- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
No ismét futómű, illetve kormány mozgató rudazat elemeinek a cseréje van küszöbön !
A két első keréknél a kormány mozgató rudazat két alsó gömcsuklója még ugyan egyben van, de már erősen repedezett a gumiharangja, a bal oldalon pedig a kormány mozgató karhoz közvetlen csatlakozó gömbcsukló porvédője már rég ki van szakadva és meg is van benne kissé rohadva a gömb fej, szerencsémre eddig még nem esett szét, de ez lehet csak a w123-as futómű konstrukciójának köszönhető !
A kátyukon, úthibákon áthaladva erős kotyogó hangot is hallat ezen az oladalon a futómű, feltételezem, hogy ennek, illetve még a két repedezett porvédőjű csuklónak a cseréjével megoldódik ez a probléma !
A másik észrevételem, hogy menet közben, egyenesen haladva időnként, illetve mikor jobbra fordítom a kormányt a fék pofák enyhén beleérhetnek a féktárcsába, mert halk visító hangot hallatnak !
Ez mondjuk lehet akár a gömbcsukló lötyögésétől is, azt úgy is cseréltetem, de azon gondolkodom még, hogy adódhat a kerékcsapágyak kopottsága és a kerék ezáltal való kóválygása miatt is, sőt, talán inkább ettől, mert a kormánnyal a kerék és a fék szerkezet is együtt fordul, de a kerék csapágya miatti kóválygását szerintem a fék szerkezet nem követi, így a tárcsa is kóvályog a kerékkel együtt, aminek az eredmények a surlódás és a visító hang !Mintha mondták volna már azt átviszgáláskor, hogy "lóg" kissé a csapágy.
Vélemények ?
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Itt egy sematikus ábra a kormány rudazatról !Az 1-essel jelölt, illetve a 2-es és 3-assal jelölt alkatrészeket kell cserélnem, van e valami specifikus nevük ??
Csak annyit leltem alkatrész listában a Unixnál, hogy "kormány gömb fej", ezen belül van a belső, gondolom, ez lenne az 1-es és van a külső, gondolom, ez lenne a 2-es és 3-as, mivel jobb és bal oldalra ugyanazt az alkatrészt mondja !?
A belsőnek a menetes szárát megmértem, az 16-os menet és szerintem jobbos.
A kulsőt nem néztem, abból balosat találtam a katalógusban, gondolom, hogy az passzol a jobbos belsőhöz.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #7701 üzenetére
Szia!
Én is futóművet csináltam nemrég a gépen!!
Ha kotyogó hangot hallasz azt nem a kormányösszekötő gömbfej csinálja! Az csak csattog ha szeded a kormányt!! Nekem jobb oldalt a trapézgömbfej (talpas) lógott mint az állat!! Az ad olyan hangot! Nem igazán szokták elvállalni mert préselve van a csonkállványba!! Én is alig kaptam hozzá szerszámot kölcsön! Félelmetes kicserélni!! Baloldalt meg a fölső lengőkart cseréltem mert ott meg az zuhogott! Még a gyári volt benne! Nézd meg ezeket biztos hogy ezek közül adja valamelyik a kotyogó hangot!! Az alsót úgy tudod megnézni hogy felemeled az alsó lengőkarnál az autót egy kicsit hogy a kerék a levegőbe legyen, alá pájszerolsz a keréknek és megmozgatod le föl! Érezni fogod hogy lóg-e meg ha aknából csinálod akkor látod is hogy lóg-e! Meg kell emelni mindenféle képen mert amúgy az autó súlya miatt nem tudod megnézni! A kerékcsapágyon lehet húzni!! Ha búg akkor csere! Ha nálad is ezekkel lesz a gond akkor cseréld ki mind a négy kormányösszekötő gömbfejet is ha mondod hogy lassan végük, mert ott is állítja a futóművet és nehogy az az egy amit benne hagysz fél év múlva elkezdjen lógni. mert akkor csere után ismét futómű állítás! Az enyém is 16-osal van szerelve ha a belső jobbos akkor a külső bal menetes!! Nézd meg jól!!W123 240D 1978
-
Batman2
őstag
Szevasz
Köszi az infókat, megnézem !
Csak emelve jönnek ki a lötyögős, kikopásból eredő hibák, az biztos, análkül aknából néztem a múltkor, akkor semmi sem mozgott, lötyögött, de mindenképpen megemelem.
A trapéz gömbfej, az az a gömbcsukló, ami gyak. magánál az első tengelynél van ??
A motor mögötti váz falhoz rögzülő két stabilizátor gömb csukló (asszem 3 csavarral rögzül), vagy micsoda az 2 éve volt cserélve újra, az eredeti már teljesen rossz volt.
remélem, nem azokkal van most is baj, mert azok darabja 9x ezer forint volt !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #7704 üzenetére
Szia!
A trapéz gömbfejfez van fogatva az alsó lengőkar a keréknél!
A trapéz gömbfej van belepréselve a csonkállványba! Nem lehet akármilyen préssel kiszedni a helyéről!! Le kell venni a féknyerget, féktárcsát, fékporvédőlemezt!! Szét kell ütni a fölső lengőkarnál, az alsónál is és akkor jön ki a csonkállvány! Ha így alánézel a kerék belsejénél nézed az alsó lengőkart és a végén látsz egy nagy anyát,alatta a lengőkar és alatta van a trapéz gömbfej!! Megfogod ismerni mert van rajta porvédő gumi!! Na azt kell onnan kinyomatni!
Én ahol voltam mindenki elmenekült előle!! Akkor nehezen végül kaptam hozzá célszerszámot és megcsináltam magam!! Így is hogy hozzá való prést kaptam alig jött ki, de a végén megadta magát!! És ha emeled akkor a lengőkarnál emeld mert ha a kaszninál emeled csak befeszül a futómű!! Amit te mondasz az a gömbfej kitámasztó bak! Az van a kasznihoz fogatva 3-csavarral! Azzal nem lesz gondod,még bírnia kéne!! Azt én is kb. 2-éve cseréltem!! Nekem az bírja most nemvolt azzal gond nekem! Nem olcsó mulatság a munkadíja arra készülj fel, ha ezzel lesz neked is gondod!! Én megtudtam oldani végül saját kezűleg!! Meg ha veszel alkatrész csak jó minőségűt vegyél mert a csere nagyon drága!!W123 240D 1978
-
Batman2
őstag
Szevasz
No, ezt hozzák az alkatrész katalógusok trapézgömbfejként:
Ez rögzül a motor mögötti vázrészen, a tűzfal alján 3 csavarral.
A régieknek kiszerelt állapotban lógott a tengelye, az újak viszont kézzel alig voltak mozgathatóak, olyan szorosak voltak.Ezt meg vezető gömbfejként, ami a kerék tengelyének a tövében van asszem:
Én ennek a kopottságára gondolnék, kerék kóválygás esetében, illetve a kerékcsapágyra, mivel 60-tól kezdve van morajlása a bal első keréknek.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Jövőhéten megyek valszeg a szerelőhöz, cseréltetem a többi gömbcsuklót, és egyúttal átnézetem a futóművet, hogy akkor mitől van a koytogás !
Én ennek magam nem merek nekifogni, sem eszközöm, helyem, sem tudásom nincs elég hozzá.Az úttartása sem tökéletes, kanyarokban olyan mintha kicsit lötyögne, kóvályogna, ha csak kicsit tekerem a kormányt, alig fordul, ha meg jobban ráhúzom, akkor meg hírtelen sokat mozdul és vissza kell venni !
Csak ha nagyon óvatosan, de határozottan indítva, folyamatosan tekerem a kormányt, akkor követi rendesen az ívet.Mikor bukkanókon megyek át, pl egy mélyebb, vagy kiálló úthiba, vagy egy fekvőrendőr, utána mindíg olyan a futómű, mintha lötyögne a kerék, elvesztené a kapcsolatot a vázzal és akkor érne vissza a vázba, mikor megint "földet ér", átment a buckán, bár nem kellene, hogy el emelkedjen a kerék, de lehet mégis megteszi.
