Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Brae

    őstag

    válasz Batman2 #6800 üzenetére

    Szevasz!

    Köszönöm a hosszú választ. Esetemben nem pár forinttal olcsóbb üzemanyagról van szó, mert valószínűleg hozzá tudok jutni ingyen nagy mennyiségű használt étolajhoz valamint 100Ft/l-ért takarmányolajhoz, tehát mindenképp megéri még akkor is ha 15000km-ként kell porlasztócsúcsokat cserélnem. (bár ezt kétlem)

    "Az étolajhoz tapasztalatom szrint növelni kell kicsit az előtöltést, hogy optimálisan égjen el, és minden bizonnyal a befecskendezési nyomást is növelni kellene, mert az étolaj nehezebben porlasztható a gázoljanál, és lassabban is gyullad meg"

    Én is tisztában vagyok vele, hogy más az étolaj viszkozitása, de 70 fok fölé melegítve már erősen megközelíti a gázolajét. Erre jelenthet megoldást egy gázolajszűrőfűtés. Hidegindítási problémára meg lehet kombinálni elektromos hűtővízmelegítővel, hacsak a tankba nem zselésedik bele az étolaj. (de gondolom a kipufogó hője miatt erre kicsi az esély, meg a tankhoz is van elektromos melegítő, természetesen így az indítási procedúra kicsit időigényes lesz, meg egy -25-ben eltöltött éjszaka után nem is garantált, dehát valamit valamiért). Tehát folyamatosan 70fok fölött tartott étolajnál, valószínűleg nem kell az előtöltést meg a befecskendezési nyomást babrálni.

    "az adagoló elemeké viszont lehet, hogy nő, mert az étolajnak állítólag rosszabb a kenőképessége, mint a gázolajnak"

    Erre irányult az első kérdésem, hogy motorolaj keni-e az adagolóját a W124-eknek, mert W123-nak biztosan és ott nagy kárt nem tud okozni maximum kikezdi az adagolóban található tömítéseket, de az szvsz nem akkora tétel, hogy gondot okozzon. Pl. egy Lucas adagolónak nincs külön olajozása, annak kenését teljes egészében a gázolajra bízzák, ott sokkal jobban tud rombolni az étolaj.
    Egyébként konkrétan az öthengeres szívó 250D-ket néztem ki (190-es kaszniba is), ez állítólag a közvetlen leszármazottja a W123-as 300D-jének, ezért gondoltam rá, hogy szeretni fogja a növényi naftát. Ja és állandó 50-50%-os keverésre gondoltam, így elkerülhetők valszeg a hidegindítási gondok hűsebb időben.

    Üdv:
    Brae

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák