Aki követi a 2024-es futball Európa-bajnokságot és figyelmet szentel az eseményeken, illetve a közvetítéseken megjelenő reklámoknak is, annak feltűnhetett, hogy megint egy kínai mobiltelefon-márka az egyike a főbb szponzoroknak. A Vivo a 2018-as és 2022-es világbajnokságokon, a 2020-as EB-n és az utolsó, 2017-es FIFA Konföderációs kupán is partner volt már, így ebben semmi újdonság nincsen. A BBK-s márka a stadionokban levő reklámfelületeken, a közvetítésekben, illetve a szurkolói zónákban kizárólagosságot szerzett magának, csak az ő készülékük reklámja futhat vagy csak ehhez kapcsolódó tevékenységek rendezhetők.
Ebben pedig az a kissé vicces, hogy sikerült olyan készülékeket kiválasztani a Vivo V30-ak személyében az EB-re, mely hivatalosan nem kapható Európa-szerte. A V30-as felső-középkategóriás telefonok elődjei, a V29-es széria, illetve utódja, a V40-es széria relevánsabbak az öreg kontinensen, utóbbiak fejlesztését például részben Németországban végezték. A V30 viszont Indiában, illetve a távol-keleten van csak forgalomban, egyetlen kötődése Európához a Zeiss márkanévvel ellátott kamerarendszere lehet. Ennek tudását és megbízhatóságát próbálja egyébként a Vivo kihangsúlyozni az EB alatti marketingben.
A Vivo V30 Pro hátlapi Zeiss kamerái [+]
Ettől függetlenül furcsa, hogy nem a frissebb Vivo V40 lett az EB hivatalos mobilja, mely érkezését a V40 Lite-tal együtt az EB nyitónapján jelentették be, és mely készülékek a cég közleménye szerint megvásárolhatók lesznek Európában, nem pedig csak az interneten keresztül lehet majd őket ide rendelni a távol-keletről.