a határidőnapló és névjegyek tárolása – zene- és videolejátszásra vagy akár akciójátékok futtatására is alkalmas, többek között a Doom II, Duke Nukem és a SpyHunter is játszható rajta egy 480x320 pixel felbontású képernyőn. A cég képviselője szerint azt a generációt célozzák meg vele, amelyik már kinőtte a Nintendo GameBoyt, és olyan PDA-t szeretne, amelyikkel játszani is lehet. A Zodiac 1 (32 MB) ára a tengerentúl 299 dollár, míg a Zodiac 2 (128 MB) ára még nem ismeretes.


Gizmondo

Októberi szigetországi bemutatkozása után 230 fontos (közel 80 ezer forint) áron került a polcokra a Gizmondo. A készüléket egy zsebben elférő szórakoztató központként jellemzik a marketingesek. A Windows CE operációs rendszeren alapuló gép képes zenelejátszásra, filmnézésre, szöveges üzenetek küldésére és még beépített digitális kamerát is tartalmaz. Ugyanakkor készítői szerint igazán azért lesz eladható, mert beépített GPS-vevővel rendelkezik.

A Tiger Telematicsnak, amely a Gizmondót gyártja, már vannak hagyományai a műholdas navigáció terén, ezért mondhatta  Patrick Wallgren, a Gizmondo PR vezetője, hogy "az ötlet, hogy GPS-vevőt teszünk egy olyan termékbe, melyet a gyerekek szeretnének használni, megalapozott volt. Biztosak vagyunk benne, hogy a valós pozíciós játék nagyszerű dolog lesz". A készülékre megjelenő első játékok egyike a Colors (színek), amely azon az ötleten alapul, hogy saját csoportunk területét kell elkészítenünk és versenyeznünk kell azokkal, akik a területünkre érkeznek. "A GPS határozottan killer application (az a program, amelyik felpörgeti az ágazatot)" – mondta Wallgren, bár elismerte, hogy a cégnek szembe kell néznie a Sony és a Nintendo vállalatokkal.


N-Gage: a nagy ellenfél?


Persze a Zodiac és a Gizmondo nem egyedüli vetélytársai a Sony-Nintendo kettősnek. A telefongyártó Nokia is megtett már némi utat az N-Gage játékos telefonhibriddel. Már egymilliónál is több darabot adtak el belőle, és nemrégen átdolgozták a készüléket az eredeti változatot ért kritikák hatására (így született az N-Gage QD). A Zodiac vagy a Gizmondo mögött állók most egyaránt azt bizonygatják, hogy nem látnak az N-Gage-ben közvetlen versenytársat, mindkét gyártó (pozitívumként!) kiemeli, hogy kézigépük nem alkalmas telefonálásra.

A két hordozható konzol igazából a karácsonyi vásárban kezdi meg a komolyabb csatát a vásárlók kegyeiért az Egyesült Királyságban. Noha a brit játékosok dönthetnek úgy is, hogy kitartanak a Sony és a Nintendo 2005-ös ajánlatának megérkezéséig, az új készülékek most sikerre számíthatnak.

Azóta történt

Hirdetés