Multimédia
A Redmi szériában ugyan volt egy-két nekibuzdulás kamerás fronton, de azért mindig vigyáztak rá, hogy nehogy rámásszon ilyen szempontból a Xiaomi modellekre az eredmény. Most is lehet villogni a 200 megapixeles főszenzorral, ami OIS-t is kapott, hozzá is igazították kicsit a hardvert, de azért az remélhetőleg egyértelmű, hogy nem fogja elérni a 13T szintjét az összteljesítmény. Ez a 200 megapixeles szenzor konkrétan kisebb, mint a Xiaomi 13T-ben levő 50 megapixeles egység (1/1,4 hüvelyk az 1/1,28 hüvelykhez képest), ugyanakkor az F/1,7-es apertúra nem rossz érték, plusz adott a többirányú PDAF is. Viszont itt kábé el is fogy a tudomány, az ultraszéles modul csak egy szottyos 8 megapixeles, autofókuszt is nélkülöző, olcsó szenzor, a harmadik kameránk pedig a szintén alapszintű, 2 megapixeles makró, vagyis a 200 ezer forintos gépből hiányzik a dedikált zoom modul, amit nyilván lehet(ne) pótolni egy jól sikerült szenzorzoommal, hiszen a 200 megapixeles érzékelő elég infót szállít ahhoz, hogy ez ne legyen bántóan digitális. A gyakorlatban amúgy is 12 megapixelben fogunk dolgozni, de azért a rend kedvéért jöjjenek a képek az összes felbontással és látószöggel, amit alapból felkínál a felület:
200 MP
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
12 MP
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
12 MP kétszeres zoom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
12 MP négyszeres zoom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
8 MP ultraszéles
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nos. Kapásból kezdjük azzal, hogy a 200 megapixeles képkészítést teljesen érdemes elfelejteni. Nem azért, mert annyira nagyon rossz lenne az eredmény, hanem azért, mert a négyszeres(!) szenzorzoomot használva konkrétan jobbak lesznek az eredmények úgy, hogy ha a 200 megapixeles fotóból csak simán kivágom ugyanazt a részt, akkor látószög szempontjából csont ugyanazt kapom, de minőségben a szenzorzoom sokkal ügyesebb. Jobban elkülönülnek a részletek, olvashatóak maradnak a távoli feliratok, kevesebb a zajosodás és jobb az élsimítás is. Valószínűleg az van a háttérben, hogy az ISP-nek egyszerűbb a dolga a 200 megapixelből már középre vágott, 12 megapixeles részlet javításával, mintha a komplett 200 megapixeles fotón kéne dolgoznia. Az ultraszéles kamera sem teljesen haszontalan, de bőven vannak korlátai, középtájon túlélesít, a széleken viszont nagyon puha a lencserajzolat, a kontrasztot pedig általában túltolja az algoritmus.
12 MP
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
12 MP kétszeres zoom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
8 MP ultraszéles
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Esti móddal nem elérhető sem a 200 megapixeles felbontás, sem pedig a négyszeres szenzorzoom. Az ultraszéles kamera nagyon csúnyán elvérzik sötét környezetben, hiába próbálja meg az algoritmus feljavítani a képeket, ha a kiindulási pont gyenge, akkor azon hiába javítgatunk (röviden: sz@rból nem lehet várat építeni), a főkamera viszont most is korrekt, bár kissé sárgásba tolja a színhőmérsékletet. Persze lehet próbálkozni a kétszeres szenzorzoommal is, de annak az eredményeit lényegesen kevésbé hozzák a normál látószög szintjét.
![]() |
![]() |
Fent az előlapi kamerával készült felvételeket mutatjuk, ezek inkább középszerűek. A dinamikatartomány szűkös, könnyen beég a háttér, a vonalélesség lehetne valamivel jobb, de legalább a nagyon sármos ráncaimat nem mossa szét az algoritmus. Viszont minden kép valamiért fakó, nincs elég kontraszt. Videók következnek:
Kapásból kijár egy nyakleves azért, mert még Full HD felbontás mellett sem engedi a rendszer, hogy váltsunk a látószögek között a felvétel közben. Az ultraszéles kamerával készült videók nappal még csak-csak elmennek, de este (lent) teljesen szétesik a kép és ugrál a fókusz. A főkamera egy fokkal jobb, ott sem teljesen stabil az élesség, de jobban láthatóak a részletek. A rögzített hang kissé éles, de a beszéd érthető marad.
Előlapi videó kapcsán a szűk dinamikával kell kalkulálnunk nappal, itt EIS segíti a stabilitást, este viszont rohamosan romlik a képminőség, hogy végül egy kicsit olyan legyen az eredmény, mintha a Blair Witch Projekthez készülne valami felvétel. A készülékben van gyári zenelejátszó, a sztereó hangszórók egész jól szólnak úgy 80%-os erősségig bezárólag, onnantól már torzul az eredmény és felülreprezentáltak lesznek a magas hangok. Headsetek esetén a Dolby Atmos hangzásjavító emelhet a felhasználói élményen.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!