A Honor nélkül nem olyan erős a Huawei

A Rising Sun Data elemzése alapján úgymond keleten a helyzet változatlan. Viszont a legtöbb statisztika nem tér ki az egyes gyártók piaci részesedésének összetételére, noha nem ártana. Kínában hagyományosan az Oppo és a Huawei küzd az elsőségért, amit ez utóbbi simán tart is általában. Feltehetően, ha a BBK csoport brandjeit összevonnák, nagyjából senkinek nem lenne esélye, a Vivonak és az Opponak önerőből is bérelt helye van a top ötben, amit ugye a Huawei vezet.


[+]

A Honorral együtt. Viszont, ha szétválasztjuk a két márkát, a Huawei magabiztos fölényű 29%-os piaci részesedése mindössze 12,7%-ra zsugorodik és az Oppo kerül vezető pozícióba 20,1%-kal, amelyet a Vivo követ 16,9%-os szelettel, majd Honor 16,7%-kal. A Huaweit önmagában a Xiaomi (15,1%) is beelőzi, akik mellesleg feldolgozhatatlan mértékű növekedést produkáltak idén éves összehasonlításban. Az ötödik helyre pedig még éppen befért az Apple 8,9%-kal.


[+]

Az összes forgalomba kerülő okostelefon mintegy 90,3%-át az első öt helyen lévő gyártó szállítja, ami egyrészt a piac szűkülését, másrészt a kisebb gyártók folyamatos kiszorulását mutatja, az LG konkrétan a kivonulást fontolgatja. Mindeközben a Honor 51%-kal, a Huawei pedig 32%-kal erősített a tavalyi megegyező időszakhoz képest.

Azóta történt

  • Nem igazán menő az iPhone

    Legalábbis Kínában. A MobData adatai szerint népszerűek az almás telefonok, de inkább a régebbi modellek és a kevésbé tehetősek körében.

  • Erős volt az idei év a Huawei számára

    A kínai gyártó idén tavasszal tudta először átvenni a második helyet a globális ranglétrán, és azóta sem szándékozik visszaengedni oda az Apple-t.

Hirdetés