Kamerák, multimédia
Egy kamerát kínál a TCL 10L az előlapon, és bizony a 16 megapixeles, fixfókuszos rendszerrel vannak gondok, leginkább a képélesség abszolút hiánya. Hátul két LED villanó négy optikát fog közre, a vezérszerepet pedig egy 48 megapixeles quad-Bayer szenzor tölti be (1/2,25”, f/1,8 rekeszérték, PD-autofókusz), pixel binning képpont-egyesítés után 12 megapixeles képeket kipöfékelve. Az ultraszéles kamera 8 megapixeles (13 mm, f/2,2, fixfókusz), a mélység és makró egység pedig 2-2 megapixeles. A portrék sem az igaziak, alább pedig jól látszik, hogy miért érdemes inkább a főkamerával közelképet lőni (1-2. példa), mivel felbontásban és minőségben sem az igazi a dedikált makró kamera (3-4. kép).
A szoftver minden alapvető funkciót felkínál, kézi és automatikus HDR fotót beleértve, továbbá profi beállításokat a főkamera esetében. A DNG RAW mentés hiányzik, ám Manual Camerával sikerült menteni egy nyersfájt, amely ilyen lett számítógépen feldolgozva – némi zajjal együtt tűéles és kellően dinamikus. Alább az automatika 48 és 12 megapixeles, majd 2x-es szenzorzoom és ultraszéles példái következnek.
Most sem érdemes 48 megapixellel szórakozni, nem az igazi a részletesség, a második oszlopban viszont az, és 12 megapixelen a dinamika is remek. Némi telítettség ráférne a képekre, de amúgy a minőség a kép egészét tekintve jó, villámgyors és pontos PD-autofókusszal. A 2x-es szenzorzoom jobb a teljesen digitálisnál, de messze a dedikált zoomkamerák vonalélessége. Nem számítottam túl sok jóra ultraszéles kamerára váltva, és a részletesség 8 megapixelen sem acélos, viszont a fehéregyensúly és a dinamika rendben.
Este még kevesebb értelme van 48 megapixelen lőni, 12-n viszont újfent ott van a részletesség a szeren, nem viszi ugyanis túlzásba a rendszer a zajszűrést. Viszont elég sötétek már a főkamera képei is: akár egy fényértékkel fölé lőhetne az automatika. A fehéregyensúly általában rendben. A 2x-es zoom szituációtól függően jól jöhet, az ultraszéles kamera hardveres korlátain azonban semmiféle algoritmusos trükk nem tud javítani. Örvendetes, hogy egy kamerára mindenképpen odafigyelt a TCL, a többi pedig azért nem rossz, hogy ott van, ha különösebben nem is jók.
Kifejezetten korrekt a 4K felvétel minősége, és az előnyös dinamikához, illetve képélességhez némi elektronikus stabilizálás is jár 30 FPS-sel. Kár, hogy a fókusz menet közben gyakran elvész, a sztereó hang pedig agyon lett szűrve, ami lerontja az egész összképet.
4K-ban csak a főkamera tud operálni, a 2x-es zoom minősége ilyenkor is rendben. 1080p-n már az ultraszéles kamera is megszólal, csak jóval visszafogott minőségben, séta és fordulás közben a sarkoknál pedig furcsa lencsetevékenységek zajlanak.
Nincs váltás ilyenkor a látószögek között, bezzeg fókuszgond 1080p-n a normál kamerával megint igen, ami azért kár, mert amúgy a minőség és a stabilizálás ilyenkor is jófajta. Akad gyártói zene- és videolejátszó, amilyen kódolással pedig nem küzdenek meg, azt letudja egy VLC Player. A Netflix HD-ban streamel, elindulnak a 4K / 60 FPS videók és minőségfeljavítás, amolyan szoftveres HDR funkció is kérhető az SDR tartalmakhoz, bár a TCL 10 Próval szemben a panel IPS, szóval túl sokat nem tudnak tolni a minőségen, csak a kontrasztokon.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!