Ha nincs hiba, folyamatosan az úton van, vagy csak kisebb a hiba, az kasznit nem mozdítja, csak a kerék ugrál, akkor nincs ilyen jelenség, csak a kotyogás.A lengéscsillapítok is eszembe jutottak már, hogy lehet, hogy gyenge és túlságosan hagyja ugrálni a kereket, de lehet, hogy más a hiba, esetleg a talpas.
Remélem, nem a váz a ludas, mert pont annál a kerknél van a torony javítva, csak kérdés hogy hogyan !!
A kormányzában pedig gondolom lehet ludas a gömbcsukló, ha meg van kopva, mert sok kicsi lötyögés nagy holtjátékot hoz össze !Tegnpa mosattam az járgány alvázát, így jól láthatóvá vált minden hiba és előtünt a torony javítása is, nem nézki túl bíztatóan !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Tegnap voltam boltban, megrendeltem 1 belső és kettő kölső körmány gömbfejet, egyik Ruville, másik pedig Meyle márkában lett.
Remélem, mindkettő eltart legalább vagy 5-6 évig.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
nekem nincs tekerős kinyomóm, kivettem a állványcsonkot és egy farönkön kiütöttem a talpast ( persze előszőr kipróbáltam egy bontottal ami be volt heggesztve de az is kijött, ha nehezen is)
befelé meg, présálványt csináltam meg egy vastagfalú csövet kerítettem és megfelelő alaúvá tétel után ment a préselésMB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
Kikötöttem a csapot és a fűtőkört, megelégeltem az állandó vízfolyást !
Még nem tudom, mit találok ki a csapra.
Több, mint egy liter vizet kellett pótolnom, vagy 20-25 km városi cirkálás után, a hűtése alapjáraton már nem volt megfelelő, rögtön elkezdett felkúszni a mutató, mihelyst nem pörgött a motor.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdv. mindenkinek !
Mi a neve az első futómű, felső lengőkar, vagy micsoda, másnéven "kutyacsont" nevű alkatrész belső végénél levő gumi szilentnek ??
A Unix katalógusban olyat találtam, hogy "Gumicsapágy keresztlengőkarhoz", így nézki:
A vázat a kerék mellett megemelve a futóművet jobban szemügyrevéve észrevettem, hogy furcsán áll a kutyacsont belső vége (enyhén ferdén) és a gumi mindkét végén ki van belőle nyomódva ráadásul ferdén, szóval bizonyára elmállott belül és összekocog a lengőkar feje és a rögzítő tengely, ezért kotyoghat a futómű !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
whisky75
tag
van e valakinek fogalma róla hogy miért nem tudom lekapcsolni a fűtést a 124 es 200D mercimbe? másik probléma hogy a klíma nem működik, és a biztik rendben vannak.
ui: Csak egy biztosítéktáblát találtam. -
-
whisky75
tag
válasz WunderKinder #7718 üzenetére
1995-ös kiadás manuális kétoldalas tekerőgombos klíma van benne.
-
WunderKinder
tag
válasz whisky75 #7719 üzenetére
Akkor a fűtéspanelt nézd meg a műszerfalban megy-e a világítása. Ha nem megy akkor lehet testhibás, a panelen a bemenő csatlakozónál elengednek a forrasztások. De ha megszorul a keringető szivattyú az is meg tudja ölni a panelt. Első körben méregess a fűtéscsapnál, ha változik ahogy átkapcsolod a fűtést, akkor átereszt a csap. Szét lehet szedni, de ha a tömítés ment szét akkor kompletten csere. A klímát passzolom, bár a kompresszornál van egy forgásérzékelő az szeret vicceskedni (bekapcsolod és 5 másodperc múlva kikapcsol a klíma).
-
whisky75
tag
válasz WunderKinder #7722 üzenetére
nem megy a világítása, és a klímáé sem.
-
whisky75
tag
merre találom a fűtéscsapot?
