Hirdetés
A Rising Sun Data elemzése alapján úgymond keleten a helyzet változatlan. Viszont a legtöbb statisztika nem tér ki az egyes gyártók piaci részesedésének összetételére, noha nem ártana. Kínában hagyományosan az Oppo és a Huawei küzd az elsőségért, amit ez utóbbi simán tart is általában. Feltehetően, ha a BBK csoport brandjeit összevonnák, nagyjából senkinek nem lenne esélye, a Vivonak és az Opponak önerőből is bérelt helye van a top ötben, amit ugye a Huawei vezet.
A Honorral együtt. Viszont, ha szétválasztjuk a két márkát, a Huawei magabiztos fölényű 29%-os piaci részesedése mindössze 12,7%-ra zsugorodik és az Oppo kerül vezető pozícióba 20,1%-kal, amelyet a Vivo követ 16,9%-os szelettel, majd Honor 16,7%-kal. A Huaweit önmagában a Xiaomi (15,1%) is beelőzi, akik mellesleg feldolgozhatatlan mértékű növekedést produkáltak idén éves összehasonlításban. Az ötödik helyre pedig még éppen befért az Apple 8,9%-kal.
Az összes forgalomba kerülő okostelefon mintegy 90,3%-át az első öt helyen lévő gyártó szállítja, ami egyrészt a piac szűkülését, másrészt a kisebb gyártók folyamatos kiszorulását mutatja, az LG konkrétan a kivonulást fontolgatja. Mindeközben a Honor 51%-kal, a Huawei pedig 32%-kal erősített a tavalyi megegyező időszakhoz képest.