Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nyúltáp

    senior tag

    szepjoestet

    Elnezest a megkesett valaszert, de elfoglalt voltam a napokban.

    Csak hogy megmagyarazzam picit magam es dy szkepticizmusat bug-ot illetoen, az elmult jo par ev alatt meg egyszer sem botlottam bele ilyen problemakba ugy, hogy a mesh amin epp dolgoztam 100%ban rendben volt. Ilyen shading hibakkal csak akkor talalkoztam, ha vhol dupla edge, kallodo vertex stb volt modellen

    Azthiszem az lesz a legjobb, ha meselek egy keveset.
    Ujraelezes poly-mesh-poly konvertalaskor a ketto mogott huzodo kulonbozo matek miatt tortenik. EPoly mikor leirja egy modell strukturajat, eloszor letrehozza edge-ket a vertex-ek kozt, aztan egymasba zarodo elek kozt polykat. Trimesh pedig fog 3 vertexet majd letrehoz koztuk egy face-t, majd ha ket face ket vertexe azonos (szomszedosak) letrehoz koztuk egy el-t, de gyakorlatilag a modell feluletenek leirasahoz nincs szuksege elekre, mivel face-k kozvetlenul vertexekbol jonnek letre, eleket csak utolagos szamolassal passzintja ra face-k peremere, hogy egesz pontosak legyunk, egyet-egyet minden face minden oldalara, igy gyakorlatilag 3x annyi eled keletkezik, mint amennyire igazabol szukseged van, ezert is nehezkes elek szerkesztese EMesh modban.

    Lenyeges meg, hogy edge-bol is ket fajta letezik visible es invisible. Visible ami polygon elei menten helyezkedik el(gyakorlatilag amelyeket viewportban latod) es invisible ami a facek kozt. Utobbiak modellezesi szinten nem erhetoek el, tehat nem mozgathatod/scalezheted/forgathatod oket egyedul orientaciojukkal varialhatsz.
    Ha megnezed bal oldali linkelt keped, a bevagott ket el ellenere sehol sem zarodnak korbe eleid a mozdony falan igy gyakorlatilag a ket ablakod korul levo poly egy nagy polygon Epoly szamara. Ha ezt most atkonvertalod trimesh-e a fentebb leirt elv miatt EMesh szamara ez a ket edge nem ertelmezheto, mivel visible edge-k csak ket poly kozt leteznek, ezeknek az eleknek a ket oldalan azonban ugyanaz a poly helyezkedik el, ezert atlovi oket invisible edge-e. (Sidenote: Hogyha ablak 4 sarkat elkototted ablakot tartalmazo poly 4 sarkahoz es konvertalaskor megis eltuntek(atdobta oket Max invisible-e) akkor ott bizony vmi gebasz van modelleddel, nyitott/kallodo/dupla el vagy vmi hasonlo)
    Nahogyaszongya ha most visszakonvertalod Epoly-va modellt Maxnak megint csak ertelmezhetetlen lesz ablakodat korulolelo poly mivel fenti definicio szerint poly korbezarodo (visible) elek kozt jon letre. Ha siman letrehozna polyt ablakodat korulolelo poly elei kozt, akkor egy teli polygont kapnal mindenfele ablak nelkul. Ezert at kell lonie vmelyik random invisible edge-t lathatova, kapcsolatot letrehozva ablak elei es mozdony fala kozt maskulonben nem tudna megtartani a modelled strukturajat.
    Natess, ennyit az ujraelezesrol
    Shading problema matematikai hatterevel nem vagyok 100%-ban tisztaban, de ha minden igaz smooth (visible)edge-k menten elhelyezkedo vertexek normaljaival szamol, igy egy jo 99%-ot adnek ra, hogy azert jelenik meg EPoly-nal fekete paca, mert az edge ket vegen levo vertexek normaljai ellentetes iranyba mutatnak leven, az edge mindket oldalan ugyanaz a poly helyezkedik el, mig EMesh-e konvertalva a visible edge-k eltunesevel problema is megszunik.
    Tehat tapasztalt anomaliak marpedig azert jelentkeznek mert nem hasznalod toolokat megfeleloen, es igen amint latod, Poly-Mesh konvertert is lehet rosszul hasznalni, ha a konvertalni kivant modell topologiaja nem megfelelo.
    De hogy legyen vmi diagnozis is a vegere: modelleddel marpedig vmi gebasz van, nyitott/dupla elek vagy 'stentudjami
    legegyszerubb ha elkuldod max file-t es ralesek, mert amugy nem sokat tudunk segiteni.

    udvozlettel
    nyultap

    [ Szerkesztve ]

    Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....

Új hozzászólás Aktív témák