-
WunderKinder
tag
válasz whisky75 #7724 üzenetére
A fűtéscsap az akkumlátor elött van, elméletileg így néz ki. A két kisebb henger elött levő hármas csati ellendarabján kell mérned, ha jól emlékszek a középsőhöz képest a két szélsőt.
A középkonzolból vedd ki a fűtéspanelt és nézd meg a csatlakozásait. De először mérd ki a fűtéscsapnál, ahhoz nem kell bontani semmit. Ha kell majd leírom, hogy kell kivenni a fűtéspanelt. De látom te is kecskeméti vagy, ha gondolod alkalomadtán meg is mutatom.
[ Szerkesztve ]
-
whisky75
tag
válasz WunderKinder #7725 üzenetére
ok, nagyon szépen köszönöm
Jó éjt mindenkinek. -
bp123
csendes tag
Üdv. mindenkinek.
Kellene egy kis segítség.
123d 300 hoz kellene 2db hátsó lengőkar.
Megvétel vagy csere érdekel.
Tudok adni karosszéria elemeket,komplett ajtók motor háztetőt
mindenféle 123-as alkatrészt.SÜRGŐS, megállt a gép kéne mennem
Tel.20-334-01-25
Köszi a segítséget.
[ Szerkesztve ]
-
E260
újonc
Sziasztok!Van egy 1992-es 124-es 260E benzines Mercim.Egy ideje ingadozik az alapjárat,néha le is fullad és ha gázt adok neki nehezen pörög ki.Mi lehet a baj?Meg a bal első elektromos ablak nem megy fel fel teljesen,marad egy centis rés.Hogy lehet levenni a kárpitot,hogy megnézzem?Köszi.
-
rambo4ésfél
aktív tag
Az elektromos ablaknál az a probléma ami ilyenkor szokott lenni van benne egy fogasléc és néhány fog lereszelődött, a kárpitot a kilincsnél tudod bontani illetve a zárnál a zárnál a fekete műanyagot egy csavar fogja a kilincsnél pedig szintén a fekete műanyagot kell "lepattintani" nagyon nehezen szokott jönni de az csak pattintós az alatt pedig már látod asszem 13-as anya lecsavar a kilincstől megy egy rúd a zárhoz ezt a rudat is csak kipattintod majd a fekete műanyag másik felét előre tolod a tükör felék és kijött a helyéről ha ezekkel megvagy akkor a kárpitot "egyszerűen leemeled" az ajtóról kb 1-2cm felfele emeled majd magad fele de vigyázz mert a kis fülek könnyen letörnek összerakásnál pedig hiányozni fognak és lötyögni fog a kárpit.
-
E260
újonc
válasz rambo4ésfél #7731 üzenetére
Köszi!És a másik problémára is tudsz megoldást?
-
rambo4ésfél
aktív tag
arra nem tudok válaszolni nekem diesel van, de ha tippelni kellene én megnézném hogy minden rendben van e a gyújtással (gyertyák+kábelek) üzemanyag rendszerbe nincs e dugulás vagy levegő ilyesmiket néznék, de mondom ezek csak tippek esetleg vannak ilyen üzemanyagrendszer tisztító csodafolyadékok kezdésnek mondjuk az ajánlott mennyiség duplájával úgy hogy a tankba ne legyen sok üzemanyag vagy 5-10L, de a legjobb ha keresel valakit aki tényleg ért hozzá mielőtt neki kezdesz kókizni
-
E260
újonc
válasz rambo4ésfél #7733 üzenetére
Adalékot már tettem bele,de semmi.Marad a szerelő.Köszi.
-
Zo123
csendes tag
Sziasztok!
Szeretném kérdezni, hogy lehet-e 1510-es csúccsal, ferde végű előkamrával, de már csillag mintájú dugattyút alkalmazni W123 200D-ben (615940 55HP 1976-1979).
(azt tudom, hogy gömbölyű előkamrával nem lehet oválmintás dugattyút …. mert felütközik a dugó) -
Batman2
őstag
Tehát lapos és nem gömb fejű előkamrát mondasz ?
Nekem csillag égésterű dugattyúk voltak és vannak a motorban, de nekem viszont gömbölyű végű előkamrákkal vannak párosítva, asszem ezek az összevalók, szóval a lapossal szerintem a szimpla körf alakú égésterű régebbi dugattyú passzol, vagy akkor előkamrát is cserélni kell, esetleg teljes hengerfejet inkább előkamra helyett, az jobb megoldás szerintem !
Ehhez viszont inkább már 220-as befecskendező tűk passzolnak tapasztalataink és netes infók alapján is !10-15 ezerért már kapsz hengerfejet a bontókban, vedd szemügyre az esetleges szelepülés körüli repedések tekintetében és hogy ne szétégett fej legyen, utána viszont szerintem még így is érdemes elvinni egy szelep zárás tesztelésre, aztán javaslom csak felinstallálni !
80-85 közötti motor hengerfeje kell.Az adagolóm is a röpsúlyos szabályozású én nem vákumos, mint a régebbi, csak a leállítássa megy vákummal.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Zo123
csendes tag
Hali!
Igen, a lapos fejű előkamrát mondom.
Nem tudom milyen a dugattyúm, le kéne venni a hengerfejet. Az adagolóm a régebbi, azaz a Bosch szám vége 59 (nem 60).
Azt gondolom, hogy a kocsi 79 előtti, azaz 55lóerős.
Izzítója hurkos, azaz soros, húzigás".
Ehhez a 1510-es porlasztócsúcs való.Hát igen, elvileg hfej cserével áttérhetnék a 2.szériára.
De akkor adagolót is kéne cserélni?És mi van akkor ha a régi dugattyú van benne? Arra nem is tehető fel gömbölyű előkamra, mert beverne....
Le kéne venni a hfejet, már csak azért is, mert rosszak a veszteségértékei a hengereknek.
Tulajdonképpen az érdekelne, hogy a lapos előkamra tehető-e csillagos dugóhoz.
Köszi a tanácsot....
Üdv: -
Templomegere
senior tag
Szia !
615.940 -be nem a 1510-es csúcs való , azok a csúcsok a w115-ös dieselekben voltak .
Lapos elő kamrához 2 féle dugó volt hogy ne legyen egyszerű , az egyikben nem volt semmi + marás a kis mély ovális lukon kívül , és volt egy olyan mint amit leírtam most + olyan bemarások mint a csillagos újfajtákon csak más elosztásban . A lényeg az hogy a dugóban milyen mély a elő kamrának a helye . A kétféle kamra eltérő magasságban lóg ki a hengerfejből .
-
Batman2
őstag
Igen, ahogy Egér is írja, az előkamrák belógása a hengerbe különböző, ettől függ, hogy mit mihez lehet tenni !
Pontosan nem tudom, de feltételezem, hogy a lapos végű lóg be kevésbé és a gömbölyű jobban.
Amúgy összesen négyféle dugattyúval szerelték a 123-as 200-as dízel motort, ahogy egy szerelő mondta.Tehát az egyikhez elvileg mehet a másik dugó is, fordítva viszont nem !
Gondolom a szelepjeid már nem állnak a helyzet magaslatán, rosszul koptak, beéghettek, azért nagy a veszteség, bár a gyűrűk mellett is szökhet a gáz.
Ezek szerint végeztettél veszteség mérést ?Elvileg az adagoló csere nem kötelező, mivel az fizikai akadályát nem képzi semminek (mint az előkamra-dugattyú páros), legfeljebb marad kisebb a motor teljesítménye, gondolom, hogy valamelyest az adagolón is múlik, nem csak az égéstér kiképzési eltérésén.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Zo123
csendes tag
Köszönöm mindkettőtök tanácsát (Batman2 Egér).
Igen, volt veszteségmérés, röpködtek a 40....70%-ok. Ez totál rossz.
Szelepnél is fúj ki, és biztosan szelepszárnál is, és gondolom a dugó mellett is szökik.
Ma elkezdtem levenni a hengerfejet, most életemben először, ezért kicsit lassan is megy.
Akkor majd meglátom, milyen dugó és előkamr van benne.
A csúcsok német Bosch-ok, a szám a végén 27/valami (talán valami = 4)
Nagy izzítós.
Levettem az adagolót is, mert szerintem ez a motor meglátogathat majd egy gépműhelyt.Viszont egy kellemetlen meglepetés ért:
A vezérműtengely középső csapágyat lefogó egyik csavart az előző tulajnál beletörték.
Így azt a csapágyat csak két csavar fogja.
Nem is tudom, hogy lehetne kioperálni a blokkból a beszakadt részt. Ne is tudom, hogy kiáll-e a vége a blokk felső síkjából. Ezt majd pontosabban látom a hfej levétele után.Ehhez képest apróság, hogy az a kis csavar nem akarta magát még megadni, ami az izzítás testelését is adja.
Még nem vettem ki a láncvezető tüskéjét sem. Ettől is tartok egy kicsit...
Hát "rohasztom" csavarlázítóval a csavarokat.... Türelem kell.
Hát nagyon kíváncsi vagyok, milyen dugattyúk vannak benne.
Üdvözlet Nektek! -
Templomegere
senior tag
motort szereltél már? A vezérmű tengely csapágyházakat eleve csak 2 csavar fogja le a harmadik kicsi 8mm-es csavar + anya az nem lefogató , csak helyén tartó . A csúcsokat mondod vagy a porlasztó házakat ? Vagy szétszedted a porlasztó házakat is ? Láncvezető tüskéjét ki kell húzatni , azt nem kell csavarni .
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Az KCA 30 SD 27/4-es felirat lesz a porlasztók házán, de az a háznak a típusszáma, nem a a benne levő csúcsé !!
Azt, hogy milyen csúcs van benne, csak akkor tudod meg, ha szétszeded a poralsztót, viszont akkor már változik kicsit a nyitónyomás is, mikor újra összerakod és meg kell pucolni a fém-a-fémen tömítő felületeket, újra összerakás előtt, nehogy homokszemcse kerüljön közjük, mert akkor nem zárnak, illetve bemaródnak és lehet csiszolni, polírozni a felületét, míg a kráterek eltünnek belőle !
Egér szerint akkor 220-as csúcsok kell legyenek benne, már ha eredetileg is ezek a befecskendezők voltak a járgányod motorjában, és nem valami másik motorból átrakott netán.
Van még a KCA 30 S 44-es jelzésű ház is, az is előfordul 200-as dízelekben, mind w123, mind w124-es esetében.
Hengerfejet még én sem vettem le magam, de én is kacérkodom a gondolattal, mert el kellene vinnem a hengerfejet egy gépműhelybe, hogy dolgozzanak a szelepeken, mivel valszeg azok a ludasak a motorom döcögős indulásáért, hiába volt elvileg felújítva.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Zo123
csendes tag
Sziasztok!
Igen, jól írjátok, köszi a pontosítást. Igen az a …27/4 a pcsúcs ház száma, nem tudom mi van benne, az is majd kiderül. A veztengely csapágyház csavarokban is: nálam az egyik leszorító csavarszár van eltörve, a menetből kb. 8-10mm maradt a csavaron, a többi a blokkban pihen.. Mit lehet ezzel csinálni? Tud ezen egy gépműhely segíteni? Nehogy már ezért le kelljen a motorról mondani (és mégiscsak alkatrészbázisnak tekinteni).Engem az lep meg, hogy a hfej öntvényszám 6150161501 – erről azt hiszem, hogy egy meglehetősen magas szám (a 6150161101-hez képest, de láttam még 6150161901-et is)
Még egy megfigyelés: a tűzkarika a kislyukú (7mm). Ez kell bele?A motort nemrégen vettem, tulajdonképpen alkatrésznek, most tavasszal beindult (de télen?)…. de a veszteségei felső holtponton 10-38-70-50%, igaz előtte egy ideje nem is volt indítva, tehát nem volt üzemmeleg sem a motor, sem olaj nem volt lényegében a hengerfalon. De a zárt szelepnél kifújt…
Úgy tűnik, hogy nincs egyelőre megoldásom a láncvezető tüske kihúzására….. Nincs kihúzó szerszámom hozzá. Hallottam valami csavaros módszerről, de nem tudom pontosan hogy van ez a módszer.
Kérhetek tanácsot ebben is? -
Batman2
őstag
Tüskéről majd Egér referál neked, azt én nem tudom.
De hengerfej levételhez nem kell tudtomal feltétlen szétszedni a láncot, a vez.mű tengely kereket le lehet láncostól venni, majd a láncot ki kell kötni, hogy bele ne essen a blokkba.A csavar törött részét vagy hagyod benne a blokkba és teszel bele egy akkora hosszú új csavart, ami a szabadon maradt menet rész, így újból meg lehet húzni, csak gyengébb lesz,
vagy kifúrod a beletört darabot, majd vágsz a blokkba eggyel nagyobb méretű menetet és teszel bele egyel nagyobb csavart, ha a leszorító lyukja elbírja még azt a luk bővítést.
A hengerfej öntvényszámról nem tudok semmiit mondani, nem tudom, hogy lehet e következtetni bármire is a számból, azon túl, hogy 615-ös motorhoz való.
Tűzkarika egy nagyon jó téma !!
Beszélgettünk már nagyon sokat róla, de még mindíg nem tudom biztosra, hogy melyik kell bele !!Asszem van 3, 5 és 7mm-es lyukú is, talán a w124-eshez kell a kisebb lukú, az 5mm-es, a w123-ashoz pedig a nagyobb, 7mm-es, a 3-as meg talán nem is merci,vagy legalábbis nem nekünk kell.
Lényeg, hogy mindíg cserélni kell, még visszahajlítani sem igazán lehet, mert egyből törik az anyag, nagyon rideg.
De ha épp nincs más lehetőség, akkor egy alkalmatos átmérőjű vasgolyót a karika mélyedésébe ültetve apró ütésekkel vissza lehet hajlítani, hogy mikor betekered a csúcsot, akkor az megint felfeküdjön rá és elvezesse a hőt.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
a láncvezető tüske : arra gondolsz ami a hengerfejben lévő műanyag láncvezetőt tartja a helyén és a hengerfejbe van belenyomva ? 6-os csavart tudsz bele tekerni , ha tele van kosszal akkor pucold ki . Egy hosszabb 6-os csavar pár nagyobb átmérőjű (hogy a tüske átférjen a furatukon) anya kell , és egy nagy lezáró alátét hogy a nagy anyákat a csavaron maradjanak .csavarra felteszed az alátétet , után az anyát vagy anyákat annyit hogy a láncvezető tüskébe max 5-6 mm menetet tudj betekerni utána már szoruljon meg és ahogy tekered a csavart úgy kezdi szépen kihúzni a tüskét a helyéről .
mi a terv ezzel a motorral ha alkatrésznek vetted .
-
Duck001
tag
Sziasztok!
lenne egy kérdésem merci w124 200D difibe mennyi olaj kell kb tudja valaki?
Köszi a segítséget! -
Zo123
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 123-asom, 615940 motorral, rossz veszteségértékekkel. Rendbe szeretném hozni.
A másik hasonló motort meg a közelmúltban vettem (nem láttam a váratlan problémáit, pl. törött csapágyházcsavar), vagy tartaléknak, vagy alkatrészbázisnak, és többek között azért, hogy a szétszedést kicsit kitanuljam, megértsem, hogy mire érdemes figyelni (pl. dugó-előkamra-porlasztóház-csúcs-tűzkarika kérdés) majd a másik motornál. Ennek a most operált motornak sem kell feltétlenül meghalnia.
Csak lenne több időm….
Egyébként ebben a 123-as őrületben az is a szép, hogy annyi érdekes emberrel eszmét cserél az ember.
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000